Liza Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Sådärja. Maskeradkostym fixad! Det blir *trumvirvel* Elvis! Den svarta jumpsuiten då, komplett med mantel och gulddetaljer. Klonk! Missklonk är dock att bruden jobbar den dagen... Däremot har jag frågat Lisa om hon vill haka på och hon skulle kolla. Hur går det shorty? Jag ska mä! Det blir en egen twist/tolkning av en geisha... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Jag ska mä! Det blir en egen twist/tolkning av en geisha... Och för att förtydliga för de som inte hänger med i Tallinn-chatten så ryktas det om en SEXIGARE version av en Geisha! Weehoo! Tur att inte tjejen läser den här dagboken. Isf förnekar jag allt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Och för att förtydliga för de som inte hänger med i Tallinn-chatten så ryktas det om en SEXIGARE version av en Geisha! Weehoo! Tur att inte tjejen läser den här dagboken. Isf förnekar jag allt. Tur att jag är snäll och lojal och inte skvallrar vad du egentligen sa när hon avslöjade sitt maskeraddräktsval. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Tur att jag är snäll och lojal och inte skvallrar vad du egentligen sa när hon avslöjade sitt maskeraddräktsval. Vad sa jag då? Edit: Bild på (typ) den dräkten jag ska ha: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hyler Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Sådärja. Maskeradkostym fixad! Det blir *trumvirvel* Elvis! Den svarta jumpsuiten då, komplett med mantel och gulddetaljer. Klonk! Mäh! Det är ju den vita som är mer Vegas. Kom ihåg att ha med handdukar som du torkar svetten med och sen kastar till den trånande publiken. Och vad du gör, GÅ INTE PÅ TOALETTEN! (Too soon?) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Mäh! Det är ju den vita som är mer Vegas. Kom ihåg att ha med handdukar som du torkar svetten med och sen kastar till den trånande publiken. Och vad du gör, GÅ INTE PÅ TOALETTEN! (Too soon?) Hohoho. Nej, den vita är ju från när han var tjock och halvdöd. Och jag är tjock men dock inte halvdöd. Den svarta är coolast alla kategorier. Jag får leka Elvis en hel kväll och då ska jag fan göra det in style! Apropå att kasta näsdukar har jag en halvrolig anekdot som innehåller både Las Vegas, Elvis och näsdukar. Förra året var vi på Imperial Palace och såg showen "Legends in Concert" som bestod av artistimitatörer. Det var allt från Tina Turner till Blues Brothers. Jag måste säga att samtliga var mycket duktiga och om ni har vägarna förbi är det väl värt ett besök. Hur som helst, Elvis var givetvis huvudnumret. Snubben som kom ut var inte särskilt lik i ansiktet men övrigt, inklusive rösten, var ruggigt likt. Tanterna skrek som galningar. Var helt sjukt, det var precis som om det vore The King som stod där på riktigt. Mot slutet av uppträdandet körde han klassikern och torkade sig med en näsduk. Han böjde sig ner mot en kvinnlig japansk turist och räckte över den. Hon tittade på honom som om han vore dum i huvudet och vägrade att ta emot den svettindränkta tygbiten. "Elvis" var väl van att folk åtminstone spelade med och blev lite brydd. Han försökte sträcka fram den igen med bedjande blick men japanskan vägrade fortfarande. Till slut sa han "Go on, take it!" och hon svarade blixtsnabbt med kraftig japansk brytning "Nooo thanks, me not rike!" Trodde fan jag skulle skratta ihjäl mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Någon mer än Jöns och Lisa som ska hänga med på lunch i morgon då? Schoolbook ex? Fridhemsplan kl 12:30, passar det (så tar du 56an från "borgen" bara). Måste ju boka bordet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Tack till Juggler som fixade fram den senaste bilden på Valter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Päronrumpa! Ni som vet ni vet, ni andra kan gå och lägga er! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Någon mer än Jöns och Lisa som ska hänga med på lunch i morgon då? Schoolbook ex? Fridhemsplan kl 12:30, passar det (så tar du 56an från "borgen" bara). Måste ju boka bordet. Låter trevligt. Jag hänger på! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Tack till Juggler som fixade fram den senaste bilden på Valter. You sick fucks. Jag trodde att ni skulle följa devisen "What happens in Tallinn, stays in Tallinn"?! Jag ser fan ut som Jennifer Aniston efter ett halvår i Baltikum:shock: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 You sick fucks. Jag trodde att ni skulle följa devisen "What happens in Tallinn, stays in Tallinn"?! Jag ser fan ut som Jennifer Aniston efter ett halvår i Baltikum:shock: Lol, tur att vi inte är i Tallinn då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2009 Finns en öppen spellista på spotify som ska rulla på maskeraden. Tydligen är det absolut förbud att ändra eller lägga till under festens gång. Knappt ngn (förutom jag) har lagt till låtar, med andra ord är jag DJ för kvällen. Och därför vill jag att ni ger mig bra partylåtar! Jobba! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 $11 Turbo Sng. Det här är orsaken till att det går att tjäna pengar... 300/600 UTG 800 folds CO folds BTN folds SB (Hero) allin 2500 BB syn 2300 SB Q7 BB K9s BB synar alltså en SB-push med K9s när utg får BB nästa hand och är autoallin. På bubblan. Det var fanimig bara rätt åt honom att jag klonkade 7an på flop. Snacka om att pissa bort sina pengar. Igår körde vi ett kort pass. Är så sjukt trött på den här förkylningen så det blev bara ett set om 4 games. 2 otm, 2a och 1a. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 $11 Turbo Sng. Det här är orsaken till att det går att tjäna pengar... 300/600 UTG 800 folds CO folds BTN folds SB (Hero) allin 2500 BB syn 2300 SB Q7 BB K9s BB synar alltså en SB-push med K9s när utg får BB nästa hand och är autoallin. På bubblan. Det var fanimig bara rätt åt honom att jag klonkade 7an på flop. Snacka om att pissa bort sina pengar. Igår körde vi ett kort pass. Är så sjukt trött på den här förkylningen så det blev bara ett set om 4 games. 2 otm, 2a och 1a. bubblan??? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 bubblan??? Har bara fått i mig en halv kopp kaffe. Ska inte finnas någon CO i den där HH'n. Helsicke vad du var på bettet Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 BB synar alltså en SB-push med K9s när utg får BB nästa hand och är autoallin. På bubblan. Det var fanimig bara rätt åt honom att jag klonkade 7an på flop. Snacka om att pissa bort sina pengar. Är det bara jag som tycker det är (ganska) standard att syna med K9 på på bb med rundfold till sb? Iaf i en 11dollars sng Eller snackar vi DoN på bubblan? För isf är det en annan historia.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 $11 Turbo Sng. Det här är orsaken till att det går att tjäna pengar... 300/600 UTG 800 folds CO folds BTN folds SB (Hero) allin 2500 BB syn 2300 SB Q7 BB K9s BB synar alltså en SB-push med K9s när utg får BB nästa hand och är autoallin. På bubblan. Det var fanimig bara rätt åt honom att jag klonkade 7an på flop. Snacka om att pissa bort sina pengar. Igår körde vi ett kort pass. Är så sjukt trött på den här förkylningen så det blev bara ett set om 4 games. 2 otm, 2a och 1a. men skriv ut HHn så man fattar vilka stackar alla har, antar nu att btn har kring 8-9k och du och han typ 2800 var och isåfall är det en jättedålig syn. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Är det bara jag som tycker det är (ganska) standard att syna med K9 på på bb med rundfold till sb? Iaf i en 11dollars sng Vafalls! Sluta håna en lowlimit-fisk! Resonemanget som vi förde igår, angående varför det är en usel syn och en given push för sb är som följer: Handen därefter är shortien mer eller mindre allin, dvs stoppat in ca 70% av stacken på blindsen. Att då på BB riskera hela sin, väldigt spelbara stack är felaktigt eftersom han i princip är garanterad itm om han foldar. Självklart kan BB hitta händer att syna med där men imo borde det vara topp 4 ungefär. Målet med sng är först och främst att hamna itm och sedan gå för vinst. Men jag är mottaglig för motargument, shoot *edit* @jkk: Du har rätt om stackarna. Missade att förtydliga det. Hade inte tillgång till HH'n när jag skrev den. Jag täckte alltså BB marginellt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Jag håller med, tycker dessutom det måste vara katastrof av BTN att inte pusha any two. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Jag håller med, tycker dessutom det måste vara katastrof av BTN att inte pusha any two.Om vi säger såhär, han som coachar mig satt och suckade djupt över BTN som foldade flera händer som borde vart givna pushar med any2, ja Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Vafalls! Sluta håna en lowlimit-fisk! Resonemanget som vi förde igår, angående varför det är en usel syn och en given push för sb är som följer: Handen därefter är shortien mer eller mindre allin, dvs stoppat in ca 70% av stacken på blindsen. Att då på BB riskera hela sin, väldigt spelbara stack är felaktigt eftersom han i princip är garanterad itm om han foldar. Självklart kan BB hitta händer att syna med där men imo borde det vara topp 4 ungefär. Målet med sng är först och främst att hamna itm och sedan gå för vinst. Men jag är mottaglig för motargument, shoot Om målet enbart är att komma itm förstår jag ditt tänkande, jag spelar inte efter samma mål bara Att sb ställer med any2 där för att sno blindsen är rätt standard, därför synar iaf jag med K9s där. Tar jag ut sb är jag nästan garanterad top 2 på prisstegen med bb auto all in. Sen att säga att att det är en "väldigt spelbar stack" med 2300 i marker med blinds på 300/600 håller jag inte heller med om.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 När det gäller att stjäla som storstack kan jag inte låta bli att länka till slutet på min mest lyckade stöldturne': http://forumserver.twoplustwo.com/54/poker-beats-brags-variance/i-just-took-down-3rd-sng-after-disconnecting-5-min-into-112847/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 Om målet enbart är att komma itm förstår jag ditt tänkande, jag spelar inte efter samma mål bara [X]Lisa har tråkigt och missförstår TF med flit för att röra upp känslor men TF biter inte [X]Folk som skriver om sig själva i tredje person bör, med rätta, föraktas och hånas Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 23 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2009 [X]Lisa har tråkigt och missförstår TF med flit för att röra upp känslor men TF biter inte [X]Folk som skriver om sig själva i tredje person bör, med rätta, föraktas och hånas Jag säger inte att jag har rätt, jag säger bara hur jag tänker. Men det kan ju vara fel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts