Gå till innehåll

.


Aaaah

Recommended Posts

Så eftersom fi har just 20/17 så vet man att han alltid har oss slagna på turn när han väljer att checka, eller vad? Om vi hade varit OOP, hade du checksynat då, eller hur hade du spelat?

 

Jag säger ju att jag skulle ha BETAT TURN, läs ordentligt...

 

Fi's agerande efter det hade gett info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 730
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag säger ju att jag skulle ha BETAT TURN, läs ordentligt...

 

Fi's agerande efter det hade gett info.

 

OCh om FI synar ditt bet vad gör du då? Han har ju inte talat om vad han har för hand då. Du har vare sig mer eller mindre information om var du står i handen då än innan, eller hur? C/R FI så är vi med största säkerhet slagna.

 

Scenario:

FI synar bara ditt infobet. FI leder sen ut på river. Vad säger det dig då? Att vi är slagna? Att FI värdebetar en färg eller stege? Eller bluffar FI på en otrevlig bräda? Eller att FI stoppbetar med ett tvåpar?

 

Jag har svårt att se varför man betar för info och vad ett sånt bet skulle ge för info. Jag betar antingen för värde eller bluff/semibluff men aldrig för info.

 

EDIT: Att FI är 20/17 säger absolut inget hur han spelar på turn eller river imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bettar ofta hårt på dragiga brädor och lite lägre på torra brädor

Om det är bra eller dåligt får ni gärna kommentera!]

 

Personligen tycker jag det räcker med att beta 70-75% av pott oavsett bräda. Jag tror inte du får någon som synar ett sånt bett med drag att folda för ett pottbet.

 

Frågan är vad du betar när du själv har ex nötfärgdraget? Tror att du i längden kommer stöta på spelare som kommer inse att du betar mer när du är rädd för brädan vilket möjliggör ett floatspel mot dig.

I nämnda pott så undrar jag om du foldat på turn om han betat 65% av pott?

 

 

 

 

[Jag trodde att han mycket väl kunde ha fått färgen på turn, vad ska han ha liksom? Det sista Esset?]

 

Om han är en regular som du säger så tror jag inte han foldar allt utom A eller drag på flopp. Tror dessutom att som reg hade han nog betat eller slagit om med draget på den floppen.

 

Det enda som jag kan få betalt av 2gator här är väl en hög klöver? Eller ett lägre set? (och uppenbarligen stegen som han helt otroligt synade in).

 

Just därför bör du beta för värde. Har han inte klöverna så lär han folda det mesta. Du vill ju inte låta en hand innehållande ett klöver dra till färgen som va det som hände. Att han turna stegen är: Shit happens, men såna vill man ju ska syna 8 dagar i veckan på floppen. Det är ju dom som göder ens BR i det långa loppet.

 

 

Jag ger honom iofs en bra chans att bluffa om jag bettar turn, jag vet dock inte hur ofta han bluffar där. Oavsett så tycker jag inte att det är jättekul att syna hela stacken på den turn.

 

Vem har sagt att du måste syna för hela stacken? Du har petat in 23 sek i potten som är på 48 så ett bet på ca 60-65% (29-30) gör dig inte comittad på något sätt.

 

Edit: Fast å andra sidan så hade jag nog inte vikt för en push utan i så fall synat och bett gudarna om en parning av brädan.

 

På river tycker jag inte att det är någon idé att bluffa, jag tror att han alltid kommer att syna med en klöver och typ aldrig att syna utan en klöver

 

Här håller jag med. Din hand har ett klart showdownvärde, använd det. Betar du och får en C/R mot dig så viker iaf jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Fi synar turn och den 4:e klövern landar på river, då:

 

1. Fi betar ut på river = vi foldar.

2. Fi checkar och vi checkar efter, känns bara dumt att beta eftersom vi endast lär få syn av en hand som slår oss.

 

Och om den fjärde klövern inte landar på river. Vad gör du då i nämnda scenario?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL Holdem $2(BB)

 

trinna ($15.29)

Saul ($147) SuperFisk 83/16 på 97 händer, fold to 3bet 50%

Mojko! ($202)

BigBoyen ($371) SpewApa 30/21 på 272 händer, fold to 3bet 0%

Aaaah ($176)

 

BigBoyen posts (SB) $1

Aaaah posts (BB) $2

 

Dealt to Aaaah :Qs::Qb:

fold,

Saul calls $2

fold,

BigBoyen raises to $8

Aaaah raises to $28

Saul calls $26

BigBoyen calls $20

 

FLOP ($84) :7g::Kh::Jg:

check,

 

Aaaah?

Hur skulle du spela här och varför?

 

Är det superfiskigt att beta halvpott o folda omslag? De flesta FI brukar ju aldrig rejsa om de inte verkligen har något nötigt. Får du bara syn lär du leda och kan fortsätta bomba på turn.

 

Eller bör man va rädd för K och checka här? AK och KQ känns ju inte helt oväntat om en av FI har. Öhh, fast å andra sidan finsn det nog en hel del händer till man kan lägga in i deras range... Ähh, beta måste va the shit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdag 2009-03-24

 

Löpband 10min

 

Latsdrag, rak stång, brett grepp, framför huvudet http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=140

80kg*6 rep

80kg*6 rep

80kg*6 rep

 

Sittande rodd, v-handtag http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=141

90kg*8 rep

90kg*8 rep

90kg*8 rep

 

Crunches http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=125

Några st

 

Latsdrag, handflator mot varandra, axelbrett grepp, i maskin

75kg*8 rep

75kg*8 rep

70kg*8 rep

 

Sittande rodd, rak stång, brett grepp, i maskin

90kg*8 rep

80kg*8 rep

80kg*8 rep

 

Löpband 10min

 

Växlande hantelcurl http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=78

23.8kg's hantlar*6 rep

21.2kg's hantlar*8 rep

21.2kg's hantlar*8 rep

 

Löpband 10min

 

Växlande hantelcurl http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=78

21.2kg's hantlar*8 rep

21.2kg's hantlar*8 rep

18.8kg's hantlar*8 rep

 

Crunches http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=125

Några st

 

Sittande vadpress http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=104

30kg*10 rep

30kg*10 rep

30kg*10 rep

 

Koncentrationscurl http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=55

11kg's hantlar*8 rep

11kg's hantlar*8 rep

11kg's hantlar*8 rep

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL Holdem $2(BB)

 

JFT96 ($213)

Mr_Micke ($99.18) 68/43 2.1 i aggfaktor

cirkuscott ($387)

Aaaah ($713)

 

Mr_Micke posts (SB) $1

JFT96 posts (BB) $2

 

Dealt to Aaaah :7h::8c:

Mr_Micke calls $1

fold,

Aaaah raises to $8

fold,

Mr_Micke calls $6

 

FLOP ($18) :3s::7s::4c:

check,

Aaaah bets $13.50

Mr_Micke calls $13.50

 

TURN ($45) :3s::7s::4c::8s:

Mr_Micke bets $77.68

 

Syn eller Fold och varför?

 

Han har ju inget mera bakom så kan inte hitta en enda anledning att folda denna.

Meningslös post i.m.o easycall det är texas inte omaha. Mucka mot 68/42 eller vafan han lirade här är -ev, du kan lika väl ställa dig vid mcdonald's drive-in lucka med ditt cv om du funderar över en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

TURN ($45) :3s::7s::4c::8s:

Mr_Micke bets $77.68

 

Syn eller Fold och varför?

 

Om du ska vika HU varenda gång det lägger sig en trefärg på bordet så tror jag du har en stor läcka att täta. Definitivt mot en sån aggro.

Dessutom kan man fundera på varför han överbetar potten så till den milda grad att han i princip är allin, eller hur.

 

Edit: Sen måste det va nått fel på HHn eftersom han synar från SB innan du höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kör du så många muskelgrupper under samma pass?

 

 

Har ett nytt uppläg där jag kör alla muskelgrupper 2ggr/vecka

 

Har precis lagt om schemat från 5dagar:

Mån: bröst

Tis: rygg

Ons: axlar

Tor: biceps

Fre: triceps

 

Nu tränar jag 4dagar:

Mån: bröst/triceps/axlar

Tis: rygg/biceps

Ons: vila

Tor: bröst/triceps/axlar

Fre: rygg/biceps

 

Mage tränar jag lite när det passar, typ när jag är slut i armarna så kör jag lite mage för att vila armarna en stund

 

Jag byter ut vissa övningar ibland lite slumpmässigt

 

Tänker prova 4dagars upplägget i några veckor för att se om det ger bra resultat

 

Jag har alltså egentligen gått från att dela upp muskelgrupperna på 5 dagar/vecka till 2 dagar*2ggr/vecka och då blir det helt enkelt många muskelgrupper per dag 8-)

Har ändrat för att jag tror att det kan ge positivt resultat (många styrkelyftare brukar träna tävlingsövningarna/muskelgrupperna 2ggr/vecka), förmodligen går jag tillbaka till det gamla schemat om kroppen inte svarar som jag hoppas å ökningarna uteblir

 

Hur tränar du själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltså egentligen gått från att dela upp muskelgrupperna på 5 dagar/vecka till 2 dagar*2ggr/vecka och då blir det helt enkelt många muskelgrupper per dag 8-)

Har ändrat för att jag tror att det kan ge positivt resultat (många styrkelyftare brukar träna tävlingsövningarna/muskelgrupperna 2ggr/vecka), förmodligen går jag tillbaka till det gamla schemat om kroppen inte svarar som jag hoppas å ökningarna uteblir

 

Hur tränar du själv?

 

Ok..intressant schema. För tillfället inget allt, nyss tillfrisknad från körtelfeber+gulsot så chillar nu. Annars så blir det kanske 4 dagar i veckan med en polare. och vi kör 2 muskelgrupper per gång typ. Dock kör vi mage som en muskelgrupp, och vi torterar den något så fruktansvärt..:-)

 

vad har du för syfte med din träning förresten? Antar att du du vill bli stor som ett hus med tanke på antal reps du kör :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..intressant schema. För tillfället inget allt, nyss tillfrisknad från körtelfeber+gulsot så chillar nu. Annars så blir det kanske 4 dagar i veckan med en polare. och vi kör 2 muskelgrupper per gång typ. Dock kör vi mage som en muskelgrupp, och vi torterar den något så fruktansvärt..:-)

 

vad har du för syfte med din träning förresten? Antar att du du vill bli stor som ett hus med tanke på antal reps du kör :mrgreen:

 

8 reps på nästan allting är väl ganska standard? 4 dagar i veckan, 2 muskelgrupper = 8 muskelgrupper. Det funkar väl om du verkligen kör basövningar som tar fler muskelgrupper på samma gång, men det är väl knappast standard.

 

framsida lår

baksida lår

vader

bicep

tricep

lats

korsrygg

axlar

bröst

mage

 

10 muskelgrupper och då räknar jag hela axeln som en muskel, samt att jag inte har med några som helst "extramuskler" i stil med traps som många gillar att piska lite extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..intressant schema. För tillfället inget allt, nyss tillfrisknad från körtelfeber+gulsot så chillar nu. Annars så blir det kanske 4 dagar i veckan med en polare. och vi kör 2 muskelgrupper per gång typ. Dock kör vi mage som en muskelgrupp, och vi torterar den något så fruktansvärt..:-)

 

vad har du för syfte med din träning förresten? Antar att du du vill bli stor som ett hus med tanke på antal reps du kör :mrgreen:

 

Dags att sätta igång o lyfta lite skrot igen då :-)

 

Syftet är väl typ muskler och man mår ju bra av att träna liksom 8-)

 

Inbillar mej att 6 till 8 reps är bäst i de flesta övningar, kör man 6or så ligger man på ungefär 90% av 1 RepMax

Det finns ju så många teorier om vad som är bäst för styrka och för att bygga

Man borde väl läsa på lite bättre, men tills jag vet bättre så kör jag vidare med mina 6or, 8or och några enstaka lågrep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...