Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Tycker det största problemet med dagens fotbollsskor är att dobbarna är så förbannat höga, känns ju som att gå på styltor typ. Speciellt Addidas tycker jag.

 

Äsch man måste ju få fäste :)

 

nötskor

 

Ja den dojjan är bra!

 

 

Orkade inte lira något ikväll efter dagens två träningspass. Samling 09 imorgon så ska komma i säng tidigt också. Skutan bär mot Örebro för möte mot Karlslund!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns som att det mer och mer börjat bli standard att känna av bakfyllan i två dagar efter en ordentlig omgång. Riktigt segt... När man är 19 ska man väl kunna gå hur hårt som helst. Läst en del om folk som säger att de blir mer bakfulla desto bättre form de är i fysiskt, kanske kan det vara så... Stämmer överens ganska bra med hur bakfyllorna utvecklat sig det senaste månaderna iallafall.

 

Spelade ju aldrig något mer de två sista dagarna på förra månaden så slutade +-0 inkl rb typ. Några $ back kanske... Skulle vara fint med en ordentlig plusmånad nu. Känns som att det är dags! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan så full man blir på redbull vodka... Var längesen jag söp på det och längesen en så värdelös kväll blev så kul! Obv lovade man syrran att följa med och åka skidor i lyckoruset igår. Go me...

 

RedBull Vodka är nötdrycken om man vill bli riktigt plakat! Känns som det var igår jag spydde i brorsans diskho för att bakfyllespy på toan på en trevlig liten restaurang mitt i Hollywood dagen efter. Mums!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RedBull Vodka är nötdrycken om man vill bli riktigt plakat! Känns som det var igår jag spydde i brorsans diskho för att bakfyllespy på toan på en trevlig liten restaurang mitt i Hollywood dagen efter. Mums!

 

lol :)

 

 

 

Månadens första 1.8k händer avklarade o fyfaaaan vad tråkigt det var. Det hade varit ännu tråkigare om jag inte fått vinna en AQ vs AK och splitta en annan (Tog med andra ord inte lärdom av att sluta stoppa AQ pre som jag kom fram till efter förra sessionen). Någonting som gick rätt. I övrigt var det inte särskilt mycket som gjorde det, och jag backade 2 bi.

 

Känns tragiskt att jag är så omotiverad som jag är till det här.

 

 

 

Båda FI:s är fiskar. Han som stoppar 60/17. What what in the but, spelar jag fel pre?

 

BB (€400,00)

UTG (€416,00)

CO - Hero (€719,86)

Button (€115,94)

SB (€341,09)

 

Preflop: Hero is CO with J:spade:, J:club:

Hero raises to €14,00, Button raises to €24,00, SB calls €22,00, 1 fold, Hero raises to €75,00, Button goes all-in for €91,94, SB calls €91,94, Hero calls €26,94

 

Flop: (€351,82) T:spade:, 2:spade:, Q:club: (4 players - 1 All-In)

SB goes all-in for €225,15, Hero

 

 

 

 

FI 19/16 med 10% trebet och vi har battlat en del under sessionen. Spelar man annorlunda flopp? Synar man nu?

CO (€402,50)

Button - Hero (€444,00)

SB (€70,00)

BB (€910,12)

UTG (€74,00)

MP (€441,90)

 

Preflop: Hero is Button with A:club:, A:diamond:

2 folds, Hero raises to €10,00, 1 fold, BB raises to €32,00, Hero calls €26,00

 

Flop: (€74,00) K:diamond:, J:club:, Q:diamond: (3 players)

BB bets €55,50, Hero calls €55,50

 

Turn: (€185,00) 9:diamond: (3 players)

BB bets €138,75, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja entraction. Vilket jäääävla skitnätverk det är. Utöver alla grinders har det nu anslutit ett gäng shortstackare också. Vetefan om jag pallar lira vidare här.. Igårkväll kunde man ju inte spela för att hela nätverket låg nere heller, och idag har hela klienten frusit 2 ggr varav en nyss så jag bestämde mig att sluta spela... Sjukt att man betalar så mycket pengar för att spela på något som funkar så dåligt och är så värdelöst.

 

Frågan är vart man ska spela annars. Finns inte så många trevliga nätverk kvar att välja på.

 

Sessionen slutar even. Jävligt många svåra spots och jag var stundtals ganska bortkommen. Fick vinna några viktiga större händer dock.

 

 

 

Skum linje i den här handen. Tror han synar av med många ess river dock

 

MP (€938,05)

CO (€740,90)

Button - Hero (€548,00)

SB (€1016,00)

BB (€456,30)

UTG (€158,90)

 

Preflop: Hero is Button with Q:diamond:, A:diamond:

2 folds, CO raises to €12,00, Hero calls €12,00, 2 folds

 

Flop: (€30,00) 4:spade:, A:club:, T:spade: (2 players)

CO bets €22,00, Hero raises to €68,00, CO calls €46,00

 

Turn: (€166,00) 6:heart: (2 players)

CO checks, Hero checks

 

River: (€166,00) T:heart: (2 players)

CO checks, Hero bets €177,00, CO calls €177,00

 

Final pot: €520,00

 

Hero shows Q:diamond:, A:diamond: (two pairs, aces and tens)

CO shows A:spade:, K:heart: (two pairs, aces and tens, with king as kicker)

 

Outcome: CO wins €520,00

 

 

 

FI 20/17 6.9% tribet. Hade en allmänt dålig känsla angående handen. Han hade inte trebettat mig på ett bra tag osv. Tog den enkla vägen...

 

Button (€556,50)

SB (€421,30)

BB (€746,00)

UTG (€622,50)

MP - Hero (€863,40)

CO (€304,95)

 

Preflop: Hero is MP with K:club:, K:diamond:

1 fold, Hero raises to €14,00, 3 folds, BB raises to €52,00, Hero calls €42,00

 

Flop: (€114,00) 4:spade:, J:heart:, 6:heart: (2 players)

BB bets €85,50, Hero calls €85,50

 

Turn: (€285,00) 4:heart: (2 players)

BB bets €213,75, 1 fold

 

Final pot: €285,00

 

BB didn't show hand

 

Outcome: BB wins €285,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sick sick sick,,, killen har AF 6,9 o du släpper turn med KK?

 

AA-handen syn obv.

 

lol sen jag slutade med PT har jag slutat skriva agg factor och trebet% istället. Slarvade lite :( 6.9% trebet var det alltså. Han var på 10% tidigare under sessionen men hade inte trebettat på ett bra tag innan den handen. Den informationen tillsammans med min position och trefärgat turn som fick mig att se förlust av 200bb allt som oftast i den handen om vi skeppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja entraction. Vilket jäääävla skitnätverk det är. Utöver alla grinders har det nu anslutit ett gäng shortstackare också. Vetefan om jag pallar lira vidare här.. Igårkväll kunde man ju inte spela för att hela nätverket låg nere heller, och idag har hela klienten frusit 2 ggr varav en nyss så jag bestämde mig att sluta spela... Sjukt att man betalar så mycket pengar för att spela på något som funkar så dåligt och är så värdelöst.

 

Frågan är vart man ska spela annars. Finns inte så många trevliga nätverk kvar att välja på.

 

Sessionen slutar even. Jävligt många svåra spots och jag var stundtals ganska bortkommen. Fick vinna några viktiga större händer dock.

 

 

 

Skum linje i den här handen. Tror han synar av med många ess river dock

 

MP (€938,05)

CO (€740,90)

Button - Hero (€548,00)

SB (€1016,00)

BB (€456,30)

UTG (€158,90)

 

Preflop: Hero is Button with Q:diamond:, A:diamond:

2 folds, CO raises to €12,00, Hero calls €12,00, 2 folds

 

Flop: (€30,00) 4:spade:, A:club:, T:spade: (2 players)

CO bets €22,00, Hero raises to €68,00, CO calls €46,00

 

Turn: (€166,00) 6:heart: (2 players)

CO checks, Hero checks

 

River: (€166,00) T:heart: (2 players)

CO checks, Hero bets €177,00, CO calls €177,00

 

Final pot: €520,00

 

Hero shows Q:diamond:, A:diamond: (two pairs, aces and tens)

CO shows A:spade:, K:heart: (two pairs, aces and tens, with king as kicker)

 

Outcome: CO wins €520,00

 

 

 

FI 20/17 6.9% tribet. Hade en allmänt dålig känsla angående handen. Han hade inte trebettat mig på ett bra tag osv. Tog den enkla vägen...

 

Button (€556,50)

SB (€421,30)

BB (€746,00)

UTG (€622,50)

MP - Hero (€863,40)

CO (€304,95)

 

Preflop: Hero is MP with K:club:, K:diamond:

1 fold, Hero raises to €14,00, 3 folds, BB raises to €52,00, Hero calls €42,00

 

Flop: (€114,00) 4:spade:, J:heart:, 6:heart: (2 players)

BB bets €85,50, Hero calls €85,50

 

Turn: (€285,00) 4:heart: (2 players)

BB bets €213,75, 1 fold

 

Final pot: €285,00

 

BB didn't show hand

 

Outcome: BB wins €285,00

 

Väldigt wp i första imo, men när jag läst din dagbok och den här sista hh'n börjar jag undra om du aldrig fyrbettar? Känns som att du väldigt ofta bara synar och hamnar i semisvåra situationer.

 

(Ja, jag förstår att du fyrbettar, men för sällan kanske?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt wp i första imo, men när jag läst din dagbok och den här sista hh'n börjar jag undra om du aldrig fyrbettar? Känns som att du väldigt ofta bara synar och hamnar i semisvåra situationer.

 

(Ja, jag förstår att du fyrbettar, men för sällan kanske?)

 

Att jag inte fyrbetar har ju med våra stackstorlekar att göra. Kommer syna väldigt brett pre här. Att du inte ser händer jag fyrbetar har väl förmodligen att göra med att dessa händer spelar sig självt och jag således inte postar dem :)

 

Jag gillar också linjen i AQ handen.

 

inte mycket rätt i padrinosftw kommentarer. inget rätt, faktiskt.

 

Men geniet lust att fortsätta på linjen du tagit innan idag, dvs inte skriva i min dagbok?

 

Snarare två händer där han förlorade mkt värde. Men som sagt känner inte till hur motståndet är på det nätverket.

 

Tycker inte min linje i första handen behöver vara fel jämfört med raise bet bet. Inte mot killen jag mötte iallafall. B2B är nitigt och han kommer knappast sätta mig på färgdrag för att sen stacka av med massor av random Ax.

 

KK handen förklarade jag ju just min tankegång lite närmare och tycker det berättigar en fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ handen kan nog va helt ok.

 

KK handen tror jag han kan värdebeta en del sämre händer, dessutom bluffa en hel del.

 

Jag vet inte om jag lägger för stor vikt på att turn är h och han med så många händer kommer ha gott om outs. Synar eller skeppar vi turn? Kan vi folda river om vi synar turn och river blankar och han ställer? (vilket jag inte antar, men den synen känns rätt seg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte mycket rätt i padrinosftw kommentarer. inget rätt, faktiskt.

 

Please enlighten me, oh you wise one.

 

Varför är första linjen så hemsk? Det är ett intressant val av spel. Framförallt gillar jag att det inte ser ut som :Aw::Qw: vilket borde göra att Rooney, som han själv sa, får betalt av flera :Aw:

 

Andra är väl mest ett fastställande av att jag sett att han fått svåra beslut av att inte fyrbetta med starka händer. Dock är det möjligt att han vinner på det i längden att dra ner på fyrbettandet gentemot ABC-taktik i det läget. Antagligen sant t o m, vad vet jag. Därför frågar jag Ronney om det inte är möjligt att han förlorar på det i längden, eftersom jag inte vet men bara sett att han hamnat i svåra lägen tack vare det.

 

Pröva att fråga bättre spelare än dig om hans tankar ang situationer där du hade spelat annorlunda än honom. Ganska intressant imo.

 

Puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag inte fyrbetar har ju med våra stackstorlekar att göra. Kommer syna väldigt brett pre här. Att du inte ser händer jag fyrbetar har väl förmodligen att göra med att dessa händer spelar sig självt och jag således inte postar dem :)

 

 

Självklart, läste inte igenom ordentligt faktiskt. Såg varken stackdjup och lyckades inbilla mig att du satt ur pos. Sry (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker först och främst att KK bör 4-betas pre oftare än inte, även 200bb deep. Är ju väldigt trevligt att kunna 4-betbluffa i position 200bb deep utan att ha en jättemassa bluff+AK i rangen, blir väldigt få händer vi kan spela vidare med emot 5-bet då.

 

Vidare i handen har jag heller inget emot att raisa och få in det på flopp, och en fold finns faktiskt inte på min karta på turn om jag ska vara ärlig. Tror dels han skjuter Jx och QQ igen, allra helst om han har en hjärter i handen, men tror också att han kan barrela händer som AQ,AJ, KQ, AK osv om han har en hjärter.

För att göra det enkelt för mig och slippa ångestfyllda riverbeslut degar jag nog kanske bara. Med Kh tror jag man kan syna för att hålla inne hans bluffar och eventuella sämre drag.

Vi har liksom typ 75%+ emot alla AQ-liknande händer som innehåller ett hjärter, och QQ har vi ännu mer procent emot. Rätt mkt det.

 

 

 

AQ handen gillar jag hyfsat mkt, men personligen hade jag bettat turn igen och kanske värdebajsat sönder mig själv på river med en push för att reppa missat drag. När tian parar finns det ju inte så mkt jättemkt set vi kan ha och han ger oss nog inte cred för att spela AQ på det här viset så jag hade förväntat mig att han synar ner med AJ-AT där rätt ofta faktiskt. Tycker inte det finns nån tvekan whatsoever om att du ska v-betta river iaf.

 

Nu ska jag laga chili con carne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade bara skeppat in turn och hoppats få syn av QQ eller Jx, nåt drag, alt folda ut en hand som han har hyfsad equity med. Om jag bara synar så synar jag alla rivers som inte är en h.

 

ok ty! :)

 

Tbh tappade jag totalt hakan över KK-handen.

 

No offence D men jag börjar tröttna lite på dessa kommentarer i dagboken. Eftersom du är en bra pokerspelare uppskattar jag givetvis dina synpunkter men såna där oneliners ger liksom inte ett skit och drar bara ner stämningen.

 

Tycker först och främst att KK bör 4-betas pre oftare än inte, även 200bb deep. Är ju väldigt trevligt att kunna 4-betbluffa i position 200bb deep utan att ha en jättemassa bluff+AK i rangen, blir väldigt få händer vi kan spela vidare med emot 5-bet då.

 

Vidare i handen har jag heller inget emot att raisa och få in det på flopp, och en fold finns faktiskt inte på min karta på turn om jag ska vara ärlig. Tror dels han skjuter Jx och QQ igen, allra helst om han har en hjärter i handen, men tror också att han kan barrela händer som AQ,AJ, KQ, AK osv om han har en hjärter.

För att göra det enkelt för mig och slippa ångestfyllda riverbeslut degar jag nog kanske bara. Med Kh tror jag man kan syna för att hålla inne hans bluffar och eventuella sämre drag.

Vi har liksom typ 75%+ emot alla AQ-liknande händer som innehåller ett hjärter, och QQ har vi ännu mer procent emot. Rätt mkt det.

 

 

Jag håller med om allt du(ni) skriver och känner definitivt att det varit en givande hand att få synpunkter på. CDS hävdar ju dock att det är magkänslan som ska sättas i första hand och här är det exakt vad jag gjorde!

 

Skämt åsido. Niten i mig la kanske onödigt stor vikt vid FI, att han aldrig trebettat mig när vi varit djupa förut, att han från att ha trebettat ganska frekvent tidigare under sessionen de senaste 30 minutrarna tightat till spelet överlag (såväl trebet som vpip och pfr) samt att jag sitter utg+1 och det ytterligare tightar till hans trebetrange markant. Hur mycket detta ska väga in i beslutet man sedan tar är jag väldigt osäker på.

 

Hjärter är väl ett bra kort eftersom han förmodligen kommer barrela vidare som du säger puni. Så tänkte jag dock aldrig när handen utspelade sig, och bara detta gör ändå handen till en push i guess.

 

Vågar inte spela 200bb :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...