Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

du är med 95% slagen:/ bara att ge upp på 4-7an

jag gissar på 2-2:D

 

Sjukt kallt att dega där. Iskallt.

 

Satte mig i en taxi hem med en 5-marker i fickan. Bananerna var slut.

 

Peppad att ta tag i liret på allvar. Endera skita i cosmopol eller ta tjuren vid hornen. Jag har spelat fel kort mot fel spelare. Ändring på det.

 

Eftersom det gått torftigt har jag skrapat ihop lite marker från byxfickor, köksskåp, soffan och jackan... och har nu en stapel med 2605kr på jobbet som jag ska investera i tight spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådärja. Det har gått totalsegt i år. Skillnaden är att det inte varit lika mycket gratispengar än så länge.

 

Totalt09: -6kr/h

 

 

Spelade en hand dåligt igår. Det räcker tydligen.

 

Hero: 3150

UTG: 3300 (varit med 5potter, aldrig spelat med förut)

 

 

Det är straddlat och 3 syn fram till Hero

Hero: sb: syn :4c::7h:

6 spelare är med

 

flop: :2s::4d::4h:

 

Hero: check

UTG: 100

fold till Hero: 300

UTG: 800

Hero: AI

 

 

Vadkanhanha?

4 med bättre kicker eller som sämst 3 5. Han kan ju inte gå loss med 55.

 

 

 

Tidigare handen på föregående sida, där jag gick AI med K på floppen, så foldade de 2. AJ,AQ,AK,TJs,88-QQ satte jag dem på när de synat. Möjligen ett par sc till då det var rätt lösa.

 

Han kan ha slowspelat AA/KK eftersom han limpade UTG och väntade på höjning... Efter hans reraise på flopp är den dock mindre trolig.

 

Han UTG bet är mjölkig, 100 i 240-pott.

 

DIn reraise är också minsta laget, 200 kr i 340-pott. Du kanske hade haft lättare att folda om du raisat pott till ca 450-500 kr. Då hade han raisat till ca 1500... Som spelat ger du dig ändå bra chans att folda med bara 300 investerade men jag vetefan om jag hade gjort det på CC.

 

Är inköpet 200 BB nuförtiden? Är det vad de flesta köper in för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÖÖöööhhh..... Det är cosmopol... Du sitter bara 150bb djupt eller något.. Nog för att preflopsynen är idiotdålig, men på flopp är det en fistpump ifall han synar, och annars har du ju fått en rätt fin pott iaf.

 

Hur kan preflopsynen vara dålig? 20 kr i 220-pott = 11:1 = syn med any2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, my bad... i vilket fall som helst ser jag en c/r till 450-500 kr som bättre spel.

 

Men jag håller med fsista, så jävla kallt är det inte ändå... kan tänka mig många tableimages etc på CC där du leder. Har själv lagt med såna händer och floppar när någon gått all-in framför mig och en till synat, bara för att se att det är drag mot överpar, hålpipor m.m.

 

Även om han har 4 kan han ha vilken kicker som helst. Du leder över några få, några har du bra chans på split och några drar du ut :)

 

Jag tycker ditt spel på K-handen är kallare 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, my bad... i vilket fall som helst ser jag en c/r till 450-500 kr som bättre spel.

 

Men jag håller med fsista, så jävla kallt är det inte ändå... kan tänka mig många tableimages etc på CC där du leder. Har själv lagt med såna händer och floppar när någon gått all-in framför mig och en till synat, bara för att se att det är drag mot överpar, hålpipor m.m.

 

Även om han har 4 kan han ha vilken kicker som helst. Du leder över några få, några har du bra chans på split och några drar du ut :)

 

Jag tycker ditt spel på K-handen är kallare 8-)

 

K-handen

Jag har ju synat pre, UTG, och sedan återhöjt cpmycket. Då vet alla att man har AA,KK,AK. När kung kommer så finns det bara AK,AA kvar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade igår och det var riktigt bra värde på mitt bord. Jag spelade väldigt stabilt i varenda pott. Skittrista kort men inte hela världen. En enda pott var jag lite missnöjd med efter kvällen men annars så spelade jag top of the line.

 

Dessvärre så gick det inte vägen. När jag backat tidigare så har det mer varit blandat spel, slaskigt och aggro. Nu spelade jag bara cptightaggro då det inte var någon idé att ens tänka tanken att spela skit med långsökta drag. Jag tippar på att jag var med och tittade på ca 6-8% av flopparna. Sjukt kalla kort. Eftersom jag spelade så tight hade man kunna tro att jag inte skulle få syn när jag var med och kastade in marker... men turligt nog icke.

 

2 av spelarna vid bordet var supersynfiskar. Båda såg nog 80-90% av flopparna oavsett position eller vad de behövde lägga in. Den ena överbetade rakt ut med 8 av 8 drag som jag såg. Helst AI. Visade givetvis stolt upp om alla foldade. Den andra floatade 80% om han var heads up. Kunde släppa turn... men bara om den andra var AI. Hade han oträffat så stirrade han 20sekunder på flop och turnkort. Han visade också gärna sina osynade jättebluffar. VÄRDE på bordet!!!

 

Man är dock inte säker vinnare om man så ser de andras kort. Det här blir min första och enda winepost. Blir ju utdragen av fisk1 2ggr på hans hålstege och hans färgdrag. Fisk 2 träffar sitt Ess på river när han floatat. Han betar, jag foldar och visar damerna, han visar esset.

 

Sista potten för kvällen är den klassiska AA.

 

Hero: 2000 :As::Ah:

Fisk2: 8000 (Heeelt gaalet)

 

 

Straddlat

Fisk2: syn

1 syn till

Hero: 220

Fold fram till fisk ut position... syn

 

:3h::7s::Qs:

 

 

Fisk2 (jag ser att han har träff och det innebär en 3a, 7a, färgdragträff :D eller en Q): check

Hero: 400

Fisk2: syn

 

Turn: :5d:

 

En 3a kanske han släpper men annars synar han ner så det är bara att dega.

 

Fisk: check

Hero: AI

Fisk2: syn

 

Fisk2: :Qc::7c:

 

River: :7d:

 

 

Hemfärd

 

På gott och ont har jag ett pokerkontokort där ja lagt in deg som jag max kan lira på en kväll och igår var det väl egentligen en sån där kväll där jag faktiskt skulle kunnat köra på obehindrat med ett par inköp till. Bättre värde blir det inte.

 

 

snitt09: -196kr/h.

 

Huva

 

 

Endera kör jag en pause eller så hakar jag på en kompis kompis till nytt ställe i stan i eftermiddag. SSC. Är inte helt osugen faktiskt. Har faktiskt aldrig spelat ens på gamla sviten eller SSC. Ni kanske vill ha dit en fisk till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kall nu.

 

Torskade finalborsbubblan med TT då jag gick AI och fick syn av KJ.

 

 

Cachgame:

 

Sjuuukt spel. Spelar gärna igen då det var väldigt kul där. Bra stämning och glada prickar.

 

 

Vann första potten.

 

Torskade 1,5inköp i andra med turnad stege mot floppad kåk.

 

Split pot på river med AK mot AJ. A2345.

 

AK mot A9

 

flop 995

 

Turn K

 

 

 

Aja, det var riktigt löst spel.

 

Ska bara smälta denna helg och ta nya tag. Nu är det dags att fokusera på försäljning av min lya. Där är det viktigast med tur just nu...

Hoppas jag får några som går all in där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit!

 

Känns som det finns bra förutsättningar för en försäljning av min lya nästa vecka. 50pers hade varit på visningen och 23 har skrivit upp sig som intressenter att vara med i budgivning. 10 pers bör iaf vara genuint intresserade.

 

När pokern går kuk så går affärerna bra. Hellre det än tvärs om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se...

 

1.5M skulle ge en 10%-ig nedgång sedan jag köpte den för 2 år sedan.

 

1.4M skulle ge 18% nedgång från mitt inköpspris.

 

Nya boendet har jag köpt med 20%ig sänkning från den prissattes för 2år sedan (nybygge som kunde signas redan för 2 år sedan).

 

Jag säljer på 1.4 eller mer... annars behåller jag lyan.

 

Dax för klonk!

 

Budgivning börjar om en kvart tydligen. Jag trodde cirkusen började i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONK!

 

En snubbe ringer o vill ha akutvisning för o få va med o buda! Visning i morgonbitti.

 

 

Jag visste att det skulle jämna ut sig. Pokern har verkligen gått kuk sista tiden. Alla dagar i år förutom första speldagen har gått skit. Helt enkelt sedan jag startade upp den här fåninga dagboken.

 

1.5millar o ja kör en nakenrullning på min snöiga balkong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick vilken cirkus.

 

2 gamla budare kastar plötsligt in nya bud i morse.

 

Upp 45k på en grisblink.

 

Just nu är en ny spekulant och glor i lyan medan jag är på jobbet.

 

Det är inte klart än.

 

En krona till och jag ser till att fixa ett bra mediaupplägg där hemma. Just nu har jag nada sånt. Lika bra att filosofera vidare på det planet... man måste ju konsumera.

 

En ny tv (min är 12år), ny dator + skärm köps via jobbet, sen är frågan vilka prylar jag ska ha mellan datorn och tvn. En råjter ska visst vara nödvändigt och nån typ av spelare.. typ eee box, ps3, popcorn.. etc. Måste väl sätta mig in i den jungeln.

 

Det här är av intresse.. (men om ja får in allt i tv,dator,mediacenter de vettefan).

 

 

Spela upp filmer från datorn

Spela upp musik

Webbradio

Spela in tvprogram

Kunna blippa på dator i datarummet samtidigt som tvn körs

 

Det shysta är att nya lyan har minst ett nätverksuttag i varje rum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inte helt smärfritt.

 

Han ville flytta in typ på en gång och sa att "det är sjukt att vilja bo kvar mer än 2månader". Det funkar inte.

 

Eh... Endera får jag sälja till 2an eller dra en rövare. Ok, du får flytta in om 3v men då ska jag ha 10' till.

 

Köparen: NEJ!

 

...han ringer sedan upp 20min senare och säger ok :-D

 

Jag tror fan jag kommer hitta tillbaka till pokern snart med den readen.

 

Efterskalvet är dock att jag behöver just flytta ut till den sista mars. Sick. 25' är det dock värt.

 

 

Ingen livepoker på en månad gissar jag. Smällar man får ta... och förhoppningsvis har pokeroturen försvunnit när jag är tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela upp filmer från datorn

Spela upp musik

Webbradio

Spela in tvprogram

Kunna blippa på dator i datarummet samtidigt som tvn körs

 

Det shysta är att nya lyan har minst ett nätverksuttag i varje rum.

Lägenhetsklonk, grattis :-D

 

Hursom, min setup hemma är:

 

Stationär dator--->router-->ps3-->1a: projektor/1b: surroundstärkare. Allt kopplat med lina, ingen trådlös shit.

 

Kör ett serverprogram på datorn som heter Ps3mediaserver som streamar film/musik/foton etc till projjen/stereon. Datorn används som vanligt samtidigt. Såvitt jag vet kan jag inte spela in tv-program men det känns lite 1999 att spela in från tv ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förslaget.

 

Det där med tvinspelning är det enda min fru har påtalat i det hela. Vad jag har förstått så ska man kunna gå in på svt typ och välja något som gått på tv det senaste 7 dagarna. Borde lösa hennes problem.

 

Själv så krängde jag en video för 1år sedan. Jag har väl ägt den i 8år och den har väl varit påslagen säkert 20h. Knappt inkörd alltså.

 

Det betyder att tjejen har mer teknikvana än mig. Video är advance...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder att tjejen har mer teknikvana än mig. Video är advance...

Då kan jag glädja dig med att ps3mediaserver är hyggligt okomplicerat. Bläddra fram till den mapp du har dina filmfiler i, markera, och voila, vips kan du streama mappens innehåll via en ps3a till en tv eller projje (något översimplifierat men you get the drift;-) ).

 

Och jo, de flesta stora tv-kanaler har idag ett visst innehåll på webben. Svt i synnerhet. Vad heter han, Skavlan, han har jag kikat på ett par ggr via nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...