DrRoland Postad 22 Januari , 2009 Rapport Share Postad 22 Januari , 2009 Vilka partier, spel och nivåer bör man undvika att spela helt om man vill vinna (Alltså där raken är för svår, inte motståndet.)? Har några förslag, men fyll på med mer. Tror Fulltilt har 10% rake på sina NL10bord vilket borde vara jobbigt. HU-cashgames på NL50 (Gäller troligen NL100 HU också.) och under anses rent allmänt vara som att ge bort pengar. Prima tror jag tar 10% på sina låga limitspel. På SNG har jag sett rake som ligger på 20%, tom 30 ibland på en del nivåer och sajter. Pundbord på högre och mellanhöga nivåer borde vara jobbigt. Pacifikpoker med sin 4$ cap plus rake på osynade bets är rätt svinig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cazacu Postad 22 Januari , 2009 Rapport Share Postad 22 Januari , 2009 fattar inte varför de ska behöva ta 20% rake på SnG's Ofta på de låga borden.. Där är man ju som fattigast om man spelar dem ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 22 Januari , 2009 Rapport Share Postad 22 Januari , 2009 fattar inte varför de ska behöva ta 20% rake på SnG's Ofta på de låga borden.. Där är man ju som fattigast om man spelar dem ju! För att spelarna är så dåliga så att det går att få edge ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 22 Januari , 2009 Rapport Share Postad 22 Januari , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mobiero Postad 22 Januari , 2009 Rapport Share Postad 22 Januari , 2009 Försöker att lära mej HU på Ipoker NL10$Så sick hur mycket rake som försvinner Utan rakeback där så är de rätt värdelöst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 23 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2009 Försöker att lära mej HU på Ipoker NL10$Så sick hur mycket rake som försvinner Med edge på 100BB/100händer så går det ju att spela:-D , men ligger edgen på 30Big blinds/100händer eller mindre så går man ju back. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 23 Januari , 2009 Rapport Share Postad 23 Januari , 2009 Intressant frågeställning. Fast jag har en liten annan infallsvinkel. Jag skulle vilja säga att på de flesta lägre nivåer är raken oslagbar om du inte är betydligt bättre på pokern än de flesta andra som du spelar mot. Så sitter jag och spelar mot någon eller några som jag vet är ungefär lika bra eller bättre än mig så byter jag oftast bord. Visst kan det vara kul att gå i klinch med en bra spelare ibland. Men i regel kostar det pengar och jag undviker det oftast. Eftersom för mig handlar poker om att göra pengar. Andra kan se på pokern på annorlunda sätt men jag gör inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 23 Januari , 2009 Rapport Share Postad 23 Januari , 2009 Försöker att lära mej HU på Ipoker NL10$Så sick hur mycket rake som försvinner Haha, ja det är ju rent förjävligt att det krävs så pass bra stats och så är man ändå bara lite plus. Medelsvensson är ju storförlorare på dessa nivåer mao! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppish Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Så sitter jag och spelar mot någon eller några som jag vet är ungefär lika bra eller bättre än mig så byter jag oftast bord. att man är +EV är ganska viktigt ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 HU-cashgames på NL50 (Gäller troligen NL100 HU också.) och under anses rent allmänt vara som att ge bort pengar.En bekant till mig drog rätt snabbt in kring 100 inköp på NL50HU. Det var inte så där jättesvårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 På fulltilt är raken cappad till 0.5 dollar på nl50HU(och säkert alla nivåer), jag skulle inte säga att det är "som att ge bort pengar" att spela där. Jag har spelat 2000 händer och rakeat 80 dollar och en del får jag ju tillbaka iom rb och bonus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aaaah Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts