Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

De största potterna brukar vara när man har callat ngn som i tidig positon har raisat runt 4bb och synar med låga kort som t.ex 89s lr 65s. Jag brukar göra det när jag känner att det är läge, beroende på position, motspelare osv..Visst om man missar floppen har man förlorat lite,men träffar man kan det ge stor utdelning. kan ge ett exempel från idag. Sitter på bb. en innan raisar 4gr bb, en innan callar sen jag med 89s. Floppen kommer 99A..Perfekt för mig och jag tar hela hans stack eftersom han hade AK och lirade aggresivt,

Är det fler som gör så här, eller är det för mkt gambling?

* Lite RP - QoS *

Postad
De största potterna brukar vara när man har callat ngn som i tidig positon har raisat runt 4bb och synar med låga kort som t.ex 89s lr 65s. Jag brukar göra det när jag känner att det är läge, beroende på position, motspelare osv..Visst om man missar floppen har man förlorat lite,men träffar man kan det ge stor utdelning. kan ge ett exempel från idag. Sitter på bb. en innan raisar 4gr bb, en innan callar sen jag med 89s. Floppen kommer 99A..Perfekt för mig och jag tar hela hans stack eftersom han hade AK och lirade aggresivt,

Är det fler som gör så här, eller är det för mkt gambling?

Förutom att han betar på handen, och inte synar, så säger du samma sak som Doyle...

Postad

Jag brukar lira sådär just för att det är ofärutsägbart. Fast jag håller mig till suited connectors över 45. Med lite högre SC kanske jag kommer in med en liten höjning innan flopen om ingen har höjt och jag är i sen position bara för att ingen ska ha riktigt koll på mig.

Men jag brukar vilja vara den som leder in i en pott där jag har SCs, jag synar nästan aldrig bara höjer själv.

Och som sagt, om du torskar så torskar du lite och vinner du så vinner du mycket. Det har jag laggt märke till i mitt spel iallafall.

MVH

Postad

Jag tycker händer som 67s är bland de bästa man kan ha. Jag älskar "oväntade" händer såsom QT, J8, låga suited kort osv. Double-belly-busters är ju bra goa eh? ;)

Sen är jag grymt imponerad över Doyle och älskar hans spel. Tycker det är ett kul spel. Tyvärr så fungerar det inte jätte hett på fulla games, men SH är det toppen. Tycker jag iaf...

Postad

Tycker absolut att man kan spela händer som 76s i raisade potter, men med lite förbehåll.

- Vill helst inte spela dem heads-up, åtminstone en kille till utöver raisaren ska gärna vara med.

- Vill antingen ha position på preflop-raisaren eller ha honom direkt till höger om mig (så att jag avslutar bettingrundan preflop och han betar genom fältet postflop).

- Han som raisar ska inte vara för bra spelare. Helst ska han vara överaggressiv och inte kunna släppa ett överpar eller TPTK.

- Han ska ha en stor stack.

Om de villkoren uppfylls tycker jag att det är guld att spela såna händer. Se dock upp för shortstacks bakom dig preflop!

Postad

Om de villkoren uppfylls tycker jag att det är guld att spela såna händer. Se dock upp för shortstacks bakom dig preflop!

Den minan har man gått på många gånger. En jävla shortstack ställer in efter en så sitter man där med bortslösade pengar och får välja mellan att:

A) Folda, och ha kastat bort ett antal bb's.

B) Dra en dålig syn.

C) Få tokfnatt och ställa in och få syn och förlora ALLLLT!

Postad
Hur bra ska man träffa för att fortsätta handen efter floppen? Gissar att ett par kanske inte duger?

Tja, träffa bara något som slår ett eventuellt toppar, tvåpar är ju inte fel. Trips som trådskaparen visade, eller ett riktigt bra drag.

Har själv lyckats floppa en stege en gång med 86s mot överpar. Jag fick hela stacken. Tur var det också att jag floppade en stege för tvåpar hade inte stått sig mot hans set på turn :)

Postad

Har ni inte lite höga krav på händer? Shorthanded höjs det ofta på Ax, KQ, KJ. Om det är HU räcker ofta vilket skitpar som helst för att höja på floppen. Körde extremt loose aggressive igår och vann nästan alltid om jag bara fick NÅGON träff på floppen.

Postad

Jag brukar alltid lira låga par så, fast man får ju räkna med att det inte är något mega monster man sitter med att man blir utragen ett par gånger, som i ditt fall nu, om han hade haft AA, A9 hade det ju inte vart så kul. Det jag menar är att bara för att man träffar som man vill så ska man inte vara säker. JT t.ex är inte någon guld suited connector eftersom den oftast bildar stegar mot set eller kort som kan dra in kåken. Jag lirar 45s -78s om jag gör det mot preflop raise. Dom här nedan för är stege mot 2par och set.

990 games 0.094 secs 10,531 games/sec

Board: Qh As Ks

Dead:

equity (%) win (%) / tie (%)

Hand 1: 65.3030 % [ 00.65 00.00 ] { JhTh }

Hand 2: 34.6970 % [ 00.34 00.00 ] { KdKc }

---

Text results appended to pokerstove.txt

990 games 0.005 secs 198,000 games/sec

Dead:

Hand 1: 82.2727 % [ 00.82 00.00 ] { JhTh }

Hand 2: 17.7273 % [ 00.17 00.00 ] { AcKc }

---

990 games 0.094 secs 10,531 games/sec

Dead:

Hand 1: 65.3030 % [ 00.65 00.00 ] { JhTh }

Hand 2: 34.6970 % [ 00.34 00.00 ] { KdKc }

Postad

ännu ett exempel som jag vann nyss! går med på raisad pott med 56s och floppar nöt stegen..3 är med i potten..det raisas mycket och ja synar bara till på rivern då ja ställer om och får syn. Vinner totalt 210/bb på den handen! de andra satt på KK och den tredje visade inte..gissar på set lr ngt.

Postad

Fast det är jäkligt drygt med alla "pokerproffs" som spelar den och sen när dom råkar vinna med den och visar handen säger "Ja jag spelar jämt den osv...". Som om dom vore så jäkla duktiga för att de spelar handen som är sämst att starta med. Fast väl bättre dåliga händer att lägga sina pengar på. Men visst är det kul att sitta på BB eller nåt och floppa kåk och sånt.

Postad
JT t.ex är inte någon guld suited connector eftersom den oftast bildar stegar mot set eller kort som kan dra in kåken.

Är väl just det som gör den så bra? Då är du säker på att få pay off istället för att vinna 3$ varje gång du floppar stege. Jag förlorar hellre min stack 1/3 av gångerna och tar motståndarens 2/3 än vinner fem spänn varje gång.

Postad
jag skulle aldrig spela pa det viset... det ar ju inte som pokerbockerna sager ju

Du menar bortsett från så gott som alla pokerböcker som berör big bet?

Du kunde inte ana en gnutta ironi i den meningen? :P

Jo, men man vet aldrig riktigt med Swede.