Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Möjligen för att närma mig normalvikt, men ska vi ta realistiska mål så tar det mig kanske tio år att öka 20 kilo.

 

Det är ju faktiskt helt sanslöst att misslyckas med att gå upp i vikt om man verkligen går in för det. Inte för att vara taskig men jag antar att du har kollat dig för binnekemask, anorexi, dysenteri, svininfluensa, gulsot och allt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, gå upp i vikt kan väl inte vara svårt???

 

F-n jag slutade röka, åt 2-3 ölkorvar, 1 kg jordnötter, drack 2 st 2,8 öl + div annan skit om dagen i två månaders tid. Jag gick upp 4! Hg (kan iofs vara att jag inte hade varit på dass)

Om jag äter 2 påsar chips, går jag för f-n ner 1 kg.

Så det är inte så lätt som det låter, och inga maskar eller annan skit här inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Officiella viktutmaningen

 

Förutsättningar

 

- Invägning imornbitti

- Utvägning senast kl 2359 den sista august (-09 :-P )

- Varje deltagare pyntar 1000 sek till potten, de som klarar målet delar lika

- Gentlemans agreement på att man talar sanning och håller sig från att krama ett stort knippe heliumballonger i famnen när man väger ut sig

 

 

- TotalFarsa ska gå ner 9 kg

- Jennez ska gå ner 6 kg

- Lisa ska gå ner 5 kg

- Baller ska gå ner kg

 

Baller och Ola. Editera in era mål.

 

Något jag glömt?

 

Jag dundrar in med 10kg om jag får, så ni andra har en chans att vinna.

Jens, Lisa, Ola och jag är lättä :) att kontrollmäta på en valfri ställe i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju faktiskt helt sanslöst att misslyckas med att gå upp i vikt om man verkligen går in för det. Inte för att vara taskig men jag antar att du har kollat dig för binnekemask, anorexi, dysenteri, svininfluensa, gulsot och allt annat?

 

Ja, inte kan det vara för att han tränar för mycket iaf...

 

643e1e78.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju faktiskt helt sanslöst att misslyckas med att gå upp i vikt om man verkligen går in för det. Inte för att vara taskig men jag antar att du har kollat dig för binnekemask, anorexi, dysenteri, svininfluensa, gulsot och allt annat?

 

Jag hoppas du levlar mig, Jens? De flesta underviktiga som inte lider av någon sjukdom (jodå, vi finns faktiskt), kan nog intyga att det är ett helvete att gå upp i vikt. Det är inte bara att räkna lite points eller köpa nån pulverdiet. Jag har för övrigt sett ut så här i trettio år (dock kortare fram till typ 1988).

 

EDIT: No offence taken i övrigt. Jag har fått kommentarer för min kroppsbyggnad i trettio år också :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att försöka uppnå viktökning vore väl Homer Simpsons' (den mannen har levererat många kloka ord) förklaring till sin viktökning: "Jag uppfann en måltid mellan frukost och brunch!"

 

Ja, när alla detaljer är spikade med Crappys och mitt vad, kommer jag efterfråga varje åtgärd som kan öka min vikt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan är noll-tre och jag är klarvaken. Ping! Så här är det alltid när jag flyger åt detta hållet, sjukt jetlaggad i flera veckor. Kommer slockna klockan 08 typ.

 

Men man får tid att bokföra och annat skit medans det är helt tyst i huset, inget som stör koncentrationen. Brukar vara väldigt effektiva nätter det här.

 

Nåja, berätta lite om nötresan hem då: Linda och jag checkade ut klockan 06:15, jag hade lyckats boka samma flyg som henne till Chicago, där hon skulle vidare till London och jag till Stockholm. Det är alltid långa köer på Las Vegas flygplats, men faktiskt inte så långa denna gång, utan vi var i god tid vid gaten (typ 40 minuter före incheckning).

 

Jag hade fått plats 3E och Linda plats 12E (dvs mittenplatser i ett tremannasäte, vilket man såklart avskyr. Dock är min 3E något bättre benutrymme, men sunkplatser ändå.

 

Jag stegar fram till killen i gaten och frågar honom två frågor, dels om han kan hjälpa mig med uppgradering sträckan Chicago-Sthlm (jag vet svaret som är nej, men jag vill få chans att flasha Eurobonuskortet + Bmi guldkortet), och sedan frågar jag om det finns möjlighet att sätta mig och Linda tillsammans? Planet är fullbokat, men han gör sin magiska sak bakom datorn och ut ramlar 10A + 10B. Klonk, inte bara att vi sitter tillsammans, vi fick dessutom en getto-uppgradering till nödutgång! Förvisso kan inte dessa säten fällas bakåt, men det är extra stort benutrymme (och i USA är folk feta så där är det extra-extra stort benutrymme vid nödutgången). Jag älskar mitt shiny guldkort.

 

Somnar, sover/slumrar typ 2 timmar, vaknar i Chicago.

Chicago är verkligen världens sämsta storflygplats. Alltså, inget annat kommer i närheten av de flygplatser med självaktning som jag varit på. Ska man ta sig från terminal 1 till terminal 5 så måste man fråga sig fram, för det är fan inte ens skyltat, och sedan kliva in i en helt omärkt hiss för att ta sig till tåget som byter terminaler. Hur fan ska någon som inte kan engelska kunna klara sig där?

 

I vilket fall som helst, jag köpte ju min biljett med två dagars varsel, och planet var då nästan helt bokat. De enda platser som fanns kvar var 42E, 46A och 46D... En snabb titt på http://www.seatguru.com bekräftar misstanken, gul/rödmarkerade säten, dvs de sämsta platserna i fygplanet (42E har bildskärmen lite snett pga avsmalnade flygkropp, 46A och 46D har stolar som inte går att fälla hela vägen (och 46A har dessutom lite elektronik som är i vägen under stolen framför). På långflygningar betyder detta mycket... Jag har valt 42E men vill verkligen där ifrån!

 

SAS_Airlines_Airbus_A330.gif

 

Så jag går fram till incheckningen och ber snällt. Nu visar det sig att jag redan blivit uppgraderad, till 16A (Economy extrastol, dock med felplacerat fönster, men bredare och skönare stolar med mer benutrymme (och något bättre mat och bättre entertainmentsystem). Detta på grund av att planet är "helt" fullbokat i ekonomiklass, då flyttar de upp några guldkortsinnehavare for free till economy extra. Jag har faktiskt aldrig fått denna ära förut. Jag börjar nu bli allvarligt kär i mitt guldkort. Men mycket vill ha mer, jag frågar om jag kan få uppgradera till businessclass med Eurobonusoäng? Lite förvirring uppstår då hon tror att jag vill uppgradera med Bmi-kortet, men jag visar henne Eurobonuskortet också och hon drar 30k flygpoäng på det, och jag hamnar på plats 4B. Från flygplanets sämsta plats till planets bästa plats typ. Klonk! Sista platsen ledig i Business också, visar det sig.

 

En övning till återstår för för shiny guldkort. Mitt flyg går om en timme, men Lindas går om typ tre, så det vore bra att få in henne i någon lounge. SAS har en businesslounge på Chicago. Dock gäller inte uppgraderade businessbljetter där (och jag kan inte ta med någon vän på en sådan biljett ändå, dessutom flyger Linda med Virgin Atlantic till London, dvs inte ens ett flygbolag som är med i rätt samarbete). Men jag har i bakhuvudet att guldkortet kan öppna dessa dörrar ändå: Jag visar upp mitt guldkort + biljetten och frågar "I can bring a friend, yes", medan Linda försöker se så förvirrad ut som möjligt. "Oh, we usually dont see these cards, welcome" säger tanten i kassan, och bjuder in oss utan att Linda behöver visa sin felaktiga biljett. Klonk.

 

Nu funderar jag allvarligt på att fria till guldkortet.

 

Det här var en löjligt liten lounge, men det var tyst, bekväma stolar, pysseliten buffé och gratis öl och sprit, och massvis med svenska/skandinaviska tidningar så man klarar några timmar i stället för att vänta i röran och hetset utanför. Lämnar Linda och smiter ut utan frågor varför Linda stannar kvar.

 

Businesstolarna på SAS är rejält fällbara men inte helt platta. Maten helt okej (trerätters), frukosten lite tam, goda viner, bra underhållningssystem, jag slocknar och sover väl tre-fyra timar och kollar på 1½ film och lite blandade tv-komedier. Business över Atlaten är så mycket bättre än ekonomiklass.

 

Framme, och ställa sig och vänta på bagaget )jag flög till USA med bara handbagage, men jag har i min idioti köpt lite mat från USA (salsa mm) som jag var tvungen att checka in. Tar en kvart för bagaget att komma, och då fick jag sista beviset på min kärlek till guldkortet. Mitt bagage är tacgat med prioritylapp och kommer bland de första 10 ut på bandet. Klonk. Var är vadslagningen om först bagage när man behöver det som bäst?

 

Othello sa en gång att "Ola är bra på att flyga". Idag håller jag verkligen med honom :ola::-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Hur mkt måste man flyga för o få såna är smarrkort?
Ganska mycket, beroende på bolag, men oftast typ 4 vegasresor per år + lite småtjafs (för mig var det en Australienresa i business + en Vegasresa + lite annat).

 

Kommer bli så ledsen när jag tappar kortet vid årsskiftet :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You have no idea how sorry I am that I didn’t try harder to chase you down here. I will send you the gear, get Doyle to sign a set of books and send those to you as well and if you come back to Vegas even not playing at DoylesRoom, I will get you a one on one dinner with Doyle.

 

-Trish

Snabb respons i alla fall...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo Lisa, se till att dinga ECOSTT light-paket på Prima nu den 12:te. Hotell/flyg ingår inte i det paketet, men jag har ju redan dubbelrum fixat. Ta det på Jöns nya sajt så kan vi tvinga med honom till bunkern också för en Tallinn reviveal!

 

Subsatten för €50 den 11te med 15 säten till den 12te borde vara enklaste vägen tror jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Invägning

 

Fyfan, det var värre än jag trodde, 98,0 pannor :shock:

 

Vad säger ni andra, ska vi starta upp en peppdagbok för att slippa spamma sönder den här?

 

Starta upp en tjockisdagbok, jag är för.

 

98kg ramlade jag in på oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...