Gå till innehåll

Sviten kommer ni ihåg den här killen?


NoPair

Recommended Posts

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Killen i filmen var ofta på Sviten i egenskap av kompis till en stammis. Stammisen spelade High Stakes HU och den helt ovetande kompisen agerade dealer. Han fumlade med kort och låtsades att han aldrig spelat poker eller kunde deala alls... men han hjälpte alltid till för att vara snäll...

 

Åtskilliga hundra tusentals kronor senare ställer dealern upp i Talang och blir känd för sina mästerliga kunskaper i att fiffla med kort.

 

Stammisen har då hängt med sina offer, åkt med på resor etc och varit en i gänget.

 

Lågt som fan. Jag tror inte att detta går obemärkt förbi nu när filmen cirkulerat bland killarna som förlorade matcherna...

 

På dig låter det nästan som att du känt tidigare, att det inte var ngn nyhet? För i så fall borde väl ngn redan ha pratat med dom som förlorat pengarna? Eller kom detta upp till ytan först nu med denna tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det han gjorde då skumt eller är det bara den enklaste koplingen att göra: Eftersom han är duktig på att trolla med kort nu så måste han varit oärlig.

Lite konstigt att ingen reagerat tidigare om han nu var med vid flertalet gånger så borde man ju kunna avsäga sig hans dealande vid minsta känsla av "obehag".

Eller är det helt automatiskt så att kan man trolla med kort så hr man lurat folk om man tidigare agerat dealer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det han gjorde då skumt eller är det bara den enklaste koplingen att göra: Eftersom han är duktig på att trolla med kort nu så måste han varit oärlig.

Lite konstigt att ingen reagerat tidigare om han nu var med vid flertalet gånger så borde man ju kunna avsäga sig hans dealande vid minsta känsla av "obehag".

Eller är det helt automatiskt så att kan man trolla med kort så hr man lurat folk om man tidigare agerat dealer..

 

Man får väl anta att man inte lär sig de där skillzen på en pissekvart. Sitter han på sviten och fumlar ena månaden och är houdini nästa kan man väl ana att det ligger minst en hund begraven.

 

Såvida han inte fått nån sorts välsignelse av högre makter är det ju med största sannolikhet så att han har haft något fuffens för sig på sviten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det han gjorde då skumt eller är det bara den enklaste koplingen att göra: Eftersom han är duktig på att trolla med kort nu så måste han varit oärlig.

Lite konstigt att ingen reagerat tidigare om han nu var med vid flertalet gånger så borde man ju kunna avsäga sig hans dealande vid minsta känsla av "obehag".

Eller är det helt automatiskt så att kan man trolla med kort så hr man lurat folk om man tidigare agerat dealer..

 

Att han låtsas att han inte kan spela poker och fumlar med korten tycker jag låter ganska graverande. Annars har han gått väldigt fort från total novis till korttrillare av rang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag insåg inte att det var så snart efter han ställt upp i talang. Trodde att detta var ett tag sedan. Jag tycker förvisso ändå inte att det är självklart att han lurats. Men han borde förstås sagt att han höll på med detta och om det kan fastställas att han han hade kunskapen redan då men ändå "fumlade". Ja, då blir man ju lätt misstänksam.

Vore ju intressant att höra de som (troligen) om och om igen blev badbeatade också. Måste ju varit onormalt många händer som gick till SD i detta fall. Svårt att bevisa nåt annars. Att hävda jag förlorade så han måste fuskat känns lite haltande. Tur att jag dealar själv när jag spelar HU. Kan ju knappast hävda fusk när jag förlorar då:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en artikel från expressen (6 aug 2006)

 

Junioren Seth Engström är svensk mästare och fyrfaldig nordisk mästare i trolleri. Hans specialitet är kortmagi. Båda har pluggat trolleri på Chavez studio of magic i USA.

 

Var det innan 2006 han var på sviten eller efter?..

 

 

 

Länk till artikel:

 

http://www.expressen.se/1.396205

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obv fick han upp intresse för kortlekar när han agerade dealer på Sviten och har därefter tränat upp sina skills

 

 

Svar:

 

 

 

2003:

1:a pris i Svenska Mästerskapen i kortmagi, juniorer

1:a pris i Svenska Mästerskapen i kortmagi, seniorer

1:a pris i Nordiska Mästerskapen i kort- och close up-magi, juniorer

 

 

Källa: http://www.nojestorget.se/8891_Trollkarlen-Seth.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...