Gå till innehåll

.


Aaaah

Recommended Posts

  • Svars 730
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är inte rädd för draget men jag vill ta betalt

Jag bettar på samma sätt med nötfärgdraget, som jag gör om jag hade set, överpar, toppar, air

 

Så du betar alltid pott på flopp, när du betar vill säga?

 

Jag tycker det är lite overkill men funkar för dig så är det väl ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä inte alltid, beror på antal spelare till floppen, hur många blinds prehöjningen var på, vilket stackdjup motspelaren har, och lite på vad jag vet om hur aggressiv/passiv fi är osv

 

Men rent generellt bettar jag hårdare på dragiga brädor än på torra (oberoende om jag själv har set, toppar, drag eller bettar tom)

 

Sen kan jag inte påstå att det är något överhuvudtaget som fungerar i mitt spel just nu :cry:

 

 

Asså jag vill bara ha en dialog om detta för jag tror att du kan vinna mer på att dra ner ditt betande på flopp.

Anledningen är att jag gjorde som du för dryga året sen men fick en tankeställare av en annan spelare, som jag iofs visste va bra (vilket jag inte är i närheten av att vara), och ändrade min betsize. Det har definitivt gynnat mitt spel både då jag spelade på SvS 1/2 och numera på en annan nivå/site.

 

Sen tror jag nog att massor i ditt spel funkar men det känns bara inte så ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä inte alltid, beror på antal spelare till floppen, hur många blinds prehöjningen var på, vilket stackdjup motspelaren har, och lite på vad jag vet om hur aggressiv/passiv fi är osv

 

Om du menar i just den där aktuella handen så höjer jag pot utg och han synar från blinds så potten är ganska liten, så i det scenariot kommer jag nog nästan alltid att betta pot eller precis under

 

Men rent generellt bettar jag hårdare på dragiga brädor än på torra, både på floppen och på turn (oberoende om jag själv har set, toppar, drag eller bettar tom)

 

Vill höra fler kommentarer om detta är bra eller dåligt och varför ni tycker så?

 

 

Sen kan jag inte påstå att det är något överhuvudtaget som fungerar i mitt spel just nu :cry:

 

Betar du pott med draghänder på drag board också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt sjukt sjukt! Kolla All-In EV, jag tror inte jag har vunnit en endaste all-in i en stor pott denna månad :evil:

 

20090325winnings.th.jpg

 

Intressant graf, Min all in-ev ser exakt likadan ut, men däremot så är mina non-showdowns tokback och showdowns plus. Tvärtemot dig alltså just på de två. Tyder det månne på att jag är för tightvek? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ger bra kommentarer och jag ska absolut tänka på betsize

 

Jag tänkte på att eftersom du tolkade mina stora bets på dragiga brädor som om jag var rädd för färgen så är det väl förmodligen många andra som också tolkar betsize'n på olika sätt, tex att jag är svag i vissa situationer osv (fast de tolkar kanske fel just då) men oavsett så kan jag ju eventuellt hamna i trubbel pga deras missuppfattning så att säga

 

Tex att jag har toppar men de uppfattar mej som svag och helt plötslligt raisar högt och jag måste ta ett all-in beslut enbart på grund av att det uppfattade mej som svag

 

Det är klart att man kan tolka det som om du är rädd men det jag är ute efter är en mer balanserad betting där man med monster strävar efter att få in det senast på river.

 

I nämnda fall har FI 99 innan handen startar. Du höjer till 8 och FI synar, han har då 91 kvar och pott är 18. Betar du runt 13 på flopp och FI synar har han 78 kvar inför turn med en pott på 44.

Du kan då beta runt 30 på turn för att få FI comittad och kan utan problem lägga ett bet på 50 på river då potten i det scenariot är runt 100. Då är FI nästan tvungen att syna med enbart topparet eftersom han får 3x pengarna.

 

Om du sen betar likadant med drag/tom eller TP men möter motstånd och måste folda så har du sparat 2½BB. Det gör en hel del i långa loppet för din winrate BB/100. Det är så jag resonerar. Det funkar i alla fall för mig. Fast jag är ju ingen expert inte.

 

Skulle vara riktigt bra om man fick en (vettig) analys av den där tomtegrafen

 

Det kan jag inte hjälpa dig med då jag själv håller på att sätta mig in i HM. Däremot kan jag, som jag sa tidigare, säga att allin EV är värdelöst på SvS då FIs muckade händer aldrig syns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testar att ta det lite lugnare och använda 3/4 pobet-knappen lite mer så får vi se hur det går 8-)

 

GL.

 

Ja jag vet att det visar fel, men om du kollar på grafen så ser du att för varje gång All-In EV går upp så går Showdown Winnings ner med nästan samma belopp och jag har torskat en jävla massa 80/20 All-In's

 

Jag tror inte du ljuger om det och jag har varit där och gjort det och vet hur det känns, men det jag menade va att själva grafen e värdelös för de gånger man vinner en allin och FI muckar så vet du ju inte om du dragit ut eller inte och HM (om jag fattat rätt) räknar då dig som favorit i vilket fall som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla SvS-dealer kan du trycka på den lilla gröna "Run Good"-knappen de sista dagarna denna månad så att jag får ett litet pluss?

 

svsdealer.jpg

 

Sjukt sjukt sjukt! Kolla All-In EV, jag tror inte jag har vunnit en endaste all-in i en stor pott denna månad :evil:

 

20090325winnings.th.jpg

 

Det där är starsdealern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här får du ett tips på god kyckling till en annan gång :)

 

Lägg 2 kg kycklingfilé i en ugnspanna.

Rör ihop:

5 dl creme fraiche

3 dl grädde

0,5 dl soja

1 tsk sambal oelek

Slå detta över kycklingfiléerna

In i mitten av ugnen. 175° 1,5 tim (om kycklingen är djupfryst, annars 1 timme)

 

ingredienser.th.jpg

 

2kgfrystkyckling.th.jpg

 

innanugn.th.jpg

 

sergottut.th.jpg

 

Grymt bra tips, det tackar vi för..

Kycklingen + Bulgur blev ruskigt gott tillsammans :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...