jello Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 först och främst är det inte bästa jävla handen som finns. det är Ah3h alt Ah4h (eller vilka två lägsta möjliga Axs-händer som man nu tar med sig). de är också båda bättre att beta än AhQh. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 först och främst är det inte bästa jävla handen som finns. det är Ah3h alt Ah4h (eller vilka två lägsta möjliga Axs-händer som man nu tar med sig). de är också båda bättre att beta än AhQh. Det var det jag menade med att jag i andra spots vill beta vissa färger, men inte AQ. Nu är vi dock på CO och synar (väl?) inte Axs PF. Edit: Menar alltså att det borde vara bättre att beta Axs än AQss om vi nu bör splitta upp färgerna kombowise, trots att (eller pga) Axs är "mer" nöt än AQs. Rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 först och främst är det inte bästa jävla handen som finns. det är Ah3h alt Ah4h (eller vilka två lägsta möjliga Axs-händer som man nu tar med sig). de är också båda bättre att beta än AhQh. Anledningen till att vi vill checka AQs på turn, är det för att eftersom vi har Ah och Qh (Jh på brädan) så minskar sannolikheten att han sitter på färg (typ ingen Kxs-combo som kvarstår, som han 3betar pre), eller ens har tillräckligt bra drag på turn för att syna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 vete fan... frågade Seb om han kunde se nån anledning till att vi ska checka nötflushen på turn och han drog det där... tänkte kolla om det var vad som pågår här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 check Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 Mvh Seb Macahan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 17 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2010 Spelat 2h nu och är bara ur form... Allt blir fel. Gjorde ett misstag mot en fisk som va större än alla igår o blev så vidrigt tiltad igen. Så jävla trist. Bortamatch imorn så om jag hittar något att sysselsätta mig med ikväll blir det grindledigt tills på söndag. Behövligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 17 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2010 Vart påkörd bakifrån på motorvägen på väg till träningen Bilen ordentligt tilltufsad bak och startar inte... Inte mitt fel iaf o ingen blev allvarligt skadad. Ska och kolla upp nacken nu... börjat värka mer o mer. Inte roligt alls Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
draft Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 Ouch, det dar med krocken Hande polaren i somras, se till att fa allt med sjukhuset dokumenterat ifall det hander nat i framtiden. F.o. jakligt nice med monstergrind av dig, Ronny! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 17 September , 2010 Rapport Share Postad 17 September , 2010 Hoppas allt går bra med det där! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 Vart påkörd bakifrån på motorvägen på väg till träningen Bilen ordentligt tilltufsad bak och startar inte... Inte mitt fel iaf o ingen blev allvarligt skadad. Ska och kolla upp nacken nu... börjat värka mer o mer. Inte roligt alls Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurt... :( Va noga med nacken som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 ul mate. Krya på dig <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 se till att dokumentera nackproblemen hos en läkare direkt, för ev. framtida skadeståndsanspråk om problemen förvärras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 ul osv. Må nackontet icke förvärras. Frugans farsa har problem med det där, verkar inte vara någon dans på rosor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2010 Tack för omtanken grabbar Nacken är något stel men känns förhållandevis ok. Tillräckligt ok för att vara med på bänken på matchen idag men att det inte blev något spel var nog lika bra. Som sagt kommer ju besvären ofta i efterhand men jag hoppas givetvis att jag ska klara mig. Förhoppningsvis har jag nytta av att vara stark i kroppen Händelseförloppet var som följer Jag åker på motorvägen och ser efter en sväng att framförvarande bil med släp ca 60-70m fram börjar bromsa, och framför den åker en lastbil så längre än så ser jag inte. Jag gör således det samma och kommer ner i ca 50km/h när jag måste besluta om jag ska stanna helt eller svänga ut i vänsterfilen. Kollar vänster backspegel och ser att det är långt till nästa bakomvarande bil och går således ut. Hinner upp jämsides med bilen med släp och har rätat ut bilen när det smäller ordentligt i arslet och jag skjutsas iväg 100m innan bilen stannar. Det har alltså kommit en bil bakom mig i högerfilen som inte lagt märke till att trafiken bromsat över huvud taget och kommit mycket nära inpå i mycket hög fart. Det är våt vägbana och han har en gammal saab 93 med antaget kassa däck och har att välja på att antingen bränna in i släpet som har plankor som sticker ut bak och troligen bli spetsad, eller att svänga ut i vänsterfil o köra in i arslet på mig. Frågar mig vad fan han satt och gjorde egentligen. Hur han inte kunde se att jag bromsade in. Jag ska ju egentligen inte ut i vänsterfilen och göra när trafiken stannar sådär men det är lätt att vara efterklok. Det hade längre fram hänt 2 olyckor så våran var alltså den tredje på under en timme. De två sista direkta produkter av den första. Så jävla farligt när trafiken stannar på en motorväg och folk inte hinner uppfatta vad som händer. I så hög fart som många håller gentemot stillastående går det förbannat fort. Jag kan bara vara glad att jag hade fart framåt och inte stod på bromsen. Då hade det slutat betydligt värre än vad det nu gjorde. Nu återstår det att se om de lagar bilen eller byter in den. Skadorna såg inte jättemycket ut för värden men baken var intryckt och risken är ju att den är ramsne. Av någon anledning dog också motorn när det hela hände. Mycket surrealistisk känsla när det smäller och man inte har någon aning om hur det hela gick till, motorljudet tystnar och radion fortsätter. I detta fallet "I wanna know your name". Filmlike Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yodawg Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 Så det va din bmw som stog och va pajj i omkörningsfilen. Satt i bilkön bakom som bildades. Läskigt, tur att det gick såpass bra som det gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon123 Postad 18 September , 2010 Rapport Share Postad 18 September , 2010 fyfan var försiktig med nackskador. se till att göra ett efterbesök inom ett par veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 19 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2010 Vi får hoppas allt går bra! Var menat att jag skulle börja spela idag igen men haft annat för mig, sen var det ju valet nu o så... Karlstad fortsätter vara sossefäste. Förbannat Ligger bara 4h före schemat nu så nu äre dags att avsluta månaden starkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 20 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2010 FI ganska duktig 27/21 11% 3b och cbettar 70% i trebettade potter AcJh Seat 1: JohnnieDoe1 ($153.10 in chips) Seat 2: Damniel01 ($294.40 in chips) Seat 3: Duffy_Duck22 ($456.15 in chips) Seat 8: kiko99xx ($175 in chips) Seat 10: JUANOVICH ($245.90 in chips) ANTES/BLINDS PLAYER_SITIN , JohnnieDoe1 posts small blind ($1), Damniel01 posts big blind ($2), PRE-FLOP Duffy_Duck22 folds, kiko99xx folds, JUANOVICH raises to $5, JohnnieDoe1 calls $5, Damniel01 raises to $22, JUANOVICH calls $22, JohnnieDoe1 calls $22. FLOP [board cards: ,, ] JohnnieDoe1 checks, Damniel01 bets $33, JUANOVICH calls $33, JohnnieDoe1 folds. TURN [board cards: ,,, ] Damniel01 checks, JUANOVICH checks. RIVER [board cards: ,,,, ] Damniel01 bets $239.40 and is all-in, JUANOVICH 190 för att syna alltså. Hans range har ju ganska många sjuor. Känns inte som att han kan ha så mkt andra valuehänder? AJ är väl den starkaste handen jag kommer hit med förutom några nötflushar och AcAx om jag inte missat något Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drivet Postad 20 September , 2010 Rapport Share Postad 20 September , 2010 Kan han inte ha fler värdehänder än kombinationer av 7or (som inte borde vara så många)? Motivera gärna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robbull Postad 20 September , 2010 Rapport Share Postad 20 September , 2010 Kan han inte värdepusha AK/AA? Annars blir jag lite sugen på att 4betta när en så aggresiv spelare squeezar där. Fast nja, AJ är kanske inte så skön att stacka av med 120 bb. Vad är det sämsta du 4b/callar av stacken med där pre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 20 September , 2010 Rapport Share Postad 20 September , 2010 Kan han inte värdepusha AK/AA? Annars blir jag lite sugen på att 4betta när en så aggresiv spelare squeezar där. Fast nja, AJ är kanske inte så skön att stacka av med 120 bb. Vad är det sämsta du 4b/callar av stacken med där pre? tja robbull, saknar dig på prima. Bytt nick eller får vi se dig snart igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 20 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2010 Kan han inte ha fler värdehänder än kombinationer av 7or (som inte borde vara så många)? Motivera gärna! Kan han inte värdepusha AK/AA? Annars blir jag lite sugen på att 4betta när en så aggresiv spelare squeezar där. Fast nja, AJ är kanske inte så skön att stacka av med 120 bb. Vad är det sämsta du 4b/callar av stacken med där pre? Nej vi fyrbetar inte AJ här... Ger honom inte många AA/AK kombos river mtp att jag blockar Ac och han inte kan ha Kc och ser som sagt i övrigt inte särskilt många värdehänder han checkar turn för att sen värdepusha river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 20 September , 2010 Rapport Share Postad 20 September , 2010 Orka stacka av, vi har ju bara mellanpar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts