Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Bra att du påminde mig.

Skulle skickat ett nytt brev igår men glömde det.

Jag har bra mycket större chans att få tillbaka mina pengar iom att jag vet var råttans brevlåda bor samt att vi har en hel del gemensamma bekanta.

Och så kan jag göra livet riktigt surt för äcklet om jag vill.

När du övat med honom så har jag ett uppdrag åt dig, vad är en rimlig "hittelön"? 25% - 50%?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Helt OT: Det är ganska intressant att pokerspelare är så bra på att spela ett spel där det gäller att vinna så mycket pengar som möjligt men så dåliga på att förhandla sig till bättre villkor i tävlingar. Om jag kvalar in mig till en liveturnering på en sajt så kommer jag inte ha sajtens kläder på mig såvida jag inte får något extra för det - jag betalade ju rake på sajten när jag registrerade mig till kvalet.
Bra att du påminde mig, jag ska skriva Terms and Conditions, där ett sådant krav ingår.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Team Betwaysidan" ligger nu uppe btw i sin första allra enkla variant.

 

Jag har en lång lista på övrig funktionalitet som ska in på den, men tar gärna emot mer tips.

 

Alla tips som jag inte redan tänkt på belönas med en 20+2 subsatte till Pokerfinnkampen eller SM-subsatte 27+2 till SM. Spåna på bara, vad vill ni se för grejsemojs (tänk så här: Det uppenbara har Ola redan tänkt på, så kom med något extra kul och klurigt!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du övat med honom så har jag ett uppdrag åt dig, vad är en rimlig "hittelön"? 25% - 50%?

 

Beror på summan & uppdraget såklart.

Kan ju behövas "externa konsulter" som kostar lite pengar.

 

Får tacka en gång till både dig & Göran,

Skrev om en viss Zlatan som blåste mig och minst en annan på pengar mars 2007.

Han var inte så svår att hitta (att veta både för- och efternamn samt staden där han bor gjorde saken lätt).

Ska ta och skriva med vanlig snigelpost och med en neutral ton den här gången.

 

För min del var det fjuttiga 500EEK men den andra blev drabbades av minst 1000EEK, troligtvis mer.

Skulle inte bli förvånad om det rörde om summor på över 10000kr sammanlagt.

Inte mycket pengar för dom flesta men jag tycker att man ska göra rätt för sig.

 

Lägger upp en efterlysning på forumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Team Betwaysidan" ligger nu uppe btw i sin första allra enkla variant.

 

Alla tips som jag inte redan tänkt på belönas med en 20+2 subsatte till Pokerfinnkampen eller SM-subsatte 27+2 till SM. Spåna på bara, vad vill ni se för grejsemojs (tänk så här: Det uppenbara har Ola redan tänkt på, så kom med något extra kul och klurigt!)

 

Tycker att länkarna "SM" under "categories" och "Svensk Mästare" i ordsoppan längst ner till höger leder till Student-SM.

Student-SM borde ha en egen separat länk och SM-länkarna gå till "riktiga" live & onlinemästerskap.

 

150k, give or take.

 

Vi får diskutera saken om ett tag.

Vill absolut inte göra mig själv (eller andra) skyldig(a) till lagbrott men har inga problem att härja lite i gråzonen...

 

T.ex. mitt "psychobrev" som jag la in i mitt dagbok kan tänkas vara åtminstone oetisk eftersom adressen jag har tillgång till finns i en förenings register i syftet att skicka information från föreningen.

 

Nu är det ingen jävel som bryr sig om jag missbrukar detta eftersom den här lilla skulden på 3000kr drabbar ca 10st andra mer än det drabbar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips:

 

  • Det här skrämde i vart fall alla runt mig för en liten stund sedan. 3212287361_2a54fbd940.jpg?v=0
     
  • "Poker SM" är en särskrivning. Det får bli "Poker-SM" eller "SM i Poker".
     
  • Det ljusblå skär sig något oerhört mot det svarta längst uppe på sidan.
     
  • Dagsdatumet, ie det fetmarkerade i Dec 21 2008, tycks vara ett par punkter större än resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan Ola, kan du ta din upphandling/outsourcing av indrivningsverksamhet offline tack?

 

När du övat med honom så har jag ett uppdrag åt dig, vad är en rimlig "hittelön"? 25% - 50%?

 

"Mjölkade fram" att han som har "Z":s telefonnummer är "Z":s bror.

Fick en del standardjuggehot under samtalet men sånt har jag inte brytt om på flera år.

 

 

Citerar fån mitt dagbok:

""

Uga uga uga!!!

 

Fick tag på "Z":s bror som använder "Z"s telefonnummer.

 

Han var helt oförstående i början men till slut blev det __ALLVARLIGA__ hotfolla ord & annat juggeskitsnack mot mig.

 

Lämnade mitt riktiga namn & mitt nick här på forumet till "mafiosobrossan".

Kan bli riktigt roligt det här.

 

Brodern var förresten helt oförstående om att jag ringer om en skuld om ca 300SEK.

 

Han har nog inte haft mycket att göra med finnpajsare.

""

 

 

Vafan Ola, kan du ta din upphandling/outsourcing av indrivningsverksamhet offline tack?

 

Mycket bra idé.

Iom att jag är inblandat i Olas skivelse kan jag ytterligare en gång säga att jag inte har lust att blanda mig i något som är olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tips som jag inte redan tänkt på belönas med en 20+2 subsatte till Pokerfinnkampen eller SM-subsatte 27+2 till SM. Spåna på bara, vad vill ni se för grejsemojs (tänk så här: Det uppenbara har Ola redan tänkt på, så kom med något extra kul och klurigt!)

 

Jag föreslår ett SMS lotteri med första pris i form av ett "Poker-SM Superpaket", dvs resa, boende och inträde till samtliga live event. Varje SMS man skickar till ett speciellt nummer kostar något i trakten 11-25 SEK (+ eventuell trafikavgift) och innebär en andel i lotteriet. Om tillräcklig stor volym uppnås och det blir ett överskott kan det omvandlas till extra "Poker-SM Paket", mao resa, boende och inträde till Main Event.

 

På hemsidan redovisas antal köpta andelar och hur många paket som kommer att lottas ut och uppdateras lämpligen någon gång per dag beroende på tekniska möjligheter

 

Efter dragning får vinnarna ett SMS svar med en unilk kod som används för att kvittera ut paket. Oavset antal andelar kan varje nummer endast vinna ett paketet.

 

Blir det rusning efter andelar kanske det kan bli ett Superpaket i veckan istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår ett SMS lotteri med första pris i form av ett "Poker-SM Superpaket", dvs resa, boende och inträde till samtliga live event. Varje SMS man skickar till ett speciellt nummer kostar något i trakten 11-25 SEK (+ eventuell trafikavgift) och innebär en andel i lotteriet. Om tillräcklig stor volym uppnås och det blir ett överskott kan det omvandlas till extra "Poker-SM Paket", mao resa, boende och inträde till Main Event.

 

På hemsidan redovisas antal köpta andelar och hur många paket som kommer att lottas ut och uppdateras lämpligen någon gång per dag beroende på tekniska möjligheter

 

Efter dragning får vinnarna ett SMS svar med en unilk kod som används för att kvittera ut paket. Oavset antal andelar kan varje nummer endast vinna ett paketet.

 

Blir det rusning efter andelar kanske det kan bli ett Superpaket i veckan istället.

 

Ursäkta men sms-lotteri tycker jag andas oseriositet och passar inte riktigt in här. Imo ;)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jens är slaktad i Maffiaspelet. Ja, han var såklart Mafioso.

Tråkigt bara att de var tvungna att döda polisen innan de fattade att skåningen var skurk.

 

Muohahaha! Hoppas bara att min maffiabroder hinner slakta de nedriga byborna innan han själv blir hängd.

 

Sitter för övrigt insnöad på Högfjällshotellet i Sälen. Tilten är total. Ingenting har gått rätt på den här resan sedan vi anlände. Allt, allt, allt har verkligen gått åt fanders.

Ikväll ska vi på Lammet & Grisen (en restaurang som Klangefeldt påstår är grym) och om inte det blir en nötupplevelse deluxe så har vi bestämt oss för att utnämna denna resa till den tiltigaste resan i världshistorien.

 

Vi blev lovade stek och golddiggers, vi fick ett brudratio på typ 1/3 och allihop är 50+. Helrör och riktig champagne går inte ens att köpa.

Vi skulle på spa, hamnade på ett barnbadhus med en nerpissad jacuzzi utan bubblor, 1,30 djupt i hela bassängen.

Ser inte ens ut genom fönstret. Det är full snöstorm och dimma. Går knappt att vistas utomhus. Med bil färdas man i 30 km/h och man får stanna varje halvkilometer för att skrapa bort isen från vindrutetorkarna.

 

Eländet är alltså massivt. Återkommer med utförligare rapport när jag är hemma på måndag. Ikväll kommer vi att dränka våra sorger i sprit. Vi påbörjade bilfärden till systembolaget i Sälen (1,7 mil dit) men vi fick avbryta och vända efter bara någon kilometer - vägarna blir igensnöade på två minuter efter att plogbilen har kört. På något sätt ska vi iaf bli fulla. Vi satsar på Lammet & Grisen. Om vi kan ta oss dit dvs...

 

Why God -WHYYYY????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byborna lynchade en man som efterlyste polisen. Det är ju ett tvärsäkert bevis på att den personen inte är polis, eller hur? :oops:

 

Jens är slaktad i Maffiaspelet. Ja, han var såklart Mafioso.

Tråkigt bara att de var tvungna att döda polisen innan de fattade att skåningen var skurk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...