Gå till innehåll

NL€50 - AK suited.


Recommended Posts

Duh, shortis för 40 BB pushar, obv pushar vi bakom.

 

Älskar folk som säger fold. Vill spela CG mot er :)

 

Älskar folk som tror att vi behöver FE för att vara EV+ när vi pushar AKs med cash redan i potten. Vill spela CG mot er :)

 

Älskar folk som inte begriper equity mot en range. Vill spela CG mot er :)

 

Men hur bra är egentligen equityn när han har AA, nä just d!! Dåsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1...NL50 är ju inte direkt någon aggronivå heller.

 

Är det bara jag som inte tycker AK är så jävla hett i ett cashgame, efter att ha blivit först reraisad och sen pushad?

 

Har svårt att tänka mig at en push i det här läget kan vara +ev i längden generellt sett, sen om man sitter på ett kamikazebord så är det ju bara att vrida in och skratta. Men med tanke på att du inte är commitad för 5 öre, det inte finns något foldev att extrahera pengar ur med tanke på att killen är all in och det känns högst rimligt att du är uppe mot minst ett pp och följdaktligen är efter och dessutom antagligen blockad om någon av raisetomtarna sitter på ett av dina A, så känns folden som det korrekta.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duh, shortis för 40 BB pushar, obv pushar vi bakom.

 

Älskar folk som säger fold. Vill spela CG mot er :)

 

Älskar folk som tror att vi behöver FE för att vara EV+ när vi pushar AKs med cash redan i potten. Vill spela CG mot er :)

 

Älskar folk som inte begriper equity mot en range. Vill spela CG mot er :)

 

Det enda som är intressant i den här tråden men som ingen skriver om är ju exakt VILKEN range av händr som fi spelar just som i denna situation.

 

Om jag som du skule sätta den rangen till 27-AA så skulle det naturligtvis vara blixtsyn med dubbla hånskratt, nu gör jag dock inte det utan är något mer konservativ generellt när det trots allt har reraisats och efter det pushats.

 

Självklart finns det idioter som jag skulle syna all ins med om jag hade KJ då vet att det lätt spöar deras range med tanke på att de ställer varje hand, men så vitt jag vet så hade vi ingen read på fi i den här situationen.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normal fisk pushrange JJ+ ATs+ AJo+ vi har ca 56%

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 56.274% 47.06% 09.21% 43515993 8517713.00 { AcKd }

Hand 1: 43.726% 34.51% 09.21% 31912997 8517713.00 { JJ+, ATs+, AJo+ }

 

Stolle lag pushrange alla par. Flesta suited Aces ATo+ KQ+ vi har 56%

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 56.087% 52.12% 03.96% 128521324 9772274.00 { AcKd }

Hand 1: 43.913% 39.95% 03.96% 98505904 9772274.00 { 22+, A5s+, KQs, ATo+, KQo }

 

En tightare range typ QQ+ AKo och AQs+ så har vi 42%

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 42.737% 24.36% 18.37% 10012619 7550164.50 { AcKd }

Hand 1: 57.263% 38.89% 18.37% 15982348 7550164.50 { QQ+, AQs+, AKo }

 

Så on average så har vi en flip mot fis range och får vi bättre odds än 1:1 så bör vi ta synen. Problemet vi har här är ju killen som ligger emellan oss här som kan tänkas ta synen. Men om vi känner oss säkra på att han foldar bör vi ju ha en superenkel push här även om det känns som att man ofta ligger efter (vilket man faktist inte gör särskilt mycket.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL@level ;)

 

:shock::mrgreen:

 

Det enda som är intressant i den här tråden men som ingen skriver om är ju exakt VILKEN range av händr som fi spelar just som i denna situation.

 

Om jag som du skule sätta den rangen till 27-AA så skulle det naturligtvis vara blixtsyn med dubbla hånskratt, nu gör jag dock inte det utan är något mer konservativ generellt när det trots allt har reraisats och efter det pushats.

 

Självklart finns det idioter som jag skulle syna all ins med om jag hade KJ då vet att det lätt spöar deras range med tanke på att de ställer varje hand, men så vitt jag vet så hade vi ingen read på fi i den här situationen.

 

 

Förre

 

Detta är inte särskilt intressant i den här handen eftersom det ligger såpass mycket döda pengar i potten redan, samt att AKs ger oss väldigt bra equity mot de flesta hd's. Dvs utan reads så synar vi med dubbla hånskratt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...