Gå till innehåll

Kan man folda trips?


Recommended Posts

Du tittar ner på 10sp-6hj på stora mörken och limpar med två andra spelare.

 

Floppen är: 6-6-2 med två klöver

Inte så tokigt

Du checkar och mittenspelaren minibetar 10 c i en 30c pott. Knappen minihöjer 20c.

Du synar bara.

Nu väljer förste höjaren att trycka allin med 1.68 dollar.

Knappen lägger sig och vad gör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanh lägga den om du är tillräckligt säker på att fi inte har en sämre hand. Det kan du absolut inte vara i detta läge. På låg nivå spelar folk lite hur som helst för det första. Detta innebär att du nästan alltid borde gilla din triss. Men även om motspelarna är bra, så ska det in många bets innan det gått så långt att tillräckligt många sämre händer kan uteslutas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag ser det utifrån nivåer, stackdjup och förväntad skill i det här gamet så har du 3 options att välja mellan:

 

1.Blixtsyn

2.Syn

3.Steksyn

 

Du skulle iofs kunna whinesyna också där du skriver i chatten "aj aj aj har du verkligen floppat en sexa....ah va fan jag måste nog syna ändå"

 

Orka göra hjältefolds när man sitter i ett akvarium!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag ser det utifrån nivåer, stack djup och förväntat skill i det här gamet så har du 3 options att välja mellan:

 

1.Blixtsyn

2.Syn

3.Steksyn

 

Du skulle iofs kunna whinesyna också där du skriver i chatten "aj aj aj har du verkligen floppat en sexa....ah va fan jag måste nog syna ändå"

 

Orka gör hjältefolds när man sitter i ett akvarium!

 

 

Förre

4.Missclickfolden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag ser det utifrån nivåer, stack djup och förväntat skill i det här gamet så har du 3 options att välja mellan:

 

1.Blixtsyn

2.Syn

3.Steksyn

 

Du skulle iofs kunna whinesyna också där du skriver i chatten "aj aj aj har du verkligen floppat en sexa....ah va fan jag måste nog syna ändå"

 

Orka gör hjältefolds när man sitter i ett akvarium!

 

 

Förre

 

HAHAHAH kan inte sluta garva shit haha.. sry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En klart intressant flopp. Jag checkar.

Spelaren efter mig minibetar 10 c i en 30 c pott.

Spelaren därefter minihöjer till 20 c.

Jag synar bara.

Nu reraisar den förste snubben med 1.60 dollar all-in. Om jag synar här och är slagen är det en kaffe jag går miste om.

Den andre foldar och jag funderar vad han kan ha. Kan man folda här?

 

Ja vad gör man? Jag sitter med trips men en svag sådan. Först minibetar han floppen som för att inte skrämma iväg någon, sedan kontrahöjer han allin en minihöjning från den andre spelaren som mycket väl kan ha tripsen? Jag tycker att någonting är lurt här och foldar handen varvid snubben besviket visar upp A-6 off för högre trips. Min känsla var att han hade tripsen och eftersom jag bara hade tian valde jag att folda."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En klart intressant flopp. Jag checkar.

Spelaren efter mig minibetar 10 c i en 30 c pott.

Spelaren därefter minihöjer till 20 c.

Jag synar bara.

Nu reraisar den förste snubben med 1.60 dollar all-in. Om jag synar här och är slagen är det en kaffe jag går miste om.

Den andre foldar och jag funderar vad han kan ha. Kan man folda här?

 

Ja vad gör man? Jag sitter med trips men en svag sådan. Först minibetar han floppen som för att inte skrämma iväg någon, sedan kontrahöjer han allin en minihöjning från den andre spelaren som mycket väl kan ha tripsen? Jag tycker att någonting är lurt här och foldar handen varvid snubben besviket visar upp A-6 off för högre trips. Min känsla var att han hade tripsen och eftersom jag bara hade tian valde jag att folda."

 

Och dom andra 16 ggr som handen utspelas exakt likadant foldar du också och så viker fi upp AA, 55, KQs, KK, QQ, JJ, 1010, 99, 88, AK,63, 64, 65 , 67, 68, 69 och så säger du tyst för dig själv "hmmm undrar vad -EV är för något, går det att äta"?

 

Dessutom ska ju tilläggas att alla de ggr han har dig utkickad så har du typ 25% redraws för vinst eller splitpott

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du gjort din läxa och varit in på min blogg där jag skrivit svaret.

Jag funderade länge innan jag valde att göra en ruggigt grym fold då jag insåg att jag var slagen. Han vänder upp A-6 för högre trips. Orsaken till att jag foldade var att han först minibetar flopp som för att han inte vill skrämma iväg någon. Sedan när den andre minihöjer honom på floppen och jag synat bägge och han trots det väljer att ställa överbet allin med hela stacken inser jag att han har tripsen. Min handläsning är att han har trips och inget annat. Folk på småborden brukar vara kåta på att överbeta stort när de har bra händer och checka svaga.

Han kan ha 5-6 el 6-7 men det troligaste är att han har Q-6 K-6 eller A-6 då folk älskar spela dessa händer. Därav folden.

Mycket svår fold men denna gången var jag nästan säker. Oftast foldar jag inte trips men här var jag i princip säker.

 

Till"Uniktnamn": tack för statistiken ska försöka memorera den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att du gjort din läxa och varit in på min blogg där jag skrivit svaret.

Jag funderade länge innan jag valde att göra en ruggigt KASS fold då jag insåg att jag var slagen. Han vänder upp A-6 för högre trips. Orsaken till att jag foldade var att han först minibetar flopp som för att han inte vill skrämma iväg någon. Sedan när den andre minihöjer honom på floppen och jag synat bägge och han trots det väljer att ställa överbet allin med hela stacken inser jag att han har tripsen. Min handläsning är att han har trips och inget annat. Folk på småborden brukar vara kåta på att överbeta stort när de har bra händer och checka svaga.

Han kan ha 5-6 el 6-7 men det troligaste är att han har Q-6 K-6 eller A-6 då folk älskar spela dessa händer. Därav folden.

Mycket svår fold men denna gången var jag nästan säker. Oftast foldar jag inte trips men här var jag i princip säker.

 

Till"Uniktnamn": tack för statistiken ska försöka memorera den

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...