Rebonius Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Vänta vänta jag ångrade mig, ta Axs händer istället för svidade gappers. När jag tänker efter kan man göra det med båda om han 4-betar så brett. Som du kom på är det roligare att göra det med Axs eftersom vi blockar fler nötkombos. Kanske kan vara roligt att flatta endel sc här från sb också? Om PA gör som endel tror och får in det med QQ+, AK så behöver vi förresten inte titta på våra kort innan vi fembetar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Bra tråd. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Känns som folk vill köra det ena fancy-spelet efter det andra. Just keep it simple o syna pre funkar bra IMHO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Som du kom på är det roligare att göra det med Axs eftersom vi blockar fler nötkombos. Kanske kan vara roligt att flatta endel sc här från sb också?Givet Ramzis beskrivning av hans spel faktiskt är 100% så ska vi dunka om med allt. Enda man behöver akta sig för är ju bb. Torde vara rätt svårt att komma upp lika mycket i värde genom syn även om man förutsätter riktig sjukhuspostflopp från Antonius sida. IRL så gillar jag syn, bla för att Antonius har lite rykte om sig att vara bluffgubbe. Egentligen så borde vi ju syna väldans mycket här, pga sjuka pottodds och ok implicita, och då blir det ju betydligt enklare om man har lite starka händer med sig också. Förresten så är det knappast 140bb effektiva iom anten. Är ju snarare kring 70bb om det är fullbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Hjort: Fast det viktigaste när man beslutar för o slå om lr kallsyna måste ju va gameflow, särskilt IRL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolcatz Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Hjort: Fast det viktigaste när man beslutar för o slå om lr kallsyna måste ju va gameflow, särskilt IRL. Man vet inte vad som är levels och vad som som seriöst i denna tråd. In before heltok Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Hjort: Fast det viktigaste när man beslutar för o slå om lr kallsyna måste ju va gameflow, särskilt IRL. vi går inte på såna enkla längre... [ ] in before fuskedit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 In before heltok Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Och om han viker? Du lär oavsett vilket tappa action genom att själv visa styrka mot en så superaggro spelare. Jag gillar inte att få in 140BB pre mot typ KJ som Patrik semibluffdegar pre. Han kommer inte fyrbetsshova särskilt ofta med 140BB. Däremot gör han nog en ganska liten fyrbet relativt ofta som vi kan stoppa in mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Glöm inte att vi i en turnering som denna spelar i ett kortare lopp än det långa! hmmm... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Förrut hängde en person som kallade sig Unreal här, han var rätt bra på FL, spelade sådär lite halvhögt. Sen slutade han hänga här, delvis för att alla var så jävla oseriösa och han inte fick något ut av det här forumet. Så varför vara dryg mot postare som faktiskt har något att bidra med till det här jävla forumet. Imho kul när det kommer folk som har något att säga. Gärna något kontroversiellt. Personligen hade jag 3-bettat och fått in det pre och vart rätt nöjd med det mot PA. Men samtidigt har jag inte ens vart i närheten av Retaards MTT-framgångar och är således jävligt intresserad av hur han tänker när han vill 5-betfolda den här handen. Jag vill ha fler duktiga postare och mer intressanta händer från högre games på PF, men för att det fungera så måste det finnas något incitament för dessa personer att posta! Ett antiincitament (årets ord Eury?) torde vara att en stor del av folk som svarar här är sjukt dryga och inte bidrar med något konstruktivt! Detta i en tråd som uppenbarligen är skapad för att få feedback. Så till er ni tror detta är riktat mot, sluta va så jävla dryga mot folk som för en gång skull inte är helt efterblivna och postar badbeatstorys från microstakes. /T Problemet är att forumet till 90% består av 20-somethings som tror de har förstått hur världen i allmänhet och poker i synnerhet funkar. Ödmjukhet var ordet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verner18 Postad 7 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 jag respekterar mendi, reb och eisen vädligt mkt så tycker att det är intressant att dom vill få in det här även om jag vet att dom är extremt LAG även om jag ser stort värde i att plocka upp potten efter att han 4 bettat så känner jag inte att last är motiverat när vi sitter så djupt. sitter ändå kvar med över 100bb om