Gå till innehåll

Hjälp mig vad ska jag göra? Anklagad för chipdump av expekt


Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

behöver lyckas väldigt sällan, med någon read inget konstigt allt. en billig semibluff, lyckas rätt sällan men med rätt read kanske han bedömde att den lyckas tillräckligt.

 

turnsemibluffen gick inte hem. alltså har fi en blufffångare. klonkar 2paret på river och vill ha betalt.

 

Nej, det var "Hero" som klonkade river. Fi fick tvåpar på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om den som ställde 15 händer i rad hade "i princip samma ip-nummer" och stulet kreditkort och det var din första speldag, så tycker jag att du skulle bannas och polisanmälas och straffas. Jag har dock full förståelse för att du inte kan se skillnaden...

 

I princip samma IP nummer betyder 0 då det kan betyda att jag sitter i Luleå medans FI sitter i Göteborg, om det är exakt samma är en annan sak. Att det är min första dag är bara en trist slump skulle det också vara stulna kortets första dag blir det ju mer intressant.

 

Kontentan av din åsikt är alltså, blir ett kort stulet så kommer alla som möter denne spelare och har sin första speldag att bannas, straffas o polisanmälas. Låter vettigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip samma IP nummer betyder 0 då det kan betyda att jag sitter i Luleå medans FI sitter i Göteborg, om det är exakt samma är en annan sak. Att det är min första dag är bara en trist slump skulle det också vara stulna kortets första dag blir det ju mer intressant.

 

Kontentan av din åsikt är alltså, blir ett kort stulet så kommer alla som möter denne spelare och har sin första speldag att bannas, straffas o polisanmälas. Låter vettigt...

 

Försök läsa igenom allt långsamt en gång till. Du har fel i det mesta. De har troligtvis varit uppkopplade via samma server alternativt exakt samma dator... jag tror att ipokernätverkets "säkerhetsavdelning" klarar av att hantera ip-adresser. Lycka till med pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hajjar inte riktigt hur dom här två meningarna går ihop. Det är väl verkligen inte poänglöst att tala om hur man borde chipdumpa eftersom att det går att göra på ett uppenbart, och ett maskerat sätt. Eller? Det hade varit poänglöst att diskutera om all chipdumpning skulle se likadan ut, just pga den anledningen.

 

Men så dubbel-j:ar du också.

 

Att det inte ser ut som så man borde göra för att chipdumpa väl är på intet sätt en indikation på att det inte är chipdump. Det var allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så dubbel-j:ar du också.

 

Att det inte ser ut som så man borde göra för att chipdumpa väl är på intet sätt en indikation på att det inte är chipdump. Det var allt.

 

Haha, men lägg ner nu.. Hur mycket sand i fittan har du egentligen? Att jag dubbel-j:ar känns extremt irrelevant, och min poäng var väl det väsentliga, inte hur jag stavar på ett internet-forum.

Som tydligen är såpass seriöst för dig att man måste stava helt korrekt :shock:

 

Nej, det är inte en indikation på att det inte är en chipdump, men du sa att det var poänglöst att spekulera i huruvida man borde chipdumpa. Med det resonemanget och vad du skrivit nu får jag lite känslan av, att du försöker förmedla, att det är totalt meningslöst att analysera chipdumper öht, för att dom kan se ut hursomhelst. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök läsa igenom allt långsamt en gång till. Du har fel i det mesta. De har troligtvis varit uppkopplade via samma server alternativt exakt samma dator... jag tror att ipokernätverkets "säkerhetsavdelning" klarar av att hantera ip-adresser. Lycka till med pokern.

 

 

1: IPadresser är inte geografiskt definierade, det går att spåra en specifik adress under en specifik tidpunkt, men "liknande" adresser kan betyda hundratals mil i avstånd.

 

2: Om OP har lyckats spela poker på ett sätt som gör det hela svårupptäckt, (jag med mera ser ju inte det påstådda fusket i de händer som presenterats) borde de då inte klarat av att hitta två olika linor att spela ifrån. Känns långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vi har överväldigande bevis för det regelbrott du har begått."

 

Känns som du är körd....

 

Fast det minsta man an begära är väl att du får ta del av dessa överväldiga bevis...

 

erfarenhet från 2+2 etc visar att siterna inte delar med sig av bevis(för att de som fuskar inte ska veta hur de arbetar). om OP har rent mjöl i påsen så krävs det exponering och eget arbete för resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1393054167 okej

 

Sämre spel har man väl sett, men en frisk person stackar inte av med 77 på 9TJ.

 

***** Hand History for Game 1393054167 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, January 24, 05:29:14 ET 2009

Table Abaza (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: moneypeople ( $813.00 USD )

Seat 3: gliazzuri86 ( $2309.15 USD )

Seat 5: lureli ( $567.00 USD )

Seat 6: Server123 ( $153.00 USD )

Seat 10: anneee53 ( $914.85 USD )

lureli posts small blind [$3.00 USD].

Server123 posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to gliazzuri86 [ 9s Qs ]

anneee53 raises [$18.00 USD]

moneypeople folds

gliazzuri86 calls [$18.00 USD]

lureli calls [$15.00 USD]

Server123 raises [$60.00 USD]

anneee53 calls [$48.00 USD]

gliazzuri86 calls [$48.00 USD]

lureli folds

** Dealing Flop ** [ Ts, 9h, Jh ]

Server123 bets [$87.00 USD]

anneee53 calls [$87.00 USD]

gliazzuri86 calls [$87.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Td ]

anneee53 checks

gliazzuri86 bets [$198.00 USD]

anneee53 calls [$198.00 USD]

** Dealing River ** [ 8s ]

anneee53 checks

gliazzuri86 bets [$436.50 USD]

anneee53 raises [$563.85 USD]

gliazzuri86 calls [$127.35 USD]

gliazzuri86 wins $1997.70 USD from main pot

Server123 shows [Ac, As ]

anneee53 shows [7c, 7d ]

 

1392999182 suspekt

 

Vad är suspekt med denna då?

 

 

***** Hand History for Game 1392999182 *****

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, January 24, 04:10:08 ET 2009

Table Abaza (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: ertys1414 ( $750.35 USD )

Seat 3: gliazzuri86 ( $657.15 USD )

Seat 5: EAP54325 ( $805.00 USD )

Seat 6: paydirt11 ( $618.00 USD )

Seat 8: KlaasGynhjalter ( $604.65 USD )

Seat 10: anneee53 ( $1486.75 USD )

KlaasGynhjalter posts small blind [$3.00 USD].

anneee53 posts big blind [$6.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to gliazzuri86 [ Ah 5d ]

ertys1414 calls [$6.00 USD]

gliazzuri86 calls [$6.00 USD]

EAP54325 folds

paydirt11 folds

KlaasGynhjalter calls [$3.00 USD]

anneee53 raises [$18.00 USD]

ertys1414 calls [$18.00 USD]

gliazzuri86 calls [$18.00 USD]

KlaasGynhjalter folds

** Dealing Flop ** [ 6d, Kd, Th ]

anneee53 checks

ertys1414 checks

gliazzuri86 bets [$24.00 USD]

anneee53 calls [$24.00 USD]

ertys1414 folds

** Dealing Turn ** [ 5s ]

anneee53 bets [$30.00 USD]

gliazzuri86 raises [$108.00 USD]

anneee53 raises [$156.00 USD]

gliazzuri86 calls [$78.00 USD]

** Dealing River ** [ Ac ]

anneee53 bets [$498.00 USD]

gliazzuri86 calls [$423.15 USD]

gliazzuri86 wins $1341.30 USD from main pot

anneee53 wins $74.85 USD from main pot

anneee53 shows [Tc, 5c ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kan hålla med att vissa spelare som jag mötte igår inte höll den högsta standarden.

Men vad jag kommer ihåg så vann jag pengar från alla möjliga spelare de duktiga och de sämmre.

 

Jag vet att jag började spela på en 3/6 nivå på ett 6 manna bord som jag kände mig bekväm med, efter några timmar spelande hade jag vunnit runt 2500 dollar kommer inte ihåg den exakta summan.

Då valde jag att ta ut en del av den summan för att inte riskera att förlora allt, sen pröva lyckan på högre nivå 5/10 No Limit.

Där körde jag lite heads up och vann inte så mycket kanske 600-700 dollar. Så jag valde att gå ner till 3/6 nivån igen.

 

O på nivån 3/6 vann jag nu vet jag inte hur mycket eftersom jag inte kan logga in på mitt konto men ni har säkert alla uppgifter, det jag vet är att när jag valde att lägga av för natten hade jag runt 5500 dollar som jag vann från alla möjliga spelare som kom o gick till det bord där jag satt och spelade.

 

 

Det där påståendet stämmer ju inte alls.

Nästan allting är ju vunnit från en och samma spelare.

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/winloss.pdf

 

Det är provokatör på flashback som postat alla stats.

De ser ju inte lite suspekta ut.

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/summary.pdf

http://data.fuskbugg.se/skalman01/summary_anneee.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, men lägg ner nu.. Hur mycket sand i fittan har du egentligen? Att jag dubbel-j:ar känns extremt irrelevant, och min poäng var väl det väsentliga, inte hur jag stavar på ett internet-forum.

