Mr.Lajban Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Teoretisk fundering. Vi har kommit hyffsat långt i en turnering. Blindsen har blivit ganska höga. Direkt till höger om oss har vi en kille som går all in nästan varje gång alla lagt sig till honom i small blind. Du sitter i bb och gillar såklart inte att bli av med blindsen... Vilken är din synrange i detta läge? Vi säger att båda spelarna ligger halvbra till (under avrage men inte shortstackade) du täcker den andra men om du skulle torska en all in så är du i princip körd. Att få blindsen är klart lönsamt i detta läge. Citera
Elitloppet Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 För ett precist svar måste du vara mer precis med stackdjup osv. Blinds, eventuell ante och stackstorlekar på er båda krävs om du vill ha ett exakt svar. Detta för att räkna ut dina potodds. Om du sedan kunde precisera hur ofta "nästan varje gång" (80% eller 99% liksom) är, så ska det nog inte vara några bekymmer att jobba lite i PokerStove och få fram en rimlig synrange Citera
BeroendeForever Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Syna all-ins är sällan roligt. Min synrange är nog väldigt tight även fast jag vet att han gör så. Gottar mig med att veta att jag oftast kan göra så mot BB när jag är sb och eventuellt dealer med Citera
Mr.Lajban Postad 10 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2009 Jag spelar precis som Jagville. Svårt att ge exakta uppgifter då det är en generell fråga. "Problemet" uppstår oftast då man har stackar som ovan. Är man t ex chipleader eller däromkring så vågar folk mer sällan plåga en... Förstår att det blir svårare att svara men frågan måste vara typ generell. Sedan är det såklart intressant att se hur andra tänker om man ser till risken att någon synar som man själv plågar Citera
Rebonius Postad 14 Februari , 2009 Rapport Postad 14 Februari , 2009 Beror ju såklart på massa olika faktorer, men syna inte tightare än top 40% om bubbelfaktorn inte är hög. Citera
Recommended Posts