Gå till innehåll

Fel på snittpotter på i-poker (och andra nätverk?)


Traveller11

Recommended Posts

Vissa nätverk verkar ange att deras snittpotter är mycket högre än de verkligen är, kanske för att ge ett intryck action. Speciellt tycker jag att i-poker överskattar snittpotterna. Jag tror att de räknar med betar som inte synats i ”snittpotten” (helt galet). Sen om en stor stack går all-in och bli synad av en liten stack så räknas överskottet som en ”sidpott” som bara storstacken kan vinna (ännu mer galet).

 

Jag har försökt kontrollräkna detta, men det är inte så lätt. Är det något som vet mer exakt vilka fel som i-poker gör?

 

Vilka andra pokersidor beräknar snittpotterna på ett felaktigt sätt?

 

Jag håller på och skriver en artikel om ”table selection” där snittpotterna på olika siter jämförs, så jag ska göra mitt bästa för att jämförelsen ska bli någorlunda rättvis…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, osynade bets räknas in på iPoker. Betar man t.ex $5 i en $5 pott och alla foldar så är totalpotten man vinner $10. Så är inte fallet på pokerstars, då returneras först den omatchade satsningen och totalpotten man vinner är det som ligger kvar. I det föregående exemplet blir totalpotten $5 på stars. Så att jämföra snittpotter mellan pokerrummen blir ju lite fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, osynade bets räknas in på iPoker. Betar man t.ex $5 i en $5 pott och alla foldar så är totalpotten man vinner $10. Så är inte fallet på pokerstars, då returneras först den omatchade satsningen och totalpotten man vinner är det som ligger kvar. I det föregående exemplet blir totalpotten $5 på stars. Så att jämföra snittpotter mellan pokerrummen blir ju lite fel.

 

Olika nätverk räknar helt olika. Förutom ovanstående kan det t.ex. skilja mkt på hur många händer man räknar ut snittet på. Så att jämföra olika siters snittpotter är helt omöjligt i dagsläget när ingen standard finns. Som tidigare påpekats är det mest en liten fingervisning på den aktuella siten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har givetvis gjort beräkningar på PAPPER inte för hand, och felen är stora på i-poker.

 

Som ni nämnde så går det ju att jämföra bord på SAMMA site, men inte mellan olika siter, då beräkningarna görs på olika sätt. (jag jobbar med artiklar om detta).

 

Jag har vunnit nästan alla mina pengar då snittpotterna är höga. Många framgångsrika spelare bryr sig om detta. Synd många siter inte bryr sig....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...