Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

Väldigt mycket att svara på nu. Jag tar lite åt gången.

 

Vad har du för omkostnader Eury? Om du skulle kunna leva knapert en månad eller två så borde det väl vara sjukt värde, sett i ett typ 6-månadersperspektiv, att grinda ihop rulle och hoppa upp i nivå?

 

Om möjlighet fanns skulle det vara en väldigt god investering rent ekonomiskt. Men vi är tre här hemma så pengarna går åt - och det finns inte allt för mycket tid att spela mer än jag gör.

 

en duktig $16sngginder kan ju förvandla $100 till $10k på 2veckor. bör räcka för mat+hyra och en rulle för nivån över...

 

Vem fan spelar flerbordsturrar? :)

 

Öh va, det innebär det knappast.

 

Självfallet gör det det. Eller försöker du påstå att det är ytterst få människor som är kapabla till att slå 1/2? Det skulle ju i sådana fall te sig märkligt i kontrast till hur verkligheten ser ut - där många människor slår 1/2 och högre. Men precis, du menade ju inte det du sa.

 

Baserar det ju bara på att du spelat poker i fyra-fem år men ändå inte kommit längre än vad du gjort. Ergo, du har ingen som helst talang för poker. Dina resonemang kring poker här talar ju dessutom sitt tydliga språk. Att du skulle vara intelligent och analytisk var rätt skoj btw.

 

Du borde verkligen slå upp "ergo" en gång till. Det är så klart omöjligt att komma avsevärt mycket längre än jag gjort om man inte spelat mer eller högre. Själva tanken på att jag hade varit en bättre spelare om jag inte cashat ut från rullen är ju otroligt skum.

 

Att jag har förklarat det här för dig förr känns dessutom jobbigt att bli påmind om. Nu upprepar du hela harangen från förr, men det måste väl bara vara någon enstaka detalj som du inte förstått?

 

Mina resonemang kring poker här säger en sak mycket tydligt - jag är en förträffligt smart SNG-spelare. Visst kommenterar jag sådant som cashgames, multisar och FLT, men då oftast med förbehållet "Det här är inte min spelform, men jag känner så här om den här handen", vilket jag inte riktigt förstår hur du får ihop med obegåvning.

 

Vad gäller min intelligens eller analytiska förmåga så inser jag att visst, sannolikheten att du inte har särskilt stor koll på vem jag är och vad jag skrivit, utan bara pladdrar strunt om sådant du vet lite om - jag menar, vem fan har koll på vem som döljer sig bakom en massa forumnick? - men det är knappast heller osannolikt att du bara sitter och ljuger.

 

Att du skulle ha stor koll på mig men ändå avfärda mig som annat än intelligent och analytisk skattar jag till så osannolikt att det är försumbart.

 

Eftersom du själv drar upp det: Jo, skulle nog säga att jag är väsentligt mycket bättre än dig att det aldrig skulle komma på tal att du kommer så pass högt. Nej, jag lirar inte midstakes om du inte har någon egen konstig definition.

 

Jag skrev ju faktiskt att jag inte bryr mig om vad du spelar. Jag vet att du under resan upp mot pokervärldens topp lärt dig att agera med inkomplett information osv, men nånstans måste du väl ändå börja inse hur mörkt ditt fammelrum i frågan eurythmech är?

 

Mycket snack och liten verkstad från din sida.

 

Hur får du ihop det? Jag sitter ju och fulständigt sprutar ur mig vettiga svar på dina inlägg. Jag ser inte särskilt mycket till bemötande från din sida, utan mest idel nya frågor. Själv bemödar jag mig faktiskt om att besvara frågor, även om de ställts förr, samt att slänga in egna reflektioner eller så.

 

Jag för min del är inte alls ute efter att "sätta dit" någon. Såg bara att Eury skrev att han tar ut i princip all vinst han gör och därför inte har rulle att gå upp i nivå. Gav bara min syn på att det borde vara bättre ur ett ekonomiskt perspektiv att inte ta ut och gå upp en nivå om man nu anser sig vara klart vinnande på den. Detta förutsätter ju naturligtvis att man kan vara utan pokerpengar ett tag.

 

Jag uppskattar vänligheten. En stor del av min poker"karriär" så hade det inte bara varit vettiga råd att följa - det hade varit fullt genomförbart också.

 

Enligt mina plågoandar hade jag varit en bättre spelare då. lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här fick mig att fundera över detta inlägg av Hjort:

 

Varför försvarade du inte dig?

 

Jag tror inte jag sett meddelandet. Troligen damp det ner i dagboken under perioden då det fullkomligt haglade inlägg här, mestadels jävligt illasinnade grejer, några timmars frånvaro från datorn och jag möttes av dussintals inlägg som säkert skulle ta en timme att bemöta - samt då att dagboken var stängd.

 

Du vet vad jag menar. Jag har fortfarande inte läst de sakerna. Jag tror inte att varken du eller särskilt många andra förstår hur jobbiga de här stunderna blir för mig. Och med "förstår" syftar jag inte på någon form av empati, utan steget innan det - reflektionen. Det är inte så att jag lägger in någon värdering här, men många kan säkert dra den slutsatsen att jag fullkomligt njuter av all den här uppmärksamheten, all den här debatten.

 

Det gör jag inte, jag mår oändligt dåligt av att få varenda aspekt av min person skärskådad - gärna av fem personer samtidigt. Jag mår dåligt av att ständigt behöva förklara mig, behöva försvara mig, behöva motivera mig.

 

- Men sluta då! Sluta läs forumet, eller bry dig inte om det jobbiga - och framför allt - ge dig inte in i diskussioner!

 

Ibland önskar jag att det vore så lätt. Men dels finns det saker med forumet jag gillar, som t.ex att det är en okej nyhetskälla för vad som händer i pokersvängen, att det är ett ställe där man snabbt kan få hjälp med frågor av alla möjliga typer - samt så klart att det finns några personer här som jag gillar. Det är inte många i procent sett, men det finns något dussintal - eller kanske hundratal - om man funderar oändligt länge, personer här jag gillar.

 

Men mer än något annat handlar det om min oförmåga att ignorera att felaktigheter som rör mig sprids. Det gnager inom mig när jag tänker att det nånstans på den här planeten finns en person som tror att jag är ointelligent. Jag klarar inte av att låta sådant stå oemotsagt. På många sätt skiter jag i vad de flesta tycker om mig - men då ska det fan vara grundat på verkligheten och inte felaktiga antaganden eller lögner.

 

Vad menar Hjort?

 

Jag vet inte riktigt vad - och jag vet inte om Hjort vet själv - däremot är jag ganska säker på att du inte har att göra med min bakgrund och huruvida jag känner mig misslyckad eller inte.

 

De problem eller misslyckanden som jag eventuellt genomlevt kastar jag inte ut åt asgamarna för allmän beskådan. Det hoppas jag att du förstår och respekterar.

 

Om du har misslyckats med både poker och studier; hur kan du vara så säker på att du är "analytisk, intelligent och en med god marginal vinnande pokerspelare"?

 

Som sagt, jag tänker inte i det här forumet kommentera vad jag anser vara misslyckanden eller annat i mitt liv. Samt om jag i sådana fall förstått bakgrunder och känner mig tillfreds med den historiken.

 

Vad gäller pokern så har jag självklart koll på vad jag vinner eller förlorar.

 

Vad gäller min analytiska förmåga och intelligens så känner du säkert igen dig i hur det är att veta att man har huvudet på något åt skafthållet. Intelligens och kunskap av alla de typer mår bra av att ofta ifrågasättas - givetvis - men det egna intellektet i relation till kringmänniskornas har nog de flesta en ganska god uppfattning om. Tror du inte?

 

Ja det är ju t o m rimligt att ta sms-lån en månad eller två om det var så lätt att slå nästa nivå... Hur mkt måste man ha för att överleva en månad eller två?

 

Jag tror inte för ett ögonblick att du inte tror att jag slår nästa nivå. Och då ger jag dig ändå klart mer cred än din postningshistorik i min dagbok motiverar.

 

Vet inte vad ni har haft för "beef" innan, men oj vad pinsamma inlägg. Man får inte tycka att man är duktig om man inte är top 100 i världen eller vad?

 

Jag tror inte det finns någon beef som inte är dokumenterad i den här tråden idag.

 

Hallå eury, några pokerrelaterade frågor...

 

Hallå där. Trevligt litet inlägg att svara på!

 

Hur många DoN's spelar du samtidigt?

 

Nio stycken. Jag spelade sex bord under flera år, men bytte till nio i höstas då jag skaffade större skärm. Givetvis har jag många gånger funderat på att lira cascade eller så, för att kunna spela flera bord. Men jag har inte kunnat vänja mig vid tanken hittills.

 

Kanske är det ärkekorkat med tanke på att det troligen innebär en hel del uteblivna intäkter. Det är dessutom klart mer intressant nu när jag börjar få allt större problem med musarmen, eller egentligen mushanden.

 

Set eller continuous?

 

Continuous - ofta 2 - 2.5 timmar åt gången. Ibland 4.

 

Lagt ner vanliga 50/30/20-SNG spelet helt?

 

Ja. På obestämd framtid kan man väl säga. Har nästan uteslutande spelat DoN sedan oktober.

 

Hur är motståndet på $50-nivån (några reg's du brukar undvika eller imponerad av)?

 

Ibland tänker jag att motståndet är kanske svagare nu än i oktober, men sedan inser jag att det är vanligare nu att det siitter 4-6 regs vid ett bord. Jag har inte imponerats av någon reg - det ligger liksom i spelets natur. Det finns i princip inget move en spelare kan göra som får en att tänka "Wow, den killen kan spela!", men däremot en hel del massa saker som folk gör som kan få en att ifrågasätta deras förmåga.

 

De flesta regs jag spelat 50+ turrar med har jag klassificerat som ganska dåliga spelare, med tanke på en del brister jag ser hos dem. Visst ska man då komma ihåg att jag också gör misstag, så utrymme för feltolkningar / att läsa in för mycket från några få händer finns ju.

 

Det finns en handfull regs som jag inte märkt något hos - dessa är säkert bra allihop. En person jag tror kan vara jättebra heter Goldneagl eller något sånt - jag har i varje fall för mig att han har sjuka SS-stats - dock osäker på hur det ser ut i just DoN för honom. Dock har jag ett svagt minne av att jag skrivit en note om honom, vilket som antytt nästan uteslutande betyder någon miss.

 

utan att för övrigt ge mig in i diskussionen så är det väl ett ganska rimligt antagande att det är betydligt lättare att föra över teoretisk kunskap till SnG än till cashgame?

 

Jag vet inte riktigt vad du menar med det, men cashgame är sannolikt mer komplext.

 

För övrigt, Eury, du kanske tycker det är jobbigt med alla "påhopp" o.s.v men du kanske kan trösta dig med att det här är den i särklass intressantaste dagboken på pf just nu oavsett vilken sida man håller på eller vilka åsikter man har. Häng i!

 

Jo, att som i dag sitta kanske ett par timmar framför datorn och må dåligt över att analyseras in på atomnivå och kritiseras på alla upptänkliga sätt är jävligt jobbigt.

 

Någonstans känner jag ju att det är tur att de inte har mer att gå på än så - men det är en klen tröst.

 

En starkare tröst är så klart att det finns många som uppskattar dagboken, även om jag vet att många av dessa personer uppskattar dagboken men inte personen bakom den.

 

Dagboken förresten - det är inte mycket till dagbok längre. Jag har ingen som helst lust med att fortsätta uppdatera mina resultat och försöka prata strategi (som jag ska tillstå att jag var jävligt lat med även tidigare) i den här formen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, om du hade någon som helst förståelse för ekonomi så skulle du förstå att konkurrens och incitament för effektivisering mer än väl skulle täcka försäkringsfirmors vinstuttag och medföra en inte alls översebar vinst för vårdtagare/försäkringstagare. nog för att ekonomi inte är någon vetenskap, men vissa lagar är allmängiltiga. en av dessa är att konkurrens > central planering vad det gäller kostnadseffektivitet.

 

Det är ett ofta upprepat axiom som främst högermänniskor använder sig av, det stämmer. Och visst är principen ganska självklar - men därifrån är ju steget till verklighet - eller snarare verkligheter - enormt.

 

Dessutom finns ju sådant som kartellbildning. Även om man ignorerar alla de andra problem som flera aktörer på vårdmarknaden skulle bära med sig så kommer man ju aldrig runt det faktum att det skulle handla om ett fåtal stora aktörer. Anledningen till att jag säger så är inte bara att det rör sig om så pass stora verksamheter att enbart de som från början är kapitalstarka kan slå sig in - utan också att det tycks, i vart fall för mig, som att en otrolig massa branscher går mot allt färre och större aktörer.

 

I ett samhälle där det finns 1-2 sjukvårdsaktörer i mindre och mellanstora städer, samt kanske i generösaste fall ett halvdussin i Stockholm - varför anta att den här branschen vore annorlunda än bensinbolagen och byggbolagen?

 

Grundbulten för alla aktiebolag är ju att tjäna mest pengar åt sig själv - sex aktörer som var och en har den drivkraften kan ju inte, baserat på axiom, antas samverka till gagn för de som står utanför, dvs folket.

 

Och det alltså helt utan att beröra det faktum att även om det här skulle leda till lägre vårdomkostnader - vilket jag om jag var tvungen att gissa skulle anta att det skulle göra - inte alls säkert så sker i paritet till de onödiga försäkringsutgifterna.

 

Detta alltså utan att beröra samhällsonyttan med att ha en massa människor som far fysiskt illa för att de - måhända av dumhet, måhända till en följd av påtvingade rationaliseringar - valt bort viss täckning i sjukförsörjningen.

 

lönearbetande bidrar absolut inte med minst enligt något mått (varken i relativa eller absoluta tal; i relativa tal bidrar de allra rikaste med minst och i absoluta de allra fattigaste, dvs de arbetslösa). att inkomstbeskatta lönearbetande hårt är en omvänd robin hood-strategi. i och med att det totalt omöjliggör förmögenhetsbyggande för väldigt stora delar av befolkningen, så cementeras stora segment i samhället (ie: sk "klassresor" omöjliggörs praktiskt taget).

 

Jag borde ha använt mig av "låginkomsttagare" istället för "arbetare" eller om det nu var "arbetarklass" jag skrev. Jag tycker det är ganska självklart att 32% av 20.000 är lägre än 40% av 40.000, liksom.

 

Vidare så förstår jag inte vad det fantastiska vore att göra det lättare att draka ihop sig en förmögenhet.

 

det är inte direkt något vägvinnande recept för att skapa ett dynamiskt och framgångsrikt samhälle, och det måste man kunna erkänna oavsett politisk övertygelse (ja, förutom då möjligen kommunister). eftersom allokeringen av humankapital blir fruktansvärt undermålig i ett sådant samhälle (otillräcklig omfördelning pga systemmässig trögrörlighet), så vågar jag hävda att utvecklingen hämmas avsevärt. detta förstås helt bortsett från orättvisorna i ett sådant system.

 

Ah, okej. Där kom förklaringen. Alltså, jag är av förståeliga skäl ganska allergisk mot högerprat om "dynamik" eftersom det allt som oftast betyder saker i stil med "Jag vill lättare kunna göra dig arbetslös så att jag kan tjäna mer pengar".

 

Men nej, jag är tydligen inte kapabel till att begripa hur en svårighet för de fåtal procent av befolkningen det berör att bli rika innebär några större inneboende trögheter i systemet.

 

Jag gissar att du siktade på något större än så - men du behöver kanske vara tydligare med mig.

 

Det vill säga, OM man nu vill ha höga skatter så är det i vilket fall mindre kontraproduktivt och orättvist att beskatta konsumtion istället för inkomst. det får en långt mer önskvärd proggressiv effekt också (om det nu är vad man är ute efter).

 

Min tidigarevarande oinsatthet i frågan, i kombination med min initiala skepsis, den kvarstår. I övrigt har jag inte så mycket att tillägga om att helt ersätta inkomstskatten med konsumtionsskatt.

 

Familj, är det ett för dig okänt koncept?

 

Det låter bara som en väldigt godtycklig enhet att behandla skattemässigt. Visst kan man väl driva den politiska linjen, att varje familj ska beskattas som en enhet - för att råda bot på den här orättvissan du upplever dig genomlida, men i mina öron låter det hopplöst omodernt samt som sagt godtyckligt.

 

Som sagt, att två personer - vilka som helst - sammantaget skulle betala lägst summa skatt om de tjänade lika mycket är inget annat än definitionen av progressiv beskattning.

 

Nix det är inte progressiviteten utan det faktum att staten har tillgång

till skattemedel. Något som jag i allra högsta grad är för. Bland annat

på grund av de skäl du nämner.

 

Jag har oerhört svårt att se hur det skulle gå ihop med platt eller regressiv (säger man så?) skatt.

 

Sjukt intressant läsning. Lite för dåligt insatt i politik och sådant för att komma med något vettigt inlägg inlägg...

 

Kul DB iaf. :-D

 

Kul att du gillar den. Jag önskar jag vore mer som du.

 

Sjukt bra action här inne som sagt. Och Eury du som är guds gåva till DONs , intelligens och allt annat här i världen , kan du vara snäll och svara på Hatas inlägg på sida 76? En slösurfande random som jag skulle gärna vilja se ett svar på hans fråga.

 

Jag antar att du menar hans inlägg på den här sidan, sida 29.

 

Alltså, på det här forumet - som på så många andra - kan varje användare själv ställa in hur många inlägg som ska visas på varje sida. Jag tror standard för pf.nu är 15 stycken. Ett bättre alternativ är ett högre alternativ, som t.ex 40 stycken - vilket torde vara max.

 

Bara som ett tveeggat tips - dvs dels ett tips om att själv byta inställningar och dels om att prata om sidnummer eventuellt inte översätts bra till alla användare. Bättre då att använda inläggsnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt exakt noll kunskap om det enda ämne, ekonomi, som kvantitativt studerar det du skanderar om. Din kritik är på timecubenivå när du uttrycker dig så tvärsäkert som du gör. På sin höjd kan du säga att det verkar troligt i dina ögon att exempelvis skattesänkningar är dåligt för samhället som helhet. Realistiskt borde du säga att du faktiskt inte har någon aning alls.

 

Istället går du på som en jävla fundamentalist om hur onda alla är som inte delar dina åsikter i frågor du alls inte förstår, eller har någon anledning att tro att du förstår.

 

RE misslyckandebiten: Det var en referens till att du spelat poker i flera år och alltid puttrat runt på fickpengarnivån samt att du påbörjat, och troligen aldrig kommer avsluta, en ingenjörsutbildning.

 

Det första är ett misslyckande om man någonsin haft ambitionen att dra in rejäla pengar (på dina poster så låter det som du anser att du kunnat dra in ett par miljoner med lite arbetsmoral, så det är ett rätt tydligt misslyckande) och det andra är objektivt ett misslyckande.

 

Lev med det, kan du bara acceptera att du inte är en unik snöflinga som alltid vet bäst så skulle du inte ha hälften av alla postare på arslet varje gång du gör bort dig. Skulle nog också göra ditt liv betydligt lättare.

 

Fatta också att all skit du får på forumet är sånt som du jobbat in alldeles på egen hand. Ingen annan bär ansvaret för att du har en anti-fanclub med två- till tresiffrigt medlemsantal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde ha använt mig av "låginkomsttagare" istället för "arbetare" eller om det nu var "arbetarklass" jag skrev. Jag tycker det är ganska självklart att 32% av 20.000 är lägre än 40% av 40.000, liksom.
Vilket land är det? Inte Sverige i alla fall. Här betalar arbetaren 50% och höginkomsttagaren 60%, arbetsgivaravgifterna är en skatt som den anställde inte ser men som baseras på hans lön.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt exakt noll kunskap om det enda ämne, ekonomi, som kvantitativt studerar det du skanderar om. Din kritik är på timecubenivå när du uttrycker dig så tvärsäkert som du gör. På sin höjd kan du säga att det verkar troligt i dina ögon att exempelvis skattesänkningar är dåligt för samhället som helhet. Realistiskt borde du säga att du faktiskt inte har någon aning alls.

 

Jag har så klart svårt att tro att jag var särskilt off i de bitar som du menar jag uttryckte mig "tvärsäkert" om. Men det är ju ofta så - högermänniskor anser sig ha rätt och vänstern ha "fel". Riktigt så är det inte - ni har väl rätt på ert sätt - med den värdegrund att människor ska ha olika förutsättningar baserad på social bakgrund osv.

 

Istället går du på som en jävla fundamentalist om hur onda alla är som inte delar dina åsikter i frågor du alls inte förstår, eller har någon anledning att tro att du förstår.

 

Nja, jag har väl inte skanderat någonting alls om det i den här frågan? Självklart är det inte så att folk som anser att t.ex sjukvård är något för alla, eller som sprider misogyna tankar osv inte onda - de bär bara på förhatliga värderingar.

 

Är det fundamentalistiskt att hävda att andra åsikter är mindre goda (i motsats till dåliga, inte onda) än de egna? Jag menar, anledningen till att man har en viss åsikt är ju för att man tror den är mer sann, giltig, viktig eller whatever.

 

Men absolut, vill du tvunget gå på den linjen kan du ju applicera en stor del av det tänket på dina egna uttalanden om socialpolitiska frågor.

 

RE misslyckandebiten: Det var en referens till att du spelat poker i flera år och alltid puttrat runt på fickpengarnivån samt att du påbörjat, och troligen aldrig kommer avsluta, en ingenjörsutbildning.

 

I vilken sjuk begreppsvärld är det ett misslyckande att ha tjänat hundratusentals kronor på något som under den största tiden varit en hobby, samt att ha en möjlighet till extrainkomst som betalar bättre än ett extrajobb?

 

Varför förväntar du dig att någon ö.h.t. skulle ta till sig av den typen av inflikningar?

 

Vad gäller utbildning så förstår jag inte alls vad det har i den här diskussionen att göra. Eller i någon annan diskussion som varit heller, för den delen. Många personer byter inriktning i sina liv, det vore ganska drastiskt att tvunget se det som misslyckanden. Det där känns bara som en billig känga, helt utan relevans.

 

Det första är ett misslyckande om man någonsin haft ambitionen att dra in rejäla pengar (på dina poster så låter det som du anser att du kunnat dra in ett par miljoner med lite arbetsmoral, så det är ett rätt tydligt misslyckande) och det andra är objektivt ett misslyckande.

 

Det första är alltså en underprestation om man haft de ambitionerna. Inte ett misslyckande. Ett misslyckande är något som inte faller väl ut. Självklart är det så att jag kunnat ha varit någon annanstans rent nivåmässigt om jag haft bättre ekonomi vid sidan av pokern, eller om jag levt snålare under en längre period - men för vem är inte det sant?

 

För att känna att man misslyckas måste man ju någonstans ha skjutit under uppsatta ribbor - jag har inte gått bet på pokermål jag satt upp i någon större utsträckning. Visst hade jag en gång ambitionen att under några månaders tid grinda upp en rulle till si och så mycket - men blev istället kvar på samma nivå när verkligheten slog till.

 

Men att se pokern som ett misslyckande? Fan heller! Man blir kanske hemmablind som pokerspelare, men objektivt sett så har jag genom pokern ekonomiska möjligheter som få personer i min position har. Det är alltså om vi pratar om nuet. I framtiden finns fortfarande möjligheten att klättra, när min livssituation ser lite annorlunda ut.

 

Vad gäller b) så tror jag inte mer behöver sägas gällande det.

 

Lev med det, kan du bara acceptera att du inte är en unik snöflinga som alltid vet bäst så skulle du inte ha hälften av alla postare på arslet varje gång du gör bort dig. Skulle nog också göra ditt liv betydligt lättare.

 

Om antalet lynchmobbare som dyker upp när tillfälle bjuds var särskilt starkt korrelerat till det egna uppblåsta egot och besserwisserheten hade mina belackare vandrat sig vilsna i skuggan från dina.

 

Fatta också att all skit du får på forumet är sånt som du jobbat in alldeles på egen hand. Ingen annan bär ansvaret för att du har en anti-fanclub med två- till tresiffrigt medlemsantal.

 

Tja, någonstans är det ju ändå eyedolerna i världen som själva valt att vara som de är. Jag är inte direkt övertygad om det rationella att trolla en mer än genomsnittet kompetent person för dennes inkompetens, som reaktion på hur det här trolloffret behandlat tredje part.

 

Men självklart är jag inte oförstående inför det massiva motstånd som faktiskt finns.

 

Vilket land är det? Inte Sverige i alla fall. Här betalar arbetaren 50% och höginkomsttagaren 60%, arbetsgivaravgifterna är en skatt som den anställde inte ser men som baseras på hans lön.

 

Det där är ju bara hårklyverier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har så klart svårt att tro att jag var särskilt off i de bitar som du menar jag uttryckte mig "tvärsäkert" om.
Problemet är inte riktningen på dina åsikter, det finns människor som förstår ekonomi som har åsikter åt det hållet.

 

Problemet är att du inte har någon som helst jävla aning om basfakta om den empirik och modellering som gjorts i ämnet, samtidigt som du är tvärsäker kring en hel massa frågor och dessutom rejält känslomässigt engagerad. Detta i ett ämne du borde tillskriva dig ungefär lika stor kunskap om som vanliga fisklagringsmetoder bland inuiter.

 

Att gå upp i varv som Kalle Anka över att människor är ärliga med att de är lite sexistiska, rasistiska eller liknande är inte ett tecken på särskilt sund inställning till interpersonella relationer eller verkligheten i stort. Oavsett vad man tycker om rasism är en stor majoritet av alla människor rasistiska i någon grad, och det samma gäller sexism.

 

Vad gäller utbildning så förstår jag inte alls vad det har i den här diskussionen att göra.
Poängen är att du är en medioker individ, och därmed inte bör veva runt så förbannat. Ett av dina största issues verkar vara ett ubermenschkomplex av rang. Vilket är lite ironiskt mtp den hysteriskt egalitära vänstertonen du i övrigt för.

 

Du skulle må bättre om du insåg, och korrigerade, för det.

 

Om antalet lynchmobbare som dyker upp när tillfälle bjuds var särskilt starkt korrelerat till det egna uppblåsta egot och besserwisserheten hade mina belackare vandrat sig vilsna i skuggan från dina.
Jag får ju en lynchmobb efter mig när jag gör bort mig, och storleken är väldigt relaterad till hur hetsig jag varit tiden innan.

 

Orsaken att du får en större, och hetsigare, lynchmobb än vad jag brukar få är att du lyckats vara ett större rövhål än jag varit på mina sämsta dagar. Grattis, det kräver en viss ansträngning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag riktigt upprörd. Hur fan kan Skanke posta en video från ett av de mest rasistiska företag som någonsin funnits? Och detta i Eurys dagbok dessutom! Skandal!

 

...och för dom som inte vet vad jag dillar om:

 

 

För övrigt lägger jag mig inte i så mycket i de diskussioner som förekommer just nu i den här db:n. Jag är ju en av de som fått stå ut med dagboksägarens, minst sagt, målande oförskämdheter. Dock tycker jag debatten om Eurys pokerframgångar är lite konstig.

Varför ska ens kunskaper och kunnande om poker stå i direkt relation med de $ man drar in på sin hobby? Om man inte har tiden/orken att grinda upp en megarulle och på så sätt ta sig till (och hålla sig på) näsblodsnivåerna - varför ska man bli ifrågasatt för detta?

 

Nu börjar vi en ny härlig, solig dag med:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud...

 

PokerStars Game #26337796007: Tournament #150598861, $50+$2 Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2009/03/25 6:02:28 ET

Table '150598861 1' 10-max Seat #4 is the button

Seat 1: nofearr (1385 in chips)

Seat 2: Blue Lipton (2745 in chips)

Seat 4: EddyHH (2975 in chips)

Seat 5: AnfieldRoad (1005 in chips)

Seat 7: charmingpan (1710 in chips)

Seat 8: coreyjack (995 in chips)

Seat 9: Miklo B (2145 in chips)

Seat 10: GBpack72 (2040 in chips)

nofearr: posts the ante 25

Blue Lipton: posts the ante 25

EddyHH: posts the ante 25

AnfieldRoad: posts the ante 25

charmingpan: posts the ante 25

coreyjack: posts the ante 25

Miklo B: posts the ante 25

GBpack72: posts the ante 25

AnfieldRoad: posts small blind 125

charmingpan: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad Ace of DiamondsQueen of Hearts

coreyjack: folds

Miklo B: raises 250 to 500

GBpack72: folds

nofearr: folds

Blue Lipton: folds

EddyHH: folds

AnfieldRoad: raises 480 to 980 and is all-in

charmingpan: folds

Miklo B: calls 480

*** FLOP *** 5 of Hearts6 of ClubsKing of Hearts

*** TURN *** 5 of Hearts6 of ClubsKing of Hearts4 of Spades

*** RIVER *** 5 of Hearts6 of ClubsKing of Hearts4 of Spades10 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

AnfieldRoad: shows Ace of DiamondsQueen of Hearts (high card Ace)

Miklo B: shows Ace of SpadesKing of Clubs (a pair of Kings)

Miklo B collected 2410 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2410 | Rake 0

Board 5 of Hearts6 of ClubsKing of Hearts4 of Spades10 of Diamonds

Seat 1: nofearr folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Blue Lipton folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: EddyHH (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: AnfieldRoad (small blind) showed Ace of DiamondsQueen of Hearts and lost with high card Ace

Seat 7: charmingpan (big blind) folded before Flop

Seat 8: coreyjack folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Miklo B showed Ace of SpadesKing of Clubs and won (2410) with a pair of Kings

Seat 10: GBpack72 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att man kan ifrågasätta båda mina beslut i handen, men hur sjukt dålig är den här killen?

