Gå till innehåll

Johan norake4u


pangea

Recommended Posts

Varit med om liknande problem där jag blev utlovad 57% och fick 49% varav jag fick maila supporten trots att det är hans jobb varav han sen nån vecka efter det påstår att han fixat det nu. En mån går och jag får fortfarande sämre deal än utlovat. Hejdå site xxx och hejdå affen.

 

Du har inte funderat på om det är så att du får 57% på din net rake och inte på din gross rake. Detta är ett mycket vanligt trick som en del siter/affar kör med för att skapa en illusion om att den verkliga RBn som erbjuds är högre än vad den i själva verket är.

 

Den rake du ser i exempelvis PT är din gross rake, från denna dras sedan en administrativ avgift på 15-20% (det som ges till nätverket, exempelvis MicroGaming) vilket resulterar i en net rake och det är utifrån denna summa som du sedan får din rakeback. Med andra ord får du då 57% av 80-85% av din rake vilket resulterar i runt 49%.

 

Vad jag förstått så har folk inte i allmänhet koll på detta utan signar upp för exempelvis 60% net rakeback på en site istället för 50% gross rakeback på en annan där den sistnämnda då alltså är högre.

 

Nej, tacka vet jag siter/affar som inte försöker blåsa en genom att försköna verkligheten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte funderat på om det är så att du får 57% på din net rake och inte på din gross rake. Detta är ett mycket vanligt trick som en del siter/affar kör med för att skapa en illusion om att den verkliga RBn som erbjuds är högre än vad den i själva verket är.

 

Den rake du ser i exempelvis PT är din gross rake, från denna dras sedan en administrativ avgift på 15-20% (det som ges till nätverket, exempelvis MicroGaming) vilket resulterar i en net rake och det är utifrån denna summa som du sedan får din rakeback. Med andra ord får du då 57% av 80-85% av din rake vilket resulterar i runt 49%.

 

Vad jag förstått så har folk inte i allmänhet koll på detta utan signar upp för exempelvis 60% net rakeback på en site istället för 50% gross rakeback på en annan där den sistnämnda då alltså är högre.

 

Nej, tacka vet jag siter/affar som inte försöker blåsa en genom att försköna verkligheten...

 

Detta var en grossdeal. Hursomhelst så är det ju där också upp till affiliaten att informera om man ger netdeal. Precis som du säger så är det massor med spelare som tror de har 50% på allt de rejkar fast de sitter med en netdeal och då får ut runt 40%.

 

Men denna kille har jag inget förtroende för då han först ber mig maila supporten sen tar han på sig äran till att det är fixat och sen är det iaf inte fixat. Inkompetens eller scammer... kvittade för mig där. Fanns bättre affiliates att köra för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...