Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Jag är nog den enda i Sverige som INTE sett den serien.. Dock beställde jag hem s01 och ska börja titta på den nu i dagarna :)
Det finns bara ett problem med din plan. Säsong ett är faktiskt sevärd, det är resterande säsonger som... ... ... En bild säger mer än tusen ord:

 

kincks_crap_4.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk beat på lägenheten: Det är extremt lyhört! Inatt fick jag höra mina grannar idka samlag, det var så högt och tydligt att de lika gärna kunde legat i sängen bredvid mig. Som om inte det vore nog vaknade jag av deras väckarklocka i morse också.

 

Man skulle kunna tro att det är lite sexigt med sådana föreställningar men det är det fanimig inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara ett problem med din plan. Säsong ett är faktiskt sevärd, det är resterande säsonger som... ... ... En bild säger mer än tusen ord:

 

kincks_crap_4.gif

 

Tur att jag bara köpte s01 då ;)

Nåt att se fram emot iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk beat på lägenheten: Det är extremt lyhört! Inatt fick jag höra mina grannar idka samlag, det var så högt och tydligt att de lika gärna kunde legat i sängen bredvid mig. Som om inte det vore nog vaknade jag av deras väckarklocka i morse också.

 

Man skulle kunna tro att det är lite sexigt med sådana föreställningar men det är det fanimig inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra jobbat Lisa!

 

Nu är jag officiellt den sämsta pokerspelaren av dagboksmusketörerna... tilt.

 

Nåväl, jag myser med en kopp te i Vasastan och klonkade iaf in Step 5 på första försöket. En klonk till så är jag i Le Finale! :-D

 

Skaffade ett mobilt bredband idag också - Telia. Sjukt dåligt och rekommenderas endast i yttersta nödfall (vilket min situation iofs kan beskrivas som). Det var iaf "gratis" ända fram till årsskiftet, alltid nåt.

 

Och just det ja, det har minsann knullats idag också. Dessvärre var det inte jag som fick den äran, det var i vanlig ordning grannen. Skulle man kanske kunna ta betalt för att låta folk komma och lyssna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför var Telia mobila bredbandet dåligt?

 

Det är väl dagens i-landsproblem antar jag men det är ganska slött jämfört med en vanlig lina. Dessutom har det "kopplat ner" några gånger under kvällen. Har tagit ett par minuter för det att hitta tillbaks. Jag tiltar ur på sånt...

 

"Större" sajter som exempelvis Fejsboken tar låång tid att ladda... etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffade ett mobilt bredband idag också - Telia. Sjukt dåligt och rekommenderas endast i yttersta nödfall (vilket min situation iofs kan beskrivas som). Det var iaf "gratis" ända fram till årsskiftet, alltid nåt.

 

mitt telia mobilt är hur bra som helst (bortsett från att jag failade pinkoden tre gånger senast och inte hittat koder för att återställa :()

 

Det är väl dagens i-landsproblem antar jag men det är ganska slött jämfört med en vanlig lina. Dessutom har det "kopplat ner" några gånger under kvällen. Har tagit ett par minuter för det att hitta tillbaks. Jag tiltar ur på sånt...

 

"Större" sajter som exempelvis Fejsboken tar låång tid att ladda... etc.

 

Mehh!! gratulerar! Har själv bara använt Tele2:s (modemen la av i 5-15 sekunder ibland innan uppdatering ca mars 2008) och 3:s tjänster med donglar dom skickade mig.

 

Förutom att det är slött som fan ibland har det fungerat bra för mig, även i 120-140km/h på E4 (vi hade lite bråttom hem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags att dra vidare. Jag kommer att sluta på Betway, sista dagen är på fredag. Anledningen till mitt beslut är att en fortsättning hade inneburit en flytt till London (igen) vilket jag inte var/är särskilt sugen på.

Jag har Betway att tacka för otroligt mycket och det skulle bra mycket space att rada upp allt här så jag nöjer mig med att säga tack för allt till alla mina gamla kollegor.

 

Tänkte egentligen sitta på den här informationen tills på fredag men jag kom på att det kanske finns folk här på forumet som har supportärenden eller dyl som de behöver hjälp med. PM:a mig i så fall, senast torsdag.

 

Vad som händer härnäst återstår att se! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag bara skriva av mig...

 

Jag har varit välsignad med att ha egen tvättmaskin de senaste fem åren. Innan dess var det tvättstuga som gällde. Jag brydde mig inte så mycket om konflikterna kring tvättstugan under den tiden. Jag tvättade inte så ofta då min blödiga morsa tvättade åt mig (ja, jag vet, curlingbarn, men det gällde bara tvätten). Det var snarare humor att läsa alla lappar om ludd i torktumlaren, stulna wettex-trasor och annat kriminellt som pågick där nere.

Jag undvek således tvättstugan inte bara av lathet utan också pga rädslan att man skulle råka väcka någon gammal drake som minsann tänkte göra folk av gossen i 1B om han inte moppade golvet efter tvättiden.

 

Hur som helst. Nu har jag ju flyttat till Stockholm och det är åter dags att göra entré på det slagfält som kallas tvättstugan. Nu är jag snart 30 och har väl lite mer pondus om man säger så.

Jag bokade en tid igår för att undvika att behöva köra commando på kontoret under resten av veckan. Mitt på dagen var den enda tid som var ledig och alla tider var i tretimmars-intervall.

Jag missade givetvis tiden med ca en timme och någon jävla kärring hade snott maskinerna och dessutom låst in min smutstvätt. Dörren till tvättstugan låses nämligen med en liten nyckel som finns i ett nyckelskåp så att endast den som tvättar kan komma in. Jag köper att min tid försvann eftersom jag var sen och reglerna säger att det är fritt fram efter 45 min om ingen har dykt upp. Det var bara att boka en ny tid och hoppas att mina svettiga kläder fanns kvar idag.

 

Idag kommer jag ner på min nya tid, punktlig som fan dessutom för att inte upprepa gårdagens fadäs. Vad ser jag då? Jo minsann, fanskapet före mig har dragit över sin tid. Kunde se på timern på maskinerna att det bara var ca 10 min kvar på tvättprogrammet så det var väl iofs inte hela världen. Jag ger människan 20 min för att avsluta programmet och ta sin tvätt. Under tiden sätter jag mig och sippar latte.

Efter 20 min går jag ner igen. Inte en människa i sikte, maskinerna fortfarande fulla! Vad fan i hela helvete?? Att man råkar dra över lite på tiden är sin sak men skyndar man sig inte isf för att lämna plats åt nästa? Barbari är vad det är!

 

Funderar seriöst på att sätta upp en lapp...

 

/Gubb-Jennez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...