Penils Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 Koskenkorva räknas inte som sprit i Finland, för svagt. Med sprit menar hon > 55 %. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 Just nu är jag i Wien på mellanlandning. Två timmar är rätt lagom för att trycka i sig en wienerschnitzel till middag och utföra lite shopping – en mascara till flickvännen som jag sökt efter i fyra länder men alltså slutligen fann i Österrike. Jag passade också på att slinka in på herrarnas för att uträtta lite behov. Väl inne på herrarnas fann jag en lång kö till de pissoarer som satt upphängda på väggen. Dock var två av dem lediga. Jag gick då fram och inspekterade de två pissoarerna men jag fann inget fel på dem. Jag vände blicken mot kön för att se om jag kunde utläsa något ur de köandes ansiktsuttryck (readmässig pokerspelare som jag är) men såg inget. Att någon skulle säga något fann jag oerhört otroligt då folk som köar på toaletter gärna undviker ögonkontakt för att inte tala om verbal kommunikation. Mannen längst bak i kön gjorde dock en nickande gest mot den öppna dörren som ledde ut till korridoren. Jag tittade dit och såg att dörren till damernas låg precis mitt emot och att även den dörren var öppen. Ett antal kvinnor som stod i kö kunde se rakt in på herrarnas, dock endast i en vinkel så att de två pissoarer som just nu stod obrukade kunde iakttas. Om man, mot all vett och moral (tydligen), skulle få för sig att använda de lediga pissoarerna så stod man trots allt med ryggen mot damernas. Man visade inte mer än sin ryggtavla för de förmodat stirrande kvinnfolken. Jag gjorde så och slapp därmed kön. det var säkert tio personer i kön men de tyckte det var bättre att vänta än att stå och pinka 10 meter från några trötta pensionärsbrudar, dessutom med ryggen mot. Hur orkar folk vara så pryda? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 Vad gjorde hon i Österrike? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 Hur orkar folk vara så pryda? Jens, nu när du snart är lika gammal som mig, så blir du antagligen glad om någon vill titta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 Vad gjorde hon i Österrike? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 6 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2010 Vad gjorde hon i Österrike? Anmält för språkpolisande. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Penils Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Det finns tre saker jag INTE dricker: Mjölk, kaffe och öl.Sprit blir det max en gång i månaden (i snitt), om ens det Men vad dricker du då? Förutom vatten och färgglada drinkar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Oops. Får ge mig själv en varning, om det går. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Behöver i o f s inte ha varit språkpolisande utan en skälig fråga mtp meningens byggnad. Tycker det föreligger "reasonable doubt" vilket betyder fria, ej fälla. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Oväntat Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Men vad dricker du då? Förutom vatten och färgglada drinkar? Inte så mkt för "färgglada" drinkar, mojito och bellini är favoriterna. Annars funkar vin och champange också Alkoholfritt: te, apelsinjuice, proviva jordgubb, cola light/zero osv. Mountain Dew är annars läskfavoriten, inte lika lätt att få tag på tyvärr (känner till ett par ställen som säljer i stan bara) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Oops. Får ge mig själv en varning, om det går. Nu skojade jag iofs. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Och så var det dags att bli lite djupa. Helgens citat: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Nu skojade jag iofs. Jag också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Jag också. Vad hade hänt om jag hade anmält då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Då hade jag tvingats ta det på allvar och misslyckas med att ge mig själv en infraction, I guess. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Till Jens: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Magnus Jag var och såg den föreställningen på Chinateatern i sthlm. Magnus är kungen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Han har onekligen sina poänger den gode Betnér. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Penils Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Jag blir nästan gråtfärdig. Hur fan står den stora massan ut med sådant här förmynderi? Äg inte ditt boende och tjäna bara skattade pengar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2010 Äg inte ditt boende och tjäna bara skattade pengar. Exakt som min situation ser ut nu då. Dock hade jag tänkt att köpa boende inom en snar framtid. Då börjar karusellen igen... *kräks lite i munnen* Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 8 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2010 Tycker det är alldeles för lite propaganda i db:n så här inför valet! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 8 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2010 Ja, dang! Det är ju val i september! Det är ju snart! Har inte bestämt mig för hur jag ska rösta. Först hade jag tänkt köra på ngt riktigt liberalt parti (som typ ändå inte har ngn chans att komma in i riksdagen) men det får nog bli en taktikröst på ett etablerat parti för att hindra eller lindra SverigeDemokraternas intåg i riksdagen... Ohly eller Sahlin blir det dock inte under några som helst omständigheter. Hur tänker ni andra? Edit: Lade upp en liten valbarometer: http://pokerforum.nu/forum/off-topic/62346-pfs-valbarometer.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 8 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2010 Hur tänker ni andra? Jag tänker rösta på MP för första gången. Som gammal punkare har jag hjärtat/min ideologiska grundinställning till vänster och har röstat på V några gånger. Till slut blev de för extrema för mig och röstade på S i senaste valet. Jag tycker nu att inte ens de står tillräkligt mycket för mina åsikter längre och tänker rösta MP nu. Det går för de flesta inte att hitta något parti som står för 100% de åsikter man har, men det är viktigt att rösta så det gäller att hitta det parti som överrensstämmer mest med ens egna åsikter. EDIT: Krosspostar i din "röstningstråd" också Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 8 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2010 För ett par val sedan gjorde jag ett test för att se vilket parti som överensstämde bäst med mina åsikter, resultatet blev ganska kul: MP passade ganska bra men jag ville bygga ut kärnkraften. V passade ganska bra men jag ville avskaffa statligt företagande S passade ganska bra men jag ville tillåta stora klyftor i folks levnadsstandard M passade ganska bra men jag ville inte sänka skatten KD passade ganska bra men jag ville psykvårda folk som led av religiösa vanföreställningar FP passade ganska bra med jag var skeptisk till EU C kommer jag inte ihåg vad det föll på men det var en av deras hjärtefrågor. Riksdagspartierna är ändå ganska lika. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts