Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Klart snyggare på länken imo.

 

Alltså, du utgår från att jag tror väldigt lite om dig, det gör jag nödvändigtvis inte...

 

Hur du inte har klättrat i nivå, trots att du säger att du skulle slå nivån, och det t o m lätt, övergår dock mitt förstånd. Jag förstår att man inte har pengar och att man måste ta ut pengar för att "överleva". MEN, då är man ju bra korkad imo om man inte lever snålt två månader för att kunna klättra i nivå, och sen ta ut dubbelt så mkt i månaden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tro mig om jag säger att mina utgifter skenat på ett sätt som förvisso inte stör mig, men som samtidigt ligger bortom min kontroll, den senaste tiden? Om jag tidigare behövde 8.000-10.000 för att det hela ska gå runt behöver jag nu kanske 20.000 i månaden. Det kan faktiskt bli så.

 

Men det ser ljusare ut framöver. Rent ekonomiskt alltså. I övrigt är det inte vidare mörkt idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Makin' me drool cuz I'm old school

But I ain't no fool, playin' it cool

Placin' top 5 for the Megadrive

 

Ultimate Sega Mega Drive Collection

 

Jag är kär. Jag måste ha. Jag måste.

 

Jag har ingen aning om hur fan jag ska ha tid att spela igenom allt - men fan vad jag ska spela igenom allt. Måste köpas nunununununununusnart.

 

Jag kommer antagligen skriva löjliga mängder om de inkluderade spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte posta kommentarer på AK resp AQ-händerna mot Miklo B, men inser när jag försöker formulera att jag kan för lite av strategin i DONs.

 

Men jag kan väl förenklat uttrycka mig så här: jag fattar inte katastrofen i vare sig hans eller ditt spel. Jag förstår att du gör ett tveksamt spel i AK-handen och fi i AQ-handen (med AK), men är det anmärkningsvärt dåligt?

 

De båda händerna ser dessutom ut som ombytta roller. Men som sagt, jag kan inte det här (och va fan, det är ju lillördag (bör det särskrivas, förresten?)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Makin' me drool cuz I'm old school

But I ain't no fool, playin' it cool

Placin' top 5 for the Megadrive

 

Ultimate Sega Mega Drive Collection

 

Jag är kär. Jag måste ha. Jag måste.

 

Jag har ingen aning om hur fan jag ska ha tid att spela igenom allt - men fan vad jag ska spela igenom allt. Måste köpas nunununununununusnart.

 

Jag kommer antagligen skriva löjliga mängder om de inkluderade spelen.

 

Kommer inte till wii eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte posta kommentarer på AK resp AQ-händerna mot Miklo B, men inser när jag försöker formulera att jag kan för lite av strategin i DONs.

 

Men jag kan väl förenklat uttrycka mig så här: jag fattar inte katastrofen i vare sig hans eller ditt spel. Jag förstår att du gör ett tveksamt spel i AK-handen och fi i AQ-handen (med AK), men är det anmärkningsvärt dåligt?

 

De båda händerna ser dessutom ut som ombytta roller. Men som sagt, jag kan inte det här (och va fan, det är ju lillördag (bör det särskrivas, förresten?)).

 

Först och främst så är det jävligt kul att du trots allt är med och kommenterar händerna jag postar. Om inte annat så skadar det inte att få in lite färskt utifrånperspektiv. Dessutom så postar jag ju ofta tilthänder mitt under spelet, och möjligheten finns att jag är ute och cyklar, mitt i stundens hetta.

 

Men troligen inte idag. Idag har varit en stor dag. Dels uppnådde jag nyss Platinum Star, för första gången sedan december 2007, och dels så hade jag min näst bästa DoN-dag någonsin - och då utan att spela så vansinnigt mycket.

 

Angående händerna så kan jag väl säga som så generellt att det säkert inte är uppenbart ens för duktiga DoN-grinders exakt vad jag är ute efter, dels för att vissa saker bygger mycket på historik, och dels för att jag kan ha åsikter om DoN som inte är helt okontroversiella.

 

Från fis perspektiv så tänkte jag börja med handen där han har AK och jag AQ. Jag var inte alls irriterad över resultatet eller så, utan mest förvånad över att allt möjligt tycks finnas i hans minraiserange där. Jag har sett honom minhöja och vika mot omslag oräkneliga antal gånger i slutskedet (utan detta hade jag aldrig stoppat in med AQ) - jag har också sett honom ha AA mot någon annan i ett liknande läge.

 

Men AK förvånade mig. Nånstans är det väl bra ur balanssynpunkt om han spelar alla sina spelhänder likadant här - men AK blir verkligen slaktad när den spelas på det här viset imo.

 

Det är som att be om att få ge bort lite marker och AK spelas helt plötsligt mot luft, utom mig och de andra två shortstackarna. Om han minhöjer och GBpack72 stoppar in och det foldas tillbaka behöver Miklo ca 65% för att hitta syn - vilket det bara är att glömma med AKo i det läget.

 

Det är bara så vansinnigt mycket bättre att själv vara den som sätter press på folk. Alternativt att bara vika handen - vilket dock inte är aktuellt just den här gången - inte med 8bb åttahänt.

 

Hans spel med TT mot mina AK är dock kopiöst dåligt. Enbart pga spelarkännedom. Från en random motståndare, eller mot en random moståndare, ja då är det något helt annat.

 

Men han måste inse att jag öppnar väldigt snävt i det här läget - kanske något i stil med AQ/TT - absolut inte AJs eller 99 iaf.

 

Om han ska hamna AI mot mig här så vill han ha kanske 60% equity för att det ska gå runt - men här kommer han alltså dels väldigt ofta få syn (med ovanstående range 40 gånger av 57 ifall jag synar AK JJ och 24 gånger av 57 om jag synar JJ). Då pratar vi 33.7% respektive 18.6% equity de gånger han får syn. Inte direkt så att det uppvägs de gånger han får fold.

 

Och då har jag inte ens nämnt killen emellan oss som kan hitta synen ibland.

 

[X] Finns även till PS3 :-D

 

Vill se en grundlig recension med youtube-länkar till gameplay för maximal nostalgisk overload.

 

Det låter som något för en ensam eftermiddag.

 

Jag hade kunnat köpa den där enbart för Sonic 1.

 

Edit: Å andra sida går tvåan inte heller av för hackor

 

Kul med ännu en nostalgiker! :)

Själv tror jag att jag kommer tillbringa mest tid med Shiningspelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte till wii eller?

 

Verkar dessvärre inte så :(

 

Emulator funkar ju annars. Fast inte samma känsla förstås men det blir lite bättre med joypad. Jag ropade in ett SNES med Zelda för nån månad sedan. Har inte hunnit spela en sekund :(

 

Gudarna ska veta att jag emulerat en del i mina dagar - men det är som sagt något helt annat med joypad - och dessutom TV. Dessutom är jag en sucker för achievements.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från fis perspektiv så tänkte jag börja med handen där han har AK och jag AQ. Jag var inte alls irriterad över resultatet eller så, utan mest förvånad över att allt möjligt tycks finnas i hans minraiserange där. Jag har sett honom minhöja och vika mot omslag oräkneliga antal gånger i slutskedet (utan detta hade jag aldrig stoppat in med AQ) - jag har också sett honom ha AA mot någon annan i ett liknande läge.

 

Men AK förvånade mig. Nånstans är det väl bra ur balanssynpunkt om han spelar alla sina spelhänder likadant här - men AK blir verkligen slaktad när den spelas på det här viset imo.

 

Det är som att be om att få ge bort lite marker och AK spelas helt plötsligt mot luft, utom mig och de andra två shortstackarna. Om han minhöjer och GBpack72 stoppar in och det foldas tillbaka behöver Miklo ca 65% för att hitta syn - vilket det bara är att glömma med AKo i det läget.

 

Det är bara så vansinnigt mycket bättre att själv vara den som sätter press på folk. Alternativt att bara vika handen - vilket dock inte är aktuellt just den här gången - inte med 8bb åttahänt.

Har förstått att minraise från EP är senaste (?) trenden i nolimit-spelen, men han kanske också hade olika gameplans beroende på action, t ex vik mot GBpack72 och instasyn mot dig? Kan spelet motiveras så? Enligt din read verkar han ha en vettig balansering och (enbart en fundering) kanske dominerar eller själv tycker sig dominera bordet?

 

Äh, jag lär inte bli till nån hjälp för dig. Nu är jag dessutom dyngtrött och småblarig. Ta mina pokerinlägg för vad de är; skräp.

 

Apropå dominera :-)

http://www.youtube.com/watch?v=_AffQ7pbvKs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och spelar poker till musik. Jag knockas. Jag vill släppa alla bord och bara lyssna. Jag vill bort. Jag vill in i låten.

 

Ibland händer det här med låtar vi hört tusentals gånger innan. Som nu.

 

Alltså..gitarrspelet!!!

 

 

Vissa låtar är lika bra som hajpen; Jolene är en av dem. vad gäller gitarrspelet kan jag bara hålla med dig, Eury.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att fler ser ljuset :)

 

Såg en skum grej i min DoN-statistik idag btw.

 

Januari är min i särklass sämsta månad, med 1.2% ROI över 595 spelade - samtidigt är det den månad där turneringarna i snitt tagit längst tid - 35.1 minuter.

 

Det känns kontraintuitivt - någon som har en förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att fler ser ljuset :)

 

Såg en skum grej i min DoN-statistik idag btw.

 

Januari är min i särklass sämsta månad, med 1.2% ROI över 595 spelade - samtidigt är det den månad där turneringarna i snitt tagit längst tid - 35.1 minuter.

 

Det känns kontraintuitivt - någon som har en förklaring?

 

Folk har lärt sig hur dom ska spela DoNs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom till klyyyyybben!

Kul att se dig. Ska du spela March Million på lördag?

 

Kul att bli sönderscoutad av lokala krafter också :)

 

Det blir ingen cp-turnering för mig i morgon. Den låter askul (25/50 startblinds, 1.000.000 startmarker, för forumets vetande), men jag är bortrest över helgen.

 

Ska på ett tåg till Umeå om en timme. Eller tåg till Umeå är väl att överdriva, mer rätt är ett tåg till Sundsvall och sedan buss, eller om det var dilligens, därifrån. Det går tydligen inte att ha en bit jävla räls som går raka vägen.

 

Folk spelar mer "diciplinerat" i början av året såklart.

 

Jag ska fundera på det svaret. Nyårslöften och whatnots :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag ska fundera på det svaret. Nyårslöften och whatnots :)

 

Mike Caro har en historia om när han spelade poker på nyårsafton. Fram till tolvslaget var det monsterslask. Sedan var det "en outhärdlig femton minuters väntan när jag måste kyssa min fru" tills spelet satte igång igen. Då blev det det tajtaste bordet han suttit vid.

 

Det blir ingen cp-turnering för mig i morgon. Den låter askul (25/50 startblinds, 1.000.000 startmarker, för forumets vetande), men jag är bortrest över helgen.

 

någon nolla för mycket, va? Annars får det vara väldigt snabba blindshöjningar eller så får man bosätta sig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...