Gå till innehåll

Johan norake4u


pangea

Recommended Posts

Varning för er som har Johan norake4u som affiliate. Kolla upp så ni verkligen har den rakeback % som han utlovar, ni har garanterat blivit blåsta.

Jag blev lovad 50% på en site, ringde upp siten och bad dom kolla vad jag hade för rakeback, visade sig vara 30%. Många extra tusenlappar i månaden som den falska människan kommer undan med. Så ett tips, ha inget med honom att göra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lovad 50% på en site, ringde upp siten och bad dom kolla vad jag hade för rakeback, visade sig vara 30%. Många extra tusenlappar i månaden som den falska människan kommer undan med. Så ett tips, ha inget med honom att göra!

 

Är du helt hundra på att han inte står för mellanskillnaden eller liknande? Inte alla avtal där 100% av RB kommer direkt från siten...

 

Jag har inte haft trubbel öht med honom som affe och har haft honom på ett par siter. Det känns som om han är lite för stor affe för att det ska vara värt för honom att fiffla med ett par hundra dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har antagligen inte så många hästar i stallet.

 

till 99.9% har du 50% men han står för de sista 20%..

 

Så innan du startar en tråd och hojtar om scam osv, kolla upp info.

 

Har själv haft honom som afffilate i ca 1 år och aldrig blivit blåst på en enda dollar/euro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det verkar ju som att det bara är jag å min polare som blivit blåsta. Han kanske håller sig ifrån att blåsa low-midstake spelare eftersom han vet att dom räknar varje krona. Var bara en varning till er som inte kollat upp vad ni verkligen har i rakeback.

 

Men har ni ens räknat på hur mycket rake ni har betalt och ifall eran RB stämmer eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu läst hela tråden och är förvånad över att du utgår från att Norake4u har försökt bedra/scama dig och din vän.

 

Vid vissa siter har vi olika rake-krav som behövs uppfyllas för att få ut en högre rakeback, större bonus etc. Om så är fallet vet jag inte då ingen av er kontaktat oss och jag inte känner till något av era nick/user-name.

 

Som flera kunder poängterar så lovar vi självklart inget vi inte kan hålla.

 

Om ni nu verkligen spelar under Norake4u vid någon av våra samarbetspartners och anser att ni fått för lite rakeback/bonus så är ni välkomna att ta kontakt.

 

Tack

 

Johan @ norake4u

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för er som har Johan norake4u som affiliate. Kolla upp så ni verkligen har den rakeback % som han utlovar, ni har garanterat blivit blåsta.

Jag blev lovad 50% på en site, ringde upp siten och bad dom kolla vad jag hade för rakeback, visade sig vara 30%. Många extra tusenlappar i månaden som den falska människan kommer undan med. Så ett tips, ha inget med honom att göra!

 

Vad tror du siten kommer svara om det är maxgräns 30%rb på nätverket? Jo men du har 50% trots att nätverkets policy är 30% så får du 50%. Sure!

 

Har du själv kollat om det saknas pengar? Om så är fallet ta upp det med din affiliate ist för att hänga ut honom. Som de flesta andra skriver tror ja knappast en stor affiliate försöker blåsa sina spelare på pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du siten kommer svara om det är maxgräns 30%rb på nätverket? Jo men du har 50% trots att nätverkets policy är 30% så får du 50%. Sure!

 

Har du själv kollat om det saknas pengar? Om så är fallet ta upp det med din affiliate ist för att hänga ut honom. Som de flesta andra skriver tror ja knappast en stor affiliate försöker blåsa sina spelare på pengar.

 

Jag har spelat onlinepoker proffisionelt i 4 år nu så jag har väl en "liten" hum om hur saker å ting fungerar. Pengarna betyder inte så mycke för mig men jag gillar inte att bli blåst. När både jag och min polare får mindre rakeback än lovat från samma affe är det väl inte konstigt att man tror att han blåser folk? Men uppenbarligen verkar vi vara dom enda som har blivit blåsta, men hur skulle jag kunna veta det?

 

Och det här med 30%, vad är det för skitsnack? Säg nån eurosite där det inte går fixa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat onlinepoker proffisionelt i 4 år nu så jag har väl en "liten" hum om hur saker å ting fungerar. Pengarna betyder inte så mycke för mig men jag gillar inte att bli blåst. När både jag och min polare får mindre rakeback än lovat från samma affe är det väl inte konstigt att man tror att han blåser folk? Men uppenbarligen verkar vi vara dom enda som har blivit blåsta, men hur skulle jag kunna veta det?

 

Och det här med 30%, vad är det för skitsnack? Säg nån eurosite där det inte går fixa mer.

 

Säkert något bonus-system som ni missupfattat.

Har inga problem med honom iaf. Du borde väll själv inse att det inte är någon scam utan ett missförstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har ni fakta:

Nu bryr jag mig inte längre, nu ska jag berätta allt som det är. För er som undrar vem jag är så är jag bland annat BrickTop1 på svs.

 

Jag har haft Johan som affe i några månader nu. Jag har kört genom honom på alla siter jag spelar. Verkar vara en trevlig kille, men det är väl alla buisnessmen? Det första jag vart irriterad på var när han gav mig lägre rakebackdeal än mina polare, som kör samma nivåer och samma volym. Hakade inte upp mig så mycket på det eftersom rakebacken inte utgör så stor del av min inkomst. Kollar aldrig så att jag får rätt rakeback varje månad, det är något jag tar för givet.

 

Så för en vecka sen fick jag höra från min polare att han hade ringt å snackat med siten och fått reda på att han hade lägre rakeback än lovat. Bara 5% men rätt ska väl vara rätt. Så jag ringde också siten och fick reda på att jag hade 20% lägre än lovat. Så jag gjorde en deal med siten; dom bad mig öppna ett nytt konto som inte Johan fick veta om, eftersom dom inte ville att det här skulle komma ut (förståeligt eftersom han drar in bra deg åt dom). Nu skulle jag få rätt rakeback.

 

Det här är anledningen till att jag varit anonym, med respekt för siten.

Så innan jag postade tråden igår ville jag vara säker på att det inte blivit något missförstånd mellan mig och Johan så jag tog och frågade igen vad jag hade för rakeback, och han höll fast vid 60%.

Sen när tråden kom upp misstänkte väl Johan att det var jag som postat den, så han tog och snokade upp mitt mobil nr och tog reda på mitt nya nick (bra jobbat av siten, dom ber mig hålla tyst om nicket men ger själva ut det haha). Johan spelar själv en del på de nivåer jag kör, känns inte rättvist mot andra spelare att han på ett snabbt telefonsamtal ska kunna ta reda på vem som döljer sig bakom olika nick.

 

Iaf, han ringde idag och jag erkände att det var jag som postat tråden och frågade honom om han fortfarande höll fast vid de 60%. Han mummlade nått om att det skulle börja 1 februari, vilket han aldrig sagt nått tidigare om plus att det var 4 februari som jag ringde till siten och fick höra att jag hade 40%.

Så ligger det till!

 

Det här handlar inte om några stora pengar för mig men det är en principsak. Så jag ber er, även om inte ni har blivit blåsta så sluta dra in cash åt den här snubben, han förtjänar dom inte. Byt till någon annan affe!

 

ps. det här är ett lånat konto eftersom jag inte är medlem själv ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat onlinepoker proffisionelt i 4 år nu så jag har väl en "liten" hum om hur saker å ting fungerar. Pengarna betyder inte så mycke för mig men jag gillar inte att bli blåst. När både jag och min polare får mindre rakeback än lovat från samma affe är det väl inte konstigt att man tror att han blåser folk? Men uppenbarligen verkar vi vara dom enda som har blivit blåsta, men hur skulle jag kunna veta det?

 

Och det här med 30%, vad är det för skitsnack? Säg nån eurosite där det inte går fixa mer.

 

Tror du missförstår poängen.

 

1. Har du snackat med din affe först?

 

2. Siten kommer ALDRIG säga att du har 50% om den ligger på ett nätverk där det är rakebacktak på tex 30%. Likväl om du har rakeback på en site där det inte är tillåtet alls så kommer siten svara att vi ger inte rakeback. Vad siten själva säger är därför ganska irrelevant.

Därför skall du snacka med din affe först. Nu vet jag ju inte om du gjort det dock. Verkade inte så på ditt inlägg dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har ni fakta:

Nu bryr jag mig inte längre, nu ska jag berätta allt som det är. För er som undrar vem jag är så är jag bland annat BrickTop1 på svs.

 

Jag har haft Johan som affe i några månader nu. Jag har kört genom honom på alla siter jag spelar. Verkar vara en trevlig kille, men det är väl alla buisnessmen? Det första jag vart irriterad på var när han gav mig lägre rakebackdeal än mina polare, som kör samma nivåer och samma volym. Hakade inte upp mig så mycket på det eftersom rakebacken inte utgör så stor del av min inkomst. Kollar aldrig så att jag får rätt rakeback varje månad, det är något jag tar för givet.

 

Så för en vecka sen fick jag höra från min polare att han hade ringt å snackat med siten och fått reda på att han hade lägre rakeback än lovat. Bara 5% men rätt ska väl vara rätt. Så jag ringde också siten och fick reda på att jag hade 20% lägre än lovat. Så jag gjorde en deal med siten; dom bad mig öppna ett nytt konto som inte Johan fick veta om, eftersom dom inte ville att det här skulle komma ut (förståeligt eftersom han drar in bra deg åt dom). Nu skulle jag få rätt rakeback.

 

Det här är anledningen till att jag varit anonym, med respekt för siten.

Så innan jag postade tråden igår ville jag vara säker på att det inte blivit något missförstånd mellan mig och Johan så jag tog och frågade igen vad jag hade för rakeback, och han höll fast vid 60%.

Sen när tråden kom upp misstänkte väl Johan att det var jag som postat den, så han tog och snokade upp mitt mobil nr och tog reda på mitt nya nick (bra jobbat av siten, dom ber mig hålla tyst om nicket men ger själva ut det haha). Johan spelar själv en del på de nivåer jag kör, känns inte rättvist mot andra spelare att han på ett snabbt telefonsamtal ska kunna ta reda på vem som döljer sig bakom olika nick.

 

Iaf, han ringde idag och jag erkände att det var jag som postat tråden och frågade honom om han fortfarande höll fast vid de 60%. Han mummlade nått om att det skulle börja 1 februari, vilket han aldrig sagt nått tidigare om plus att det var 4 februari som jag ringde till siten och fick höra att jag hade 40%.

Så ligger det till!

 

Det här handlar inte om några stora pengar för mig men det är en principsak. Så jag ber er, även om inte ni har blivit blåsta så sluta dra in cash åt den här snubben, han förtjänar dom inte. Byt till någon annan affe!

 

ps. det här är ett lånat konto eftersom jag inte är medlem själv ds.

 

Tycker du att du kan lita på siten nu efter att de lämnar ut ditt tele? Hade jag varit du så hade jag iaf inte känt att jag kunde lita på sitens löfte om rb efter det.

 

Hur länge har du fått fel rakeback? Är det bara en månad kan det ju vara ett litet skitfel som går att fixa bara du snackar med affen.

 

Har det pågått länge då kan man ju fundera på om man blir scammad eller om affen är inkompetent. Båda alternativen är ju bedrövliga.

 

Varit med om liknande problem där jag blev utlovad 57% och fick 49% varav jag fick maila supporten trots att det är hans jobb varav han sen nån vecka efter det påstår att han fixat det nu. En mån går och jag får fortfarande sämre deal än utlovat. Hejdå site xxx och hejdå affen.

 

Precis som du säger är det principsaken. 7% e inte så sjukt mkt men iaf. Deal är deal.

 

Verkar lite rörigt allt detta men spontant känner jag att han skall informera dig om det är nån bonus eller om dealan inte börjar gälla förrns ett visst datum. Men däremot är det kanske inte det bästa att gapa scammer direkt utan att ta upp problemet med affen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...