han orkar 6-bets lasta på mig. tycker det är lite sjukt att alla duktiga online mtt grinder förespråkar last på hans 4 bet om man kör den linjen före flatcall. jag känner inte att spelar scared money när jag kör live men detta känns som ett kallt läge att 5 bets dega 360k mot 55k rakt av. speciellt när det finns mkt fiskar kvar i turneringen. kändes i efterhand sjukt skönt att jag "satte ner foten" första potten som vi spelade. när jag 3-bettade honom kommande gånger (5 gånger på 3 timmar) instafoldade han varje gång. troligtvis eftersom han fick så mkt gratis oftast från dom övriga spelarna vid bordet men icke desto mindre till fördel för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 +1 value Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 jag känner inte att spelar scared money när jag kör live men detta känns som ett kallt läge att 5 bets dega 360k mot 55k rakt av. speciellt när det finns mkt fiskar kvar i turneringen.Varför fokuserar du då så mycket på siffrorna? Cashgamemotsvarigheten är ju att en jättemovig lagg öppnar för halvpott med 70bb-stack. Inte direkt orimligt att få in det med TT då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Givet Ramzis beskrivning av hans spel faktiskt är 100% så ska vi dunka om med allt. Alltså om ni seriöst tror att han 4betar så light så är det ju givet att vi 5betsshovar any2 I like Tror någon han 6-bet shovar nått sämre än AK/QQ? Annars kan vi väl lika gärna folda TT mot shove om vi 5-bettar? Jag inser att rent spelteoretiskt har jag överdrivit hans 4-bet range rätt extremt, men jag tror kan ha rätt i just denna handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edsf Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Förresten så är det knappast 140bb effektiva iom anten. Är ju snarare kring 70bb om det är fullbord. Det är en viktig poäng, också viktigt är att vi spelar mot en öppningsHD på 90%. Sen tillkommer ju såklart reads o den biten, hur är vår image på bordet? PA vet ju sin image och den lär ju få honom 6betta större ranger. Att han 4-bettar 50% av sin öppningsrange känns troligt, därav känns syn pre rätt. Kontrollera pott tills vi vet lite mer vart vi står, det är inte nöthanden och vi kan vika på jobbig flopp. Ger vi oss in i bettingfajt kommer vi aldrig få syn av sämre händer och vi kommer få ett svårt val om vi ska dega eller folda efter några reraises då detta är just vad PA är som duktigast på. Jag skulle säga att det jätteenkelt är bäst värde att trebeta även om han spelar mycket mer tajt mot vår höjning och inte går apa och återhöjer med 50-100% av det han öppnar med som vissa verkar kunna tänka sig. Det är ju så uppenbart vilket sjukt värde vi har i att trebeta om han fyrbetar ens 30% av vad han öppnar med. Dina och Förres kommentarer är ju helt absurda om ni verkligen menar att man ska syna om han fyrbetar 50%+, det finns ju rätt uppenbarligen inte en chans att man kan göra bättre värde genom syn. Att trebeta skulle vara något problem då han öppnar ca 90% av alla händer, spela mot återhöjning är stort ev+ och mot syn ska vi också vara i rätt stort överläge range mot range. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Dina och Förres kommentarer är ju helt absurda om ni verkligen menar att man ska syna om han fyrbetar 50%+, det finns ju rätt uppenbarligen inte en chans att man kan göra bättre värde genom syn. Att trebeta skulle vara något problem då han öppnar ca 90% av alla händer, spela mot återhöjning är stort ev+ och mot syn ska vi också vara i rätt stort överläge range mot range. JAG har aldrig skrivit att han fyrbettar 50%. Jag har heller aldrig menat att han fyrbettar 50% jag skrev att om han fyrbettar 50% av öppningsrangen som kanske är runt 20% av händerna så motsvarar det top 10% och då står ju sig 1010 inte så jävla hårt. Jag menar också att man är jävligt seg om man ska lira deepstackpoker med en marginell hand mot bordets troligast svåraste spelare. Bättre att ta det lite light för man lär kunna få värde på många floppar. Vårt mål men handen kan ju inte vara att få in mycket deg o få han att folda pre. Jag tar hellre en marginell syn på stort river bet än att marginellt dega in allt med 6bet eller vad folk nu verkar tycka är bra. Att PA skulle ha så galet dålig koll att vi kan hitta stora luckor i hans 2,3,4 eller 5 betsrange tror jag bara inte. Finns dom så är dom galet marginella. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Jag skulle säga att det jätteenkelt är bäst värde att trebeta även om han spelar mycket mer tajt mot vår höjning och inte går apa och återhöjer med 50-100% av det han öppnar med som vissa verkar kunna tänka sig. Det är ju så uppenbart vilket sjukt värde vi har i att trebeta om han fyrbetar ens 30% av vad han öppnar med.. Hur ofta tror du han 4bettar/synar/foldar vad är din plan efter det? 5betta? Spela flopp ur posistion med många BB i potten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uniktnamn Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 Det är en viktig poäng, också viktigt är att vi spelar mot en öppningsHD på 90%. Jag skulle säga att det jätteenkelt är bäst värde att trebeta även om han spelar mycket mer tajt mot vår höjning och inte går apa och återhöjer med 50-100% av det han öppnar med som vissa verkar kunna tänka sig. Det är ju så uppenbart vilket sjukt värde vi har i att trebeta om han fyrbetar ens 30% av vad han öppnar med. Dina och Förres kommentarer är ju helt absurda om ni verkligen menar att man ska syna om han fyrbetar 50%+, det finns ju rätt uppenbarligen inte en chans att man kan göra bättre värde genom syn. Att trebeta skulle vara något problem då han öppnar ca 90% av alla händer, spela mot återhöjning är stort ev+ och mot syn ska vi också vara i rätt stort överläge range mot range. JAG har inte heller sagt att han fyrbetar 50%, men jag resonerade dock utifrån den siffran eftersom den togs upp av någon annan i ett exempel. (tror det var Ramz). Min poäng är att vi sitter deepstack på bubblan oop mot PA, en halvhyfsad spelare både pre och post, och tittar ner på TT. Vi kan välja linjen bygga monsterpott och kanske dubbla upp eller mer eller mindre åka ut. Eller så kan vi välja den något mer konservativa (fjolliga, töntiga, gayiga, veka, fiskiga, vad ni vill)linjen att se en billig flopp för att setminea och eventuellt komma undan med ett blygsamt netto på -7500 i den handen, något som inte ens påverkar vår stack eller våra möjligheter över huvud taget. Jag tycker helt klart linjen raise och sen shove är helt acceptabel, dock tycker jag raise och sen fold mot reraise är riktigt kallt eftersom jag tycker vi kastat bort värdet i vår hand helt i onödan. Jag väljer alltså alltså syn utifrån attdet i stort sett minimerar vår risk till 0 och ändå ger oss hyfsade chanser att få avkastning på vårt kapital och med goda chanser att ta hem potten med bästa handen. Enklast kan jag väl säga att när jag 3-betar PA här så kan det inträffa 3 saker med vissa förgreningar. 1. Han lägger. Jag plockar upp potten och är nöjd. = Mycket bra 2. Han synar. Jag tvingas spela TT oop mot PA på en väldigt sannolikt "jobbig bräda" = Dåligt! 3 Han reraisar och jag tvingas till ett nytt beslut = Jobbigt Lägga och förlora handen = Väldigt dåligt Syna och spela TT oop mot PA = Väldigt dåligt Reraisa och han lägger = Mycket bra Reraisa och han reraisar = Mycket jobbigt osv. Tycker alltså att en raise försätter oss i väldigt svåra och jobbiga situationer och därför så tycker jag nog att man bör välja linje innan man raisar då vi vet att PA:s reraise har ett ganska lågt informationsvärde för vår del. Därför tycker jag att fold pre och 3-bets fold eller 5-bets fold känns kasst. Tycker att det är det är ganska jämnt skägg mellan syn och Ebisumarus linje och jag skulle nog kunna variera mitt spel mellan detta och syn beroende på reads, tableimage, dagsform och tiltstatus. båda känns rätt, men då jag var alldeles för kamikaze ibland så försöker jag hela tiden tvinga mig själv att vara lite mer konservativ så därför blir valet syn, men de ggr jag 3-betar då åker degen in om jag får omslag. Förre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexander_____ Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 man tjänar nog marginellt mest marker på att 3beta handen pre, men det blir jättehög varians. Även riktigt svårtspelat med de stackarna och spela handen med intiativ oop. Eftersom resten av fältet är fiskar så tjänar man jättemycket marker för varje extra hand man får spela, och då är det inte värt att göra ett högvariansspel som eventuellt bara har lite bättre ev än att safa och syna pre. För det går faktiskt inte att köpa in sig i något annat om man bustar, det är inte en turre online. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emil Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 5betta för info ftw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 5betta för info ftw 5beta för image ftw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 chip dumping ftw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 5betta för info ftw Bra att du kan så fina ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 9 Februari , 2009 Rapport Share Postad 9 Februari , 2009 5betta för info ftw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts