Gå till innehåll

luck123 på engamblersvardag.se


frekje

Recommended Posts

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han skriver otroligt bra, har väldigt bra "table selection" och kan hantera svängar & utdragningar bättre än 99% av alla andra.

 

Dessutom 100x Buy-in på PL och NL är bra både för mindre svings, mental stabilitet och för att inte kunna förlora för mycket på en kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som alltid grymt bra och användbart. Jag har baserat mkt av mitt tänk på samtal med luck123 för flera år sedan och denna artikel stämde ganska bra in på mitt spelande som fungerat ganska bra.

 

Även om onlinerullen varierar litegrann så håller jag mig nog runt 2% inköpsregeln och har aldrig hamnat i ngn större knipa. På senaste tiden är det nog 2% regeln som reglerar ungefär hur mkt jag håller i onlinerullen än tvärtom.

 

Däremot tycker jag lite att bankrullekraven och inköpsreglerna inte riktigt kan appliceras på pokervärlden där det kan bero ganska mkt på utbud och motstånd samt hur man förhåller sig till pengarna.

 

Även om jag var rullad för 50-100$ så skulle det nog vara för tuffa games och svingarna skulle sätta sig i huvet. Eller så är jag bara feg och lat som inte tittar så mkt uppåt :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artikeln går att sammanfatta med två ord: 100 inköp. Tycker hans sätt att räkna edge suger rätt hårt. Edge går för övrigt bara att räkna bakåt imo, dvs "de senaste 100k händerna hade jag si och så stor edge där av winrate X".

 

Finns intressantare upplägg tex den skottningsmetod Galfond körde efter när han tog sig upp i stakes.

 

Sen ser jag inte direkt hur en 20bi rulle egentligen kan ha någon som helst gulningsrisk om man lirar tillräckligt högt, dvs har många nivåer som krockkudde förutsatt att man flyttar ner vid typ halverad rulle.

 

100 inköp är säkert jätteballt om man har tänkt att stanna på NL200 livet ut och bara grinda hem degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns direkt på rak arm att om man har 100 inköp i likvida medel så är man, för att uttrycka det milt, inte riktigt medveten om att man kan förhöja värdet på sina tillgångar genom investeringar jämfört med att bara ha dem liggandes i ett bankkonto eller värsta fall räntefritt pokerkonto.

 

Fast det stod väl ingenting om att ha BRn i likvida medel?

Tror dom flesta har och räknar med delar av sitt investerade kapital i sin BR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artikeln går att sammanfatta med två ord: 100 inköp. Tycker hans sätt att räkna edge suger rätt hårt. Edge går för övrigt bara att räkna bakåt imo, dvs "de senaste 100k händerna hade jag si och så stor edge där av winrate X".

 

Finns intressantare upplägg tex den skottningsmetod Galfond körde efter när han tog sig upp i stakes.

 

Sen ser jag inte direkt hur en 20bi rulle egentligen kan ha någon som helst gulningsrisk om man lirar tillräckligt högt, dvs har många nivåer som krockkudde förutsatt att man flyttar ner vid typ halverad rulle.

 

100 inköp är säkert jätteballt om man har tänkt att stanna på NL200 livet ut och bara grinda hem degen.

 

Tror inte att många klarar att gå ner _varje_ gång rullen halverats. Säg att du klarar det dom första 99 gångerna men den 100e då har du en riktigt usel dag och kör på, och då går det åt helvete.

 

Sen är Luck mest en PLO spelare och 100 BIs känns rätt sunt.

Speciellt om du kör högre upp med bättre spelare och högre varians.

Jag går alltid ner när det går kasst, trots att jag kör med >100BIs och ändå händer det titt som tätt att man är ganska illa ute och losar stora summor och många BIs i downswings. Senaste var i början på Januari då jag tappade 40 BIs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ifrågasätta Luck123 visar bara att man inte vet vad man pratar om.

Ni tror han lirar 200/400 omaha för att det han gör inte fungerar?

Dock kan man tillägga att det är 100 inköp som shortstack, vad jag har förstått iaf.

 

Han är väl inte vinnande på $200/400 längre vad jag hört..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns direkt på rak arm att om man har 100 inköp i likvida medel så är man, för att uttrycka det milt, inte riktigt medveten om att man kan förhöja värdet på sina tillgångar genom investeringar jämfört med att bara ha dem liggandes i ett bankkonto eller värsta fall räntefritt pokerkonto.

 

Du vet mycket du.

Luck123 är doktor i finansiell ekonomi och har varit verksam som rådgivare på en av de största finansiella institutionerna vi har i Sverige. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola jag vet mycket väl vem luck är och jag har sett listorna på hsdb.com var inte orolig. Jag tror helt enkelt inte på modellen 100bi om man har som mål att röra sig i stakes och tjäna optimalt med pengar. Jag menade inte riktigt att herr luck spelar nl200 själv heller för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola jag vet mycket väl vem luck är och jag har sett listorna på hsdb.com var inte orolig. Jag tror helt enkelt inte på modellen 100bi om man har som mål att röra sig i stakes och tjäna optimalt med pengar. Jag menade inte riktigt att herr luck spelar nl200 själv heller för den delen.

 

Jag var snabb sry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...