Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sista sessionen blev 18/32. Rätt jävla sinnessjukt. Jag körde en miljon simuleringar baserad på 54.5% ITM i rvg:s ROI sim (min ITM% innan dagens fria fall var 54.6% tror jag) och tja...det pekar väl på ungefär hur osannolikt det här var.

 

36% ITM motsvarar -31% ROI.

 

Under en miljon simulationer hade 99.7% -30% eller bättre. 99.9% hade -34% eller bättre.

 

Så under alla omständigheter, om våra två antaganden* är sanna, så kommer endast ca 1/300 räckor av 50 spelade vara så här illa eller värre.

 

* = Vår ITM% från det förflutna motsvarar den förväntade vi hade idag, dvs vi spelade inte dåligt och motståndet var som det brukar. Samt att alla dessa femtio turneringar är likadana.

 

Det första är tveklöst sant, det andra är en mycket god approximation vars oexakthet får mycket små följder för vårt resonemang och våra resultat/simuleringar.

 

Kort och gott - det är sjukt att invektiven inte flödar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett belysande exempel:

 

Tourney Manager har en funktion som låter en titta på resultat över likstora klumpar av godtyckligt antal turneringar. Dvs, se på turneringarna hundra och hundra osv. Eller som nu, femtio och femtio.

 

Jag har femtionio sådana avslutade kompletta femtior. Som vi vet alltså innehåller en serie på -$900.

 

Över mina femtionio serier är den värsta -$700 (sedan -600, -400, -400, -400).

 

En fotnot i sammanhanget är den icke avslutade sista serien, föga förvånande, är på väg mot rekordet - med -$732 på 41 spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte gull med flickvännen vara bättre för nerverna ikväll än att hänga på pf?

 

DoNfråga oxå; Lirar högsta DoNsen på SvS (som tyvärr bara är 220). Hur ser motståndet på Stars ut på motsvarande, samt något högre, nivåer?

Sjukt segt att starta upp dessa på SvS, på kvällstid startar max en var femte minut och jag antar att de bara smattrar igång på Stars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vanliga fall - absolut. Men hon hade redan gått och lagt sig sedan länge.

 

Vad gäller DoN på Stars så händer det ibland att mitt nionde bord går igång innan det första bordet nått lvl2 - dvs inom fem minuter. Det tar mycket sällan >10 minuter att få igång nio stycken 52or.

 

Det jag minns från 20or och 30or är att trafiken var minst lika bra där. Motståndet är riktigt riktigt dåligt i 52orna. Kalasfullt med allt från jättemongon till folk som bara är allmänt dåliga i poker och gör dumma saker (typ synar AI på bubblan med AJ som en av fyra jämna stackar, öppnar till 4x på semibubblan och viker för push på 11bb, tvångsmässigt completar sb när alla andra lagt sig, osv).

 

Dessutom har i princip alla regs brister och gör korkade saker då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga en sak. Hur nöjd är du med din pokerutveckling? Du har en miljon posts, har spelat poker i typ 100 år och är en nedvärderande besserwisser mot allt och alla. Själv slår du knappt 50 dollar DoNs som kanske är den lättaste, samt absolut tråkigaste formen av poker.

 

AMÖBA :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag krossar nivån -precis som jag krossat alla andra sng-nivåer jag spelat i någon utsträckning, vilket medför att jag kan dra in motsvarande en låginkomsttagares månadslön på sidan av att jag studerar. Utan att ha någon rulle. Jag ser liksom inte riktigt varför jag skulle må dåligt av det.

 

Än mindre förstår jag varför det berör dig. Har jag varit för smart för dig i någon tråd nån gång? Jag älskar såna här randoms som du som bara hoppar på mig, för det är så spännande. Olyckligtvis händer det nästan aldrig att det blir ett samtal av det hela.

 

Kan du inte vara snäll och samtala lite med mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag krossar nivån -precis som jag krossat alla andra sng-nivåer jag spelat i någon utsträckning, vilket medför att jag kan dra in motsvarande en låginkomsttagares månadslön på sidan av att jag studerar. Utan att ha någon rulle. Jag ser liksom inte riktigt varför jag skulle må dåligt av det.

 

Än mindre förstår jag varför det berör dig. Har jag varit för smart för dig i någon tråd nån gång? Jag älskar såna här randoms som du som bara hoppar på mig, för det är så spännande. Olyckligtvis händer det nästan aldrig att det blir ett samtal av det hela.

 

Kan du inte vara snäll och samtala lite med mig?

 

Ehm, är du verkligen förvånad över att du får detta uppkört i nosen eury? Killen är långt ifrån ensam om att fundera i dessa banor.

 

Jag är redo för en dialog kring det hela som du verkar efterfråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synpunkter på denna hand uppskattas (förutom kommentarer om SvS dåliga HH´s). En vanlig FR 110 DoN på SvS. Hnden innan åkte jag på en klassisk bad beat - därav lite klent med marker.

 

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 9 februari 2009 13:41:11

Gers Dubbel (Vanlig /Turnering )

Plats 1: CCR (955.00)

Plats 2: Hunk75 (920.00)

Plats 10: Mike Time (665.00)

Plats 3: Robin_97 (970.00)

Plats 4: Georgios (1165.00)

Plats 5: A1-1 (735.00)

Plats 6: Unknown (0.00)

Plats 7: sko (1030.00)

Plats 8: CapnDobro (2030.00)

Plats 9: Qv3ert (1530.00)

Hunk75 lägg LM 15.00

Robin_97 lägg SM 30.00

** Giv **

CCR [N/A, N/A]

Hunk75 [N/A, N/A]

Mike Time [7s, 7k]

Robin_97 [N/A, N/A]

Georgios [N/A, N/A]

A1-1 [N/A, N/A]

sko [N/A, N/A]

CapnDobro [N/A, N/A]

Qv3ert [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Georgios Lägg

A1-1 Syna 30.00

sko Syna 30.00

CapnDobro Lägg

Qv3ert Syna 30.00

Mike Time All-in 665.00

CCR Lägg

Hunk75 Lägg

Robin_97 Lägg

A1-1 Lägg

sko Lägg

Qv3ert Syna 665.00

*** Flop(Board): *** : [10s, Dr, 3s]

*** Turn(Board): *** : [10s, Dr, 3s, 5k]

*** River(Board): *** : [10s, Dr, 3s, 5k, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1435.00

CCR Lägger mig Vinst: 0.00

Hunk75 Lägger mig Vinst: 0.00

Mike Time [7s, 7k] Par i sjuor Vinst: 1435.00

Robin_97 Lägger mig Vinst: 0.00

Georgios Lägger mig Vinst: 0.00

A1-1 Lägger mig Vinst: 0.00

sko Lägger mig Vinst: 0.00

CapnDobro Lägger mig Vinst: 0.00

Qv3ert [Ek, Knr] Högsta kort ess Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag krossar nivån -precis som jag krossat alla andra sng-nivåer jag spelat i någon utsträckning, vilket medför att jag kan dra in motsvarande en låginkomsttagares månadslön på sidan av att jag studerar. Utan att ha någon rulle. Jag ser liksom inte riktigt varför jag skulle må dåligt av det.

 

Än mindre förstår jag varför det berör dig. Har jag varit för smart för dig i någon tråd nån gång? Jag älskar såna här randoms som du som bara hoppar på mig, för det är så spännande. Olyckligtvis händer det nästan aldrig att det blir ett samtal av det hela.

 

Kan du inte vara snäll och samtala lite med mig?

 

 

Var väl ungefär ett sådant svar man kunde vänta sig. Mot mig har du inte varit smart för det fixar du inte kompis. Men har sett din vidriga kommentarer mot allt och alla under flera jävla år härinne.

 

Snubblade in på din dagbok och ser att du sitter o spelar fucking DoNs (Gods gift to ungifted poker players). Du är en tragikomisk människa.

 

 

P.s. Förolämpa mig inte med en svenskalektion eller nån sån skit nu. Svara bara om du för en gångs skull kan ha någon som helst substans i det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen hade jag nog hittat limpen där, vi har ju ändå 20bb och att ställa det rätt av känns lite kyligt. Fantastisk syn iallafall :)

 

Mjo, jag hade ju två val - limp eller ställ. Eftersom det är SvS visste jag ju att om någon satt med Ax skulle jag garanterat få en syn iom att jag var bordets shortie...

Du förspråkar alltså syn här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:

 

Ödmjukheten flödar här inne..:ola:

 

Heh, tja...jag vet inte riktigt varför jag skulle vara ödmjuk.

 

Ehm, är du verkligen förvånad över att du får detta uppkört i nosen eury? Killen är långt ifrån ensam om att fundera i dessa banor.

 

Jag är redo för en dialog kring det hela som du verkar efterfråga.

 

Ja, alltså...både ja och nej. Jag är inte förvånad över att folk stör sig på mig, tycker jag är en idiot eller snedavlad osv - jag är mer förvånad över att det kommer från randoms som bara poppar upp från ingenstans. Utan att precisera sig vidare mycket också.

 

Jag kan förstå om han stör sig på att jag är nedvärderande mot beklämmande korkade individer, absolut, men om det är hans stora invändning mot mig så förstår jag inte hur det kan bli så mycket beef. Det är lite som en annan kille som poppade in i min förra dagbok ibland, har för mig han var trevlig då, men som nu vid några tillfällen hystat ur sig något liknande i andra trådar ute i forumet.

 

Jag är självklart inte här för att bli populär - men jag vill ändå förstå varifrån motståndet kommer, samt hur det kan bli så starkt.

 

För gärna en dialog med dig, även om det vore enklast om du började med ett påhopp.

 

Kan du inte spy galla över allt som är fel med mig?

 

Medan du gör det hoppas jag att bluffsyn kan förklara hur det här motståndet kan växa sig så starkt att han till och med kostar på sig att komma med onyanserade angrepp på min förmåga som pokerspelare. Inbillar han sig att han ska såra mig? Ge igen med samma medel, som en de mentalt svagas Ro bin Hood?

 

Synpunkter på denna hand uppskattas (förutom kommentarer om SvS dåliga HH´s). En vanlig FR 110 DoN på SvS. Hnden innan åkte jag på en klassisk bad beat - därav lite klent med marker.

 

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 9 februari 2009 13:41:11

Gers Dubbel (Vanlig /Turnering )

Plats 1: CCR (955.00)

Plats 2: Hunk75 (920.00)

Plats 10: Mike Time (665.00)

Plats 3: Robin_97 (970.00)

Plats 4: Georgios (1165.00)

Plats 5: A1-1 (735.00)

Plats 6: Unknown (0.00)

Plats 7: sko (1030.00)

Plats 8: CapnDobro (2030.00)

Plats 9: Qv3ert (1530.00)

Hunk75 lägg LM 15.00

Robin_97 lägg SM 30.00

** Giv **

CCR [N/A, N/A]

Hunk75 [N/A, N/A]

Mike Time [7s, 7k]

Robin_97 [N/A, N/A]

Georgios [N/A, N/A]

A1-1 [N/A, N/A]

sko [N/A, N/A]

CapnDobro [N/A, N/A]

Qv3ert [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Georgios Lägg

A1-1 Syna 30.00

sko Syna 30.00

CapnDobro Lägg

Qv3ert Syna 30.00

Mike Time All-in 665.00

CCR Lägg

Hunk75 Lägg

Robin_97 Lägg

A1-1 Lägg

sko Lägg

Qv3ert Syna 665.00

*** Flop(Board): *** : [10s, Dr, 3s]

*** Turn(Board): *** : [10s, Dr, 3s, 5k]

*** River(Board): *** : [10s, Dr, 3s, 5k, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1435.00

CCR Lägger mig Vinst: 0.00

Hunk75 Lägger mig Vinst: 0.00

Mike Time [7s, 7k] Par i sjuor Vinst: 1435.00

Robin_97 Lägger mig Vinst: 0.00

Georgios Lägger mig Vinst: 0.00

A1-1 Lägger mig Vinst: 0.00

sko Lägger mig Vinst: 0.00

CapnDobro Lägger mig Vinst: 0.00

Qv3ert [Ek, Knr] Högsta kort ess Vinst: 0.00

 

Jag är ganska säker på att jag aldrig har riskerat över 20bb med en kallpush med 77 i en DoN. Och då har ändå PS antar från level 3. Det här kan vara ett okej eller bra spel i en vanlig 50/30/20-struktur, men ens då är det tveksamt. I DoN är bara risken allt för stor i och med att i stort sett vilken synrange motståndaren än har så är det katastrof för oss att få syn. Dessutom behöver vi ju inte sikta in oss på en 10k-stack som i en vanlig sng, utan vi är ofta nöjda med 1500-2000 marker.

 

Att du får syn av AJ borde vara tecken nog på att spelet inte är lönsamt. Risken (i princip alla gånger du blir synad) är större än vinsten (135 marker).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...