Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TACK. var nära på att hitta tilten där ett tag :(

 

Rooney ditt argument gör flopbettet till en bluff, korrekt?

 

Tanken är väl att när han väl synar har han oss ofta slagen, men vi kan träffa många trevliga turns att fortsätta på. O andra sidan är det ju en fin checksynhand av samma anledning, men jag checksynar inte särskilt mkt i trebettade potter generellt. Är detta något man bör göra oftare? Handen i fråga visade det sig vara en värdebet flopp eftersom han satt på 77

 

Ni som vill gå för checksyn, checkfoldar ni bara på alla turns som inte förbättrar oss när han betar igen? Vid check check blank turn, synar ni 2/3 pott blank river?

 

 

Låter inte speciellt klurigt.

 

Nej inte det minsta :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är väl att när han väl synar har han oss ofta slagen, men vi kan träffa många trevliga turns att fortsätta på. O andra sidan är det ju en fin checksynhand av samma anledning, men jag checksynar inte särskilt mkt i trebettade potter generellt. Är detta något man bör göra oftare? Handen i fråga visade det sig vara en värdebet flopp eftersom han satt på 77

 

Ni som vill gå för checksyn, checkfoldar ni bara på alla turns som inte förbättrar oss när han betar igen? Vid check check blank turn, synar ni 2/3 pott blank river?

Precis som med cbets i enkelhöjda potter kommer du antagligen att betta för mycket, vilket dom flesta nu har snappat upp när det kommer till trebettade potter, även på NL200. Folk synar mycket bredare i pos pre och floatar/slår om mot cbs. Därför bör du överväga att ha en relativt bred checkrange, antagligen lite baserat på vem du möter med reads osv (nej, ingen level).

 

Jag synar ofta två gator eller kanske rentav stackar av turn redan, beroende på om jag vill ha en checksynrange där eller inte. Med just T8s kan du ha utvecklat din hand ofta där så den kan vara trevlig att spela vidare. Jag själv tycker att den blir alldeles för svag att värdebetta flop med och den kan ju som sagt vara ganska trevlig att ta ett kort med på en sån här bräda.

 

Kan väl tillägga att jag är väldigt skeptisk till varför man ens skulle vilja trebetta pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som med cbets i enkelhöjda potter kommer du antagligen att betta för mycket, vilket dom flesta nu har snappat upp när det kommer till trebettade potter, även på NL200. Folk synar mycket bredare i pos pre och floatar/slår om mot cbs. Därför bör du överväga att ha en relativt bred checkrange, antagligen lite baserat på vem du möter med reads osv (nej, ingen level).

 

Jag synar ofta två gator eller kanske rentav stackar av turn redan, beroende på om jag vill ha en checksynrange där eller inte. Med just T8s kan du ha utvecklat din hand ofta där så den kan vara trevlig att spela vidare. Jag själv tycker att den blir alldeles för svag att värdebetta flop med och den kan ju som sagt vara ganska trevlig att ta ett kort med på en sån här bräda.

 

Kan väl tillägga att jag är väldigt skeptisk till varför man ens skulle vilja trebetta pre.

 

Okej detta låter vettigt, tack :) Ska definitivt börja kika mer på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.4k händer och ett litet plus fick avsluta månaden. Spelade väl inte skitbra direkt. Blev lite väl slaskigt ett tag

 

 

+ ca $3.2k o 10bi efter ev på nl200 grinden över 23k händer den här månaden o back 2k på ett par k händer NL400. Tack vare turreklonken o bolaget i ams slutar de finplus iallafall :) Helt klart på rätt väg, allt utom volymen :shock: Inte ens 30k händer är nästan pinsamt, men jag fick ju in lite spel på slutet iaf...

 

Tot ungefär 80k sek

 

 

Vaccinerade mig för övrigt mot svinet idag, o med tanke på att mitt immunförsvar motsvarar ett spädbarns lär jag väl ligga sjuk ett par dagar med start från ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en syn mot 22/19 reg?

 

Stacks:

UTG cazeux ($263)

CO hheadford ($124.95)

BTN kuratkaks ($325.60)

SB bzahlngwinnt ($258.45)

BB Hero ($212.30)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB 10:club: Q:club:

3 folds, bzahlngwinnt raises to $6, Hero calls $4

 

Flop: Q:spade: 7:spade: 5:club: ($12, 2 players)

bzahlngwinnt bets $9, Hero calls $9

 

Turn: 8:club: ($30, 2 players)

bzahlngwinnt bets $25, Hero calls $25

 

River: 8:heart: ($80, 2 players)

bzahlngwinnt bets $62, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad reppar vi?

