Gå till innehåll

Någon som känner igen sig?


Soni

Recommended Posts

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gör så här:

 

Ta ett break tills du kan se objektivt på det här. Det ser ut som att du överreagerar. Du är tiltad. Du ser bara det negativa. Då ska man inte spela överhuvudtaget. Been there, done that.

 

Inse under tiden att om du spelar mot motståndare som synar dina potbet med hålstegedrag, underpar och sånt, så är det ju jättebra. Du vill väl att dina motståndare ska göra kostsamma misstag och fatta felaktiga beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket snacka om gameflow... många som anpassar sig till det i största möjliga utsträckning bara för att krantz gör det.

 

Så egentligen borde man skicka ett litet tackmeddelande till vår käre krantz! jag ska nog göra det...

Jag älskar folk som gör en massa konstiga spel baserat på "gameflow" =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inse under tiden att om du spelar mot motståndare som synar dina potbet med hålstegedrag, underpar och sånt, så är det ju jättebra. Du vill väl att dina motståndare ska göra kostsamma misstag och fatta felaktiga beslut?

 

 

JA! thank you det är precis det jag menar, visst är det underbart med sånna idioter?? Dom gör misstag hela hela hela tiden MEN!!!! MEN, träffar!!!! då äre inte så underbart längre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet hure känns...

 

Känns som att variansen spelar STOR roll... och även varians i olika spelares tur under en lång tid. Visst är det möjligt att en viss spelare har väldigt mycket mer otur under en lång tid, och samtidigt en annan har tur under en väldigt lång tid... I slutändan jämnar det ut sig, men frågan är efter hur många händer. en miljon st? vad vet jag, det går ju liksom inte att säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA! thank you det är precis det jag menar, visst är det underbart med sånna idioter?? Dom gör misstag hela hela hela tiden MEN!!!! MEN, träffar!!!! då äre inte så underbart längre!

 

Kan upplysa dig att det är extremt fiskigt att kalla folk idioter till höger och vänster. imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet hure känns...

 

Känns som att variansen spelar STOR roll... och även varians i olika spelares tur under en lång tid. Visst är det möjligt att en viss spelare har väldigt mycket mer otur under en lång tid, och samtidigt en annan har tur under en väldigt lång tid... I slutändan jämnar det ut sig, men frågan är efter hur många händer. en miljon st? vad vet jag, det går ju liksom inte att säga...

 

 

Ja precis, elr frågan är ju om det verkligen någonsin jämnar ut sig,, om man t ex gör en lista på alla pokerspelare i hela världen som visar vem som har mest tur och vem som har minst tur, så MÅSTE ju någon vara nr1 samtidigt som att någon MÅSTE ju vara sist? eller?:S någon stackars jävel måste ju bara ha haft mer otur än alla andra och en lyckligt jävel måste ju ha haft mest flyt av alla:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, elr frågan är ju om det verkligen någonsin jämnar ut sig,, om man t ex gör en lista på alla pokerspelare i hela världen som visar vem som har mest tur och vem som har minst tur, så MÅSTE ju någon vara nr1 samtidigt som att någon MÅSTE ju vara sist? eller?:S någon stackars jävel måste ju bara ha haft mer otur än alla andra och en lyckligt jävel måste ju ha haft mest flyt av alla:S

 

Det nästan viktigaste är att "se till" att ha tur i rätt potter (läs de största) och "lägga oturen" i de oviktiga potterna (läs fjuttpotterna)

 

Känns som det skulle göra STOR skillnad i ens BR...

 

Exempel:

Spelare 1 beslutar sig för att skotta med halva sin BR på ett par nivåer över sin egen, har ok flyt och slipper bli utdragen en enda gång, och skottar upp sin rulle ett par hundra %

 

Spelare 2 beslutar sig för att skotta med halva sin BR på ett par nivåer över sin egen, och blir utdragen i två nyckelpotter och är torskar de avsatta inköpen... och har då bara halva sin BR kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag sitta i timmar och hitta alla dessa händer? nejtack, tro på det om du vill eller inte, jag ljuger inte, jag får inte tillbaka pengarna genom att ljuga, så vad tjänar jag på det?

 

lägg upp 10 händer då där du blev utdragen under två dagar det kan väll inte vara så jobbigt. Sitta i timmar för att hitta dessa händer som ligger i en mapp ? och har datum m.m ? Så vet inte vad du ska leta efter i timmar.. det är inte så du spelade 100k händer under två dagar så det blir svårt att hitta sen om du har PT eller HM så är det bara skriva in datumet och du får fram alla händer du spelade under den dagen. Bahh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel:

Spelare 1 beslutar sig för att skotta med halva sin BR på ett par nivåer över sin egen, har ok flyt och slipper bli utdragen en enda gång, och skottar upp sin rulle ett par hundra %

 

Spelare 2 beslutar sig för att skotta med halva sin BR på ett par nivåer över sin egen, och blir utdragen i två nyckelpotter och är torskar de avsatta inköpen... och har då bara halva sin BR kvar...

 

Känner att jag är tillräckligt j-a skitförbannad och trött på poker för att göra entré i denna tråden. Jag är "Spelare 2" i detta exemplet - gång på gång på gång.. kan sitta och spela i dagar/veckor för att få upp rullen och så fort jag går upp en eller två nivåer så får jag AA, KK eller andra monster nästan direkt. Jag bettar, en annan reraisar, jag går all-in, han synar med sina Q8 (t ex) - och träffar varje gång, och då menar jag varje gång. Nötstegar och nötfärger i Omaha blir alltid utdragna av parat bord på river när jag plus flera spelare är allin på turn - i alla fall 80-90% av gångerna trots att det bara är 20% risk matematiskt.. och då pratar jag om 6-12 månader som tidsperiod.

Om man slowspelar eller maxbettar sina nötter spelar ju faktiskt mindre roll, och om motståndaren har potodds eller inte spelar heller ingen roll - det är ju det faktum att dom alltid träffar som är så j-a frustrerande, och det underliga är att det är så tydlig skillnad på min normala nivå mot när jag går upp en eller två nivåer. På min normala nivå har jag "normaltur", dvs vinner ibland med flyt och får ta en badbeat ibland med ett garv. En nivå upp slutar alltid med en bad beat inom 15 minuter.

men men - får försöka stå ut och lyssna på allt snack om varians osv, men jag är inte långt ifrån att vara "säker" på att det faktiskt förekommer fel i klienterna där vissa spelare av någon anledning tilldelas mer tur och otur än andra. Är inte det egentligen mer sannolikt än att alla skulle behandlas "rättvist"?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har ju inget med cashgames att göra, men jag tänkte bara visa hur "underbar" poker kan vara även live!

Vi lirade KM på lokala pokerklubben i lördags med 41st deltagare. Det va 6st kvar på finalbordet när följande hand delades ut.

 

1. 99 midstacked

2. 1010

3. QQ shortstacked

4. AQ chipleader

5. JJ

6. 92

 

1. betar. 3. All-in. 4. All-in. 1.synar (1010 och JJ foldar!!)

 

Floppen: A?? turn: Q river:9

 

Chipleadern torskar

3. 1-outar huvudpotten

1. 1outar sidopotten

 

Sjukaste potten jag sett live iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag är tillräckligt j-a skitförbannad och trött på poker för att göra entré i denna tråden. Jag är "Spelare 2" i detta exemplet - gång på gång på gång.. kan sitta och spela i dagar/veckor för att få upp rullen och så fort jag går upp en eller två nivåer så får jag AA, KK eller andra monster nästan direkt. Jag bettar, en annan reraisar, jag går all-in, han synar med sina Q8 (t ex) - och träffar varje gång, och då menar jag varje gång. Nötstegar och nötfärger i Omaha blir alltid utdragna av parat bord på river när jag plus flera spelare är allin på turn - i alla fall 80-90% av gångerna trots att det bara är 20% risk matematiskt.. och då pratar jag om 6-12 månader som tidsperiod.

Om man slowspelar eller maxbettar sina nötter spelar ju faktiskt mindre roll, och om motståndaren har potodds eller inte spelar heller ingen roll - det är ju det faktum att dom alltid träffar som är så j-a frustrerande, och det underliga är att det är så tydlig skillnad på min normala nivå mot när jag går upp en eller två nivåer. På min normala nivå har jag "normaltur", dvs vinner ibland med flyt och får ta en badbeat ibland med ett garv. En nivå upp slutar alltid med en bad beat inom 15 minuter.

men men - får försöka stå ut och lyssna på allt snack om varians osv, men jag är inte långt ifrån att vara "säker" på att det faktiskt förekommer fel i klienterna där vissa spelare av någon anledning tilldelas mer tur och otur än andra. Är inte det egentligen mer sannolikt än att alla skulle behandlas "rättvist"?..

 

 

Den första jag ser här på forumet som tänker som jag=) thank you

 

Har tyvärr inget bra svar iom det är likadant för min användare och jag sitter på samma frågor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Want some cheese with that whine?

 

Varians är en del av poker. Du kan helt enkelt bara ha en jävla otur. Den kan hålla i sig 100 händer eller 100k händer.

 

Deal with it. (Jag försöker inte vara dryg, jag gnäller precis lika gränslöst som du när jag blir utdragen gång efter annan, men ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum som jag är så spelar jag idag ändå!

Här har vi ännu ett hålsteg drag med idiotiskt spel som går in.

 

PokerStars Game #23766031047: Tournament #133090335, $2.00+$0.20 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2009/01/10 20:46:41 CET [2009/01/10 14:46:41 ET]

Table '133090335 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: gls1979 (870 in chips)

Seat 2: rebasso (1440 in chips)

Seat 3: hooligan98 (1000 in chips)

Seat 4: fatihceto (1270 in chips)

Seat 5: JAG (1460 in chips)

Seat 6: NEVZILLA (1830 in chips)

Seat 7: abys82 (2320 in chips)

Seat 8: andreana63 (2800 in chips)

Seat 9: Bluffin96 (5630 in chips)

NEVZILLA: posts small blind 15

abys82: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG King of SpadesJack of Clubs

andreana63: calls 30

Bluffin96: calls 30

gls1979: folds

rebasso: calls 30

hooligan98: folds

fatihceto: folds

JAG: raises 180 to 210

NEVZILLA: folds

abys82: folds

andreana63: calls 180

Bluffin96: folds

rebasso: calls 180

*** FLOP *** 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts

andreana63: checks

rebasso: checks

JAG: bets 480

andreana63: folds

rebasso: calls 480

*** TURN *** 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts6 of Spades

rebasso: bets 750 and is all-in

JAG: calls 750

*** RIVER *** 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts6 of SpadesQueen of Hearts

*** SHOW DOWN ***

rebasso: shows 10 of DiamondsJack of Spades (a straight, Nine to King)

JAG: shows King of SpadesJack of Clubs (a pair of Kings)

rebasso collected 3165 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3165 | Rake 0

Board 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts6 of SpadesQueen of Hearts

Seat 1: gls1979 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: rebasso showed 10 of DiamondsJack of Spades and won (3165) with a straight, Nine to King

Seat 3: hooligan98 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: fatihceto folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: JAG (button) showed King of SpadesJack of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 6: NEVZILLA (small blind) folded before Flop

Seat 7: abys82 (big blind) folded before Flop

Seat 8: andreana63 folded on the Flop

Seat 9: Bluffin96 folded before Flop

 

Han synar alltså för det första med 10-J i olika färger preflop.

Synar min vad är det 60-70%(35% av sina marker) pottbet med avsikt att träffa en av fyra Q.

Träffar inte på turn och går allin, jag synar efter en liten stund och satte honom på missat turndrag, allt som kan rädda idioten nu är ju enav fyra Q, och han träffar och jag sitter kvar som en idiot med 20 i marker och faktiskt inte ett dugg förvånad, badstreaken på min användare är alltså inte borttagen än

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Want some cheese with that whine?

 

Varians är en del av poker. Du kan helt enkelt bara ha en jävla otur. Den kan hålla i sig 100 händer eller 100k händer.

 

Deal with it. (Jag försöker inte vara dryg, jag gnäller precis lika gränslöst som du när jag blir utdragen gång efter annan, men ändå).

 

 

Jo, men jag fattar de inte, jag vill ju bara tjäna lite extra pengar och försöka spela så bra poker jag kan, men det är inte så lätt och inte ett dugg motiverande när man blir utslagen så här hela tiden, jag har aldrig trott på riggen innan men nu är jag fasen lite skeptiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär åkte jag ut ur nästa turnering.

 

 

PokerStars Game #23769386887: Tournament #133094548, $2.00+$0.20 Hold'em No Limit - Level XVI (1500/3000) - 2009/01/10 22:21:14 CET [2009/01/10 16:21:14 ET]

Table '133094548 3' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: ISMO112 (16149 in chips)

Seat 4: Emily_On (63193 in chips)

Seat 5: jtar33 (33557 in chips)

Seat 6: dingo446 (19231 in chips)

Seat 8: JAG (24184 in chips)

ISMO112: posts the ante 300

Emily_On: posts the ante 300

jtar33: posts the ante 300

dingo446: posts the ante 300

JAG: posts the ante 300

Emily_On: posts small blind 1500

jtar33: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG Queen of DiamondsQueen of Spades

dingo446: folds

JAG: raises 3000 to 6000

ISMO112: folds

Emily_On: folds

jtar33: calls 3000

*** FLOP *** 9 of Hearts8 of Hearts4 of Clubs

jtar33: checks

JAG: bets 6000

jtar33: raises 21257 to 27257 and is all-in

JAG: calls 11884 and is all-in

Uncalled bet (9373) returned to jtar33

*** TURN *** 9 of Hearts8 of Hearts4 of Clubs5 of Clubs

*** RIVER *** 9 of Hearts8 of Hearts4 of Clubs5 of Clubs5 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

jtar33: shows 9 of Diamonds9 of Spades (a full house, Nines full of Fives)

JAG: shows Queen of DiamondsQueen of Spades (two pair, Queens and Fives)

jtar33 collected 50768 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 50768 | Rake 0

Board 9 of Hearts8 of Hearts4 of Clubs5 of Clubs5 of Diamonds

Seat 1: ISMO112 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Emily_On (small blind) folded before Flop

Seat 5: jtar33 (big blind) showed 9 of Diamonds9 of Spades and won (50768) with a full house, Nines full of Fives

Seat 6: dingo446 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: JAG showed Queen of DiamondsQueen of Spades and lost with two pair, Queens and Fives

 

 

Åkte ut på strax innan finalbord, Hur jag än spelar vilka jävlahänder som helst så åker jag ut!!!! om inte tidigt så alltid där pengarna är som minst!!!!!!!

Kvittar om jag har AA KK AK QQ det spelar ingen jävla roll jag bustar mot vilken jävla hand som helst, fattar inte hur vissa kan tjäna tusentals pengar på poker när man alltid åker på sån här skit, deras accounts måste fan vara skyddat på något sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är för dålig helt enkelt. Om det är rent speltekniskt eller att du inte vet vad varians är låter jag vara osagt. Själv tittar jag knappt på brädan då jag fått en viss spelare allin med en specifik hand. Jag vet att jag ska gå allin med den handen mot den spelaren i just i det läget. Sen om jag drar ut honom eller han mig eller vad som händer är i princip ointressant för mig. Jag har andra bord och beslut att ta hand om.

 

Jag spelar en miljon händer om året så jag vet vad jag pratar om. Men ska jag vara ärlig så tog det ett par miljoner händer att förstå detta jag pratar om. Det är inte så att jag försöker vara dryg eller så med detta inlägget men det är så här det är. Dock måste man nog uppleva det själv för du ser väl på detta inlägg som att jag säger att jag vet att spöken existerar och att du vet att spöken inte existerar.

 

Jag har inte ens tittat på din förmodade badbeathand ovan för det är totalt ointressant hur det gick till. Ser bara en massa kort och lite text. Jag har floppat fyrtal i damer och blivit utdragen med runnerrunner straightflush men jag är ändå nöjd med den handen även om det var specielllt såklart(satt tyvärr inte på ett badbeatjackpotbord den gången). Poker handlar om EV och bäst spelare i längden vinner.

 

Antingen tar du dig en tankeställare här och nu och kanske kan bli en vinnande spelare så småningom eller så kan du fälla ut taggarna och hoppa på mig och fortsätta förlora några tusen i månaden/sluta med poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum som jag är så spelar jag idag ändå!

Här har vi ännu ett hålsteg drag med idiotiskt spel som går in.

 

PokerStars Game #23766031047: Tournament #133090335, $2.00+$0.20 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2009/01/10 20:46:41 CET [2009/01/10 14:46:41 ET]

Table '133090335 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: gls1979 (870 in chips)

Seat 2: rebasso (1440 in chips)

Seat 3: hooligan98 (1000 in chips)

Seat 4: fatihceto (1270 in chips)

Seat 5: JAG (1460 in chips)

Seat 6: NEVZILLA (1830 in chips)

Seat 7: abys82 (2320 in chips)

Seat 8: andreana63 (2800 in chips)

Seat 9: Bluffin96 (5630 in chips)

NEVZILLA: posts small blind 15

abys82: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG King of SpadesJack of Clubs

andreana63: calls 30

Bluffin96: calls 30

gls1979: folds

rebasso: calls 30

hooligan98: folds

fatihceto: folds

JAG: raises 180 to 210

NEVZILLA: folds

abys82: folds

andreana63: calls 180

Bluffin96: folds

rebasso: calls 180

*** FLOP *** 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts

andreana63: checks

rebasso: checks

JAG: bets 480

andreana63: folds

rebasso: calls 480

*** TURN *** 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts6 of Spades

rebasso: bets 750 and is all-in

JAG: calls 750

*** RIVER *** 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts6 of SpadesQueen of Hearts

*** SHOW DOWN ***

rebasso: shows 10 of DiamondsJack of Spades (a straight, Nine to King)

JAG: shows King of SpadesJack of Clubs (a pair of Kings)

rebasso collected 3165 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3165 | Rake 0

Board 5 of Hearts9 of SpadesKing of Hearts6 of SpadesQueen of Hearts

Seat 1: gls1979 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: rebasso showed 10 of DiamondsJack of Spades and won (3165) with a straight, Nine to King

Seat 3: hooligan98 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: fatihceto folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: JAG (button) showed King of SpadesJack of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 6: NEVZILLA (small blind) folded before Flop

Seat 7: abys82 (big blind) folded before Flop

Seat 8: andreana63 folded on the Flop

Seat 9: Bluffin96 folded before Flop

 

Han synar alltså för det första med 10-J i olika färger preflop.Synar min vad är det 60-70%(35% av sina marker) pottbet med avsikt att träffa en av fyra Q.

Träffar inte på turn och går allin, jag synar efter en liten stund och satte honom på missat turndrag, allt som kan rädda idioten nu är ju enav fyra Q, och han träffar och jag sitter kvar som en idiot med 20 i marker och faktiskt inte ett dugg förvånad, badstreaken på min användare är alltså inte borttagen än

 

 

Klart han gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...