Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren

Othello

Recommended Posts

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

nu ska jag hålla rent.

Tar du bets på det?

Valborg i Lund! Yay! Dessvärre har kommunisterna torrlagt hela staden. ALLA systembolag är stängda. Helt sjukt vilket överförmynderi alltså... Verkligen sånt som får en att vilja flytta härifrån...

Dock kringgick jag systemet och åkte till metropolen Staffanstorp och köpte upp all Staropramen de hade. En timmes kö, halva Lund var där och handlade. Antar att den andra halvan var uppdelad på Dalby och Lomma.

Ska bli kul att träffa kompisarna i alla fall. Ska väl gå en sväng i Lundagård och titta på magnoliorna också. Jennez :h: Lund (som han snart lämnar för Stockholm).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tappat räkningen, ingen karneval i år Jennez?

Karneval är samma år som fotbolls-VM om det inte ändrat sig, 1986 var det år jag var aktiv.

På min tid i Lund var det dessutom viktigt att inte säga Valborg utan "Sista april" för att vara lite annorlunda/förmer (stryk det som ej önskas).

Välkommen till Stockholm! Hittat någon någorlunda OK bostad?

Länk till kommentar

Varför tror du Ola har städat? :mrgreen:

.

Jens är inte 1.55 lång och 22 bast och heter Olga. Dessutom har han en stor hund som det skulle vara synd om, om den skulle vara i min lilla lya.

Helgen i korthet:

Idag: Sova, orka leta upp en brasa, orka supa.

I morgon: Middag med mamma

Lördag: Åka till Västerås för att sitta ner med några intressanta personer och diskutera lite kring poker i allmänhet.

Söndag: ECOSTT-finalen på Betway är huvudplanen, sedan vet jag inte. Är nästan lite tråkigt att lyckats kvala till WSOP på första försöket, nu kör ju alla sajter WSOP-kval enbart.

Betway (eller rättare sagt hela nätverket) har kört igång något som heter WSOP 51, jag antar att det är satelliter till event 51, och i så fall ska jag såklart tokgrinda dessa).

Sista chansen att kvala till SM är den 11 maj, och jag råder er att testa $18 subsattarna som går varje dag. Det brukar bara vara 3-4 deltagare i dessa, dvs 100% övervärde. Hur ska ni annars kunna vara med i Team Betway i Tallinn?

Länk till kommentar

Ola hjälper Shahin att deklarera.

Ola says (22:12):

wait

är headsup

den där blanketten ändras varje jävla år

Göran says (22:12):

Ola kan inte multitabla

men han kan fixa din deklaration

och spela HU samtidigt

Shahin says (22:12):

*ja det är awesomeness

Länk till kommentar

Jupp, reggade mig till WSOP 51-subsatte till månadsfinalen. Fyra startande, så det var ju jävligt bra övervärde. Sedan började vi deklarera Shahins K10 blankett (bara massa nollor, men i rätt ordningsföljd, typ). Och jag blippade lite på datorn och köpte ut i några nyckelpotter och vann subsatelliten. Så hela helgens glädje om att spela satelliter gick åt skogen, nu är jag inkvalad i månadfinalen.

Länk till kommentar

Full Tilt har btw gjort om sin hemsida, precis när man började hitta på den... Ja, jag är gammal gubbe som tycker allt var bättre förr... Oken, objektivt så är den nya snyggare än den gamla, men lite väl mörk kanske.

<leta leta leta>

Spela i våra dagliga Race for Bracelets för din chans att vinna ett $2 000 prispaket som kan användas i vilken turnering som helst under serien 2009.
Jaha, men mr info finns var? Typ göra rubriken klickbar? Nähä...

<leta leta leta>

Vinnaren kommer att få 2 000 i T$ mot inträde i vilken World Series of Poker* turnering som helst.

...

Spelare som vinner Race for Bracelets-paket uppmanas att ha på sig Full Tilt Poker klädesplagg så ofta som möjligt under evenemanget, inklusive när de spelar vid icke-televiserade bord och vid alla intervjuer. Spelare får inte ha på sig en konkurerande online pokersajts klädsel när de spelar i ett evenemang som de tog sig in i med marker från Full Tilt Poker.

Ja, det där lät ju bra. fast egentligen är det en vanlig turre med ovanlig utbetalningstruktur helt enkelt, som går mitt i natten. Jag kanske ger det något försök i och för sig, det ar ju vettiga regler för tröjor (till skillnad från Stars där man får skriva bort sin förstfödda för att i utbyte få åka skuttlebuss mellan Rio och Palms. Inget "goodie" ingår i race for bracelets vad jag kan förstå.
Länk till kommentar

** Spel-ID 2577268971 startar - 2009-05-01 01:55:36

** $150,000 Qualifier[2927183]:Table 1 [Multi Table Hold 'em] (800.00|1600.00 NL - MTT) Äkta peng.

gdaily sitter på plats 1 med 11262.50[Dealer]

barrycl1 sitter på plats 2 med 9512.50

wright8241 sitter på plats 4 med 16625.00

annexet sitter på plats 5 med 16685.00[stå över]

cheyenne69 sitter på plats 6 med 8120.00

b20doy sitter på plats 8 med 28310.00

Hrga sitter på plats 9 med 11535.00

Bremboys sitter på plats 10 med 5950.00

barrycl1 lade lilla mörken - 400.00

wright8241 lade stora mörken - 800.00

** Delar ut kort till gdaily: Es, Er

annexet la sig

cheyenne69 la sig

b20doy la sig

Hrga synade - 800.00

Bremboys la sig

gdaily höjde till 3200.00

barrycl1 la sig

wright8241 la sig

Hrga synade - 3200.00

** Delar ut floppen: 10r, Dh, 3s

Hrga checkade

gdaily satsade - 1900.00

Hrga synade - 1900.00

** Delar ut turnen: 4k

Hrga checkade

gdaily satsade - 2850.00

Hrga synade - 2850.00

** Delar ut River: 9s

Hrga checkade

gdaily checkade

Hrga visar: Dk, Kk

gdaily visar: Es, Er

gdaily vann 17100.00 från huvudpotten

Fuck svensk handhisrory.

Anyway, finalbord på satellit till söndagsturren, 6 platser och ett något mindre sjundepris.

Checkar vi rivern eller värdebetar/slår ut motståndaren?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...