Journey74 Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Hej alla, Två dagar i rad har jag ställts All-in pre flop då jag haft AA på hand. Klart att man e me tyckte jag. Den första hade KK och fick 9-K stege. Den andra gången hade en kille 7-9 (i ett cash game...all-in ?? Jisses). Även denna kille fick stege (WTF). Hur ställer ni er till AA på hand. Visst, det sägs vara den bästa starthanden, men jag har nog alltid haft otur med AA på hand. Vad har ni för erfarenheter med AA? Citera
stonethailand Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 vad nickar & vart spelar du? Citera
Drivet Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 vad nickar & vart spelar du? +1 Citera
MJ Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Jag har också blivit utdragen med AA. Dem är dumma som säger att AA är bästa handen. Dem borde sluta säga så. Dem har ju fel. Dem ska dra nåt gammalt över sig. Dem borde göra som jag gör numera, folda och slippa utdragningarna. Citera
Journey74 Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Just dessa kördes på Unibet där jag sitter som Journey1974. Citera
sulla Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Just dessa kördes på Unibet där jag sitter som Journey1974. Körde det nicket i min riggdatabas och du ska definitivt folda pre nästa gång du får AA, du är motriggad till max. Citera
Gladiator999 Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Hej alla, Två dagar i rad har jag ställts All-in pre flop då jag haft AA på hand. Klart att man e me tyckte jag. Den första hade KK och fick 9-K stege. Den andra gången hade en kille 7-9 (i ett cash game...all-in ?? Jisses). Även denna kille fick stege (WTF). Hur ställer ni er till AA på hand. Visst, det sägs vara den bästa starthanden, men jag har nog alltid haft otur med AA på hand. Vad har ni för erfarenheter med AA? Menar du i livespel? In med degen bara - du leder minst med 80-20. Eller menar du i pokerliknande onlineunderhållning, typ PS, FTP B2B mm? Där är verkligheten nämligen helt annorlunda, nu gäller andra regler och du är i bästa fall ca: 50-50 om motståndaren är en idiot, så gör din läxa och kolla handhistoriken på spelarna, du behöver troligen inte kolla mer än en vecka bakåt eller så. Spelar de som utvecklingstörda apor men drar ut/vinner ändå - folda AA. Är deras trackrecord någonlunda normal - syna. Motsvarande % online för KK mot en idiot med t.ex. A8 är ca: 30-70 - klar fold. QQ i flervägspott online är nära 5% och HU sämre än med KK, så folda alla utifall. Spelbara händer, även mot idioter all-in pf. är t.ex. 8Ts, J9, QT, 9T, 56, 89 mfl. har du dock otur så dominerar du idioten med någon av ovanstående händerna och då är du tillbaka på ca: 50-50 igen... Lycka till! Citera
Juggler Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Whine tas i någon annan tråd. Citera
Recommended Posts