jello Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Men du fruktar inte på allvar att folk inom en snar framtid kommer komma underfund med detta och att en efter en per bord ansluter sig till shortstacking, och att hela onlinepokern på så sätt kommer att drabbas?Dvs man ser ett bord med en shortstack och vägrar antingen att köpa in eller köper in kort själv, låter som om shortstackern har besegrat spelet poker. Tror inte att det finns en reell risk att shortstackarnas ska förstöra onlinepokern, dock så kan de potter de lyckas pricka in mot en själv med en rerejs med 10-20bb och vinna en 60-40 i PLO ibland irritera mig i en hand eller två efteråt. rofl, men hur svårt ska det vara att förstå, allvarligt talat? problemet ligger ju i att de IDAG får orättvisa fördelar. det är lite som att alla utom en skulle vara tvungna att posta en extra blind per runda. problemet ligger att i att det hela fungerar som en variant av prisoner's dilemma, så den enda realistiska lösningen ligger i regelförändringar från husets sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plisskin Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 rofl, men hur svårt ska det vara att förstå, allvarligt talat? problemet ligger ju i att de IDAG får orättvisa fördelar. det är lite som att alla utom en skulle vara tvungna att posta en extra blind per runda. problemet ligger att i att det hela fungerar som en variant av prisoner's dilemma, så den enda realistiska lösningen ligger i regelförändringar från husets sida. Förstå vad? Att de med döda pengar i kombination med optimalt isorerejsande från fi's kan ge dom en oddsmässig fördel var väl glasklart från första början. Jag vill veta vad du förespråkar, bara bord med 50bb minimum? Det skulle jag inte ha något emot själv men heller inte bry mig om det inte infördes. På mina nivåer är det definitivt fler shortstackare som förlorar än vinner men jag gissar att de mer effektiva shortstackarna lirar högre, gör det bättre och förstör de bord på den sidan och limit. Du upplever det problemet i dagsläget? På så sätt kan jag förstå var du kommer ifrån (och håller isåfall med dig att det bör införas 50bb bord att välja på, vilket det också redan finns) Har dock aldrig ens varit i närheten av att tycka att shortstackarna har varit ett problem värt sån här ånga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Jello, skönt att i alla fall nån verkar förstå vad jag menar och vart jag vill komma. Tog upp exemplen för att på ett störigt sätt visa att jag tror att donk teh king (?), med det aggressiva sätt han argumenterar, mest verkar whina för att han inte vinner mot shortstackarna och att jag tror att han troligen skulle bli lika frustrerad av att bli utspelad med andra metoder. Kan mkt väl ha fel. Omoraliskt/fel/lågt/oädelt/fegt är ju sak samma, det är inte ordet "moral" vi har hakat upp oss på, utan whinen som sådan. Trevligt att du på ett störigt sätt försöker visa vad du TROR. Det verkar nästan som att du skulle behöva en PT HUD anpassad till forum, och få lite stats innan du skriver nåt, eftersom du verkar ha problem med att få rätt read på folk. Jag bryr mig inte om jag blir utspelad av en jättebra 200 bb stack. Har jag gjort fel försöker jag förbättra mitt spel eller går ner i nivå. Jag hade samma fördelar som han i handen, men han var bättre thats it. Hur kan du ta det jag skriver som whine, när jag i varje inlägg skriver, att det är för att cash game pokern så som den var menad att spelas från början, blir förstörd när en pro shortstacker sitter vid bordet. Och att så många viktiga delar som gör pokern till vad den är försvinner. Plus att SS skapar sig orättvisa fördelar som ingen vid bordet kan göra nåt åt, så enkelt är det. Jello förklarade det bra, om det inte går att förstå vad jag skriver. Men det går väl inte att förstå nåt om man vill missuppfatta det. Varför kallar