Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

Var väl ungefär ett sådant svar man kunde vänta sig. Mot mig har du inte varit smart för det fixar du inte kompis. Men har sett din vidriga kommentarer mot allt och alla under flera jävla år härinne.

 

Snubblade in på din dagbok och ser att du sitter o spelar fucking DoNs (Gods gift to ungifted poker players). Du är en tragikomisk människa.

 

 

P.s. Förolämpa mig inte med en svenskalektion eller nån sån skit nu. Svara bara om du för en gångs skull kan ha någon som helst substans i det du säger.

 

Okej, jag är otrevlig mot folk - så då ska du ge igen. Du gillar inte folk som förolämpar andra - fine. Substans, var det så?

 

Vidare så förstår jag inte varför jag skulle lägga en värdering i svårighetsgraden i den spelform jag ägnar mig åt. Högt EV och låg varians är klart viktigare än den möjliga utveckling som poker/sng-spelare fortsatt spel i 27or och 38or möjligtvis skulle gett.

 

Är det så märkligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Heh, tja...jag vet inte riktigt varför jag skulle vara ödmjuk.

 

 

 

Ja, alltså...både ja och nej. Jag är inte förvånad över att folk stör sig på mig, tycker jag är en idiot eller snedavlad osv - jag är mer förvånad över att det kommer från randoms som bara poppar upp från ingenstans. Utan att precisera sig vidare mycket också.

 

Jag kan förstå om han stör sig på att jag är nedvärderande mot beklämmande korkade individer, absolut, men om det är hans stora invändning mot mig så förstår jag inte hur det kan bli så mycket beef. Det är lite som en annan kille som poppade in i min förra dagbok ibland, har för mig han var trevlig då, men som nu vid några tillfällen hystat ur sig något liknande i andra trådar ute i forumet.

 

Jag är självklart inte här för att bli populär - men jag vill ändå förstå varifrån motståndet kommer, samt hur det kan bli så starkt.

 

För gärna en dialog med dig, även om det vore enklast om du började med ett påhopp.

 

Kan du inte spy galla över allt som är fel med mig?

 

Medan du gör det hoppas jag att bluffsyn kan förklara hur det här motståndet kan växa sig så starkt att han till och med kostar på sig att komma med onyanserade angrepp på min förmåga som pokerspelare. Inbillar han sig att han ska såra mig? Ge igen med samma medel, som en de mentalt svagas Ro bin Hood?

 

 

 

Jag är ganska säker på att jag aldrig har riskerat över 20bb med en kallpush med 77 i en DoN. Och då har ändå PS antar från level 3. Det här kan vara ett okej eller bra spel i en vanlig 50/30/20-struktur, men ens då är det tveksamt. I DoN är bara risken allt för stor i och med att i stort sett vilken synrange motståndaren än har så är det katastrof för oss att få syn. Dessutom behöver vi ju inte sikta in oss på en 10k-stack som i en vanlig sng, utan vi är ofta nöjda med 1500-2000 marker.

 

Att du får syn av AJ borde vara tecken nog på att spelet inte är lönsamt. Risken (i princip alla gånger du blir synad) är större än vinsten (135 marker).

 

 

Ska fatta mig kort. Du är en översittare som är dålig på poker. Översittare som är dåliga på poker förtjänar noll respekt i detta forum.

 

Angående mentalt svagas Robin Hood, ditt psyke verkar ju vara minst sagt svajjigt. Kan jag hjälpa till? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var väl ungefär ett sådant svar man kunde vänta sig. Mot mig har du inte varit smart för det fixar du inte kompis. Men har sett din vidriga kommentarer mot allt och alla under flera jävla år härinne.

 

Snubblade in på din dagbok och ser att du sitter o spelar fucking DoNs (Gods gift to ungifted poker players). Du är en tragikomisk människa.

 

 

P.s. Förolämpa mig inte med en svenskalektion eller nån sån skit nu. Svara bara om du för en gångs skull kan ha någon som helst substans i det du säger.

 

1) Lär dig skriva så kanske det finns en chans att du blir tagen seriös.

 

2) Sluta använd en 16 årings vokalbulär.

 

I övrigt så behöver väl inte euro vara stenrik på poker och spela de allra högsta nivåerna för att behärska icm kalkyleringar och andra liknande saker som sngs ofta handlar om?

 

Kanske känner Euro inte för att leva på poker utan skaffa sig en utbildning och knega som 95% av Sveriges befolkning?

 

Men naturligtvis hade det varit mycket "ballare", för att anv ett ord du säkert förstår, om Euro hade sin attityd och spelade vinnande på $500 nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Lär dig skriva så kanske det finns en chans att du blir tagen seriös.

 

2) Sluta använd en 16 årings vokalbulär.

 

I övrigt så behöver väl inte euro vara stenrik på poker och spela de allra högsta nivåerna för att behärska icm kalkyleringar och andra liknande saker som sngs ofta handlar om?

 

Kanske känner Euro inte för att leva på poker utan skaffa sig en utbildning och knega som 95% av Sveriges befolkning?

 

Men naturligtvis hade det varit mycket "ballare", för att anv ett ord du säkert förstår, om Euro hade sin attityd och spelade vinnande på $500 nivån.

 

Oops nu har jag SNG maffian efter mig med :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska fatta mig kort. Du är en översittare som är dålig på poker. Översittare som är dåliga på poker förtjänar noll respekt i detta forum.

 

Angående mentalt svagas Robin Hood, ditt psyke verkar ju vara minst sagt svajjigt. Kan jag hjälpa till? ;-)

 

Du avslutade snabbt den här debatten själv eftersom dina inlägg genomsyras av ointelligens. Tråkigt eftersom du kanske hade en poäng, men nu pga dina stora brister kommer vi aldrig få reda på vad den är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv stavar jag och har meningsuppbyggnad som någon som är född i Rövhål, Nebraska. Eury har aldrig hoppat på mig om det så lite cred ska han hava för att han inte sparkar på en stackare som inte bara ligger utan redan är stendöd:)

 

PS, Så jävla dålig kan man väl inta vara om man har statsen:

15,241 $2 $23 8%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga en sak. Hur nöjd är du med din pokerutveckling? Du har en miljon posts, har spelat poker i typ 100 år och är en nedvärderande besserwisser mot allt och alla. Själv slår du knappt 50 dollar DoNs som kanske är den lättaste, samt absolut tråkigaste formen av poker.

 

AMÖBA :shock:

 

Tips sätt han på ignore om du stör dig på hans inlägg, hur svårt kan det vara?

 

Fattar inte att folk orkar lägga ner energi på att bli förbannad på random forumtomtar (inte för jag klassar Eury som det). Skit i att läsa det du inte vill, och läs det du tycker är intressant, funkar bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska fatta mig kort. Du är en översittare som är dålig på poker. Översittare som är dåliga på poker förtjänar noll respekt i detta forum.

 

Angående mentalt svagas Robin Hood, ditt psyke verkar ju vara minst sagt svajjigt. Kan jag hjälpa till? ;-)

 

Dålig på poker är väl en definitionsfråga. Jag menar, jag plussar väl mer än majoriteten av spelare som plussar på poker, så helt åt helvete kan jag väl inte vara. Dessutom är jag teoretiskt lagd och har bidragit med en hel del insikt både i det här forumet och på 2+2.

 

Vad gäller mitt liv som översittare eller inte, det får du väl nollrespektera hur hårt du vill. Det är inte så att det betyder någonting för mig att betyda någonting för dig. (Fy fan vad mycket jag grämer mig över att ha iPoden hemma när jag får mig själv att tänka på briljant musik. Herregud vad bra han är. Jag måste youtuba).

 

 

Herregud. Top tio låtar jag hört live. Alla gånger.

 

Old man look at my life,

I'm a lot like you were.

Old man look at my life,

I'm a lot like you were.

 

Old man look at my life,

Twenty four

and there's so much more

Live alone in a paradise

That makes me think of two.

 

Love lost, such a cost,

Give me things

that don't get lost.

Like a coin that won't get tossed

Rolling home to you.

 

Old man take a look at my life

I'm a lot like you

I need someone to love me

the whole day through

Ah, one look in my eyes

and you can tell that's true.

 

Lullabies, look in your eyes,

Run around the same old town.

Doesn't mean that much to me

To mean that much to you.

 

I've been first and last

Look at how the time goes past.

But I'm all alone at last.

Rolling home to you.

 

Old man take a look at my life

I'm a lot like you

I need someone to love me

the whole day through

Ah, one look in my eyes

and you can tell that's true.

 

Old man look at my life,

I'm a lot like you were.

Old man look at my life,

I'm a lot like you were.

 

För att återgå till dig, Bluffsyn, så ska du åtminstone ha cred för att du stannade kvar och pratade. Det har inte liknande personer gjort förr.

 

Slutligen vill jag påpeka att även om jag aldrig kommer sluta vara en finne i röven på de arroganta trögskallar du slåss förr, så kanske kanske jag en dag kan vara lika bra på poker som du.

 

Oops nu har jag SNG maffian efter mig med :mrgreen:

 

Spelar du inte själv SnG? Eller har du gått vidare till cashgames nu och därför drabbats av det här mervärdeskomplexet?

 

Själv stavar jag och har meningsuppbyggnad som någon som är född i Rövhål, Nebraska. Eury har aldrig hoppat på mig om det så lite cred ska han hava för att han inte sparkar på en stackare som inte bara ligger utan redan är stendöd:)

 

Tja, du är väl ingen Horace, men nog fan besitter du ett språk bortom det normalbegåvade i varje fall. Dessutom ogillar jag bara arroganta eller plågsamt ointressanta puckon. Och okända puckon - eftersom de troligen är antingen arroganta eller ointressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, tja...jag vet inte riktigt varför jag skulle vara ödmjuk.

 

Ja, alltså...både ja och nej. Jag är inte förvånad över att folk stör sig på mig, tycker jag är en idiot eller snedavlad osv - jag är mer förvånad över att det kommer från randoms som bara poppar upp från ingenstans. Utan att precisera sig vidare mycket också.

 

Jag kan förstå om han stör sig på att jag är nedvärderande mot beklämmande korkade individer, absolut, men om det är hans stora invändning mot mig så förstår jag inte hur det kan bli så mycket beef. Det är lite som en annan kille som poppade in i min förra dagbok ibland, har för mig han var trevlig då, men som nu vid några tillfällen hystat ur sig något liknande i andra trådar ute i forumet.

 

Jag är självklart inte här för att bli populär - men jag vill ändå förstå varifrån motståndet kommer, samt hur det kan bli så starkt.

 

För gärna en dialog med dig, även om det vore enklast om du började med ett påhopp.

 

Kan du inte spy galla över allt som är fel med mig?

 

Medan du gör det hoppas jag att bluffsyn kan förklara hur det här motståndet kan växa sig så starkt att han till och med kostar på sig att komma med onyanserade angrepp på min förmåga som pokerspelare. Inbillar han sig att han ska såra mig? Ge igen med samma medel, som en de mentalt svagas Ro bin Hood?

 

Du har själv valt att bete dig på det sätt du gör på pf.nu i ditt språkval mot de användare du skriver till. Du är medveten om att du skriver på skiljer sig mycket från gemene mans sätt att uttrycka sig (och då menar jag inte på ett språkvårdande sätt) med en inte helt subtil ton av arrogans.

 

Allt detta är naturligtvis fint som snus såtillvida att du inte bryr dig om vad andra anser om dig, det hela blir lite mer komplicerat när du helt plötsligt vill ha motiveringar från de personer som anser att du är en översittare/pajas. Att deras bild av dig inte överensstämmer med bilden av dig själv kan ju inte komma som en direkt överraskning med tanke på hur mycket intelligentare du anser dig vara? Om din intellektuella kapacitet ligger på en helt annan nivå så kommer ju de kretiner du spyr galla över ha ett annat perspektiv än dig gällande ditt sätt att vara, no?

 

Jag kan tycka att det är komiskt att din påstådda intelligens (jo, jag vet ju faktiskt inte om du är så intelligent som du tycker att du är) inte verkar korrelera med hur bra du är på poker, inget fel alls i detta, men lite komiskt kan det nog uppfattas som. Har du själv funderat över detta? Det tror jag att du har, vad har du själv kommit fram till?

 

Rent historiskt så är det få intelligenta människor som "went down in history as a very nice person" (ursäkta engelskan, jag och Victoria Silvstedt) vilket inte betyder att de inte ville bli omtyckta, kanske de rent utav på ålderns höst undrade hur det kom sig att de inte hade fler vänner. Märk väl att jag inte påstår dig vara någon social outcast på något sätt, bara en reflektion som på sätt och vis passade in i sammanhanget.

 

Jag har inget emot dig kanske jag bör påpeka, tycker bara, som jag tidigare påtalat, att det var lite komiskt, thats all.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig på poker är väl en definitionsfråga. Jag menar, jag plussar väl mer än majoriteten av spelare som plussar på poker, så helt åt helvete kan jag väl inte vara. Dessutom är jag teoretiskt lagd och har bidragit med en hel del insikt både i det här forumet och på 2+2.

 

Vad gäller mitt liv som översittare eller inte, det får du väl nollrespektera hur hårt du vill. Det är inte så att det betyder någonting för mig att betyda någonting för dig.

 

 

 

För att återgå till dig, Bluffsyn, så ska du åtminstone ha cred för att du stannade kvar och pratade. Det har inte liknande personer gjort förr.

 

Slutligen vill jag påpeka att även om jag aldrig kommer sluta vara en finne i röven på de arroganta trögskallar du slåss förr, så kanske kanske jag en dag kan vara lika bra på poker som du.

 

 

 

Spelar du inte själv SnG? Eller har du gått vidare till cashgames nu och därför drabbats av det här mervärdeskomplexet?

 

 

 

 

Har aldrig lirat SNG. Tycker det är för ointressant och statiskt, men jag brukar låna ut mitt konto till morsan ibland så hon får grinda lite 100 dollar sitngos.

 

Angående att du skulle blir bra på poker.........om du hade haft den talangen hade det nog redan hänt. Men arroganta trögskallar som du har en tendens att lägga fokus på annat istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har själv valt att bete dig på det sätt du gör på pf.nu i ditt språkval mot de användare du skriver till. Du är medveten om att du skriver på skiljer sig mycket från gemene mans sätt att uttrycka sig (och då menar jag inte på ett språkvårdande sätt) med en inte helt subtil ton av arrogans.

 

Allt detta är naturligtvis fint som snus såtillvida att du inte bryr dig om vad andra anser om dig, det hela blir lite mer komplicerat när du helt plötsligt vill ha motiveringar från de personer som anser att du är en översittare/pajas. Att deras bild av dig inte överensstämmer med bilden av dig själv kan ju inte komma som en direkt överraskning med tanke på hur mycket intelligentare du anser dig vara? Om din intellektuella kapacitet ligger på en helt annan nivå så kommer ju de kretiner du spyr galla över ha ett annat perspektiv än dig gällande ditt sätt att vara, no?

 

Jag kan tycka att det är komiskt att din påstådda intelligens (jo, jag vet ju faktiskt inte om du är så intelligent som du tycker att du är) inte verkar korrelera med hur bra du är på poker, inget fel alls i detta, men lite komiskt kan det nog uppfattas som. Har du själv funderat över detta? Det tror jag att du har, vad har du själv kommit fram till?

 

Rent historiskt så är det få intelligenta människor som "went down in history as a very nice person" (ursäkta engelskan, jag och Victoria Silvstedt) vilket inte betyder att de inte ville bli omtyckta, kanske de rent utav på ålderns höst undrade hur det kom sig att de inte hade fler vänner. Märk väl att jag inte påstår dig vara någon social outcast på något sätt, bara en reflektion som på sätt och vis passade in i sammanhanget.

 

Jag har inget emot dig kanske jag bör påpeka, tycker bara, som jag tidigare påtalat, att det var lite komiskt, thats all.

 

Jag förstår verkligen inte det komiska. Exakt hur bra på poker bör en person vara för att det ska korrelera med över normalbegåvning? Vinnande 10/20-reg? Durrrr? Du tycker inte att det finns en hel del...hur ska jag säga...smalbegåvade personer som är världsklasspelare?

 

Det är liksom lite svårt att läsa William Thorssons blogg och tänka att det här nog är da Vincis sjunde inkarnation.

 

Och hur dålig på poker är jag? Vilken nivå är det jag inte slår som en smart person bör slå?

 

Vad gäller mitt intellekt i stort så handlar det enbart om något så icke-kontroversiellt (eller snarare borde det vara så) som att jag anser (läs: vet) att jag har mer innanför pannbenet än en hel del av det vi i vardagligt tal kallar 'massan'.

 

Hundratals forumiter är ju solklart mer begåvade än genomsnittet - där har jag inga åsikter om vem som är smartare än vem - det låter i själva verket som en ytterst ointressant sak att dryfta.

 

Jag menar, jag har ju aldrig ondgjort mig över hur dum du eller bluffsyn måste vara (väl?), jag har ondgjort mig över vilken infernalisk idiot någon med en åttaårings språkkänsla är t.ex.

 

Jag blir ju väldigt nyfiken när någon som åtminstone inte omedelbart kan avfärdas som en intelektuell snedbena angriper mitt intellekt.

 

Jag tycker helt enkelt att din bild av mig är ganska skev. Men mest av allt vill jag förstås veta hur du resonerar kring min poker och min hjärna.

 

Har aldrig lirat SNG. Tycker det är för ointressant och statiskt, men jag brukar låna ut mitt konto till morsan ibland så hon får grinda lite 100 dollar sitngos.

 

Angående att du skulle blir bra på poker.........om du hade haft den talangen hade det nog redan hänt. Men arroganta trögskallar som du har en tendens att lägga fokus på annat istället.

 

Ja, det var ju sjukt av mig att anta att Bluffsyn på pf.nu är densamme som Bluffsyn på Pokerstars.

 

Har du lust att fortsätta samtalet med att förklara vilka brister jag har i mitt pokerkunnande? Själva delen med att det skulle vara okej för dig att antasta mig bland alla för min påstådda inkompetens, den antar jag att du motiverar med att jag är så...eh, ja...hemsk, eller vad du nu vill ha det till. Kramas inte tillräckligt med puckona osv.

 

Vad gäller trögskalligheten så ska det bli intressant att se vad du kokar ihop.

 

Jag menar, dålig på poker...det är en sak, det kan säkert vara vettigt att anse att 99% av alla pokerspelare är så dåliga att det ska hånas - men hur stor del av befolkningen vill du underkänna på ren intelligensbasis?

 

Samt, naturligtvis, vem fan är du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min "read" på eury är att han, både när det kommer till både språk och poker, har ett alldeles för statiskt synsätt. Han vill, tror och inbillar sig (i viss mån) att alla frågor har absoluta svar och att det finns färdiga "mallar".

 

Med andra ord så passar shit n go honom betydligt bättre än cash game. Ju fler händelser som kan tryckas in i datorprogram och generera exakta siffror desto bättre.

 

Så snart något bryter hans invanda "mönster" så blir han ohyggligt upprörd. Det riktigt skär sig i hans stackars öron när någon säger: "det är sköj att äta tjäcks". Hans föräldrar och grannar uttalade ju alltid kex med stenhårt "k" när han växte upp och allt annat bara måste vara fel.

 

Skulle det trots allt inte vara fel så beror det på att sveriges befolkning som mestadels består av IQ-befriade "slapptaskar" (för att begagna sig av eurys eget ordval) har förändrat språket genom sin mentala slapphet och brist på förståelse för simpel grammatik.

 

 

Direkt till herr eury:

Att vissa personer stör sig på dig har nog mycket att göra med att du gång på gång lyckas framstå som om du ser ner på och anser dig överlägsen den "vanliga" människan.

 

Det hela blir lite komiskt mtp att du ofta framställer dig som lite av en vänstersympatisör och feminist. Något som gemene man kanske inte direkt förknippar med språkfascism och übermensch-tänkande.

 

Jag har inte träffat på enorma mängder forumiter i verkliga livet, men samtliga har varit av den uppfattningen att du framstår som en fullkomlig idiot på detta forum.

 

Till ditt försvar kan sägas att de som träffat dig i verkligheten påstår att du är betydligt trevligare än du framstår på pokerforum.

 

Hoppas detta inlägg har hjälpt dig att besvara följande:

Jag är självklart inte här för att bli populär - men jag vill ändå förstå varifrån motståndet kommer, samt hur det kan bli så starkt.

 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså, jag är så otroligt ointresserad av hur otrevlig folk tycker jag är. Jag är så ointresserad att

 

Ja, du ser. Jag orkade inte ens skriva klart meningen.

 

Det blir ju bara lite komiskt när folk ska till att sätta något slags hjärnskadeetikett på mig bara för att jag stör mig på puckon.

 

Jag tror att det är hemskt ovanligt bland människor - smarta som dumma, självupplevt som tillskrivna, att störa sig på puckon.

 

Jag gör det tydligen mer än de flesta - då är det visst fel på mig. Hå hå ja ja!

 

Hur som helst, bilden du målar upp av mig är ingen jag känner igen mig i - jag tror inte heller att den delas av någon som känner mig.

 

Men samtidigt, vad vet jag? Jag är ju tydligen bokstavsbarn och politiskt ohederlig.

 

Anledningen till att det skär sig i mina öron när någon säger chex är ju att det låter som så sjukt selektiv afasi. Det är lite läskigt. Men nej, jag är ingen mallmänniska. Ganska så motsatsen, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså, jag är så otroligt ointresserad av hur otrevlig folk tycker jag är. Jag är så ointresserad att

 

Ja, du ser. Jag orkade inte ens skriva klart meningen.

 

Tack btw för att ni tar er tid - det här är intressant.

 

Ja inte nog med att du verkar tro att du är lite bättre än alla andra människor och guds gåva till världen men du verkar också lite förvirrad , vilsen eller schizofren också när man läser detta.

 

Och du kan redan få svar nu - Nej jag är ingen , och nej jag har inte postat i din DB förut. Men ditt sätt att skriva och vara har allmänt fångat min nyfikenhet. Sen är det inte heller så svårt att missa alla poster från dig där du allmänt varit spydig mot folk. Inte dags att fråga sig själv om allt verkligen står rätt till när man blir avstängd från ett pokerforum varannan vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår verkligen inte det komiska. Exakt hur bra på poker bör en person vara för att det ska korrelera med över normalbegåvning? Vinnande 10/20-reg? Durrrr? Du tycker inte att det finns en hel del...hur ska jag säga...smalbegåvade personer som är världsklasspelare?

 

Jag håller med dig om det, men någon sade en gång (tror det var hjort och han brukar ju ha koll) att intelligens och sannolikheten att bli en vinnande pokerspelare korrelerar (en åsikt som jag delade, även om vi hade olika åsikter i sakfrågan där detta argument nämndes). Därav så kan man ju tycka att ett sådant intellektuellt högdjur som dig borde (ha potential att) spela brallan av iaf de allra högsta SNG borden (och med tanke på den tid som passerat sedan du tog dig an poker så borde väl rimligtvis verkligheten avspegla potentialen ganska snart?). Ursäktar i förväg mitt överanvändande av parenteser, hoppas det är ok och att vi kan ha en sansad dialog ändå.

 

Det är liksom lite svårt att läsa William Thorssons blogg och tänka att det här nog är da Vincis sjunde inkarnation.
Jahopp.

 

Och hur dålig på poker är jag? Vilken nivå är det jag inte slår som en smart person bör slå?

 

Får väl bedöma detta individuellt och i ditt fall så har jag resonerat lite fritt om det ovan.

 

Vad gäller mitt intellekt i stort så handlar det enbart om något så icke-kontroversiellt (eller snarare borde det vara så) som att jag anser (läs: vet) att jag har mer innanför pannbenet än en hel del av det vi i vardagligt tal kallar 'massan'.

 

Det var mycket försiktigt formulerat för att vara dig, är det medvetet eller har du ändrat ditt förhållningsätt nyligen? Min högst personliga uppfattning var/är att du anser dig stå högt över de allra flesta intellektuellt och att det gett dig cart blanche att orera fritt kring dessas fel och brister.

 

Hundratals forumiter är ju solklart mer begåvade än genomsnittet - där har jag inga åsikter om vem som är smartare än vem - det låter i själva verket som en ytterst ointressant sak att dryfta.

Här vågar jag mig på att tro att du skulle tycka att den saken var väldigt intressant att dryfta om det gick att empiriskt tala för det ena än det andra.

 

Jag menar, jag har ju aldrig ondgjort mig över hur dum du eller bluffsyn måste vara (väl?), jag har ondgjort mig över vilken infernalisk idiot någon med en åttaårings språkkänsla är t.ex.

 

Nej men jag har å andra sidan aldrig påtalat att du _är_ otrevlig eller arrogant (påpekade att du förmodligen uppfattades som sådan pga sättet du väljer att uttrycka dig på). Har heller inte buntat ihop dig med någon annan individ i syfta att härska o söndra ;) Vet ej vad du ville ha sagt riktigt. Jag försökte hjälpa dig med din frågeställning "Jag är självklart inte här för att bli populär - men jag vill ändå förstå varifrån motståndet kommer, samt hur det kan bli så starkt.".

 

Jag blir ju väldigt nyfiken när någon som åtminstone inte omedelbart kan avfärdas som en intelektuell snedbena angriper mitt intellekt.

 

Jag må vara dum som en påse Frigolit (eller expanderad polystyrenplast innan du hinner påpeka det uppenbara) och det skulle väl inte direkt ligga mig till last om syftet är att förklara varför vi ärkepuckon kan uppfatta dig som aningens arrogant och kan finna viss komik i det som är poker-eury.

 

Jag tycker helt enkelt att din bild av mig är ganska skev. Men mest av allt vill jag förstås veta hur du resonerar kring min poker och min hjärna.

 

Om en person påstår att ett objekt är svart som i dina ögon ser vit ut så kan den vara svart men att du skulle tro det är inte så rimligt. Om väldigt många människor påpekar att objektet faktiskt upplevs som svarta för dem med så kan det vara läge att kontakta en Ögonklinik alternativt rycka på axlarna, muttra för sig själv att "vitt är ju nice" och gå vidare i livet. Men om frågan om varför vi upplever den som svart och inte du ställs så får man räkna med ett svar.

 

Jag upplever att det är något som gör att du inte når ditt fulla potential som pokerspelare, vad det är, det vet jag inte, trodde faktiskt att du redan hade funderat kring detta själv.

 

EDIT: Att du inte förstår/ser det komiska i det hela gör det, om möjligt ännu roligare. För om det är något jag tror du kan så är det att se samband mellan verkan och effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som intresserar mig är varför folk på lösa grunder attackerar mitt kunnande.

 

Ja, kan det bero på att 1:

 

samtliga har varit av den uppfattningen att du framstår som en fullkomlig idiot på detta forum.

 

 

2:

Du spelade $11 shit n go i 30 miljoner år. Man kunde ju tro att någon som anser sig kunna poker någon gång ibland skulle ta sig ett skott på $22-nivån ;-)

 

 

3: ***

 

Hann söka i tråden i syfte att finna ett citat och insåg att stackbrat precis skrivit ett välformulerat inlägg som gjorde en fortsättning av detta inlägg meningslöst :-) så jag nöjer mig med att se hur du besvarar ovan nämnda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja inte nog med att du verkar tro att du är lite bättre än alla andra människor och guds gåva till världen men du verkar också lite förvirrad , vilsen eller schizofren också när man läser detta.

 

Kan ni sluta provocera fram upprepningar? Jag ser inget inneboende dåligt i att vara otrevlig - alltså bryr jag mig inte om folk dömer ut mig på grund av det. Intelligens och pokerkunnande är INTE DETSAMMA SOM TREVLIGHETSGRAD. Sheesh.

 

Och du kan redan få svar nu - Nej jag är ingen , och nej jag har inte postat i din DB förut. Men ditt sätt att skriva och vara har allmänt fångat min nyfikenhet. Sen är det inte heller så svårt att missa alla poster från dig där du allmänt varit spydig mot folk. Inte dags att fråga sig själv om allt verkligen står rätt till när man blir avstängd från ett pokerforum varannan vecka?

 

Ibland är syftet (att ringa in ett pucko) viktigare än konsekvenserna.

 

Du är varmt välkommen till dagboken.

 

Borde läggas upp en omröstning med olika svarsalternativ i denna dagbok

 

Nej, det går ju inte att ta bort omröstningsjävlarna sen.

 

Jag håller med dig om det, men någon sade en gång (tror det var hjort och han brukar ju ha koll) att intelligens och sannolikheten att bli en vinnande pokerspelare korrelerar (en åsikt som jag delade, även om vi hade olika åsikter i sakfrågan där detta argument nämndes). Därav så kan man ju tycka att ett sådant intellektuellt högdjur som dig borde (ha potential att) spela brallan av iaf de allra högsta SNG borden (och med tanke på den tid som passerat sedan du tog dig an poker så borde väl rimligtvis verkligheten avspegla potentialen ganska snart?). Ursäktar i förväg mitt överanvändande av parenteser, hoppas det är ok och att vi kan ha en sansad dialog ändå.

 

Jag är övertygad om att intelligens - vad än det nu är - och pokerförmåga korrelerar starkt. Det måste vara så. Det är därför jag förvånas över hur oimponerande somliga starka pokerspelare är i en mängd andra kognitiva områden.

 

Min självuppfattning om mitt intellekt överdrivs ofta när det kommer på tal. Delvis tror jag det beror på ett medvetet val från er (jag ber om ursäkt för att jag klumpar ihop dig med andra, men det är bara i det här avseendet) och delvis är det förståeligt då jag väldigt ofta hävdar mig själv gentemot andra. Eller snarare...ja, du fattar nog efter nästa paragraf.

 

Dock är det ju så att jag otvivelaktigt är mer begåvad än medelsvensson i de flesta intellektuella områden - men hur mycket säger det? Hur imponerande är det? Ja, jag är intelligent. Ja, en typisk människa är mentalt oimponerande. Knappast kontroversiellt, eller hur?

 

Men jag har ju inga löjliga tankar om mig själv - jag går ju inte runt och tror att jag är något slags geni.

 

Men hur som helst, din koppling till mitt pokerspel är kraftigt oinformerad - jag har aldrig ägnat någon längre tid åt en nivå som jag inte klart slagit. Jag har ägnat mig åt vanliga niomanna turbo på nivåerna $16, $27 och $38, samt DoN turbo på $52-nivån. Jag har alltså aldrig lagt ner någon tid på att spela högre. Jag har slagit alla dessa nivåer klart - i flera fall tror jag att jag ligger bland de bättre på nivån.

 

Men antalet SnG jag spelat med inköp över $52 tror jag helt ärligt kan räknas på ena handens fingrar - jag har ju aldrig varit rullad för högre!

 

Så vänligen sluta insinuera att jag inte räcker till. Vi vet helt enkelt till. Men med tanke på mina stratbidrag så kan vi nog anta att jag knappast peakat.

 

Jahopp.

 

Du känner inte igen dig?

 

Det var mycket försiktigt formulerat för att vara dig, är det medveten eller har du ändrat ditt förhållningsätt nyligen? Min högst personliga uppfattning var/är att du anser dig stå högt över de allra flesta intellektuellt och att det gett dig cart blanche att orera fritt kring dessas fel och brister.

 

Som sagt, det representerar inget nytt. Jag förstår självklart varför man har den uppfattning om mig som man har, men det händer ju sällan att jag sågar någon som du - som utan större ansträngning framstår som kapabel.

 

Jag tror inte jag är mer intelligent än du, eller Hata, eller Bluffsyn. Jag har helt enkelt ingen aning och det är inte heller en fråga som intresserar mig. Jag tycker det känns uppenbart att både du och Hata är hyfsat till väldigt intelligenta. Bluffsyn har inte visat lika mycket, men det är möjligt där också.

 

Här vågar jag mig på att tro att du skulle tycka att den saken var väldigt intressant att dryfta om det gick att empiriskt tala för det ena än det andra.

 

I sådana fall känner du mig bättre än jag gör själv. Nu är ju inte det en omöjlighet, men jag litar i varje fall än så länge mer på mig själv.

 

Och ja, jag inser att det här aldrig kommer bli en särskilt intressant samtalspunkt så länge vi inte är ense.

 

Jag må vara dum som en påse Frigolit (eller expanderad polystyrenplast innan du hinner påpeka det uppenbara) och det skulle väl inte direkt ligga mig till last om syftet är att förklara varför vi ärkepuckon kan uppfatta dig som aningens arrogant och kan finna viss komik i det som är poker-eury.

 

Som sagt, du är väl inget pucko? Tror jag. Hur som helst så, absolut - det är klart jag är arrogant. Men pokereury drar ni ju förhastade slutsatser om.

 

Jag upplever att det är något som gör att du inte når ditt fulla potential som pokerspelare, vad det är, det vet jag inte, trodde faktiskt att du redan hade funderat kring detta själv.

 

Pengar. På två sätt. Jag behöver mer pengar för att kunna spela högre och det innebär finansiell otrygghet att gå över till en annan spelform - dvs att utmana mig själv och provocera fram utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...