Crappy Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Kanske är jag inte rätt man att svara, och analysera dina händer. Men jag gör ett försök Hand 1: En dj otur bara, Syn på turn är kanske inte så klokt C/R kanske?, men jag tror inte fi hade släppt iaf. Hand 2: Jag hade höjt omslaget på floppen där, och definitivt höjt på turn, och hoppats att han inte sitter på både färg o stegdrag Hand 3: Ett bra ex. på varför man inte ska slowa AA pre. Men med tanke på din motrigg ska jag leta upp dig, den oturen du har är riktigt djävlig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Alltså snälla, jag börjar fan gråta snart. Helvete så jävla tungt det är. Cooler efter cooler efter cooler. Jag orkar inte mer BossMedia Game #967720182: Table Anna 38 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 19:22:01 - 2009/03/09 Seat 2: Rajje1 (kr189.39) Seat 3: snyggyngve (kr141.77) Seat 4: Juuhhhan (kr157.95) Seat 5: kaktus1 (kr158.82) Seat 1: blondinbel (kr21.00) kaktus1 posts the small blind of kr0.50 blondinbel posts the big blind of kr1.00 Juuhhhan is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to snyggyngve Rajje1 folds snyggyngve raises kr3.50 Juuhhhan calls kr3.50 kaktus1 calls kr3.50 blondinbel folds *** FLOP *** kaktus1 checks snyggyngve bets kr8.62 Juuhhhan calls kr8.62 kaktus1 calls kr8.62 *** TURN *** kaktus1 checks snyggyngve checks Juuhhhan bets kr20.00 kaktus1 calls kr20.00 snyggyngve calls kr20.00 *** RIVER *** kaktus1 bets kr10.00 snyggyngve goes all-in with kr109.65 Juuhhhan goes all-in with kr125.83 kaktus1 calls kr125.83 *** SUMMARY *** Total pot kr447.21 | Rake kr11.46 Board: kaktus1 won (kr0.00), mucks blondinbel won (kr0.00), mucks snyggyngve won (kr0.00), mucks Juuhhhan won (kr447.21), showed Jag har ju talat om för dej att SvS ÄR riggat Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Gärna kritik på denna också. Jag flatcallade pre för att få med mig limparna. Flop vill jag ha med tredje killen och sen få in degen på turn. Är den dåligt spelad och hur borde jag ha spelat den isf? BossMedia Game #967770508: Table Anna 38 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 20:03:01 - 2009/03/09 Seat 3: snyggyngve (kr121.56) Seat 2: DonVitak (kr83.18) Seat 4: Bloodbound (kr28.83) Seat 1: charlieboy (kr191.13) Seat 5: perie (kr56.05) snyggyngve posts the big blind of kr1.00 DonVitak posts the small blind of kr0.50 charlieboy is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to snyggyngve Bloodbound folds perie calls kr1.00 charlieboy calls kr1.00 DonVitak raises kr5.00 snyggyngve calls kr5.00 perie folds charlieboy calls kr5.00 *** FLOP *** DonVitak bets kr16.00 snyggyngve calls kr16.00 charlieboy goes all-in with kr186.13 DonVitak goes all-in with kr78.18 snyggyngve goes all-in with kr116.56 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot kr319.12 | Rake kr8.18 Board: snyggyngve won (kr0.00), mucks charlieboy won (kr319.12), showed DonVitak won (kr0.00), mucks Bloodbound won (kr0.00), mucks perie won (kr0.00), mucks Det är väl bra att variera sej och inte alltid 3bet'a AA Slutresultatet hade ändå blivit detsamma eftersom ingen verkar vika 99 för en normalhög 3bet Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Kanske är jag inte rätt man att svara, och analysera dina händer.Men jag gör ett försök Huvudsaken är ju att jag får höra åsikter om dem så jag kanske kan tänka om. Som det är nu hade jag spelat alla händer likadant förutom AA handen möjligtvis. Brukar alltid försöka få in degen medans jag fortfarande leder Hand 1: En dj otur bara, Syn på turn är kanske inte så klokt C/R kanske?, men jag tror inte fi hade släppt iaf. Nja, jag ser inget värde i att c/r turn mtp att jag bara får syn av händer som har mig slagen. Jag kan väl ha fel men jag tror att det stämmer ganska bra. Hand 2: Jag hade höjt omslaget på floppen där, och definitivt höjt på turn, och hoppats att han inte sitter på både färg o stegdrag Håller def med om detta. Han bettade så lite på turn så han ville nog dra billigt. Var väl för tiltad för att märka det antar jag, men nu när du säger det så är den nog jävligt illa spelad. Hand 3: Ett bra ex. på varför man inte ska slowa AA pre. Sant sant Men med tanke på din motrigg ska jag leta upp dig, den oturen du har är riktigt djävlig .. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Just precis du hade bara fått syn av bättre händer. Sen C/F på river? Iofs är jag nog väl vek, men? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Just precis du hade bara fått syn av bättre händer. Sen C/F på river?Iofs är jag nog väl vek, men? Nja nu tror jag du är helt fel ute, kan ju knappast c/f den kåken imo Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Det är väl bra att variera sej och inte alltid 3bet'a AASlutresultatet hade ändå blivit detsamma eftersom ingen verkar vika 99 för en normalhög 3bet Exakt hur vet du att ingen viker 99? Och vilka händer synar du 3-bet med om inte 99? QQ-KK? Känns också rätt lätt att spela 99 mot 3-bet om man vet att: A: man ligger under om man inte setar. B: fi stackar av varje gång man setar. Med 200BB så ser jag inte hur en 3-betssyn kan vara särskilt fel med de premisserna. Nu är de effektiva stackarna inte 200BB i det här fallet, men mot 2 fi så lär han ha odds ändå. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Nja nu tror jag du är helt fel ute, kan ju knappast c/f den kåken imo Glömde det i hastigheten att du fick kåk. Nä, du har rätt, det är kört, bara till att stacka av Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Exakt hur vet du att ingen viker 99? Och vilka händer synar du 3-bet med om inte 99? QQ-KK? Känns också rätt lätt att spela 99 mot 3-bet om man vet att: A: man ligger under om man inte setar. B: fi stackar av varje gång man setar. Med 200BB så ser jag inte hur en 3-betssyn kan vara särskilt fel med de premisserna. Nu är de effektiva stackarna inte 200BB i det här fallet, men mot 2 fi så lär han ha odds ändå. Jag vet det för att jag spelar på denna nivå! Varför är det bättre att syna en 3bet med 99 än tex 22 tycker du? Om vi synar med 22 - 1010 i 3bettade potter på SvS så är det för att setmine'a eftersom det är så få som 3bettar överhuvudtaget så att deras range ligger på 1010+,AKo+ Allt beror ju på den som 3bettar (hur många procent fi 3bettar) Om du får set på flop var 8e gång med ett pocket så måste man se till stackstorleken om det finns potodds eller implicitaodds (vilket fisken skiter totalt i) Men i princip ingen på SvS micronivå tänker så som jag skrev ovanför Om de har 99 så får det kosta precis hur mycket som helst, så länge det kommer en låg flop så tror de att de har bäst hand...... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Jag vet det för att jag spelar på denna nivå! Du får inte se fis kort när han foldar. Det kan mycket väl ha foldats en himla massa 99 mot dina eller andras 3-bet utan att du får reda på det. Varför är det bättre att syna en 3bet med 99 än tex 22 tycker du?Om vi synar med 22 - 1010 i 3bettade potter på SvS så är det för att setmine'a eftersom det är så få som 3bettar överhuvudtaget så att deras range ligger på 1010+,AKo+ Allt beror ju på den som 3bettar (hur många procent fi 3bettar) Om du får set på flop var 8e gång med ett pocket så måste man se till stackstorleken om det finns potodds eller implicitaodds (vilket fisken skiter totalt i) Men i princip ingen på SvS micronivå tänker så som jag skrev ovanför Om de har 99 så får det kosta precis hur mycket som helst, så länge det kommer en låg flop så tror de att de har bäst hand...... Jag skrev aldrig att det är bättre att syna med 99 än 22, däremot så är 99 en mycket starkare hand (och därför kommer jag syna oftare med den). Mot spelare som bara 3-betar TT+/AK så är de i princip likvärdiga, men mot en spelare som 3-betar 22+/A2o+ (som vissa faktiskt gör) så står sig 99 mycket bättre. Sen att många spelar 99 in i döden är väl snarare något positivt än något negativt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Fan vilken motrigg du har. Eloge att du orkar grinda på. Själv tröttnar jag direkt efter 2 inköp i rad och känner mej som värdens sämsta och mest otursförföljda spelare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Du får inte se fis kort när han foldar. Det kan mycket väl ha foldats en himla massa 99 mot dina eller andras 3-bet utan att du får reda på det. Öhh nej de foldar inte 99 på denna nivå om de nu teoretiskt skulle ha skett någon gång så lär det bero på ett missklick där de missar synknappen Jag skrev aldrig att det är bättre att syna med 99 än 22, däremot så är 99 en mycket starkare hand (och därför kommer jag syna oftare med den). Mot spelare som bara 3-betar TT+/AK så är de i princip likvärdiga, men mot en spelare som 3-betar 22+/A2o+ (som vissa faktiskt gör) så står sig 99 mycket bättre. Det är bara maniacs som skulle göra det på denna nivå, och de är lätträknade, endera höjer de massor med händer eller så synar de massor (eller båda) men de 3bettar inte ofta Sen att många spelar 99 in i döden är väl snarare något positivt än något negativt? Absolut, det var därför jag sa att resultatet blir detsamma just denna gång eftersom fisken har 99 och inte tänker folda Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 9 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Fan vilken motrigg du har. Eloge att du orkar grinda på. Själv tröttnar jag direkt efter 2 inköp i rad och känner mej som värdens sämsta och mest otursförföljda spelare. Ja, alltså jag orkar ju inte egentligen. Har varit så här hela veckan nu. Har väl haft vissa kvällar ibland med motrigg men nu har jag alltid sämre kicker, lägre färg eller lägre set. Har väl tänkt att det måste ge sig till slut om jag bara grindar mig ur det men verkar inte som om det vill ge sig. Får väl fundera över om jag ska stanna kvar på svs eller inte. Men tack iaf =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 9 Mars , 2009 Rapport Share Postad 9 Mars , 2009 Öhh nej de foldar inte 99 på denna nivå om de nu teoretiskt skulle ha skett någon gång så lär det bero på ett missklick där de missar synknappen Återigen så är det ju bara gissningar. Det är bara maniacs som skulle göra det på denna nivå, och de är lätträknade, endera höjer de massor med händer eller så synar de massor (eller båda) men de 3bettar inte ofta Finns gott om sånna spelare på NLT 0,5/1. Brukar träffa på en eller två varje gång jag sätter mig på 2 5-maxbord i nån timme. Absolut, det var därför jag sa att resultatet blir detsamma just denna gång eftersom fisken har 99 och inte tänker folda Men du fick det att låta som ett dåligt spel att syna en 3-bet med 99, vilket jag inte tycker att det är. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammejao Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Gärna kritik på denna också. Jag flatcallade pre för att få med mig limparna. Flop vill jag ha med tredje killen och sen få in degen på turn. Är den dåligt spelad och hur borde jag ha spelat den isf? blablalbalbla Läs det där igen, otroligt dåligt spelad.... Få ur de där fisktänket Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammejao Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 +5 inköp nu under lunchen i lumpen I like Rulle: 501€ /\ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Återigen så är det ju bara gissningar. Finns gott om sånna spelare på NLT 0,5/1. Brukar träffa på en eller två varje gång jag sätter mig på 2 5-maxbord i nån timme. Men du fick det att låta som ett dåligt spel att syna en 3-bet med 99, vilket jag inte tycker att det är. Fi är fisk och foldar inte! Bra eller inte att syna 3bet med 99, det beror ju på stackstorlek, på 3bet range hos fi och hur stor 3bet'en är! (tänk potodds och implicitaodds) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 +5 inköp nu under lunchen i lumpen I like Rulle: 501€ /\ Va har du för jävla malajtjänst som gör att du hinner lira poker??????? Ut i skogen o kriga med dig vetja! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Ett inte helt lätt beslut, även om det är micronivån. Stegen ligger ju så att säga ute. Visst, det finns många som ställer med set, eller två par t.o.m.. ..här har du en som ställer direkt drygt 200 BB utan att blinka. Readbaserat beslut för dig, tycker jag. Vet du att Fi är tight, så k a n du hitta folden. Naturligtvis inget att rekommendera mot alla Fi och shortstacks. Jag har för mig att jag noterat Klonken som "kass", men minns inte säkert. Men här tycker jag att han spelat sin hand rätt på floppen (bortsett att han inte höjt preflop). Osannolikt oflyt du verkar ha. Man kan få känslan av, att SvS vill begränsa vinsterna, och riggar...därav statistiken. Så här svårt ska det inte vara att vinna på denna lägsta nivån. Hur många timmar har du spelat i mars, och vad är resultatet så långt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 10 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Ett inte helt lätt beslut, även om det är micronivån. Stegen ligger ju så att säga ute. Visst, det finns många som ställer med set, eller två par t.o.m.. ..här har du en som ställer direkt drygt 200 BB utan att blinka. Readbaserat beslut för dig, tycker jag. Vet du att Fi är tight, så k a n du hitta folden. Naturligtvis inget att rekommendera mot alla Fi och shortstacks. Jag har för mig att jag noterat Klonken som "kass", men minns inte säkert. Men här tycker jag att han spelat sin hand rätt på floppen (bortsett att han inte höjt preflop). Osannolikt oflyt du verkar ha. Man kan få känslan av, att SvS vill begränsa vinsterna, och riggar...därav statistiken. Så här svårt ska det inte vara att vinna på denna lägsta nivån. Hur många timmar har du spelat i mars, och vad är resultatet så långt? Ja, jag håller med om att han är nån sorts dålig reg. Inga notes på honom direkt men verkar inte ha så bra koll på vad han gör. Aldrig varit med om något liknande och då har jag nog ändå spelat 200k händer totalt. Den här månaden har jag spelat 11500 händer och vunnit 312 kr enligt pt men jag tror inte det stämmer, tror jag är +-0 ganska exakt. 2,5bb/100. Helt sick Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammejao Postad 10 Mars , 2009 Rapport Share Postad 10 Mars , 2009 Va har du för jävla malajtjänst som gör att du hinner lira poker??????? Ut i skogen o kriga med dig vetja! Haha, jo jag har typ en malajtjänst Men denna gång hade vi förlängd lunch eftersom vi skulle plugga om handgranater vilket jag inte orkade Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts