Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Gratz man

 

Ty :)

 

...men hur gick det med nonshowdown winnings? :)

 

Non sd idag var på even. Identifierat en del dåliga (väldigt dåliga) spel i trebettade potter som drog ner den siffran som annars varit på plus. Spelade inte särskilt bra ikväll dock. Var väldigt trött och spelade nitigt och höll bara på för att jag var så stekhet och la sen av snabbt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena eyedol! Snygg smiley :)

 

 

 

Sitter och kikar på lite högtalare. Inhandlade ju projektor för ett tag sen... Men fan vad det kostar. Svårt att sätta ihop paket. Senaste jag tittade på blev 22k. Känns lite mastigt...

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=293285

 

Är iofs hemmabiopaket, du kanske bara va ute efter högtalare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa händer

 

Hand 1, Vet att de kommer låta väldigt efterklokt, men gör det lätt för dig o folda mot hans donkbett. Donkbetts är inte längre bara marginella/svaga händer. Folk har lärt sig att mixa upp.

 

Hand 2. Snapcall, vet att det är min svar på mkt. Men mkt missade drag + att din hand ser mkt svag ut i hans ögon + A perfekta bluffkortet.

 

Hand 3. Ganska klar fold, om det är mot en bra fi. Din hand är super väldefinerad, samtidigt som fi vet att alla drag har missat. Tror du verkligen att fi checkar tillbaka turn med ett färgdrag när ett bluffkort kommer på turn. För att sedan bluffa river.

 

 

Carandiru: Här är lite mer stats. La fel rad överst så det blir lite bakvänt men det får gå

 

GCDqtYBjg.jpg

 

Min turn cbet är alldeles för låg va?

 

Flop CB% för låg.

 

Turn CB% för låg.

 

Skulle vilja få upp flop c/r% med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena tjena. Bjuder på den : )

 

Ljud kostar, ingen idé o snåla där. Tips är att gå till Hifi-klubben eller dylikt och lyssna på lite olika märken.

 

Det är ju sant... Lär nog landa på runt 25k när jag väl ska köpa ändå känner jag på mig.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=293285

 

Är iofs hemmabiopaket, du kanske bara va ute efter högtalare?

 

Precis det där är ett dyrare ihopsatt hemmabiopaket och jag vill ha lite vassare grejer än så.

 

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=381705

 

Dessa högtalare har jag kikat på en del. Tillsammans med center, surroundhögtalare, kablar och en ordentlig förstärkare som krävs för att orka driva runt dem landar man på ca 25k.

 

Hand 1, Vet att de kommer låta väldigt efterklokt, men gör det lätt för dig o folda mot hans donkbett. Donkbetts är inte längre bara marginella/svaga händer. Folk har lärt sig att mixa upp.

 

Hand 2. Snapcall, vet att det är min svar på mkt. Men mkt missade drag + att din hand ser mkt svag ut i hans ögon + A perfekta bluffkortet.

 

Hand 3. Ganska klar fold, om det är mot en bra fi. Din hand är super väldefinerad, samtidigt som fi vet att alla drag har missat. Tror du verkligen att fi checkar tillbaka turn med ett färgdrag när ett bluffkort kommer på turn. För att sedan bluffa river.

 

 

 

Flop CB% för låg.

 

Turn CB% för låg.

 

Skulle vilja få upp flop c/r% med.

 

Hand 1: Folda mot hans cb känns ju bara fel när man har AK :(

 

Hand 2: Detta är nog den hand jag tänkt på mest och jag håller verkligen med dig. Han kommer raisa såväl klöverdrag som stegdrag på turn och garanterat bluffa dem på A river. Tyvärr foldade jag dock.

 

Hand 3: Här kände jag också att han kommer fortsätta sina bluffar turn såklart men nu valuebettar och foldade ganska snabbt.

 

Är verkligen flop cbet för låg? Vad skulle du föreslå att den ligger på? Denna är en siffra jag medvetet fått ner en bit efter att ha cbettat upp mot 70%, alltjämt som gamesen blivit tuffare.

 

Vad är en vettig turn cb?

 

Tack för synpunkterna!

 

Snygg vänding, congrats till det fina plusset!

 

Tack! :)

 

 

 

 

Pokerledigt idag. Klev nyss upp men snart börjar ölandet och 16.00 är det dags för hockey! Färjestad möter Brynäs i andra kvartsfinalen och jag ska dit och heja fram dem på ståplats. Inte varit på hockey på hur länge som helst, så det ska bli kul! Efter detta är det födelsedagskalas! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njah, tycker inte det är bra o ha statiska målvärden på CB osv. Sånt är helt beroende av motståndstypen, vår table image, mm, IMO. Jag har haft delsessioner med CB på 100% o delsessioner med CB på typ 15%.

 

Håller med om statiska målvärden. Ok att siffrorna generellt är lite låga om man ser till någon sorts medelmotståndare men medelmotståndaren är trots allt en minoritet. Att andra siffror kan funka hur bra som helst är inget konstigt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som är vincentvega steve?

 

Yes.

 

Håller med om statiska målvärden. Ok att siffrorna generellt är lite låga om man ser till någon sorts medelmotståndare men medelmotståndaren är trots allt en minoritet. Att andra siffror kan funka hur bra som helst är inget konstigt alls.

 

Tråkig självklarhet.

 

Låter IMO som att levla sig själv in i döden.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardsöndag idag. Äckelbakfull och orkar inte göra någonting således. Mycket fin dag igår dock. Var först på hockeyn som visserligen inte var särskilt bra och sen på kalas. Körde en blandning av ölande, vodkashots och redbullvodka och fick till en ganska fin och balanserad fylla!

 

Lustigt nog har mina smalben dock sår och har svullnat upp på samma punkt på båda. På stora dansgolvet på nattklubben är det en scen, och detta tänkte jag inte på (inga stod längst ut på kanten av scenen vid händelsen) när jag med snabba dansmoves skulle förflytta mig snett framåt på dansgolvet och först slår i ena smalbenet i scenen och det tar tvärstopp, men hinner liksom inte reagera innan nästa smalben dunsat in i kanten det också. Måste sett jävligt roligt ut :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt när jag får för mig att köpa något så går det undan. Beställer nu innan jag börjat backa igen :)

 

http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=620023

 

 

Väntar lite med bakhögtalare. Bryr mig inte så mycket över att jag köper olyssnat då det är buy&try från tillverkaren och jag tvivlar på att jag kommer bli missnöjd efter vad jag läst om dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njah, tycker inte det är bra o ha statiska målvärden på CB osv. Sånt är helt beroende av motståndstypen, vår table image, mm, IMO. Jag har haft delsessioner med CB på 100% o delsessioner med CB på typ 15%.

 

Alltså, är du seriös här eller försöker du levla? Genom att försöka tänka på vilken "table image" du har så varierar du alltså på ett välmotiverat sätt mellan 15% och 100% CB? Det låter inget vidare bra alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är du seriös här eller försöker du levla? Genom att försöka tänka på vilken "table image" du har så varierar du alltså på ett välmotiverat sätt mellan 15% och 100% CB? Det låter inget vidare bra alls.

 

Njah, det är inte så mkt min tableimage även om man alltid bör tänka på det.

 

Det jag drog upp här var extremfallen men jag hade en session där på ett 5-mannabord hade typ alla fi "fold to cbet on flop" på runt 75-80% o låg VPIP. De spelade typiskt fit-or-fold och jag var nästan alltid HU. Så jag CBade 100% där profitabelt.

 

Ett annat bord så spelade jag med typ enbart spelare med VPIP runt 60, så det blev familjepotter hela tiden och där låg min CB väldigt låg av naturliga skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å fyfan nu hittade jag bloggen också... Det var inte CDS, men vilken jävla kille.

 

Jag stegar fram till de 2 närmsta tjejerna, som står och pratar med 2 killar. Puttar undan grabbarna och börjar prata med tjejerna. Varpå killarna lite halvhögt utbrister “den där killen har inte läst the game iaf” haha :D (oops fel kille att dra den kommentaren på grabbar) Jag skrattade så jag vek mig. Förklarade för stackarna att vi som kan ragga vi “pissar” på the game. Berättade vad killarna gjorde för fel, hur de stod, hur de höll armarna, och lite andra sköna saker. Pussade på tjejerna och gick därifrån :) Kim två töntar 10-0

 

CDS all over it :lol: Den här snubben var inte snygg.... Varken inombords eller utvändigt. Kul att det ska framstå som att han får vilka brudar han vill när 9/10 av brudarna på bilderna ser ut som gryt i ansiktet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å fyfan nu hittade jag bloggen också... Det var inte CDS, men vilken jävla kille.

 

 

 

CDS all over it :lol: Den här snubben var inte snygg.... Varken inombords eller utvändigt. Kul att det ska framstå som att han får vilka brudar han vill när 9/10 av brudarna på bilderna ser ut som gryt i ansiktet

 

Fan vilken tönt, jag skämdes när jag läste det där. Länk till bloggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vilken tönt, jag skämdes när jag läste det där. Länk till bloggen?

 

inidimman.wordpress.com

 

 

 

 

Oerhört stort moment nyss när jag ställer mig på vågen och den för första gången i mitt 19 åriga liv visar över 90kg!!! Tillskotten ger resultat 8-):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...