Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Nja av det jag sett är det inga av de regs som spelar 2/4 och uppåt som härjar på 1/2, brukar kika igenom ett par gånger per kväll...

 

Ok, då kan du inte ha koll på vilka som lirar högre. finns ett gäng ex:

 

Wyern nl400-nl1k

Dexter08 nl400-nl1k

Trikiso nl400-n2k

Blodbadet nl400-nl600

_lineker nl400-nl600

E3ro nl400-nl600

DMSPSB nl400-nl2k

 

Detta är ett axplock av de som lirar högre finns en hel del fler skulle nog kunna rabbla upp 30-40st till. Är även högre kvalite på nl200 regsen än nl100 regsen så det är def skillnad på nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I några poster ovanför så postar du en hand där han 5 bet pushar J3o. Jag såg han också 5bet pusha J5o så att 4beta här pre och få in det här känns som en bättre linje.

 

Jepp kom fram till det själv också när jag tänkte på handen o kände mig dum

 

 

Detta är ett axplock av de som lirar högre finns en hel del fler skulle nog kunna rabbla upp 30-40st till. Är även högre kvalite på nl200 regsen än nl100 regsen så det är def skillnad på nivåerna.

 

 

Men nej det finns inte 30-40 regs till som spelar högre... pls. Det är väl de du nämnde där och inte så många fler. Dessutom spelar några av de du nämnde knappt nl200 alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det lilla breaket över. Ska komma igång med spelet idag igen men är inte motiverad atm. Kanske nöjer mig med två sessioner ikväll och inatt för att komma igång eller så...

 

Biljetterna till aussie bokade iallafall o de gick på 15.7k tillslut :(

 

Oj, va dyrt. Stämde inte statravels erbjudande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, va dyrt. Stämde inte statravels erbjudande?

 

Jo men det är ju under en viss period.

 

 

Lirat några matcher nhl 10 på live o haft sån cpbakflyt... Blir så vansinnigt tiltad.

 

Har ont i benen också. Haft det sen jag vaknade. Vet inte hur man ska beskriva känslan. Ilar lite i dom av och till och värker... Tror jag ska ge mig ut och jogga sen dock o se om det försvinner. Låret är äntligen tillräckligt bra för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att du har gratis boende och vad blir det för långresa till våren? :-)

 

Brorsans tjej är ju där så först bor vi hos henne i melbourne och sen har han en polare han pluggade med i spanien som bor i sydney o lånar föräldrarnas villa över lovet :) Blir nog bra!

 

Det är tänkt att jag ska iväg med tjejen men som det ser ut nu skuter vi upp den till hösten istället, men vi får se. Blir asienrutten iaf :)

 

Är fan värre än 1outare typ...

 

Hehe ja. Torskade nyss en match där han gjorde mål med 20 s kvar... Vattenflaskan rök i väggen :roll:

 

Om någon vill lira någon gång så nickar jag JEPPANOVICH på live. Har 10-5 i vinst förlust hittils

 

 

Fortfarande inte gjort något annat än sett på entourage o lirat nhl idag. Deprimerande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsarn..?:lol:

 

Är de bra de nya? mkt nytt från 09?

 

Haha är inte mer baller än så.

 

Inte så mycket nytt. Grafiken är i princip densamma men spelet är mer verklighetstroget och de har gjort det svårare att tacklas och pokea. Blir oftare utvisningar för att man råkar trippa osv... Också lättare att göra mål på spel i sidled eller frilägen än drag/slagskott från långt håll när det var tvärt om i förra spelet

 

 

Sökte lite på google och hittade detta

http://www.bt.se/lasvart/halsa/rastlosa-ben-drabbar-en-av-tio(469876).gm

 

Sjukt om man ska drabbas av detta som 19åring? :S Verkligen haft det hela dagen idag sen jag vaknade. Blev något bättre efter jag varit ute och löpt nu iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha är inte mer baller än så.

 

Inte så mycket nytt. Grafiken är i princip densamma men spelet är mer verklighetstroget och de har gjort det svårare att tacklas och pokea. Blir oftare utvisningar för att man råkar trippa osv... Också lättare att göra mål på spel i sidled eller frilägen än drag/slagskott från långt håll när det var tvärt om i förra spelet

 

 

Sökte lite på google och hittade detta

http://www.bt.se/lasvart/halsa/rastlosa-ben-drabbar-en-av-tio(469876).gm

 

Sjukt om man ska drabbas av detta som 19åring? :S Verkligen haft det hela dagen idag sen jag vaknade. Blev något bättre efter jag varit ute och löpt nu iallafall...

 

Gah, har fan haft liknande sen jag var iaf 17 (23 nu), detta var inte bra, kommer jag dö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blah... Grinden kunde ju börjat roligare. Maffiosa är nätverkets underligaste reg... Spelar alla nivåer o jag har honom på statsen 40/20 :shock:

Stacks:

UTG MilgunPoker ($133.82)

UTG+1 sunrisee ($263.80)

CO Hero ($200)

BTN maffiosa ($221.15)

SB to_miguel ($348.39)

BB fintev_51 ($116.05)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is CO Q:diamond: Q:club:

2 folds, Hero raises to $6, maffiosa calls $6, 2 folds

 

Flop: 8:spade: 6:spade: 2:spade: ($15, 2 players)

Hero bets $12, maffiosa calls $12

 

Turn: 10:club: ($39, 2 players)

Hero bets $30, maffiosa raises to $203.15, Hero calls $152

 

River: J:spade: ($424.15, 2 players)

 

Final Pot: $424.15

maffiosa shows

Q:spade: 10:diamond:

Hero shows

Q:diamond: Q:club:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vart ju inte direkt sugen på att fortsätta grinda efter de 1k händer jag fick in. Cbettade bort miljarder kändes det som... Spelade inge vidare heller. Kände mig vilsen som man kan göra efter ett par dagar borta från borden. Backade 1½bi

 

 

Fick inga händer att trebetta med så gjorde det med den här, men då hamnar man ju i såna här spots... FI 22/16 med 65% fold to 3b. Standardreg typ. Måste syna antar jag? Kan man släppa typ turn eller måste vi dö med handen?

 

Stacks:

CO Dexter_08 ($214.50)

BTN Outatime1955 ($200)

SB alexius2 ($154.23)

BB Hero ($230.15)

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) Hero is BB 7:diamond: A:diamond:

1 fold, Outatime1955 raises to $6, 1 fold, Hero raises to $21, Outatime1955 calls $15

 

Flop: 2:diamond: Q:heart: A:heart: ($43, 2 players)

Hero checks, Outatime1955 bets $28, Hero calls $28

 

Turn: 4:club: ($99, 2 players)

Hero checks, Outatime1955 bets $49, Hero calls $49

 

River: 3:diamond: ($197, 2 players)

Hero checks, Outatime1955 bets $102

 

 

 

FI 21/19 std reg här med. Luktar om hans hand all the way o jag e nästan glad att river kommer som den gör. Men hur spelar man typ J eller Q utan hjärter om han ställer?

 

Stacks:

UTG Hero ($253.90)

UTG+1 Matt_UK ($233.40)

CO thedugsbaws0 ($156.46)

BTN Dexter_08 ($221.55)

SB darklol66 ($201)

BB alexius2 ($95.43)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is UTG 10:heart: J:heart:

Hero raises to $8, 2 folds, Dexter_08 calls $8, darklol66 calls $7, alexius2 calls $6

 

Flop: 8:heart: A:club: A:heart: ($32, 4 players)

darklol66 checks, alexius2 checks, Hero bets $15, Dexter_08 calls $15, darklol66 folds, alexius2 folds

 

Turn: 3:heart: ($62, 2 players)

Hero checks, Dexter_08 bets $38, Hero calls $38

 

River: Q:heart: ($138, 2 players)

Hero checks, Dexter_08 bets $160.55, Hero folds

 

Final Pot: $298.55

 

Dexter_08 wins $295.55 ( won +$74 )

 

 

 

Raise size small eller ai? FI 33/11 och semifisk typ

Stacks:

UTG Dexter_08 ($230.55)

CO alexius2 ($95.68)

BTN Hero ($200.90)

SB Matt_UK ($210.95)

BB thedugsbaws0 ($228.46)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN 2:diamond: 2:spade:

2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, thedugsbaws0 calls $3

 

Flop: J:heart: 6:diamond: 2:club: ($11, 2 players)

thedugsbaws0 checks, Hero bets $8, thedugsbaws0 calls $8

 

Turn: 2:heart: ($27, 2 players)

thedugsbaws0 checks, Hero bets $20, thedugsbaws0 calls $20

 

River: 8:diamond: ($67, 2 players)

thedugsbaws0 bets $33, Hero

 

 

Sjukt jävla psykande att spela när det kryper i benen som det gör. Det har iof slutat i det högra men i det vänstra är det förjävligt nu. Tror inte jag spelar mer idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åååh vad tiltad jag blir. Vinner två 200bb potter o största torsken i en enskild pott är 25bb o ändå backar man ½ bi... Snacka om att läcka som ett såll... Känns inte alls som jag spelat bra över huvud taget. Blir fel hela tiden. + att värken i benet som var borta när jag började spela är tillbaka. Den är verkligen så sjukt jobbig... 2bi back idag och jag känner mig typ sämst i världen på spelet

 

Tack för kommentarerna mouse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett axplock, Dollhouse, The big bang theory, two and a half men, how i met your mother, greek och Heroes (dubbel)

 

One tree hill, gossip girl, house

 

 

 

Spinner vidare med 3 bi back på 700 händer idag :( Spelet känns verkligen uberkasst atm...

 

 

FI 25/14 och spelar ganska många bord. Aldrig sett han innan idag dock. Ok eller kasst?

 

 

Stacks:

CO NewKIDD8 ($346.90)

BTN tamissou ($771.68)

SB Silvervingen ($181.35)

BB Hero ($405)

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) Hero is BB A:spade: Q:heart:

NewKIDD8 raises to $8, 2 folds, Hero calls $6

 

Flop: 3:diamond: 4:spade: 10:spade: ($17, 2 players)

Hero checks, NewKIDD8 bets $12, Hero raises to $36, NewKIDD8 calls $24

 

Turn: J:club: ($89, 2 players)

Hero bets $62, NewKIDD8 calls $62

 

River: 3:spade: ($213, 2 players)

Hero bets $297

 

 

FI 70/30 o fisk obv. Foldar inte mot trebets. Har trebettat honom o bettat hem ett par potter tidigare. På flopp släpper han en del. Push eller fold?

 

Stacks:

UTG slob-743 ($229.17)

UTG+1 darklol66 ($211.25)

CO lineker_ ($128.35)

BTN 88bubbles88 ($233.55)

SB Hero ($480.40)

BB TooEasyGuys ($408.15)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is SB A:diamond: K:diamond:

3 folds, 88bubbles88 raises to $6, Hero raises to $21, 1 fold, 88bubbles88 calls $15

 

Flop: 3:spade: 3:diamond: 6:spade: ($44, 2 players)

Hero bets $26, 88bubbles88 raises to $74 Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir så VANSINNIG av tvspel när jag spelar på internet. Det är helt sjukt. Måste ju ha någon störning. Var på bra humör när jag satte mig, så får jag stryk i en match och blir så äckligt tiltad :S

 

Humöret borde ju vara någon ting man lagt fokus på att få ordning på som pokerspelare men det har man ju inte på flera år av spelande... Tiltapa är vad man är, ligger väl i blodet men jag hatar det

 

Vad ska man göra för att bli normal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...