 

PokerStars Game #26338411886: Tournament #150599228, $50+$2 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2009/03/25 6:43:44 ET

Table '150599228 1' 10-max Seat #10 is the button

Seat 1: Seidelmann (960 in chips)

Seat 2: go2hell2004 (2385 in chips)

Seat 3: AnfieldRoad (1720 in chips)

Seat 4: 6ULDV8R (1590 in chips)

Seat 5: zhengji123 (1390 in chips)

Seat 6: egesoe (1330 in chips)

Seat 7: Tizm (1945 in chips)

Seat 8: ab29 (1025 in chips)

Seat 9: FishLips (1375 in chips)

Seat 10: Miklo B (1280 in chips)

Seidelmann: posts the ante 10

go2hell2004: posts the ante 10

AnfieldRoad: posts the ante 10

6ULDV8R: posts the ante 10

zhengji123: posts the ante 10

egesoe: posts the ante 10

Tizm: posts the ante 10

ab29: posts the ante 10

FishLips: posts the ante 10

Miklo B: posts the ante 10

Seidelmann: posts small blind 50

go2hell2004: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad Ace of ClubsKing of Spades

AnfieldRoad: raises 150 to 250

6ULDV8R: folds

zhengji123: folds

egesoe: folds

Tizm: calls 250

ab29: folds

FishLips: folds

Miklo B: raises 1020 to 1270 and is all-in

Seidelmann: folds

go2hell2004: folds

AnfieldRoad: raises 440 to 1710 and is all-in

Tizm: folds

Uncalled bet (440) returned to AnfieldRoad

*** FLOP *** 3 of Spades10 of Hearts4 of Spades

*** TURN *** 3 of Spades10 of Hearts4 of Spades6 of Hearts

*** RIVER *** 3 of Spades10 of Hearts4 of Spades6 of Hearts6 of Spades

*** SHOW DOWN ***

AnfieldRoad: shows Ace of ClubsKing of Spades (a pair of Sixes)

Miklo B: shows 10 of Spades10 of Clubs (a full house, Tens full of Sixes)

Miklo B collected 3040 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3040 | Rake 0

Board 3 of Spades10 of Hearts4 of Spades6 of Hearts6 of Spades

Seat 1: Seidelmann (small blind) folded before Flop

Seat 2: go2hell2004 (big blind) folded before Flop

Seat 3: AnfieldRoad showed Ace of ClubsKing of Spades and lost with a pair of Sixes

Seat 4: 6ULDV8R folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: zhengji123 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: egesoe folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Tizm folded before Flop

Seat 8: ab29 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: FishLips folded before Flop (didn't bet)

Seat 10: Miklo B (button) showed 10 of Spades10 of Clubs and won (3040) with a full house, Tens full of Sixes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #26338511341: Tournament #150599148, $50+$2 Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2009/03/25 6:50:09 ET

Table '150599148 1' 10-max Seat #4 is the button

Seat 1: AnfieldRoad (2335 in chips)

Seat 2: Miklo B (1235 in chips)

Seat 3: carmigcruz (1520 in chips)

Seat 4: RAYAKBORN (1275 in chips)

Seat 5: Hypobole (7015 in chips)

Seat 8: Blue Lipton (1620 in chips)

AnfieldRoad: posts the ante 25

Miklo B: posts the ante 25

carmigcruz: posts the ante 25

RAYAKBORN: posts the ante 25

Hypobole: posts the ante 25

Blue Lipton: posts the ante 25

Hypobole: posts small blind 125

Blue Lipton: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AnfieldRoad Jack of Clubs6 of Diamonds

AnfieldRoad: folds

Miklo B: raises 250 to 500

carmigcruz: raises 995 to 1495 and is all-in

RAYAKBORN: folds

Hypobole: folds

Blue Lipton: folds

Miklo B: folds

Uncalled bet (995) returned to carmigcruz

carmigcruz collected 1525 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 1525 | Rake 0

Seat 1: AnfieldRoad folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Miklo B folded before Flop

Seat 3: carmigcruz collected (1525)

Seat 4: RAYAKBORN (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Hypobole (small blind) folded before Flop

Seat 8: Blue Lipton (big blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...