Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Jag som tänkt gnälla om att 28 grader med 1-3 m/s gör att jag definitivt avstår.

Finns det plats för en till i bilen och har bilen AC?

Nu känner jag mig taskig men jag fick med mig sambon på resan och jag vet att hon har svårt för överraskningar... samt att vi ska mellanlanda hos min brorsas familj i Köping. Hade jag haft bilen själv så hade det varit fritt fram att joina + att vi dessutom fyllt bagageluckan med några randomnissar utanför cosmopol.

Jag lovar att raisefolda på cosmopol nästa gång som kompensation... eller helt enkelt se till att jag är solo i bilen nästa pokertour i sweden.

/toffeln

• Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

kommentar fr ett svenskt utedass:

Nåjo. Jag erkänner att bloggandet gått ner något på sistone, men vad fan.... Det är varmare än ett kamelarsel ute, jag har ett garage att byta panel på, och dessutom är jag just nu ute i sommarstugan och gör jävligt mycket ingenting. Spelar lite "kulörte balloner" headsup mot min tvåårige son. Här snackar vi begränsad Skicklighetsaspekt

Postad

Nu är det 24 anmälda. Det är dessutom exakt 19 grader i pokerlokalen men har justerat upp termostaten en aning. Vill ju inte att alla ska ligga sjuka imorgon. Tippar på att 21-23 blir lagom.

...utedass

Bra att du redan börjat öva. Det är nämligen torrklosett som gäller för samtliga lirare ikväll.

Edit: Jävlar vad det åskar nu... Vore ju skoj om strömmen gick! :-/

Postad
Nu känner jag mig taskig men jag fick med mig sambon på resan och jag vet att hon har svårt för överraskningar...

eller helt enkelt se till att jag är solo i bilen nästa pokertour i sweden.

/toffeln

Det är helt ok. Man vet aldrig vad som händer när jag är med...

Orkade bara inte kombinationen värme och åka tåg/buss nu.

Dessutom var Mike lite sen med inköpet av AC så vi skyller på honom istället ;-)

Edit: Jävlar vad det åskar nu... Vore ju skoj om strömmen gick! :-/

Jag håller tummarna upp (för er).

Vore ju tråkigt om AC:n gick sönder av blixtnedslag eftersom jag planerat att komma förbi vid ett annat tillfälle...

Postad

Liten rapport från inbjudningsturneringen "Sommarbomben 2009":

Lol @ pokerspelare. Ett dygn innan turren startar är det ungefär 13-15 stycken som anmält sig. När så det närmar sig så börjar anmälningarna rasa in. Det slutade med att vi blev 23 killar och 2 tjejer som trängde in sig i ett, till en början, svalt pokerrum och inledde kvällen med en musikquiz. Vi kan väl torrt konstatera att det är tur att de flesta av oss ägnar sig åt poker istället för musikfrågesport... :roll:

Först ut ur turren var Valterego som istället intog soffan och började blogga. (Ni kan läsa hans rapport från kvällen här!) Han följdes snart av en strid ström losers varav några valde att flytta ut ur det nu ganska varma och fuktiga rummet och istället ställde upp ett cashgamebord i garaget. Spelet blev 5/5 dealers choice. Nu var valmöjligheterna för dealern inte speciellt stora eftersom de begränsade varianterna till THNL samt Omaha High PL.

Inne i turrerummet pågick spelet för fullt. Stundtals var ljudnivån strax över jumbojetnivå när diskussioner om bad beats, skojiga syner och starka läggningar blev intensiva. Tror också att alkoholintaget hos vissa spelare påverkade röstläget lite grand...:mrgreen:

När klockan med god marginal passerat 2:00 och med åskan dånande utanför fönstren var det så äntligen dags för finalbordet dit åtta lyckliga tagit sig. Undertecknad åkte dock ut strax innan, (tror det var 9:e eller 10:e plats) när jag med knapp startstack kvar ställer in med A3o och får syn av Danne "TheAdmin" Lundell som hittat 22. Först ut på floppen var en tvåa och min turrekväll var över.

Finalbordet bestod av Jocke (Ängeln17), Mats W, Danne (The Admin), John (JohnH), Cosmin G, Mattias (Torax), Rogga E, samt Emil (emilio_15).

Ängelns svärson "Ruda" ställde snällt nog upp som dealer på finalbordet. En uppgift han genomförde på ett strålande sätt för övrigt!

Ängeln ångrade nog att han krävt ett deltagarantal på minst 20 för att dyka upp eftersom finalbordet drog ut rejält på tiden. Vi kan nämna att det fanns drygt 510K marker totalt i spel med på blinds 4/8K på ft när det återstod tre spelare. Rejält med spelutrymme med andra ord!

Klockan 4:40 var så äntligen en vinnare korad och det blev Cosmin Groza som kammade hem förstapriset på c:a 10.000:-. Vi får hoppas han är lika lyckosam när han nu i juli ska iväg till Barcelona och lira EMOP ME. Vi önskar honom givetvis lycka till!

På andraplatsen hittar vi Jocke, aka Ängeln17 som fick c:a 5K för besväret. Tredjeplatsen tog Danne, aka The Admin (c:a 3K) och Rogga E från Katrineholm plockade hem 2K för sin fjärdeplats.

Vi blev ett gäng kvar i lokalen varav åtta man fortsatte med lite slaskigt cg fram till strax före 6 på morgonkvisten.

Nöjda med kvällen och natten gick vi så och la oss. Gäststugan fick besök av emilio_15 och JohnH som fick dela på en dubbelsäng. Vad som hände därinne kan jag tyvärr inte skriva någon rapport om, det får ni kolla i deras respektiva dagböcker här på forumet... :-D

Klockan halv 12 vaknade jag och klev upp och mötte en förvånansvärt pigg JohnH. Efter frukosten, som för min del bestod av tre koppar starkt kaffe, två rostade mackor och ett otal cigaretter, väckte vi emilio_15 så även han fick lite mat i sig innan han skulle åka med JohnH och dennes sambo till Örebro.

Jag vill passa på och tacka alla som tog sig tid att komma och lira och som i vissa fall åkte rejält långt och som gjorde kvällen till en riktigt trevlig historia. Nästan en liten succé imo.

Kommer att lägga upp en massa bilder från gårdagen när väl min sambo kommer hem. Hon har nämligen lyckats få med sig mobilens USB-kabel till Västergötland...:-(

Det kommer att bli en repris framåt senhösten och jag hoppas då att ännu fler forumiter ansluter och gör även den turren till en, om möjligt, ännu bättre happening!

Finalbordresultat:

1:a Cosmin Groza, Hallsberg

2:a Jocke "Ängeln17", Linköping

3:a Danne "The Admin", Kumla

4:a Roger Eriksson, Katrineholm

5:a Mattias "Torax", Hallsberg

6:a Mats Wahlqvist, Kumla

7:a John "JohnH", Stockholm

8:a Emil "emilio_15", Hällefors

Postad

Tack för en trevlig och välarrangerat turnering. Det va en ny upplevelse att få lira en MTT i din nya bastu :mrgreen:. Med andra ord skippa planerna på att bygga en, du har den redan.

Ska försöka sammafatta hur jag upplevde kvällen/natten i min dagbok när jag fått någon timmes sömn. 1½ i morse efter hemkomst innan det va dags att gå upp har satt sin spår.

Postad
Härlig sammanfattning, nästan så jag blev sugen på att vara med nån gång ;-)

Du är varmt välkommen till nästa inbjudningsturre som troligtvis går av stapeln i september/oktober någon gång.

Tack för en trevlig och välarrangerat turnering. Det va en ny upplevelse att få lira en MTT i din nya bastu :mrgreen:. Med andra ord skippa planerna på att bygga en, du har den redan.

Ska försöka sammafatta hur jag upplevde kvällen/natten i min dagbok när jag fått någon timmes sömn. 1½ i morse efter hemkomst innan det va dags att gå upp har satt sin spår.

Hoppas hemresan gick bra och att svärsonen inte blev alltför utskälld av dotra din! :-D

Ses i Lkp nästa gång.

Postad

Hoppas hemresan gick bra och att svärsonen inte blev alltför utskälld av dotra din! :-D

Ses i Lkp nästa gång.

Hehe, det va inte honom hon va sur på utan mig som tvingade honom att vara kvar så sent ;-). hon pratar inte med mig idag men det går över. Barn har rätt att bli sura på sin föräldrar men de kommer alltid tillbaka så småningom.

Resan gick utmärkt. 1 timme 20 minuter till Ekholmen här i Linköping.

Min sammanfattning av kvällen ur min synvinkel kan du se här:

Linköpingsgubben far till Kumla för att spela poker.

Postad
Hehe, det va inte honom hon va sur på utan mig som tvingade honom att vara kvar så sent ;-). hon pratar inte med mig idag men det går över. Barn har rätt att bli sura på sin föräldrar men de kommer alltid tillbaka så småningom.

Resan gick utmärkt. 1 timme 20 minuter till Ekholmen här i Linköping.

Min sammanfattning av kvällen ur min synvinkel kan du se här:

Linköpingsgubben far till Kumla för att spela poker.

Bra sammanfattning om än något lång... ;-) Finns dock några sakfel:

*Det fanns bara 2 kvinnor där, inte 3. Vi var många iofs kärringar men det är nog inte samma sak...

*Musiken var inte suggestiv - den var blandad.

*Jag hade inte JJ. Sista gången jag hade JJ var när jag slog ut Valterego i Lkp.

Skönt att höra att resan gick bra. Har hon pratat med dig än? ;-)

Lät trevligt, hur gick det för spelarna vid cgbordet?

Jag och Simon är gärna på vid nästa inbjudningsturnering. =)

Det blev lågt spel, bara 5/5 DC. En av Katrineholmarna plussade ett par K annars gick nog mest markerna runt hela tiden. Skönt slaskigt spel imo. Själv backade jag en femhunka ungefär varav nästan hela den summan berodde på en hand där jag hade mellanpar samt färgdrag. Vi blev tre spelare all in på flop, en hade TPTK, en färgdrag och sen jag med ovanstående. Turn ger mig tvåpar och river ger mig färgen. Jag hade Q-hög färg men en av de andra lyckades ha den K-höga färgen...:-(

Ni är välkomna. Håll ögonen öppna framåt september.

Postad
Bra sammanfattning om än något lång... ;-) Finns dock några sakfel:

*Det fanns bara 2 kvinnor där, inte 3. Vi var många iofs kärringar men det är nog inte samma sak... Korrigerat. Tog dig för en kärring :mrgreen:

*Musiken var inte suggestiv - den var blandad. Blandad eller inte. Suggestiv va den ändå.

*Jag hade inte JJ. Sista gången jag hade JJ var när jag slog ut Valterego i Lkp. Ändrat. En knekt hade du iaf om inte mitt minne sviker helt. Men vad hade du för hand då?

Skönt att höra att resan gick bra. Har hon pratat med dig än? ;-)

.

:-D Nä, brukar ta några dagar :-D. Fast hon pratade med frugan i morse.

Postad

Lät som en rolig kväll. Spelar själv mest CG och är lite av en lurker här på PF så var inte så jättesugen den här gången. Men nu när jag läst sammanfattningen blev jag sugen så kanske nästa gång :-)

Postad

Som tidigare utlovat kommer här lite bilder från turren.

Kvällen inleddes med en liten och enkel (?) musikquiz där man tävlade bord mot bord. Det vinnande bordet erhöll 900 extra i marker samt lite pokerrelaterade goodies.

3e66c046.jpg

Som alltid vid lite större, prestigefyllda turneringar fanns det en hel del railbirds på plats:

f45d316d.jpg

En close-up på herr Ängel...

4632a7f0.jpg

...och bredvid honom satt den omtalade fröken Doris. Precis som Ängeln skrev i sin db tror jag att hon hade betydligt större koll än vad hon gav sken av. Hade hon bara tightat till sig efter att ha fyrdubblat sin stack kunde det ha gått hela vägen. Till höger sitter vinnaren Cosmin. Mellan dom tittar Stefan från Askersund fram.

b8668512.jpg

Vem den här forumiten är råder väl inga tvivel om:

ae58051d.jpg

Han var även först ut ur turren och fick lite tid till vila och eftertanke:

643e1e78.jpg

En av de stora uppsidorna med livepoker är alla människor man träffar, och inte minst de osannolika ställena man ibland hamnar på. Hur ofta går man ut från ett bord i en fullt utrustad turnerningslokal för en pisspaus, och står och urinerar blickandes över en äng i solnedgång med ett hönshus några meter åt höger? Mike, jag gillar dig.

...och det var väl här någonstans han hängde ut den. Tycker inte riktigt hönsen är sig lika sen den kvällen...:mrgreen:

e3cafca8.jpg

Tre forumiter på samma bordsände. Torax, Emilio_15 samt JohnH:

77b94c24.jpg

Närbild på solglasögonförsedd Torax:

2d363f87.jpg

För att slippa hettan i turrelokalen flyttade några cg-lirare ut i garaget för lite 5/5 dealers choice:

af719268.jpg

Finalbord! Fr vänster: "Ruda" som agerar dealer, Danne "Theadmin", vinnaren Cosmin Groza samt Jocke "Ängeln17":

3f9574a5.jpg

När så finalbordet avslutats vid 4:30 lirades det lite cg. 5/5 TNLH var spelet:

734f5af4.jpg

Vill passa på att än en gång tacka alla som kom och gjorde kvällen till en minnesvärd upplevelse. Ett extra tack till er som åkte många mil för en low-limit-turre. (Bl.a JohnH, Ängeln med svärson, Emilio_15, Valterego med sällskap samt Katrineholmarna och Askersundarna!)

Lät som en rolig kväll. Spelar själv mest CG och är lite av en lurker här på PF så var inte så jättesugen den här gången. Men nu när jag läst sammanfattningen blev jag sugen så kanske nästa gång

Du är välkommen i höst!

Tackar för en trevlig kväll/afton/natt/morgon. Fint väder, snälla höns, bra stämning, tighta spelare, perfekt frukost, mysiga katter, jobbiga flugor.

Det var så lite så. Kul att du dök upp trots en resa på 50 mil! Gäststugan är givetvis förbokad till dig inför höstens inbjudningsturre!

En knekt hade du iaf om inte mitt minne sviker helt. Men vad hade du för hand då?

Minns inte men det var inte JJ iaf...

Nä, brukar ta några dagar . Fast hon pratade med frugan i morse.

Nåja, alltid något. Jäkla trevlig svärson har du iaf!! Hälsa.

Postad
Minns inte men det var inte JJ iaf...

Inte minns du men att det inte va JJ är du säker på :roll:.

Jag är rätt (95%) säker på att det va just JJ du hade. Vad skulle du annars syna, en allin och ytterligare en push från mig som täcker dig, med som jag med QQ leder mot? För AK/AQ var det absolut inte efersom jag vet att jag tänkte,

-Skönt att han inte har något överkort iaf.

Jag är hundra på att du hade minst en J iaf. Men å andra sidan spelar det mindre roll i efterhand.

Forumturnering idag?

Postad

Hmm, om jag hade synat en allin och din push borde jag ha åkt ut eller blivit helt tom och tvingats till rebuy, eller hur? Jag gjorde rebuy med c:a 2K kvar i stacken och ut ur turren åkte jag när theadmin synade min A3o med 22 som höll. Nu är jag lite förvirrad... :roll:

Nåja, skitsamma. Kul hade vi iaf...

Postad
Vad liten jag ser ut :-(.

Kom igen när du är 35 och fortfarande ser liten ut :-) Sittandes vid bordet är det ju hur som helst varken ålder eller storlek som brukar avgöra. Trevligt att träffas för övrigt. Respekt att åka så långt solo för att spela.

Postad
Sista gången jag hade JJ var när jag slog ut Valterego i Lkp.

.

Det var ett jävla tjat. Det är fortfarande ingen merit. Vilka påsar jag har under ögonen på fotot förresten. Antingen ser jag ut som 12 på alla foton, eller som 75. Har du förresten hört talas om red eye reduction, Mike?

Postad
Vad liten jag ser ut :-(. Tack för lånet av gäststugan och frullen 8-)

Så lite så. Liten? Var stolt över att du ser ung ut, tänk om du sett ut som mig, Ängeln eller Valterego! Det hade inte varit roligt juh!

Välkommen åter i september!

Det var ett jävla tjat. Det är fortfarande ingen merit. Vilka påsar jag har under ögonen på fotot förresten. Antingen ser jag ut som 12 på alla foton, eller som 75. Har du förresten hört talas om red eye reduction, Mike?

Näe, vad är det? =)

Oj vilken stor keps han har!! Eller är Erik liten..?

:-D :-D :-D