Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hehe Heter valpen Molly så är vi uppfödarna ;) i så fall får du hälsa
Får jag presentera världens sötaste fjomp... ullboll... öh molntuss...Molly

Samma ras som Cindy tidigare i dagboken (Bishon Frisé) men typ två år yngre (13 veckor, alldeles bäbismjuk päls).

200911061205580.jpg

200911061205581.jpg

Nom nom nom nom...

Ovanligt stor för att vara valp eller hur, är mamma eller pappa också storväxt?

Jag skulle vilja ha en Bishonblandning, tror jag. Två vovvar (Molly och Cindy) som jag verkligen gillar har jag fått leka med på sista tiden, även om jag inte riktigt faller för rasen så faller jag för tempramentet på de här små jyckarna. Bishon + Westie kanske, vad tror ni om en sådan blandras?

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

Postad

Är det här samma ras?

2999_88143665361_617070361_2459599_7684515_n.jpg

Det är en kompis hund, pälsen är helt onaturligt mjuk och mysig.. Den luktar inte äcklig vanlig byracka. Dessutom är det en sån hund som man kan ha om man är allergisk.

Postad

west-highland-white-terrier1.jpg

Annars funderar jag på en Westie (West Highland White Terrier) vilket bäst kan beskrivas som en skokartong på fyra ben. Låt inte skenet bedra, det är en hund som gillar att jaga i gryt och liknande, en riktig liten tuffing!

Postad
Får jag presentera världens sötaste fjomp... ullboll... öh molntuss...Molly

Samma ras som Cindy tidigare i dagboken (Bishon Frisé) men typ två år yngre (13 veckor, alldeles bäbismjuk päls).

200911061205580.jpg

200911061205581.jpg

Nom nom nom nom...

Ovanligt stor för att vara valp eller hur, är mamma eller pappa också storväxt?

Jag skulle vilja ha en Bishonblandning, tror jag. Två vovvar (Molly och Cindy) som jag verkligen gillar har jag fått leka med på sista tiden, även om jag inte riktigt faller för rasen så faller jag för tempramentet på de här små jyckarna. Bishon + Westie kanske, vad tror ni om en sådan blandras?

JO dom är mysiga dom små liven...

jag erbjöd dej att köpa en av vaplarna (kommer du i håg det)

jo mamman är lite större men pappan är normal storlek

vart 3st i kullen dom andra 2 bor i närheten av oss i örebro

så dom ser vi nästan varje vecka.

Molly var inte störst i kullen men 2a :)

Postad

320 kr Lagavulin och 8 öl senare är jag rätt nöjd med. Kvällen. Hann bli nekad inträde till nåt jävla stureplanshak, LOL. Imorn är en annan dag. Golden hits vart sjukt nice sen får wannabee-jens löka om vad han vill...

Postad
Annars funderar jag på en Westie (West Highland White Terrier) vilket bäst kan beskrivas som en skokartong på fyra ben. Låt inte skenet bedra, det är en hund som gillar att jaga i gryt och liknande, en riktig liten tuffing!

Det här stämmer för de flesta små hundar. Anledningen till att små hundar så ofta är ettriga och aggressiva är för att de länge har använts vid rävjakter och dylikt. Då vill man inte ha avlat fram ett miffo som luktar lite på ingången till grytet och sen börjar slicka sina bollar i brist på intresse.

Samtidigt så har man inte haft ett direkt behov av sensitivitetsträning när det kommer till mikros, då små hundar inte hotar en människa något särskilt. Stora hundar med samma aggressivitet skulle dock vara direkt farliga för människor, vilket gör att stora hundraser har avlats fram för att vara mycket lugnare. Sen att det finns rottweilers och pittbulls som går bärsärk ibland beror på den enskilda hundens uppväxt. En kompis till mig har en rottweiler som är världens sötaste hund typ. Hur snäll och lydig som helst.

Postad
Det här stämmer för de flesta små hundar. Anledningen till att små hundar så ofta är ettriga och aggressiva är för att de länge har använts vid rävjakter och dylikt. Då vill man inte ha avlat fram ett miffo som luktar lite på ingången till grytet och sen börjar slicka sina bollar i brist på intresse.

Samtidigt så har man inte haft ett direkt behov av sensitivitetsträning när det kommer till mikros, då små hundar inte hotar en människa något särskilt. Stora hundar med samma aggressivitet skulle dock vara direkt farliga för människor, vilket gör att stora hundraser har avlats fram för att vara mycket lugnare. Sen att det finns rottweilers och pittbulls som går bärsärk ibland beror på den enskilda hundens uppväxt. En kompis till mig har en rottweiler som är världens sötaste hund typ. Hur snäll och lydig som helst.

Aha, det förklarar en del. Alltid fascinerande att se två hundars möte på stan när de är av rejält olika storlek och den stora tar det rätt lugnt men den lilla verkar vilja säga "Om det inte vore för det här kopplet skulle jag slita dig i många, många bitar, var och en ungefär lika stor som jag."

Postad

Då lägger jag upp mitt f.d monster. Jag torskade honom i bodelningen.

n726215019_454978_9085.jpg

Aha, det förklarar en del. Alltid fascinerande att se två hundars möte på stan när de är av rejält olika storlek och den stora tar det rätt lugnt men den lilla verkar vilja säga "Om det inte vore för det här kopplet skulle jag slita dig i många, många bitar, var och en ungefär lika stor som jag."

HATAR hundägare med små hundar som inte kan bete sig. Kaxar en liten hund muck så vill ju den större försvara sig givetvis och det är lite jobbigare att hålla tillbaka 55 kg rottweiler än 5 kg ulltuss.

Postad

DET är hund det Jennez. Stilig kille.

Ska man han hund ska man ha ett "rottis", undrar om det finns en "finare" hund? Men det är klart det kräver mycket mer kunskap och tid.

Postad
DET är hund det Jennez. Stilig kille.

Ska man han hund ska man ha ett "rottis", undrar om det finns en "finare" hund? Men det är klart det kräver mycket mer kunskap och tid.

Ja, det gör ju det. Men jag ville absolut ha en arbetshund, inte bara sällskap. En rottis kan göra förbaskat mycket. Perfekt brukshund m.a.o. Kul att se honom valla kossor. Han är inte tränad i det på ngt sätt men det har hänt ett antal ggr att han smitit in i kohagar och föst ihop alla kossorna i en kompakt skock och sedan lagt sig och beskådat sitt verk. Försökte ngn smita föste han snabbt in den igen. :-D

Har även provat att ha honom som draghund och det funkade bra det med. Inte världens bästa spår- eller sökhund men rottisar klarar av det också när de är på det humöret.

Postad

Äh lägg av nu Jäns! Du har själv sagt att du HATADE att vara hundägare och det var inte din idé från början och att du dessutom aldrig kommer skaffa hund igen.. Så sluta låta som nån jävla djurvän nu, vi båda vet att du hatar både hundar och människor! moahahah

Dessutom har jag inside dirt på att ditt gamla fetto (sorry gillar inte råttisar) var både agressiv och pervers! ;)

Postad
Äh lägg av nu Jäns! Du har själv sagt att du HATADE att vara hundägare och det var inte din idé från början och att du dessutom aldrig kommer skaffa hund igen..

Det stämmer ju visserligen men jag älskar djur, jag hatar bara att gå ut och gå med dem i snö och slask. En rottis tar man inte runt knuten så att han får pissa liksom. Man får gå en timme (flera ggr om dagen) för att det ska bli tillräcklig motion och aktivering.

Så sluta låta som nån jävla djurvän nu, vi båda vet att du hatar både hundar och människor! moahahah

Svårgissat när jag hatar allt från Estländska restauranger till gnälliga "pokerproffs",

Dessutom har jag inside dirt på att ditt gamla fetto (sorry gillar inte råttisar) var både agressiv och pervers! ;)

Aggressiv och pervers? Det vete fan. TF, Hata B2B, OJP mfl kan intyga att doggen är hur snäll som helst.

För det andra är det en jävla rottweiler liksom. Han SKA vakta. Han SKA vara aggressiv när det krävs. Hade ju varit fel på honom annars.

Vad gäller "pervers" så var det nog bara du som drömde det. Har hört att tjejer gillar sånt... :roll:

Postad

Vad gäller "pervers" så var det nog bara du som drömde det. Har hört att tjejer gillar sånt... :roll:

Yo dude! Jag vet inte hur tjejerna nere i södern funkar, men de låter lite smutsiga imo... :roll:

• Skapa nytt...