Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

instasnapmegadunderabsolutmåsterunk syn i KK handen.

 

tänk hur högt upp i rangen du är. viker du kk så har du ju bara AA och topset kvar att syna med av de du har i rangen där.

 

glgl tubronkan!

 

 

 

Jag antar att det var väl vekt då, mkt dålig känsla angående handen mot den snubben när jag spelade iaf o övervägde typ inte ens att syna. Känns som att AA o JJ är såpass stor del av hans range med tanke på att han pushar oavsett den tredje snubben i handen vars range får ses som stark efter kallsynen. Men helt klart är jag ju i toppen av rangen o det är just såna här händer som är den stora skillnaden i mitt spel från förr där jag inte hade några problem att hitta foldknappen, men här lyckades jag folda ändå

 

Nästa gång får bli en syn då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"vet inte om jag orkar folda" kan man inte säga.

i denna specifika handen finns ett solklart facit. det är att vi ska in med allt i mitten. finns inget annat alternativ som är i närheten av rätt. spelar ingen roll om killen lirar 15/12 eller 66/22.

 

puni fattar garanterat

 

som jag skrev tidigare tuben så är du i absoluta toppen av din range och lär syna ner. titta på vad du har för range där och så kollar du vad du får för händer kvar att syna med om du viker KK där. då blir det ganska enkelt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"vet inte om jag orkar folda" kan man inte säga.

i denna specifika handen finns ett solklart facit. det är att vi ska in med allt i mitten. finns inget annat alternativ som är i närheten av rätt. spelar ingen roll om killen lirar 15/12 eller 66/22.

 

puni fattar garanterat

 

som jag skrev tidigare tuben så är du i absoluta toppen av din range och lär syna ner. titta på vad du har för range där och så kollar du vad du får för händer kvar att syna med om du viker KK där. då blir det ganska enkelt! :)

 

går att folda set. jag vet.

 

edit: viker kanske i snitt 2½ set på session. beror på magkänsla, gameflow och ev historia med fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI reg, inga stats än. KK, what? Toppen av min range-syn här också eller? Känns ju aldrig som han kommer bluffa någonting, särskilt inte river när 7an lägger sig

 

Seat 1: phairat ($207.10 in chips)

Seat 2: Karl68b ($204.40 in chips)

Seat 3: JEPPANOVIC35 ($229 in chips)

Seat 8: Dook1e ($40 in chips)

Seat 9: ComeTogthr ($203.20 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

phairat posts small blind ($1), Karl68b posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

JEPPANOVIC35 raises to $7, Dook1e folds, ComeTogthr folds, phairat folds, Karl68b calls $7.

 

FLOP [board cards: 3 of Spades,7 of Clubs,3 of Diamonds ]

Karl68b checks, JEPPANOVIC35 bets $11, Karl68b calls $11.

 

TURN [board cards: 3 of Spades,7 of Clubs,3 of Diamonds,10 of Spades ]

Karl68b checks, JEPPANOVIC35 bets $28, Karl68b raises to $78, JEPPANOVIC35 calls $78.

 

RIVER [board cards: 3 of Spades,7 of Clubs,3 of Diamonds,10 of Spades,7 of Hearts ]

Karl68b bets $108.40 and is all-in, JEPPANOVIC35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99, syna eller raisa? FI 21/17 reg

 

 

 

Seat 2: JEPPANOVIC35 ($267.10 in chips)

Seat 4: dr_dude ($159.05 in chips)

Seat 5: Rasbrakas ($200 in chips)

Seat 6: Gabriel1345 ($246 in chips)

Seat 7: inodik ($203 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), dr_dude posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

Rasbrakas folds, Gabriel1345 raises to $6, inodik folds, JEPPANOVIC35 calls $6, dr_dude folds.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,9 of Hearts,5 of Hearts ]

JEPPANOVIC35 checks, Gabriel1345 bets $11, JEPPANOVIC35 calls $11.

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,9 of Hearts,5 of Hearts,8 of Spades ]

JEPPANOVIC35 checks, Gabriel1345 bets $30, JEPPANOVIC35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99, syna eller raisa? FI 21/17 reg

 

 

 

Seat 2: JEPPANOVIC35 ($267.10 in chips)

Seat 4: dr_dude ($159.05 in chips)

Seat 5: Rasbrakas ($200 in chips)

Seat 6: Gabriel1345 ($246 in chips)

Seat 7: inodik ($203 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), dr_dude posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

Rasbrakas folds, Gabriel1345 raises to $6, inodik folds, JEPPANOVIC35 calls $6, dr_dude folds.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,9 of Hearts,5 of Hearts ]

JEPPANOVIC35 checks, Gabriel1345 bets $11, JEPPANOVIC35 calls $11.

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,9 of Hearts,5 of Hearts,8 of Spades ]

JEPPANOVIC35 checks, Gabriel1345 bets $30, JEPPANOVIC35

 

3b pre, c/r flop och om man vill ha en c/r range på turn så känns ju set som en bra grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3b pre, c/r flop och om man vill ha en c/r range på turn så känns ju set som en bra grund.

 

3bar inte pre för att bb är fisk. C/R inte floppen för att vi är lite djupare än vanligt o jag gärna ser att han får committa lite innan han ska ta beslut för stacken

 

Problemet med C/r turn är ju att stegdraget sitter. Tror inte jag gillar att ha en C/R range där då. Nu sprang jag iaf rakt in i QT o drog inte ut när jag checkraisade

 

 

 

Springer jävligt fint i övrigt ikväll. Trodde de va slut på rungooden här men icke :)

 

Seat 2: JEPPANOVIC35 ($862.80 in chips)

Seat 3: -BlackKitty- ($277.70 in chips)

Seat 4: fishsupper_x ($325.40 in chips)

Seat 5: IronSayPapY ($225.10 in chips)

Seat 7: inodik ($240.25 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

inodik posts small blind ($1), JEPPANOVIC35 posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

-BlackKitty- folds, fishsupper_x raises to $6, IronSayPapY calls $6, inodik folds, JEPPANOVIC35 raises to $28, fishsupper_x calls $28, IronSayPapY raises to $225.10 and is all-in, JEPPANOVIC35 raises to $862.80 and is all-in, fishsupper_x folds.

 

FLOP [board cards: 7C,KH,JC ]

 

 

TURN [board cards: 7C,KH,JC,5C ]

 

 

RIVER [board cards: 7C,KH,JC,5C,QC ]

 

 

SHOWDOWN

JEPPANOVIC35 shows [ AD,AC ]

IronSayPapY shows [ KC,KD ]

JEPPANOVIC35 wins $476.20.

 

 

 

Spelat sådär o börjar bli jävligt trött så dags o stänga ner nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att FI turn bet/c range är betydligt bredare än QT. 120bb tycker jag inte heller känns speciellt djupt kontra 100bb, och jag tycker inte det är tillräcklig stacksizeskillnad för att vi ska behöva justera postfloprangerna.

Spontant känns det bara som du krånglar till det när du inte väljer att c/r flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att FI turn bet/c range är betydligt bredare än QT. 120bb tycker jag inte heller känns speciellt djupt kontra 100bb, och jag tycker inte det är tillräcklig stacksizeskillnad för att vi ska behöva justera postfloprangerna.

Spontant känns det bara som du krånglar till det när du inte väljer att c/r flop.

 

Har börjat kallsyna seten sådär ganska ofta men du har rätt, lika bra att raisa direkt här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill c/r turn i handen, går du då för c/c på river också? Bluffcatcha med set. ajiadpohdiajkhaaidjokhp

 

Beror ju såklart på rivern men nä, då får vi ju raisa in skiten. Känns hugget som stucket dock men det kan väl va trevligt att kunna balansera upp nåra bluffar på rivern också. Men som sagt är det väl lika bra att raisa från början

 

 

 

Hittat en dygnsryrtm som passar mig rätt bra. Kommer upp mellan 12-13 om dagarna och hinner således spela lite innan träningen, och är även pigg nog att spela om nätterna som jag extremt sällan orkat förut när jag strävat efter att komma upp i tid. Perfekt att gå i säng 4-5 med nhl slutspelet pågående nu också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blöööö idag var de fan inte lika roligt som igår, jävlligt seg session nu

 

 

Seat 3: rodenice ($167.35 in chips)

Seat 4: JEPPANOVIC35 ($224.15 in chips)

Seat 7: megga19 ($198 in chips)

Seat 8: MissKentucky ($200 in chips)

Seat 9: WaraiOtoko ($374.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

megga19 posts small blind ($1), MissKentucky posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

WaraiOtoko folds, rodenice raises to $5, JEPPANOVIC35 calls $5, megga19 folds, MissKentucky folds.

 

FLOP [board cards: 8 of Hearts,4 of Diamonds,Ace of Diamonds ]

rodenice bets $7, JEPPANOVIC35 calls $7.

 

TURN [board cards: 8 of Hearts,4 of Diamonds,Ace of Diamonds,10 of Clubs ]

rodenice checks, JEPPANOVIC35 bets $20, rodenice raises to $50, JEPPANOVIC35 calls $50.

 

RIVER [board cards: 8 of Hearts,4 of Diamonds,Ace of Diamonds,10 of Clubs,Jack of Spades ]

rodenice bets $60, JEPPANOVIC35 raises to $162.15 and is all-in, rodenice calls $105.35 and is all-in.

 

SHOWDOWN

JEPPANOVIC35 shows [ 10 of Hearts,Ace of Spades ]

rodenice shows [ Queen of Hearts,King of Hearts ]

rodenice wins $334.70.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cpriver... Vad vill ni göra o i vilken ordning rankar ni alternativen? FI 31/24 67% fold to 3b reg på 230 händer

 

KK

 

 

Seat 1: Sixcoups ($217.10 in chips)

Seat 2: JEPPANOVIC35 ($195 in chips)

Seat 6: Count Raven ($268.65 in chips)

Seat 9: Cassinno ($67 in chips)

Seat 10: Peitudino ($85.30 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), Count Raven posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

Cassinno folds, Peitudino folds, Sixcoups raises to $5, JEPPANOVIC35 raises to $20, Count Raven folds, Sixcoups calls $20.

 

FLOP [board cards: 8 of Clubs,8 of Hearts,Queen of Diamonds ]

JEPPANOVIC35 bets $28, Sixcoups calls $28.

 

TURN [board cards: 8 of Clubs,8 of Hearts,Queen of Diamonds,7 of Spades ]

JEPPANOVIC35 bets $52, Sixcoups calls $52.

 

RIVER [board cards: 8 of Clubs,8 of Hearts,Queen of Diamonds,7 of Spades,Ace of Diamonds ]

JEPPANOVIC35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för input, torskade mot AQ. Är med er som hellre checksynar än foldar eftersom uppmärksamma FIs kan göra om vissa händer till bluffar när han inser att vi inte gillar A

 

 

 

Jävligt nöjd med grinden de senaste dagarna. Fått in 5h tre dagar i rad o det har ju gått rätt bra också :) Idag har varit den sämsta dagen. Fick rätt mkt i arslet i början av sessionen nu ikväll men jag kom igen mot slutet när det blev bluffverkstad. Spelar rätt risigt men skyller på trötthet. Ändå bättre att grinda trots det när det är så jävla fint värde

 

Det är så mkt lättare att grinda när man inte vet hur det går. Det var ju ett tag sen jag plussade ordentligt men när jag såg hur jag låg till för ett par dagar sen infann sig genast en olust att grinda på grund av att jag ju inte villa tappa det plus jag jobbat ihop. Också börjat gå in med inställningen att det är okej att dom drar ut istället för att sitta o skrika "håll håll håll" framför datorn. Bättre för hjärtat :mrgreen:

 

 

Heja detroit nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjuh gick tydligen att skruva av skyddsplasten under så jag kunde få tillbaka locket.

 

Återigen är det dock sådär lite att allt händer på en gång. Betsafe nekade mitt uttag för verifikation av kontot och det märkte jag inte förrän igår så jag är heeelt black nu. Har bara några kronor på kontot. De sista har jag spenderat på motorolja. När det här med locket händer har jag dessutom nästan helt slut på bensin och som sagt inga pengar att fylla på med.

 

 

Var väl lite för bra att det löste sig så smidigt så tror jag stämplar ut för månaden o tar lite ledigt. Ska till en jävla grind i maj

 

Slutar 5k upp inkl allt på 28k händer. 6bb/100 så har väl sprungit ungefär på ev

 

Nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...