Haslo Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2009 bet pot, en har Q en har nåt drag Jag gick all in för 2 dollar mer än pott. blev slowrollad av nötstegen. fml! Citera
decoy Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 Absolut, håller med. För ett par år sedan skulle jag aldrig drömt om att lägga KK pre. Jag gör det inte nu heller, men de gånger man verkligen får action är det betydligt oftare fi visar AA nu än för bara några år sedan.... Jag tycker det är tveksamt att ställa fullt inköp på SvS med KK pre (=200 BB). Det gäller även de lägsta nivåerna. Konstigt nog tjatar folk om att det skulle vara EV+ i längden att ställa under de förutsättningarna, men jag håller inte med. Det h a r helt enkelt blivit tightare under senare år. Hur ofta ser man någon ställa 200 BB med sämre än KK? Spelar själv en hel del 0,50/1 och 1/2, men har knappt sett det en enda gång på ett par månader. Mot mindre stacker, typ 100 BB är ändå stället fortfarande givet. Citera
speltorsk_LOL Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 Jag tycker det är tveksamt att ställa fullt inköp på SvS med KK pre (=200 BB). Det gäller även de lägsta nivåerna. Konstigt nog tjatar folk om att det skulle vara EV+ i längden att ställa under de förutsättningarna, men jag håller inte med. Det h a r helt enkelt blivit tightare under senare år. Hur ofta ser man någon ställa 200 BB med sämre än KK? Spelar själv en hel del 0,50/1 och 1/2, men har knappt sett det en enda gång på ett par månader. Mot mindre stacker, typ 100 BB är ändå stället fortfarande givet. Du vet skillnaden mellan att pusha/syna push? Med en hög 4-betsfrekvens hos fi är det självklart värde i att ställa KK 200bb djupa. Gäller ju att ha lite koll på FI;s stats oxå. Mot en gråsten som bara sitter och foldar/limpar samt 3 & 4bettar med väldigt låg frekvens är det inte lika givet att pusha, men hur svår är en sådan spelare att ta pengar av? Citera
asfalten Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 det ska till en rejäl läsning på att fi bara ställer med KK+ för att inte syna en push. Låter helt sjukt imo att inte syna 150bb djup då jag tycker man ser AK 4betas all in hela tiden på låga nivåer. Citera
decoy Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 Du vet skillnaden mellan att pusha/syna push? Med en hög 4-betsfrekvens hos fi är det självklart värde i att ställa KK 200bb djupa. Gäller ju att ha lite koll på FI;s stats oxå. Mot en gråsten som bara sitter och foldar/limpar samt 3 & 4bettar med väldigt låg frekvens är det inte lika givet att pusha, men hur svår är en sådan spelare att ta pengar av? Klart intressant resonemang, som nog äger sin riktighet. Men, återigen, oavsett alla FI:s stats, hur många gånger ser man någon ställa 200 BB/syna med SÄMRE än KK på SvS numera...? Citera
nordkvist Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 Jag lägger nog inte KK om det är all in läge men jag pushar inte heller den allt för ofta pre mot rejäla höjningar, synar endast då, fast det beror på motståndet, helt klart. En AK skulle jag däremot aldrig pusha med i CG med 100*bb+. Citera
heltoker Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Jag lägger nog inte KK om det är all in läge men jag pushar inte heller den allt för ofta pre mot rejäla höjningar, synar endast då, fast det beror på motståndet, helt klart. En AK skulle jag däremot aldrig pusha med i CG med 100*bb+. Åååhh vad jag vill ha en sånndär cool bild som äger det där dumma inlägget.. Pallar inte leta men hoppas du känner dig ägd ändå. Citera
nordkvist Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Åååhh vad jag vill ha en sånndär cool bild som äger det där dumma inlägget.. Pallar inte leta men hoppas du känner dig ägd ändå. pusspuss, jag är inte grym på att formulera mig och hade precis tänkt på att byta bilden, tack för att du ägde mig. Citera
Flyrre Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Jag begriper inte hur man kan ens tänka att vika KK pre? Mot riktiga rock´s (11/9) och liknande kan man ju ta en andra funderare. Men sen också om det nu är så pass tajt som alla verkar tycka, varför inte börja 3-betta och 4-betta mer? Folk har alldeles för stor respekt för 3-bets tycker jag. Tajta nitar är så grymt exploaterbara. LAG is the shit :P Citera
FiSherman63 Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 japp, limpa KK. Jag är säkert dum dålig osv men förklara gärna vad som är bra med det och varför Limpa preflopp, blunda när floppen kommer och openfolda. Med den här taktiken förlorar du endast 1 big blind per hand, dvs bra mycket mindre än de fyra inköp du förlorat med din nuvarande taktik. Citera
brut Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Om du lägger KK pre så kan du lika gärna lägga ner pokern. Eller programmera en dator som bara spelar AA. Citera
heltok Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 klart det finns vissa teoretiska lägen då man kan vika KK. i praktiken kan man dock busta med KK varje gång pre utan att ge upp överdrivet mycket edge. finns helt klart vettigare saker att analysera. exemplen i tråden när man har 4betat och sedan viker mot shove är så sjukt LOL. inte direkt så att man kommer undan om nits raisar varandra, men är man själv inblandad kommer man definitivt inte undan. Citera
Ignatius Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Du måste dega med ace magnets före floppen eftersom det suger att dega när det kommer ett ess på floppen Citera
Kepsen Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Du måste dega med ace magnets före floppen eftersom det suger att dega när det kommer ett ess på floppen I CG lägger jag aldrig KK preflop, men om vi säger att han höjer mkt, jag synar och ett Äss kommer på floppen och jag sätter honom på AK då brukar jag folda dom. Citera
Tottyville Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Limpa preflopp, blunda när floppen kommer och openfolda. Med den här taktiken förlorar du endast 1 big blind per hand, dvs bra mycket mindre än de fyra inköp du förlorat med din nuvarande taktik. Du e ungefär lika trött och krass som mig. Jag förstår dig. Blir också tiltad varje gång jag läser här. Citera
FiSherman63 Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Du e ungefär lika trött och krass som mig. Jag förstår dig. Blir också tiltad varje gång jag läser här. Trött var ordet. Spot on. =) Citera
Recommended Posts