Som tydligen är såpass seriöst för dig att man måste stava helt korrekt :shock:

 

Nej, det är inte en indikation på att det inte är en chipdump, men du sa att det var poänglöst att spekulera i huruvida man borde chipdumpa. Med det resonemanget och vad du skrivit nu får jag lite känslan av, att du försöker förmedla, att det är totalt meningslöst att analysera chipdumper öht, för att dom kan se ut hursomhelst. Eller?

 

1. Nej, det visar att du inte tänker särskilt väl.

 

2. Varför föreställer du dig att jag sagt så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste om detta igår på Flashback och har bara skummat igenom sidorna här men det intressanta för att verkligen se om det är chipdump eller ej är ju vad som hänt i händerna som inte gått till showdown.

 

Dvs har nu den andre killen haft kanonhänder som han lagt, exempelvis nötfärg osv. Detta är ju sånt som bara Expekts säkerhetsavdelning ser och därför kanske det är sådana här händer de menar när de säger att de har "överväldigande bevis". Av de händer som annars presenterats så är det ju inget konstigt, bara fiskigt spelat av den andre killen då det är låg stege mot hög stege och tvåpar mot tvåpar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där påståendet stämmer ju inte alls.

Nästan allting är ju vunnit från en och samma spelare.

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/winloss.pdf

 

Det är provokatör på flashback som postat alla stats.

De ser ju inte lite suspekta ut.

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/summary.pdf

http://data.fuskbugg.se/skalman01/summary_anneee.pdf

 

Precis för jag bad honom att posta komprimerat HH där.

 

Om du tittar igenom hela HH historiken så ser du att jag vann runt 2 max 3 stora händer mot han/henne därför är det mot han/henne jag vunnit mesta delen av mina pengar. Men jag anser inte att nån av de händer jag spelade var fel spelat från min sida.

 

Och som sagt någon förklaring eller vem spelaren som spelade med stulet kort var har jag inte fått reda på.

 

Jag har sagt till expekt att jag ger dem all info de vill ha från mig.

Teleräkning, min hårddisk som sagt allt de ber om kan de få.

 

Vad får jag för svar: Vi har klara bevis att du Chip dumpat och kommer inte släppa nån mer info.

O samma visa hur jag än försöker prata med dom.

Det går bara inte att nå fram :(.

Håller just nu på att kontakta ett juridiskt ombud för att se om det är lönt att ta upp detta i domstol eller ej. Han ska ta en närmare titt på fallet.

 

Förhoppninsgvis ger de ut mer info till advokaten än den info de gav mig.

 

De knixiga är att de går under Maltas Spel lagar och inte svenska :(:cry:

 

Kommer hålla er uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelaren du vann mycket mot var väl då antagligen den med stulet kort.

Men hur spelade den spelaren mot andra spelare? Förlorade han lika mycket mot dom så kännd det mer som en som bara vill gambla lite och göra lite moves för pengar som endå inte är hans. Förlorar han däremot bara/mest mot dig så kan jag förstå att dom tycker det är lite skummt. Plus som sagt vad han kastade för händer när du vann utan showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de siffrorna är det uppenbart att förstå vad Expekt anser.

 

Är du oskyldig så har du haft jättejättejättejättejättejätteotur.

 

Fuskaren är plus mot 10 spelare (mot vissa storplus), förlorar i princip bara blindar mot fem spelare, och dunkar iväg allt till en enda spelare?

 

Även om du är helt oskyldig har du ingen chans att vinna detta.

 

gg wp Expekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de siffrorna är det uppenbart att förstå vad Expekt anser.

 

Är du oskyldig så har du haft jättejättejättejättejättejätteotur.

 

Fuskaren är plus mot 10 spelare (mot vissa storplus), förlorar i princip bara blindar mot fem spelare, och dunkar iväg allt till en enda spelare?

 

Även om du är helt oskyldig har du ingen chans att vinna detta.

 

gg wp Expekt.

 

Skulle säga det samma. Tur att jag donerar till alla så jag slipper bli anklagad för fusk. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de siffrorna är det uppenbart att förstå vad Expekt anser.

 

Är du oskyldig så har du haft jättejättejättejättejättejätteotur.

 

Fuskaren är plus mot 10 spelare (mot vissa storplus), förlorar i princip bara blindar mot fem spelare, och dunkar iväg allt till en enda spelare?

 

Även om du är helt oskyldig har du ingen chans att vinna detta.

 

gg wp Expekt.

 

men lol. samplet är ju från hans databas, klart han förekommer oftare än andra motståndare. ser exakt likadant ut om man kollar generisk motståndare i ens egen databas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol. samplet är ju från hans databas, klart han förekommer oftare än andra motståndare. ser exakt likadant ut om man kollar generisk motståndare i ens egen databas...

 

Ok, my bad.Jag läste

Såhär ser det ut i anneee53s "vs players"-stats fwiw.

ochkollade på en bild, trodde då att det var den aktuella spelarens hhs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...