du mig för John teh King? Stör jag dig på nåt sätt, eller stör du dig på folk i största allmänhet? Jag har inte förlorat en massa pengar mot shortstacks, och försöker inte visa mitt hat på nåt jäkla sätt... det måste vara världens mest avancerade whine i så fall lol. Stör du dig på shortstacks för att det händer dig ofta, eller bara i största allmänhet? Nej jag stör mig på dom av anledningarna jag redan sagt 8 ggr, och att dom förstör pokern och gör den jävligt ointressant. Och nej det händer inte mig ofta, eftersom om det kommer en shortstacker som spelar 16 bord, byter jag bord. Ville jag spela på det sätt som krävs när dom kommer till bordet kan jag lika gärna köpa bra aktier och sitta och rulla tummarna i väntan på pengar. "utanför spelet" verkar vara ditt sätt att negligera matematikens (viktiga) roll i spelet.Angående potodds vs shortstacking så är ju shortstacking bara ett avancerat sätt att utnyttja potoddsen till sin fördel. Ja matematiken har en viktig roll, men om du läser Jello's poster ser du ju att dom skapar sig extra fördelar utöver dom vanliga, som försvinner om SS blir fler. Alltså går det inte riktigt ihop med dom gamla min-inköpen så som onlinepokern har utvecklats. Ursprungligen postat av John_teh_DonkÄr stackarna allt för djupa blir det inte heller lika bra spel. Ursprungligen postat av Ormbunke Varför inte? För att om stackarna blir alldeles för djupa blir spelet hämmat av att folk är rädda att förlora för mycket pengar i en hand. Lite som i high stakes poker, när alla spelade med 500k. Det är väl inte alltid säkert, och nåt jag skrev bara för att visa vad jag menar; att pokern i sin grundform spelas bäst med 100-300 bb. Nu måste jag tyvärr jobba vidare. Ber om ursäkt till alla som vill missuppfatta det jag skriver om jag var lite stressad när jag skrev detta så jag gjorde nåt misstag. I så fall besvarar jag dom påhoppen senare, tack och hej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plisskin Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Jello, skönt att i alla fall nån verkar förstå vad jag menar och vart jag vill komma. Trevligt att du på ett störigt sätt försöker visa vad du TROR. Det verkar nästan som att du skulle behöva en PT HUD anpassad till forum, och få lite stats innan du skriver nåt, eftersom du verkar ha problem med att få rätt read på folk. Jag bryr mig inte om jag blir utspelad av en jättebra 200 bb stack. Har jag gjort fel försöker jag förbättra mitt spel eller går ner i nivå. Jag hade samma fördelar som han i handen, men han var bättre thats it. Hur kan du ta det jag skriver som whine, när jag i varje inlägg skriver, att det är för att cash game pokern så som den var menad att spelas från början, blir förstörd när en pro shortstacker sitter vid bordet. Och att så många viktiga delar som gör pokern till vad den är försvinner. Plus att SS skapar sig orättvisa fördelar som ingen vid bordet kan göra nåt åt, så enkelt är det. Jello förklarade det bra, om det inte går att förstå vad jag skriver. Men det går väl inte att förstå nåt om man vill missuppfatta det. Varför kallar du mig för John teh King? Stör jag dig på nåt sätt, eller stör du dig på folk i största allmänhet? Jag har inte förlorat en massa pengar mot shortstacks, och försöker inte visa mitt hat på nåt jäkla sätt... det måste vara världens mest avancerade whine i så fall lol. Nej jag stör mig på dom av anledningarna jag redan sagt 8 ggr, och att dom förstör pokern och gör den jävligt ointressant. Och nej det händer inte mig ofta, eftersom om det kommer en shortstacker som spelar 16 bord, byter jag bord. Ville jag spela på det sätt som krävs när dom kommer till bordet kan jag lika gärna köpa bra aktier och sitta och rulla tummarna i väntan på pengar. Ja matematiken har en viktig roll, men om du läser Jello's poster ser du ju att dom skapar sig extra fördelar utöver dom vanliga, som försvinner om SS blir fler. Alltså går det inte riktigt ihop med dom gamla min-inköpen så som onlinepokern har utvecklats. För att om stackarna blir alldeles för djupa blir spelet hämmat av att folk är rädda att förlora för mycket pengar i en hand. Lite som i high stakes poker, när alla spelade med 500k. Det är väl inte alltid säkert, och nåt jag skrev bara för att visa vad jag menar; att pokern i sin grundform spelas bäst med 100-300 bb. Nu måste jag tyvärr jobba vidare. Ber om ursäkt till alla som vill missuppfatta det jag skriver om jag var lite stressad när jag skrev detta så jag gjorde nåt misstag. I så fall besvarar jag dom påhoppen senare, tack och hej. Angående "donk teh king" så var det för att jag inte kom ihåg ditt nick iom att jag inte citerade. Har inte kallat dig för john teh king tror jag. "Kan mkt väl ha fel" betydde att jag på intet sätt var säker på det jag skrev, men på ditt aggressiva sätt att OT argumentera så lät det mest som whine att du inte får spela din traditionella 100-300bb poker och att du "starkt ogillar" shortstackspelare, iallafall inte respekterar dom och att du direkt byter bord (kan lättmistolkas för hat/frustration). Även dessa meningar fick mig att misstolka din inställning till shortstackers: "Typisk feg matematisk spelare som förstör pokern ag tycker såna kan hålla sig till att ge råd åt "de största finansiella institutionerna", där kan dom hålla på bäst dom vill. Och i stora potter äter dom på dom större stackarna som nån feg egoistisk fästing utan mening, som bara finns tack vare att alla andra inte är lika fega. Lista på tecken som visar att din 8-åriga son är i riskzonen för att bli shortstacker som vuxen: * Fuskar i sällskapsspel för han klarar inte av att förlora, men orkar inte spela ordentligt. * Vill inte bjuda syskon på lördagsgodis, men vill ändå få smaka. * Har konstiga principer som han vägrar rubba på, men kan inte acceptera andras enkla principer. * Gör allt man ska i skolan, men uppfattas ändå som lite dum. * Folk blir lite irriterad på honom, men kan inte sätta fingret på vad." Kändes mer osakligt och personligt än världens mest avancerade whine, lite som en chattkonversation efter en shortstack-klonk. Har ingen egen speciell kärleksrelation till shortstacking som jag vill försvara, tvärtom, det jag stör mig på är att folk har mage att säga att dom använder fördelar utöver det vanliga i onlinepokern? Vanliga hur då? "Som pokern var menad att spelas"? Reglerna finns och man får spela utifrån dessa. Jag låter dom hållas och är glad att de flesta är så dåliga på det och heller inte kan ta ett helt inköp från mig. Ni får ju ta 90% av hans SBs och BBs och sen folda om han pushar då, har då aldrig stött på ett bord eller nivå där shortstackers har regerat och man motvilligt satt sig för att lira mot en säker undergång. Var händer detta? Jag skulle spela enbart på 50bb bord om det är ett störningsmoment för dig i din dagliga grind. Enklaste receptet mot dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 du verkar inte riktgit hänga med plisskin. Om 6 exakt lika bra spelare spelar mot varandra så har den som har minst pengar på bordet en fördel? förstår du att det förhåller sig så och anledningen till det? Googla prisoners dilemma om du inte kan ta till dig jellos förklaringar. Vad tror du nu händer om det sitter 4 jämnduktiga spelare på bordet 1 jättefisk och sedan 1 stycken Luck123? Det finns en hel del situationer i flerspelarspel där man helt enkelt är tvungen att ge upp värde mot vissa spelare för att få mer värde mot andra. Sånt ingår liksom i spelet man behöver inte skapa extra fördelar på det sätter som förekommer nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 på tal om att shortstacka. vilka siter har cap 20bb NLT? vilka siter har cap NLT på nl200-nl2k? vore kul att spela cap som omväxling, bara sett det på näsblödsbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plisskin Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 du verkar inte riktgit hänga med plisskin. Om 6 exakt lika bra spelare spelar mot varandra så har den som har minst pengar på bordet en fördel? förstår du att det förhåller sig så och anledningen till det? Googla prisoners dilemma om du inte kan ta till dig jellos förklaringar. Vad tror du nu händer om det sitter 4 jämnduktiga spelare på bordet 1 jättefisk och sedan 1 stycken Luck123? Har i detalj gått igenom det med LUCK123 hemma hos honom, så, ja. Känner till prisoner's dilemma från en Illustrerad Vetenskap jag läste i mellanstadiet. De jämnduktiga spelarna kommer troligen förlora mindre än fisken om LUCK123 squeezetrycker som rerejs. Några gånger kommer de se sig committade och hamna i en 40-60 situation med döda pengar, då en vanlig hand, som poker var menat att spelas, inte att kommer utspelas. De kommer att få spela många potter mot fisken de gånger LUCK123 foldar (vilket han kommer att göra i mkt större utsträckning än övriga spelare). Dock så kommer de vara nojiga över att han ska squeezetrycka när de har ett läge på fisken vilket säkerligen är psykologiskt jobbigare än vanligt. Förstår precis vad Jello försökt (och lyckats) förklara, men inte Jellos och John teh donk''s panik över fenomenet och vill veta var deras agg kommer ifrån då jag aldrig själv upplevt shortstackers som en fara för min bb/h, dock ett smärre störningsmoment om det är en klockren hit n run. Då försöker jag så snabbt som möjligt glömma dom coinflip-förlorade 10-20 bb's och igen fokusera på det nu shortstackfria bordet. Sitter han kvar så har jag nöjet att spela "vanlig" poker med honom/henne. Tror det hela ligger i att vi blir olika tiltade av att ha en shortstack vid bordet, då vissa går på uberånga medan andra ser det som en del av spelet och inte bryr sig på samma sätt. Borde kolla upp det i PT på ngt vis hur mkt man plussar/går back mot shortstacks. Går det, vore kul statistik? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 på tal om att shortstacka. vilka siter har cap 20bb NLT? vilka siter har cap NLT på nl200-nl2k? vore kul att spela cap som omväxling, bara sett det på näsblödsbord. FTP verkar vara ensamma om att ha det/trafik. Dock var det väl 30bb vad jag kommer ihåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 31 Januari , 2009 Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Angående "donk teh king" så var det för att jag inte kom ihåg ditt nick iom att jag inte citerade. Har inte kallat dig för john teh king tror jag. Ok, jag trodde du tyckte att jag betedde mig som att jag vet allt bara för att jag sa vad jag tycker, och ironisk bytte ut donk mot king. Sorry för det. "Kan mkt väl ha fel" betydde att jag på intet sätt var säker på det jag skrev Ja, men det skrev du efter ditt inlägg mot mig, och i det första var det inget "kan ha fel", utan du skrev ditt svar utifrån att jag losat mot shortstacks och ville dissa dom av den anledningen, vilket verkligen inte stämde. men på ditt aggressiva sätt att OT argumentera så lät det mest som whine att du inte får spela din traditionella 100-300bb poker och att du "starkt ogillar" shortstackspelare, iallafall inte respekterar dom och att du direkt byter bord (kan lättmistolkas för hat/frustration). Ja det sammanfattar väl ganska bra vad jag bland annat tycker om shortstacks. Men jag tycker inte så pga att jag inte klarar av att spela mot dom, eller har losat pengar till dom. Utan för att dom knappt spelar poker, och nästan enbart utnyttjar fördelar som inte har med pokerspel att göra, och som av ren tur fortfarande håller sig inom gamla regler, som inte skrevs för en 16-bords proffsspelare med 20 bb i ett cash game. Dom gör det, samtidigt som det sitter 80 andra spelare vid SS's 16 bord som försöker spela poker, men blir hämmade av EN person som så egoistiskt skiter i pokern och moral och snor åt sig sina pengar med (tycker jag) moraliskt tveksamma taktiker. Därför skrev jag att jag tycker det är; det lägsta sättet att spela poker på, fegt, och omoraliskt även om det är inom reglerna. Vad nån annan tycker om moral i poker vet jag inte, men jag tycker det måste finnas en vettig nivå av moral i allt om saker och ting ska fungera. Sen är det kanske på gränsen att hårddra det hela, men jag tycker det är intressant att fundera och säga vad jag tycker. Tyvärr vill inte många andra säga vad dom tycker på ett bra sätt, men levlar gärna lite, säger hur fel andra har osv. Tror också att min lista på 8-åringar i riskzonen för att bli shortstack-spelare på äldre dar stämmer ganska bra. Vanliga hur då?"Som pokern var menad att spelas"? Reglerna finns och man får spela utifrån dessa. Ja men regler blir föråldrade när saker och ting förändras. Titta i samhället, hur skulle det blivit om inga lagar anpassades när samhället förändrades? T ex allt med musikindustrin och fildelning, verkar klaffa jävligt bra med gammalt och nytt!? Förstår inte Jellos och John teh donk''s panik över fenomenet och vill veta var deras agg kommer ifrån Det känns som en principsak. Och jag stör mig på folk som vill tjäna gratispengar med hjälp av kryphål, även om det förstör för andra. Vilken överaskning btw att Luck123 jobbat som finansiell rådgivare åt stora företag innan han började shortstacka poker. Jag vet inte, men ser ganska lätt en likhet i vad han gillar (utan att hoppas på just honom, för jag har endast pratat om shortstackers i största allmänhet). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 5 Februari , 2009 Rapport Share Postad 5 Februari , 2009 Tycker sjalv att det ar orimligt att kalla shortstackare for fuskare och att pasta att dom tjanar gratispengar via kryphal. Reglerna som finns ar man fri att utnyttja som man vill. De spelare som inte vill lira mot shortstacks far satta sig pa 50bb min borden eller helt enkelt neka action nar en spelare satter sig med kort inkop. Kanns som att spelarna som vil spela med kortare stackar borde fa chansen att gora det i cashgames ocksa istallet for att bli forpassade till att enbart lira turneringspoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 6 Februari , 2009 Rapport Share Postad 6 Februari , 2009 Tycker sjalv att det ar orimligt att kalla shortstackare for fuskare och att pasta att dom tjanar gratispengar via kryphal. Reglerna som finns ar man fri att utnyttja som man vill. De spelare som inte vill lira mot shortstacks far satta sig pa 50bb min borden eller helt enkelt neka action nar en spelare satter sig med kort inkop. Kanns som att spelarna som vil spela med kortare stackar borde fa chansen att gora det i cashgames ocksa istallet for att bli forpassade till att enbart lira turneringspoker. Vill först bara säga att jag aldrig sagt att det är fusk att shortstacka. Sa t o m: "Jag har aldrig sagt att det är orättvist, är det enligt reglerna så får man väl acceptera det.". Men tycker det är en form av kryphål pro-shortstackers utnyttjar. Både eftersom reglerna inte är skrivna med tanke på pro-shortstacks, och eftersom dom får en orättvis fördel så länge inte alla shortstackar. Kan någon utnyttja fördelar som ingen kan försvara sig emot, som försvinner om fler vid bordet gör samma sak är nåt fel. Nästan fusk imo och reglerna borde anpassas till tiden. Men visst är det som du säger i övrigt. Skönt o höra att det finns 50 bb-bord, men har aldrig sett några på full tilt eller SvS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 6 Februari , 2009 Rapport Share Postad 6 Februari , 2009 Men visst är det som du säger i övrigt. Skönt o höra att det finns 50 bb-bord, men har aldrig sett några på full tilt eller SvS. FTP har inte bord där det står rakt ut att det är 50bb mini, men deras deepstackbord fungerar som det eftersom man får köpa in får mellan 50 och 200bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 6 Februari , 2009 Rapport Share Postad 6 Februari , 2009 FTP har inte bord där det står rakt ut att det är 50bb mini, men deras deepstackbord fungerar som det eftersom man får köpa in får mellan 50 och 200bb. Det har du f*nimej rätt i Dock brukar jag inte spela med 100 bb på deepstack-borden eftersom man inte vill ta upp plats och förstöra spelet för dom som vill spela deep. Man måste ju leva som man lär, moralkärring som man är (oj det rimmade). Får väl i värsta fall börja spela deep då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speltorsk_LOL Postad 6 Februari , 2009 Rapport Share Postad 6 Februari , 2009 problemet ligger ju i att de IDAG får orättvisa fördelar. WAT?! Varför gnälla när du själv är en notorisk shortstacker, och inte drar dig att ta nytta utav dessa orättvisa fördelar? gtfo, fu, FU VOS... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 6 Februari , 2009 Rapport Share Postad 6 Februari , 2009 dom får en orättvis fördel så länge inte alla shortstackar. ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Ursprungligen postat av John_teh_Donk dom får en orättvis fördel så länge inte alla shortstackar. ! ibmachine, du har bara skrivit 300 inlägg på 2.5 år... men när du väl öppnar käften verkar det vara kvalité rakt igenom! ...eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosen Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 ok, ska berätta lite om shortstackarna på mina nl1k bord jag börjat få sådär 5-15k händer på. Först kom tyskarna... Nu sitter det 2-4st på varje 10manna och 1-2st på alla 6manna. De flesta känns det som man utnyttjar och spelar ganska bra mot även om man kan ånga när man torskar flera KK mot Ax osv. Skulle för ngn vecka sedan instinktivt tippa dem donerat massor till mig MEN när jag den senaste tiden börjat kolla deras stats så är det överaskande många som vinner 5-10bb per 100h. Har inte kollat hur jag ligger till mot alla så kan inte svara på om de är jobbiga att spela mot. Men att dem vinner så stabilt (säkert 10namn med över 5bb/100h på över 5k händer) är lite oroväckande och ngt man bör beakta så man inte donerar 2-3bb i EV och synar för brett/tunnt. Ska kolla lite mer vid tillfälle. Håller med om att man vant sig vid att internetpoker spelas med 60-120BB, men att det skulle vara bättre el riktig poker känns lite banalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 ibmachine, du har bara skrivit 300 inlägg på 2.5 år... men när du väl öppnar käften verkar det vara kvalité rakt igenom! ...eller? Stämmer bra. Ty. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Stämmer bra.Ty. Dina inlägg i den här tråden har varit så jäkla meningslösa. Du verkar inte vara mer än en uttråkad fjortis som försöker störa folk med små löjliga oneliners. Varför? Var vill du komma? Varför klarar du inte av säga nåt vettigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 ok, ska berätta lite om shortstackarna på mina nl1k bord jag börjat få sådär 5-15k händer på. Först kom tyskarna... Nu sitter det 2-4st på varje 10manna och 1-2st på alla 6manna. De flesta känns det som man utnyttjar och spelar ganska bra mot även om man kan ånga när man torskar flera KK mot Ax osv. Skulle för ngn vecka sedan instinktivt tippa dem donerat massor till mig MEN när jag den senaste tiden börjat kolla deras stats så är det överaskande många som vinner 5-10bb per 100h. Har inte kollat hur jag ligger till mot alla så kan inte svara på om de är jobbiga att spela mot. Men att dem vinner så stabilt (säkert 10namn med över 5bb/100h på över 5k händer) är lite oroväckande och ngt man bör beakta så man inte donerar 2-3bb i EV och synar för brett/tunnt. Ska kolla lite mer vid tillfälle. Håller med om att man vant sig vid att internetpoker spelas med 60-120BB, men att det skulle vara bättre el riktig poker känns lite banalt. Intressant och höra hur det fungerar på högre nivåer. Behöver jag säga att det låter förj*vligt? (Vad är det för fel på tyskarna? Det var ju ofta dom som fegspelade/utnyttjade buggar/fuskade när man spelade online-spel förr i världen också. Förvånar mig inte ett dugg att det oftast är dom som shortstackar). rosen, hur skulle du säga att det påverkar spelet? Vad har det för inverkan på starthänder osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Dina inlägg i den här tråden har varit så jäkla meningslösa. Du verkar inte vara mer än en uttråkad fjortis som försöker störa folk med små löjliga oneliners. Varför? Var vill du komma? Varför klarar du inte av säga nåt vettigt? Nej jag är ingen uttråkad fjortis. Jag kommenterar i denna tråden för att jag tycker du är så fel ute när du whinar om hur mycket folk köper in sig för. Reglerna är ju rätt klara. Get over it. Din jämförelse med ett barn var ju rent läskig! Men du... Gå upp en nivå, du är nog för bra för din nivå... Det har du väl tänkt några gånger? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Jag kommenterar i denna tråden för att jag tycker du är så fel ute när du whinar om hur mycket folk köper in sig för. Du verkar ha svårt att se skillnaden på folk som whinar, folk som skämtar, och folk som diskuterar... Reglerna är ju rätt klara. Get over it. Rätt löjligt att tycka att man inte ska ha åsikter/diskutera nåt som är bestämt enligt satta regler. Din jämförelse med ett barn var ju rent läskig! Det kanske är du som borde prata med nån i din närhet om varför du tycker det skämtet var läskigt. Men du... Gå upp en nivå, du är nog för bra för din nivå... Det har du väl tänkt några gånger? Är jag för bra för min nivå bara för att jag har en åsikt om shortstackers? Skön kommentar, säker på att du inte är en uttråkad fjortis? Och fjortis är ingen ålder, utan när man beter sig som dig. Så att du fyllt 15 spelar ingen roll. Men jag har nyss gått upp 2 nivåer och det fungerar bra, så du hade nog rätt ändå ty. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Du verkar ha svårt att se skillnaden på folk som whinar, folk som skämtar, och folk som diskuterar... Rätt löjligt att tycka att man inte ska ha åsikter/diskutera nåt som är bestämt enligt satta regler. Det kanske är du som borde prata med nån i din närhet om varför du tycker det skämtet var läskigt. Är jag för bra för min nivå bara för att jag har en åsikt om shortstackers? Skön kommentar, säker på att du inte är en uttråkad fjortis? Och fjortis är ingen ålder, utan när man beter sig som dig. Så att du fyllt 15 spelar ingen roll. Men jag har nyss gått upp 2 nivåer och det fungerar bra, så du hade nog rätt ändå ty. Du diskuterar inte som en vuxen människa utan använder, "OJ OK! FLÅT DU ÄR 15". Det är bara patetiskt och patetiska människor är inte riktigt alltid man orkar diskutera med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Du diskuterar inte som en vuxen människa utan använder, "OJ OK! FLÅT DU ÄR 15". Det är bara patetiskt och patetiska människor är inte riktigt alltid man orkar diskutera med. Haha wtf omg lolerz dra mig baklänges va? Har du läst tråden? Jag har diskuterat seriöst med dom som gör detsamma. ibmachine har väl inte direkt gjort det. Anledningen till att jag skrev nåt om att han fyllt 15 var att han skrev "faktiskt fyllt 15" i rubrik-topic......... Ska jag diskutera seriöst mot detta? Ja, bra ide`.Fråga någon du respekterar i din närhet. Tror inte jag kan hjälpa dig här. aa en stege slår en färg när man shortstackar ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 7 Februari , 2009 Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 Haha wtf omg lolerz dra mig baklänges va? Nu förstår jag! Allt är glasklart. Du vann! (inte mina inlägg du citerade, men "wtf"...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts