JohnH Postad 4 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2009 Hand 1 har jag helt enkelt skippat mitt val och väntar på kommentarer.. och hand 2 på turn kommer en blank hjärter dvs en hjärter som inte ger ett skit i övrigt mer än färgdrag. Minns inte vad det var för siffra bara att det var skit samma.. ..och sista handen kanske fi dyker upp i tråden och kan komplettera. Citera
padrinosftw Postad 5 Maj , 2009 Rapport Postad 5 Maj , 2009 Bra tänkt John. Klart man hinner lira en sväng innan deklarationen... 23:12 var man klar med den. Dvs man kunde spelat 3varv till. Resultat 08 enligt deklarationen: Hittade backet på 43k i ett bolag som jag gick in i år 2000. Sålde i september så de kunde varit värre. Lyckades klonka in lite småaffärer under året men inte så plussen kunde täcka upp minuset. Jag orkade inte vänta in nåt jättepluss som kunde används till jämkning. Skönast att slippa se det där mögbolaget i depån. Wudup, en kille vid mitt bord drog sig hem rätt tidigt för att göra deklerationen. Var det du? Kan tyvärr inte minnas hur han/du såg ut, men har för mig att han plussade en del? Citera
padrinosftw Postad 5 Maj , 2009 Rapport Postad 5 Maj , 2009 2h spel. Gick fint. 2 jättedonatorer vid bordet. Satt pos mot båda och lyckades bara lugga den ena i en pott. En pott spelade jag skitdåligt annars flöt det på bra den korta tid jag var där. Du syftar på mig här, dont you :( Fi1: ca 4500, verkar vara stabil Fi2: ca 3500, fisk Hero, knappen, 4000 Fi1: syn Fi2: 80 Hero: 280 Fi1: syn Fi2: syn Flop: Fi1: check Fi2: check Hero: check Turn: Fi1: 520 Fi2: fold Mot en stabil spelare är det ju svårsynat här, känns dock lite halvobligatoriskt med en syn här ändå för att utvärdera river i efterhand. Oftast orkar de inte bluffa river här. Fi1: 3000 Hero: 4500 Minns fan inte betandet pre. Fi1: 180 Hero: syn Turn: Fi1: check Hero: check River Fi1: check Hero: 400 Sick, det där är ju jag (= Egentligen gillar jag inte att bluffa river när nian kommer här, du har väldigt svårt att reppa stål när båda dragen missar och du inte betade turn. Synd bara att jag insåg det här försent som du kanske kommer ihåg Å andra sidan sett, vad ska jag ha som jag synar med? :5w:? Tror jag höjde upp till 80 eller något annat fånigt pre btw. Men du var a pain in the ass att ha till vänster, ska försöka undvika dig i fortsättningen. WP! Citera
JohnH Postad 5 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2009 Nä, du hade en till vänster och en till höger. Jag satte dig på hjärterdrag eller AJ, AQ el någe annat högt suited. Citera
JohnH Postad 10 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 10 Maj , 2009 Bor hos tjejen nu i 2v till sen flyttar vi till nya lyan. Jävligt lite livepoker alltså... Känns rätt skönt att man drar från byn där vi bor nu. Södertälje. För 1h sedan ringde det på telefonen. Hemligt nummer.. hmm.. säljare kan ju fan inte ringa så dags på dyget. Jag svarar... J: Halå (john kollar på film och spelar ett bord heads up) Snubben i luren: bla bla bla.. (jag hör faktiskt inte vad han säger).. sen, visst bor du på gatan: xxxx? J: ja?? Snubben: Kan du gå och öppna dörren åt polisen? J: ok (sjukt, bäst att gå o titta i fönstret först.... och ser en polisbil utanför) Gär ner och öppnar upp åt 3poliser varav en snubbe med kofot, en civilklädd + en snygg tjejpolis. De kutar förbi och tackar så mycket för öppnandet. Jag går upp till min lya och går förbi när de plingar på granndörren som iaf är en trappa ner. Känns soft. Då har man nåt o snacka om vid frukost i morgon bitti med sambon. Citera
JohnH Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2009 1. Kommer inte polisen in i trapphusen med någon universalnyckel? 2. Kommer de inte in via dörrar utan kofot (typ låssmed)? De hade iaf inte tagits sig in med kofoten såg jag i morse. Tjejen hade tydligen öppnat åt polisen på samma sätt tidigare en gång. Då ringde de men hon vägrade svara då det inte stod något nummer. Då lyste de in med en ficklampa i lyan så hon gick till fönstret. Soft ställe. Citera
JohnH Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2009 ..då ska man spela FTOPS Mainevent. Hur ska man inte kunna komma långt i den? Man ser ju hur alla donkar bort och som dessutom spelar turrar hela dagarna. Jag som aldrig lirar turrar borde ju ha edge eftersom jag dessutom spelar som en påse skit. Citera
JohnH Postad 25 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2009 Nä, jag var ju inte helt oväntat bland de sämre på det där internetturneringspelet. Spelade 2h till ingen nytta. Har iaf flyttat in i nya lyan som känns som en flyghangar. Beställt kryddor och exotiska växtprylar som ska bo på balkongen. Ska bli häftigt att se vilka grejer som klarar sig längst och om något till och med blir ätbart. Persienner måste man också tydligen köpa. Man blir vansinnig utan... Pokern närmar sig med stormsteg. Min förhoppning är 2 dagars spel denna vecka... En frisk sambo och lite dåligt väder så är bollen hemma. Citera
JohnH Postad 26 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2009 Ska man lira under sm-veckan kanske? Inte SM utan sitta och lira cachgame. Bättre lirare brukar visserligen vara där men de brukar spela löst, iaf vad jag hört. Ni som har lirat där mer kontinuerligt, brukar det inte vara mer slaskigt vid olika events? Klurar faktiskt på om man ska skotta lite... Citera
Flesh2Flesh Postad 27 Maj , 2009 Rapport Postad 27 Maj , 2009 Ska man lira under sm-veckan kanske? Inte SM utan sitta och lira cachgame. Bättre lirare brukar visserligen vara där men de brukar spela löst, iaf vad jag hört. Ni som har lirat där mer kontinuerligt, brukar det inte vara mer slaskigt vid olika events? Klurar faktiskt på om man ska skotta lite... Ja särskilt löst blir det på 50/50-borden... spela det om du har rulle... Citera
JohnH Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Ja särskilt löst blir det på 50/50-borden... spela det om du har rulle... Verkar bli på tisdag och onsdag för mig... under kvaldagarna för texas. Tänkt skotta med två inköp. Citera
padrinosftw Postad 29 Maj , 2009 Rapport Postad 29 Maj , 2009 Lycka till! Kommer nog gå riktigt bra (= Citera
JohnH Postad 29 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2009 Tack! Jag har dock redan superjinxat då jag drömde att jag åkte hem med 20 inköp + i natt... Citera
JohnH Postad 2 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 2 Juni , 2009 Vi får hoppas att det inte är jag som är fisken i kväll. Jag kör ett träningspass och middag efter jobbet.. så har jag gjort vad jag kan för att vara förberedd. Jag har tyvärr press på mig att inte busta direkt. Svärmor är hemma i lyan. Citera
ToManyOuts Postad 2 Juni , 2009 Rapport Postad 2 Juni , 2009 Vi kanske stöter på varandra där... Ska dit lite senare ikväll tänkte jag. Vilka tider brukar du spela? Själv brukar jag komma senareoch gå när de stänger, tror det är bäst värde då. Ps. Jag svarade på ditt inlägg i min dagbok Mvh Citera
JohnH Postad 3 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2009 Eh.. Det gick jävligt bra faktiskt. Märkbar skillnad med betydligt hårdare spel preflopp. 3bets har jag sett typ 5st på ett halvår som inte var kk el bättre på 20/20. Spelade lite tigtare. Bluffade mindre. Fi1:2600 Fi2: 9000 Hero: 4900 Foldade 2 varv sedan fick jag KK i sen pos. 2 syn Hero: 400 Fi1: syn Fi2: syn Flop: Fi1: check Fi2: check Hero: 1400 Fi1:AI Fi2: syn Turn: Fi2: 2800 Hero: fold 30min senare Hero: 8500 (före knappen) Fi1: 8000 (knappen, har sett honom en del där o verkar ok) Fi2: 4000 Hero: Straddlat En syn Hero: 450 Fi: syn Fi2: syn Flop: Fi2: check Hero: check Fi1: check Turn: Fi2:check Hero: 1200 Fi1: syn Fi2: fold River: Hero: check Fi1: 2400 Hero: syn Hade väl inte varit helt åt helvete o beta ut på floppen kan man tycka.... Någon annan linje som varit bättre? Måste jobba nu, kommer in med mer senare. Sek per hour 09 = 605 Citera
