Gå till innehåll

Rooney

Rooney

Recommended Posts

• Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, finns ju bara positiva aspekter med att börsen går ned och folk blir rädda... Ifall ni ska ha pengarna snart, så ska ni ändå definitivt inte ha pengarna på börsen, och att köpa samma intjäningsförmåga fast billigare är ju det man lever på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, finns ju bara positiva aspekter med att börsen går ned och folk blir rädda... Ifall ni ska ha pengarna snart, så ska ni ändå definitivt inte ha pengarna på börsen, och att köpa samma intjäningsförmåga fast billigare är ju det man lever på.

Det förutsätter ju att man har pengar att köpa mer för.

Länk till kommentar

Fick in 1½h nu inatt men det var väldigt svårt att få igång ordentligt med bord utan att grinda regs och det orkar jag inte såhär dags. Riktigt fint värde på fiskarna som hittades iaf :) Gick lite upp o ner så vart nog inte mkt åt det hållet det nu gick. Gillar att inte veta resultatet. Blir mkt mkt roligare att grinda då imo :) Kanske har o göra med att jag grindar micro o pengarna jag vinner/förlorar inte spelar så stor roll i det stora hela och jag är totalt likgiltig inför vinsterna men blir rätt tiltad av att se att det går under förväntan om det nu skulle göra det.

Jakten på timmar är bra! Att sätta såna mål är bland det bästa jag gjort vad gäller poker så usel grinder som jag normalt är

Länk till kommentar

Det förutsätter ju att man har pengar att köpa mer för.

Och, ännu viktigare, att anledningen till att du inte ska köpa mer är att du ska börja nettoavveckla dina positioner i syfte att leva på dem. Det känns väl lite väl optimistiskt att gå i pension innan 20 års ålder, och om du inte tänkte göra det, lär du ju vara en nettosparare de närmsta 30 åren i alla fall.

Vi kan ju dra ett litet tankeexempel. Räkna med att ett företag ni verkligen tror på lyckas hålla sin vinst samt utdelning de närmsta 30 åren. Ett exempel skulle kunna vara Avanza här, med ca 8 SEK i vinst och 8 SEK i utdelning. Ta därefter två olika exempel - ett exempel där aktiekursen går upp 10% per år, och du återinvesterar utdelningen varje år. Ta det andra exemplet där aktiekursen istället går ned 10% årligen, och du återinvesterar utdelningen varje år. Bortse från skatteeffekter. Räkna då på hur många aktier du äger i respektive fall, vad din del av intjäningen är (alltså hur många procent aktier du äger i förhållande till börsvärde), sätt detta gentemot värdet på din position i de två olika fallen, och bilda dig en uppfattning om vilket scenario du föredrar.

Länk till kommentar

Spelade 2h nu som blir dagens enda lir. Inte särskilt nöjd med spelet, levlar mig själv vissa ggr till spel som blir korkade. Lyckas dra ut QQ med JJ i skrivande stund mot en halvstack absolut sista handen, fint :)

Det här var ju definitivt den skummaste handen för sessionen iaf. Är det bättre att gå för C/R eller ska vi göra det med sämre drag? FI 22/19 reg som jag battlat lite med under sessionen

Seat 5: Paweee ($229.50 in chips)

Seat 6: Kridde ($753.45 in chips)

Seat 7: .Caishen. ($193 in chips)

Seat 8: hamorrrr ($251.35 in chips)

Seat 9: JEPPANOVIC35 ($211.90 in chips)

ANTES/BLINDS

JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), Paweee posts big blind ($2),

PRE-FLOP

Kridde folds, .Caishen. raises to $6, hamorrrr calls $6, JEPPANOVIC35 raises to $26, Paweee folds, .Caishen. folds, hamorrrr calls $26.

FLOP [board cards: 3 of Hearts,2 of Diamonds,3 of Spades ]

JEPPANOVIC35 bets $32, hamorrrr calls $32.

TURN [board cards: 3 of Hearts,2 of Diamonds,3 of Spades,7 of Diamonds ]

JEPPANOVIC35 bets $62, hamorrrr raises to $193.35 and is all-in, JEPPANOVIC35 calls $153.90 and is all-in.

RIVER [board cards: 3 of Hearts,2 of Diamonds,3 of Spades,7 of Diamonds,4 of Spades ]

SHOWDOWN

hamorrrr shows [ Queen of Spades,King of Spades ]

JEPPANOVIC35 shows [ 9 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

JEPPANOVIC35 wins $428.80.

Länk till kommentar

C/s nog alltid där.

Spännande :-)

Blev inget lir alls idag då jag varit på bortamatch. Borta från 9-21 ungefär, skapligt segt. Sov iof mkt av resan så det var ju gött. Så gött det nu kan bli att ligga raklång över 4 bussäten. Kudde o filt på resorna e sjukt standard iaf!

Läste även lite poker o det kändes bra för att åter hitta fokus på rätt saker. Skulle kunna spela nu men det känns segt när man varit igång så länge. Imorgon kommer finnas tid till lir efter match med U-laget som har premiär i fyran. Spännande! Har skavanker så får se vad länge jag håller. Är värre än en gubbe i kroppen :(

Just det, matchen idag vann vi med 2-0, jag spelade 15 min o brände ett ganska bra läge men annars gick det skapligt. Är i övrigt helt ur form, finner det väldigt svårt att fokusera på fotboll och poker samtidigt och det sistnämnda har ju ökat ordentligt i mängd det sista. Förhoppningsvis vänder det snart o blir roligare med fotboll igen, men för att det ska hända måste jag bli kvitt alla jävla skador.

gn

Länk till kommentar

Grattis till vinsten!

Det blir ju lätt väldigt drygt om man är inne i en period med mkt skador. Är ju inte sådär överdrivet kul att bara köra rehab.

Hoppas iaf att du blir kvitt dom så snart som möjligt!

Nej precis, det suger så överjävla hårt.

Spelade en halvlek idag innan vänster sätesmuskel sa stopp trots en jävla massa linement o stretch. Ska bli otroligt intressant att se hur det är imorgon. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Steg ett är nog att gå till en idrottsmassör o få en rejäl genomkörare.

I övrigt är jag lite halvt dåligt till mods ikväll. Fotbollen är verkligen piss just nu och att inte kunna spela ordentligt idag heller var tungt. Ruggigt sliten också. Får se om det blir någon poker, senare isf.

Matchen blev 0-0

Gladare nyheter är att jag förmodligen får med mig brorsan till vegas. Ska väl ändå typ inte spela någonting så kan vara roligt att turista med honom kanske o sluta upp med övriga gänget för lite roligheter. Vi får se :)

Länk till kommentar

AJo, FI som bettar är 24/17 reg men har bar 126 händer på honom. Hur vill ni spela? Bör man betta flopp? Kommer ju checka rätt många händer efter 2 syn. Är väl fel bräda att börja checksyna dock så betsyn är väl bäst

Seat 3: Silverfalk2 ($202 in chips)

Seat 6: train1444 ($40 in chips)

Seat 8: Karlossian ($207.45 in chips)

Seat 9: JEPPANOVIC35 ($247 in chips)

Seat 10: Hellsink ($193 in chips)

ANTES/BLINDS

Karlossian posts small blind ($1), JEPPANOVIC35 posts big blind ($2),

PRE-FLOP

Hellsink raises to $5, Silverfalk2 calls $5, train1444 folds, Karlossian folds, JEPPANOVIC35 raises to $23, Hellsink calls $23, Silverfalk2 calls $23.

FLOP [board cards: Ace of Spades,4 of Spades,Queen of Hearts ]

JEPPANOVIC35 checks, Hellsink bets $38, Silverfalk2 folds, JEPPANOVIC35

Länk till kommentar