Gå till innehåll

Någon som känner igen sig?


Soni

Recommended Posts

Asså för alla som känner igen sig i detta jag skriver, är det inte sjukt att under en hel dag eller två eller t o m en hel jävla vecka bli utdragen på rivern eller turn eller ibland både och????

 

Att flopp tvåpar, att floppa stege, att floppa trissen, men sen att ALLTID, jag menar varenda hand under två hela dygn till 100% bli utragen efter flopp???

 

Som sagt jag kunde under de här timmarna floppa precis vad som helst t o m förbättra min hand på turn, men ÄNDÅ förlora på river!!! Till 80% alltid flushen som slog mig!

 

Men sen när man vänder på det, motståndarna i fråga träffar två par eller triss eller stegen, och man själv sitter på ett smaskigt färgdrag, MEN ALDRIG TRÄFFAR!?? Till 100 jävla % aldrig träffade!!!

 

Sen sitter man med AK mot 1010, INGEN träff och han tar hem potten.

Sen precis tvärtom, man sitter med 1010 mot AK, och dom TRÄFFAR, och jävligt underligt nog till 90% på rivern!?!?

 

Är det bara jag som upplevt det här? har varenda jävla pokersida ett jävla system som säger säger till vilka spelare som ska vinna under dessa timmarna och vilka som inte ska?? låter de inte helt jävla sjukt att få vilken hand som helst under 48 timmar och träffa hur bra som helst men ÄNDÅ bli utdragen på turn eller river???

 

De kanske inte är så mkt i era ögen men jag har precis förlorat 1700 på detta, att under dessa 48 timmarna som pokersidan "system" hade mig som förlorare.

 

Jag är 100% ärlig, varenda hand jag förlorade var när jag tog ledningen på flopp, men blev utdragen därefter, det spelade ingen roll vad jag träffat, och varenda hand jag vann det var när alla andra folda.

 

Visst fan tror man på riggen då?:S jag har slutat med poker pga detta, finns verkligen den här riggen eller det så kallade "systemet" VEM FAN VET??????:S:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Visst fan tror man på riggen då?:S jag har slutat med poker pga detta, finns verkligen den här riggen eller det så kallade "systemet" VEM FAN VET??????:S:S

 

inte för att vara dum men efter din diskussion med mtt spelarna i din förra dagbok så är detta ett väldigt possitivt beslut för dig tror jag.

 

btw så har alla haft samma känsla som du. glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NI förstår inte, hade ni sett det jag sett så hade ni förstått, det var iaf mnst 100 sånna beats och jag vann inte en enda, jag lovar inte en enda showdown vann jag, 100% ärligt. jag hade väll AA ett x antal gånger, förlorade mot KK, 88, AK, 10J, jag vann inte en enda.

 

Och sitter man och kollar på andra snubbar som spelar på högre bord där deras AK håller mot AQ och dom vinner en pott på 450 dollar, medan vid mitt bord floppar motståndaren triss i J med sina AJ mot mina AK.

I slutet började jag spela händer jag aldrig spelar annars,J2, 93, Q6 och sådana händer.. SÅ jävla långt gick det.

 

Jag vann inte 1 enda showdown, och jag speladeväldigt väldigt många händer.

 

Förstår ni frustrationen och att troendet på riggen stiger rejält?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte för att vara dum men efter din diskussion med mtt spelarna i din förra dagbok så är detta ett väldigt possitivt beslut för dig tror jag.

 

btw så har alla haft samma känsla som du. glgl

 

 

Jag har ändrat mig, jag läser böcker och försöker göra mina timmar, men de är inte så motiverande när det är så här, Ärdet nått fel på mitt användarnamn eller vafan är de frågan om???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tl;dr

 

Tack för ännu ett gyllene bidrag till det här pokerforumet, ditt jävla mongo.

 

Om jag får ban för hårda ord gör det inget, är ändå så trött på att folk bara sitter och chattar sönder det här forumet som om det vore lunarstorm eller nåt.

 

Bryr mig inte om tråden som sådan, bara den där kattens eviga klotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ännu ett gyllene bidrag till det här pokerforumet, ditt jävla mongo.

 

Om jag får ban för hårda ord gör det inget, är ändå så trött på att folk bara sitter och chattar sönder det här forumet som om det vore lunarstorm eller nåt.

 

Bryr mig inte om tråden som sådan, bara den där kattens eviga klotter.

 

+2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern gar ju i princip runt pa att folk generellt har en dalig och snedvriden sjalv uppfattning. Nar det gar bra spelar man bra och nar det gar dalig har man otur. Granska dig sjalv kritiskt. Det du snackar om ar variansen som har sin gang, fullt normalt. Granska dig sjalv kritiskt och jobba pa dit spel sa kommer det att ga battre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag ska ta en paus, men frågan är ju om man blir sugen igen efter de här.

 

De här är asså mer än en dålig dag elr två, det är ju mer osannolikt att bli utragen 100% av gångerna än att få AA 12 gånger i rad

 

Plötsligt känns inte internetpoker så säkert längre:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern gar ju i princip runt pa att folk generellt har en dalig och snedvriden sjalv uppfattning. Nar det gar bra spelar man bra och nar det gar dalig har man otur. Granska dig sjalv kritiskt. Det du snackar om ar variansen som har sin gang, fullt normalt. Granska dig sjalv kritiskt och jobba pa dit spel sa kommer det att ga battre

 

Jo jag vet =), som sagt, jag har läst ett antal böcker nu och jag försöker göra mina timmar och förstår vad jag gör fel när jag åker ur en turnering osv, jag gör verkligen det, men man har ingen stor lust alls till det när varenda hand går åt pipan,

Men jättebra inlägg tack så mkt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon kanske kommer komma in efter mig och säga att jag har fel nu, men jag skulle vilja påstå att ALLA som spelat hyfsat mycket poker känner igen sig. Det är en del av pokern som man måste kunna hantera helt enkelt, kan man inte det så bör man ägna sig åt något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ändrat mig, jag läser böcker och försöker göra mina timmar, men de är inte så motiverande när det är så här, Ärdet nått fel på mitt användarnamn eller vafan är de frågan om???

 

Allt jag kommer ihåg är diskussionen men du verkar ha tagit dig själv i kragen om det du säger stämmer. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ännu ett gyllene bidrag till det här pokerforumet, ditt jävla mongo.

 

Om jag får ban för hårda ord gör det inget, är ändå så trött på att folk bara sitter och chattar sönder det här forumet som om det vore lunarstorm eller nåt.

 

Bryr mig inte om tråden som sådan, bara den där kattens eviga klotter.

 

OT men,

 

Katten är fan roligast på hela pf. Man får inte ta livet för seriöst. Le och var glad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vi pratar om är inte så jävla roligt

 

Nu tror jag dig iof inte när du säger att du blir utdragen på varenda hand etc. Du får nog posta stats. Och katten är för övrigt fett kul.

 

Men:

 

Din outlook är helt felaktig. Att åka på Bad Beats är en bra sak. Det är ett kvitto på att du spelat korrekt. Varje gång du har tur och lyckas slå en bättre hand, så har du spelat inkorrekt och bör hata dig själv lite. Varje gång du åker på ett bad beat ska du sucka och tänka: "Jag spelade rätt här, egentligen vann jag den här handen. Nu fick jag lite pengar på mitt EV-konto". Om du tiltar totalt över den naturliga variansen, som faktiskt är charmen med poker, så kanske du måste jobba på din mentala inställning till spelet? Kanske är det t.o.m så att spelet inte är för dig?

 

Alla åker på bad beats och blir frustrerade. En av de saker som skiljer en bra från en dålig spelare är hur man hanterar en sådan situation. Har du bra br-management? Tiltar du?

 

Klura ut nåt sätt att bli av med din frustration. Slå sönder en elgitarr, spela lite tv-spel. Vad fan som helst.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...