JohnH Postad 3 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2009 Kvällens turhänder.... K3s Hero: UTG, , 7000 Fi1: 11000 Var säker på att jag hade BB och kastade ut 50 och Dealern snabbt "Syn 50 mörkt" 4 är med och tittar på floppen sb: check bb: check Hero: 300 Fi: syn Turn: Hero: check Fi: check River: Hero: check Bord nr1: (många vill vara med och titta på floppar.. många 3betar, precis bytt bord... gick från shortstackbordet (snitt 3000 på 6 spelare) till deepstack med många regs. Smart! Skulle dock bara sitta där 1h och enbart spela nötterna och sedan dra hem) Och här kommer ju en nöthand. Fi1:18000 Fi2:12000 Fi3:28000 Fi4: 20000 Hero: knappen 25000 Fi1: 350 Fi2: syn Fi3: syn Fi4: syn Hero: syn Fi1: check Fi2: check Fi3: check Fi4: check Hero: check Turn: Fi1: check Fi2: check Fi3: check Fi4: check Hero: check River: Fi1: check Fi2: check Fi3: check Fi4: check (skruvade på sig lite och såg faktiskt sugen ut) Hero: 2400 Fi4: syn Så...då har man lagt ut de fulaste händerna... så som jag alltid spelar. Citera
JohnH Postad 3 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2009 Bös!!! Blev mycket på jobbet och jag ska hinna med och förbereda en utbildning som jag ska hålla hela dagen i morgon. Är hyggligt bra på improvisation så det lär gå iof! Drar och tränar en sväng nu och känner efter om jag ska ta 2h poker idag eller inte. Vi får se... Hur var det nu, spela när man är stressad? Är det bra? Citera
JohnH Postad 3 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2009 Har inte spelat en pott i mitt liv mot Fi. Fi: 11000, bb Hero: 10000, , Hero: 300 Fi: syn FLop: Fi: check Hero: 500 Fi: 1400 Hero: 3800 Hero: 12000, Fi: 8000, sb (samma kille som ovan och potten precis efter) 2syn Hero: 400 Fi: syn Flop: Fi: check Hero: 700 Fi: 2200 Hero: AI Var med och spelade 4 potter idag ungefär... fold fold. Skulle bara lira max 1,5h sen hem och jobba igen... Resultatet kommer in i morgon då statsen ligger på jobbdatorn. Fråga: Är det för ointressanta händer? Bör jag lägga upp dem på ett annorlunda sätt? Ska jag beskriva mina tankegångar kring mina beslut innan diskussion? Ska jag dunka in resultatet direkt? Citera
two_aces Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 Ja alltså beror ju på vad du vill med publiceringarna. Om du vill ha diskussion kring ditt specifika spel så kan du ju posta som du gör, där du bryter efter ditt drag. Men om du vill ha mer allmänna diskussioner om handen så kan du ju bryta innan ditt drag. Jag läser ofta din dagbok, men skriver itne så mkt då jag inte vet riktigt vad du är ute efter. Citera
JohnH Postad 3 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2009 Jag är väl lite otydlig men hade väl hoppats väl att halva HHs genererar nån fråga hur fan ja tänkte eller om Fis spel inte indikerar... osv. De händer jag postar känner jag att jag ofta är ute och cyklar i på ett eller annat sätt. 1/5 är jag nöjd med rakt igenom. "Om jag vore du skulle jag spela lite mindre aggro.. pre" "Våga syna" ...inte vet ja. Men det är klart. Sitter ni och lirar mot mig utan att jag har koll på er så är det ju tipp topp för er och se mina svagheter och tendenser. Tippar själv på att jag kan vara lite väl ensidig i mitt bettingmönster om jag ska vara självkritisk men att jag är bra på att ha minimala tells i kroppsspråket. Får iaf ofta betalt så man ska väl inte vara ledsen... Citera
JohnH Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2009 Klonk! Vann "dagens fråga"-priset! Här ska väljas... Citera
MikeTime Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 KLONK NR 2!! Grattis!! Se nu till att komma till London!! Citera
JohnH Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2009 Klonk! Vann "dagens fråga"-priset! Här ska väljas... KLONK NR 2!! Grattis!! Se nu till att komma till London!! JÄVLAR va flax! Då får det väl bli nån turneringsbok. Jag ska spela liveturre mot 19pers i aug. Vinner man mot förmodan där så är grand finale i London mot 14 pers.. buckla + $1M till segraren. Runner up får WSOPpaket.. o lite andra priser nedåt i fallande skala. Mina motståndare är freerollgamers från nätet. Jag lyckades hitta en "warpzone" och slapp dessa sateliter nivå 1,2,3 för o komma till sthlmfinalen i höst. det kanske blir jämt lopp. Jag har setat och tittat på folk live och de andra har spelat en massa turrar på nätet. Jaha..då var det slutspelat med livecachgames till i september. Precis när jag börjat skotta på 50/50. Iof kanske jag gjorde av med all tur där och behöver byta games... Nu ska det bli liveturrar för hela rullen. Sambon är informerad att jag ska "träna" mer poker än vanligt framöver. Citera
Recommended Posts