Kraxe Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Satt och drömde lite nyss i min fåtölj och började tänka på schack (bara sådär), och tankarna flög sedan vidare till schack på korrespondens, för att till slut landa på poker på korrespondens. Hade inte det varit spännande att spela en giv vid sidan om, som varar i tre månader, men kanske med större insats. Ungefär så här: Första veckan: Ni får era kort och SB+1 börjar tala. Andra veckan: SB+2 talar. osv. till spelet är över. En person som inte är med i spelet och som alla litar på skulle kunna agera dealer, blanda kort och dela ut dem till sex spelare (5CD) hemma i sitt kök, och sedan ringa upp var och en av spelarna separat för att meddela vilka kort dem tilldelats. En vecka därefter ringer dealern upp SB+1 för att fråga vad han tänker göra. Om SB+1 väljer att calla eller raisa så skickar han pengar till dealern genom internetbanken. Dealern meddelar sedan de andra spelarna om hur SB+1 har agerat. En vecka senare ringer dealern upp SB+2 vars tur det nu är att tala, och direkt därefter meddelas övriga spelare. Efter det är det ännu veckas funderande innan det är SB+3's tur. När handen är över skickas pengarna direkt från dealern till vinnarens bankkonto. Ganska intressant, eller hur? * RP och flytt till Poker OT - QoS * Citera
Che Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 du vet att man kan spela poker på internet va? Citera
Nickefik Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Ganska intressant, eller hur? Nej. Hur kul är det att vänta någon vecka på sitt telefonsamtal bara för att säga: Fold. Schack har en väldig fördel på så sätt att där måste man göra ett drag, man kan inte som i poker lägga sig och invänta nästa giv. Citera
Kraxe Postad 13 April , 2005 Författare Rapport Postad 13 April , 2005 Ganska intressant, eller hur? Nej. Hur kul är det att vänta någon vecka på sitt telefonsamtal bara för att säga: Fold. Schack har en väldig fördel på så sätt att där måste man göra ett drag, man kan inte som i poker lägga sig och invänta nästa giv. Framförallt är det kul att vänta i sex veckor på att få höra att alla foldar hela vägen till BB. Jag vidhåller ändå vid det att det kan ha sitt underhållningsvärde att få ha något större vid sidan om att riktigt noggrant analysera. Citera
Nickefik Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Jag tror en enda pokerhand riskerar att bli riktig tråkig att analysera i flera veckor. Har du fått riktiga skitkort så finns ju inte så mycket att fundera kring. Bättre att spela så där är just tex schack, eller varför inte Diplomacy? Där kan man verkligen fundera och lägga upp strategier, och där måste man också spela, man kan inte välja att lägga sig. Men tycker du att poker så här är värt att spela, så kör på! Citera
anth Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Det finns en gratis e-mail version av WSOP, med drygt tusen deltagare som brukar ta c:a 10 månader att spela färdigt. http://www.quizkids.com/wrgpt/ http://www.quizkids.com/wrgpt14/ Den börjar i oktober och brukar vara färdig i augusti. Citera
Sisko Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 En relaterad idé är att köra brevpoker-varianten fast här på forumet. Någon är dealer som skickar ut kort via PM till ett antal personer här på forumet och så får de skriva in hur de satsar i en tråd. När handen är över så presenteras de olika händerna och en diskussion om spelet kan ta vid. Citera
anth Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 En relaterad idé är att köra brevpoker-varianten fast här på forumet. Någon är dealer som skickar ut kort via PM till ett antal personer här på forumet och så får de skriva in hur de satsar i en tråd. När handen är över så presenteras de olika händerna och en diskussion om spelet kan ta vid. Se bara till att det är ngn gång när alla spelarna är online så borde man klara av en giv i kvarten. Citera
gdaily Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Ge alla AA med A på floppen, så går det fortare och blir roligare. Citera
baller Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 En relaterad idé är att köra brevpoker-varianten fast här på forumet. Känns som om forumturneringarna är en snabbare lösning, delta, spela, och diskutera sedan händerna... hur bra som helst... Citera
Sisko Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Visst är det så. Men då missar man ofta de händer som inte kommer till showdown, så en del av kunskapen försvinner. Och då är vi inne på en annan idé jag haft, och det är att någon bra turneringsspelare skulle skriva en bok som innehåller en hel turnering som spelaren deltar i. Just för att få fram hur han spelar lite mer alldagliga händer än de som ofta är med i böcker. Och för att se vilka kriterier besluten fattas på och hur de anpassas efter motståndarnas spelstil / satsningsmönster. En del händer skulle förstås inte kommenteras alls mer än "fold". Citera
Rubicon Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 men zzzzzzznark En limit hand med en del bet:ande och höjande med 10 spelare, 4 ser flop, 3 ser turn och river skulle ju ta 31 veckor! Men om vi uppskattar att en snitt hand tar 17 veckor så hinner man med 3 händer om året. Lite trist om man får aningens kalla kort då och inte får spela en hand postflop på säg 5 år. Risken finns ju att man tröttnat på spelet då Och ibland kan det ju gå 40 händer (eller mer) utan att man vinner. "Nu har det gått 13 år sedan jag vann en hand, men snart lossnar det nog!" Citera
Blado Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Lite trist om man får aningens kalla kort då och inte får spela en hand postflop på säg 5 år. Risken finns ju att man tröttnat på spelet då Och ibland kan det ju gå 40 händer (eller mer) utan att man vinner. "Nu har det gått 13 år sedan jag vann en hand, men snart lossnar det nog!" Haha Citera
eurythmech Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Jag tycker det verkar vara en rolig idé Citera
brandt Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 ja, detta verkar helt klart intressant Citera
fraallan Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 fräsha tells man måste hitta på motståndarna Citera
Kraxe Postad 13 April , 2005 Författare Rapport Postad 13 April , 2005 Det bör vara PL eller NL. Det bör också vara mycket högre limit än vad man spelar normalt. Citera
Emilio Postad 13 April , 2005 Rapport Postad 13 April , 2005 Jag må då säga. Jag fick mig ett riktigt gott skratt när jag läste första inlägget.. Det låter liksom som att man ska krångla till det för att själva tillkrånglandet är något roligt i sig. Kan inte låta bli att smila lite Citera
Recommended Posts