Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har en låsning. Jag vill se the Wire, men har svårt att motivera mig själv till att göra det innan jag sett alla avsnitt av Uppdrag: Mord.

 

Det där gör jag hela tiden. Har man börjat på något måste man slutföra det hur gärna man än vill gå vidare. Karaktärsdanande, hoppas jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev lite klantigt. Jag har inte öht börjat kolla på Uppdrag: Mord - jag följde serien något sånär när den gick på SVT förr om åren, men har på senare år blivit sugen på att se rubbet - speciellt som jag hört så mycket gott om the Wire - som jag tror är löst baserat på Uppdrag: Mord (Homicide: Life on the Streets i original).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev lite klantigt. Jag har inte öht börjat kolla på Uppdrag: Mord - jag följde serien något sånär när den gick på SVT förr om åren, men har på senare år blivit sugen på att se rubbet - speciellt som jag hört så mycket gott om the Wire - som jag tror är löst baserat på Uppdrag: Mord (Homicide: Life on the Streets i original).

 

Finns väl miljöer och i någon mån karaktärer och intriger som överlappar. Samma manusförfattare, kriminalreportern David Simon. Men jag hade inte haft några problem med att se de båda serierna parallellt.

 

Anser att Uppdrag mord och The Wire är det bästa som visats i TV (Dexter, första säsongen var förvisso bra, men något helt annat). Det finns ingen som helst anledning att skjuta denna njutning på framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Curb Your Enthusiasm är det bästa som visats, och om du inte sett den eury, så VET jag att du skulle ÄLSKA den.

 

Jag såg något enstaka avsnitt och blev aldrig hooked. Skulle absolut vilja ge den en till chans. Samma sak med Arrested Development, som jag började se parallellt med grindande förr. Det var dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deadwood låter som en serie om impotens.

:-D

 

Deadwood låter som en serie om impotens. Men jag läste häromdagen något om western, wikiade sedan och såg någon om 1870-talet. Jag hade dessförinnan hört seriens namn då och då, och antagit att det var någon dålig ungdomsserie - som allt annat.

Deadwood befinner sig på andra sidan universum från Bröderna Cartwright och allt annat westernskräp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dig själv tjänsten och börja titta på The Wire snarast. Jag har tokgillat Dexter, Oz, Sopranos osv men The Wire har en tyngd och verklighetskänsla som går utanpå det mesta. Man känner att skaparna verkligen vill säga saker med serien också, inte bara hitta den mest gripande lösningen i varje läge.

 

Fan, jag önskar att jag inte hade sett The Wire än, så jobbigt att inte ha nåt liknande att grinda igenom. Nu blev jag alldeles tom inombords.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dig själv tjänsten och börja titta på The Wire snarast. Jag har tokgillat Dexter, Oz, Sopranos osv men The Wire har en tyngd och verklighetskänsla som går utanpå det mesta. Man känner att skaparna verkligen vill säga saker med serien också, inte bara hitta den mest gripande lösningen i varje läge.

 

Fan, jag önskar att jag inte hade sett The Wire än, så jobbigt att inte ha nåt liknande att grinda igenom. Nu blev jag alldeles tom inombords.

 

True that! For sure! Dessutom är man i gott sällskap då Barack Obama har den som favoritserie. Hans favoritkaraktär: Omar (the toughest homosexual gangster that has ever been in the game).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om the wire men måste ge det en riktig chans. Efter fyra avsnitt var jag på väg att ge upp men tittade vidare och blev fast.

 

Man får inget gratis av serien men belöningen är riktigt stor sen.

 

Var fast efter första. Min sambo vill åka till Baltimore på semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har planerat att ha en vit månad i februari - min första någonsin. Ja, ni fattar.

 

Inte för att jag har stora problem med eller utan spriten - utan för att jag får allt större problem med ångestattacker - framför allt när jag druckit kvällen innan. Så liksom, ska se om det blir bättre på den fronten.

 

Jag ser inga stora problem med att hålla mig ifrån alkohol - jag har kanske 3-4 dagar med alkohol en typisk månad, och att eventuellt gå på nån fest nykter låter mest spännande.

 

Däremot funderar jag lite på att fuska nästa helg, när vi ska ut och äta gott. Det blir en helkväll med Hello Saferide med flickvän och hennes syster, och därefter ansluter systers pojkvän och eventuellt ett till par. Då ska det ätas gott och flott - om vi får bord.

 

Att det råkar vara alla hjärtans dag är mest ett sammanträffande.

 

Men fan - finmat utan vin? Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...