 

Beror i o f s på hur balanserad synrange vi har på turn.

 

I vilket fall lär vi ju inte ha synat turn tomt och river är i princip blankt. Vad hoppas fi att vi ska vika här? Aldrig Qx i alla fall så hur ofta försöker han bluffa bort oss?

 

Känns som vi ligger efter tillräckligt ofta mtp runt 2-1 pottodds på river o mtp att fi har en väldigt liten bluffrange på river efter vår turnsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kommer vi kanske hit med nån enstaka sämre dam som nån var inne på, och dels kan vi ha ett par drag. Lägg därtil att vi oftast snabbspelar våra starkare händer postflop och 3-betar kanske några av de starkaste damerna pre så tror jag att vi har oss en syn här.

 

FI kan också ha en del drag, och ibland skiter folk helt sonika i hur ofta vi kan tänkas vika här osv (vilket jag förvisso tror att vi kan göra ibland mtp på ovan nämnda drag) utan ser bara sitt bustade jättedrag och lackar ur för att ha missade och skjuter en tunna till osv. Har killen 7-högt eller nåt sånt lså lär han väl skjuta... jag gör det i hans skor iaf. Måste ju ha bluffar också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kommer vi kanske hit med nån enstaka sämre dam som nån var inne på, och dels kan vi ha ett par drag. Lägg därtil att vi oftast snabbspelar våra starkare händer postflop och 3-betar kanske några av de starkaste damerna pre så tror jag att vi har oss en syn här.

 

FI kan också ha en del drag, och ibland skiter folk helt sonika i hur ofta vi kan tänkas vika här osv (vilket jag förvisso tror att vi kan göra ibland mtp på ovan nämnda drag) utan ser bara sitt bustade jättedrag och lackar ur för att ha missade och skjuter en tunna till osv. Har killen 7-högt eller nåt sånt lså lär han väl skjuta... jag gör det i hans skor iaf. Måste ju ha bluffar också ;)

 

Sugit o mig punitänket sen ams, gött :) Alla verkar ju vara överens om syn iaf!

 

 

 

Gårdagen var ingen lek. Först gympasset på 1h 45 min på förmiddagen, sen löpning 45 min innan träningen och sen spel i små lag på alldeles för stor plan på träningen så det var galen konditionsträning det med. Väl tuff start efter skada. Var så trött att jag mådde dåligt när jag kom hem. Åt som en häst, vaknade hungrig inatt. Std :S

 

Har överlag försökt börja käka mer den sista veckan för att hamna på kaloriöverskott trots att jag tränat varje dag men det går sådär. Slutat med att jag aldrig är hungrig ens när jag ska äta, aldrig sugen på någonting, ens godis och måltiderna avslutas ofta med illamående.

 

Blir ganska tråkigt att leva så faktiskt. Det är ju guld att sätta tänderna i något riktigt gott när man är riktigt hungrig. Och ett helvete att ens komma på vad man ska äta när man inte ens är sugen på något.

 

Gör bara min beundran för Phelps än större :-)

 

 

Här dödas dock myten om 12k kalorier per dag. Är ju bara 8-10k :rolleyes::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaaaah jag är så jävla dödstiltad. Ska ju till NY i mitten på nästa vecka och allt verkade perfekt men sen surfade jag av en slump in på en hemsida om hotellet vi ska bo på där det stod

"The hotel is 100 percent smoke free, violation will result $150. Must have one adult 21 years of age or older in room Valid ID required upon checkin. "

 

Mailar hotels.com o frågar vad fan som är grejen med det eftersom det inte stått något om det på deras sida om hotellet och får det mest tiltande svaret någonsin

 

 

Hej Jesper,

 

Detta stämmer, vissa hotell har en åldergräns på sina hotell att man ska vara minst en på 21 år.

Annars har man ingen tillåtelse att checka in. I USA är det vanligt att man är 21 år.

 

 

Vänliga hälsningar,

 

SOFIA P

 

Men JAHA SOFIA P. Tack för hjälpen åsnejävel. Skön sista meningen också.....

 

 

 

Hade jag inte råkat surfa in och sett detta hade vi alltså stått i new york på kvällen utan hotell och även garanterat fått betala en natt för ett ställe vi inte ska bo på.

 

Vad fan gör man nu? Svårt som det är att leta fram vettiga hotell det finns plats på i NY. Hur ska man hitta ett om man dessutom själv måste ta reda på om man får bo där eller ej. Kuk :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...