Nice Hand GG Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 *********** # 87 **************PokerStars Game #23603560478: Tournament #127868135, Freeroll Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2009/01/05 15:22:42 ET Table '127868135 4' 9-max Seat #5 is the button Seat 1: joemoe999 (5477 in chips) Seat 2: demioz (1345 in chips) Seat 3: Josephfranck (3145 in chips) Seat 4: Thyge55 (4240 in chips) Seat 5: foldB4bet (1975 in chips) Seat 7: Mr.Holmøe (8603 in chips) Seat 8: melina2222 (2715 in chips) Seat 9: puusilmä (6830 in chips) joemoe999: posts the ante 25 demioz: posts the ante 25 Josephfranck: posts the ante 25 Thyge55: posts the ante 25 foldB4bet: posts the ante 25 Mr.Holmøe: posts the ante 25 melina2222: posts the ante 25 puusilmä: posts the ante 25 Mr.Holmøe: posts small blind 125 melina2222: posts big blind 250 *** HOLE CARDS *** Dealt to demioz puusilmä: folds joemoe999: raises 1000 to 1250 demioz: raises 70 to 1320 and is all-in Josephfranck: folds Thyge55: folds foldB4bet: folds Mr.Holmøe: folds melina2222: calls 1070 joemoe999: calls 70 *** FLOP *** melina2222: checks joemoe999: bets 1500 melina2222: folds Uncalled bet (1500) returned to joemoe999 *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** joemoe999: shows (four of a kind, Nines) demioz: shows (four of a kind, Nines - King kicker) demioz collected 4285 from pot demioz said, "lol" *** SUMMARY *** Total pot 4285 | Rake 0 Board Seat 1: joemoe999 showed and lost with four of a kind, Nines Seat 2: demioz showed and won (4285) with four of a kind, Nines Seat 3: Josephfranck folded before Flop (didn't bet) Seat 4: Thyge55 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: foldB4bet (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 7: Mr.Holmøe (small blind) folded before Flop Seat 8: melina2222 (big blind) folded on the Flop Seat 9: puusilmä folded before Flop (didn't bet) Sjuk hand. Citera
speltorsk_LOL Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Fy fan vad glad jag blev av denna tråd!! Grattis demios! håller tummarna för dig i Köpenhamn om du bestämmer dig för att spela! GG! Citera
Bluwajt Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 underbar tråd:D stort grattis! Citera
Haslo Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 haha grattis Och KQ handen. HAHA va sjuuuuk. Citera
PokerStars_Karl Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Hej, Grattis till vinsten! I paketet ingår följande: * Inköp om 50,000 DKK + 2,250 DKK till EPT Copenhagen * Sex nätter på hotell * $1,000 för reseomkostnader, pengarna har satts in på ditt PokerStarskonto. Paketet kan inte säljas. Lycka till i Köpenhamn och grattis än en gång! Mvh, Karl PokerStars Support Citera
SouthEast Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Vem vet inte du, vem vet inte jag.... Grattis och lycka till!! Citera
Bumbiii Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Wow.... Vad kan man säga annat än GRATTIS! Citera
demios Postad 6 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2009 Hej, Grattis till vinsten! I paketet ingår följande: * Inköp om 50,000 DKK + 2,250 DKK till EPT Copenhagen * Sex nätter på hotell * $1,000 för reseomkostnader, pengarna har satts in på ditt PokerStarskonto. Paketet kan inte säljas. Lycka till i Köpenhamn och grattis än en gång! Mvh, Karl PokerStars Support Tack alla, nu undrar jag hur jag ska förbereda mig inför en sådan här stor och viktig turnering. Har spelat ett 10tal freerolls men mest FL micro på PokerStars. Har dock aldrig varit i närheten av ett riktigt pokerbord eller hållt i pokermarker. Finns det någon bra bok om hur man (som nybörjare) ska spela NL Holdem turneringsspel mot världsproffs? Var och vad ska jag spela för att öva inför denna tournering? Citera
sTARVIN89 Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 HAHAHHAHAHAHA kungligt , så jävla klockrent att skapa en tråd och sen vinna allt med två sjuka utdragningshänder . Stort grattis! Ett bra tips kan ju vara att läsa runt lite i 2+2 och kolla olika turneringsstrategier, ang böcker så känns dem flesta lite uttjatade och överskattade imo. Finns säkert några bra böcker därute men det brukar ofta vara mer "privat" för att inte informationen ska spridas för mkt. Men jag har inte läst så många så ska inte uttala mig för negativt. Annars kan du läsa lite i pokerforum och hoppas på att du har med dig samma rigg som idag , gl! Citera
wyyyxz Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Tack alla, nu undrar jag hur jag ska förbereda mig inför en sådan här stor och viktig turnering. Har spelat ett 10tal freerolls men mest FL micro på PokerStars. Har dock aldrig varit i närheten av ett riktigt pokerbord eller hållt i pokermarker. Finns det någon bra bok om hur man (som nybörjare) ska spela NL Holdem turneringsspel mot världsproffs? Var och vad ska jag spela för att öva inför denna tournering? Snälla, kan du inte starta en dagbok så vi kan få följa din väg mot EPT? Känns som en given succé. Kommer utveckla dig som spelare också Citera
Alexxzz Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Hahaha sjukaste tråden jag sätt hittills på pokerforumet, speciellt 4talet =D GL i köpenhamn =) /Alex Citera
knutsune Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Snälla, kan du inte starta en dagbok så vi kan få följa din väg mot EPT? Känns som en given succé. Kommer utveckla dig som spelare också Jag håller med, du lär dig väldigt mycket själv genom att ställa frågor här + det är kul att läsa hur det går för dig. Grattis till vinsten! Citera
njdeg2 Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Sjukt kul. Grattis! Hejar på dig! Återkom med rapport! Citera
asfalten Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Läs harringtons no limit holdem turneringstrategi-böcker. Googla pottodds och ladda hem pokerstove är mitt tips. Citera
jkkman Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Signa upp på pokerxfactor.com imo! Spela mycket 6max och 9max turbo sit n go och ladda hem sitngowizard och kör beräkningarna för 6max eller winer-takes-it-all. Citera
ziddax Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 jag har en tröja med trycket "dead money" du kan få låna om du vill j/k finaste jag läst på pf på ett bra tag Citera
Liza Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Japp, leta upp Harringtons böcker om turneringar! Annars finns det hur mycket som helst att läsa på nätet, du har ju pokerforum här te x; in och läs folks dagböcker, hur de spelat vissa händer osv. Googla pottodds som nån sa. Sen finns det en hel del filmer/klipp du kan ladda hem eller kika på tex på you/pokertube. Howard Lederer har gjort kortare inslag med bra tips för turneringspel osv Så för att sammanfatta, läs lite böcker, men det bästa hittar du nog på nätet. Titta på livepoker turneringar, finns hur mycket som helst att plöja igenom (ept osv). Och sist men inte minst, spela spela spela!! Kan du hitta en lokal pokerklubb eller några kompisar att spela med är det nöten. Diskutera poker med nån som du vet är bättre än dig och som kanske kan ge dig lite tips? Jag önskar dig verkligen all lycka vid pokerborden!! Citera
Laagen13 Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Jag skulle absolut rekommendera att ta och lira lite homegames eller på någon klubb innan du drar till köpenhamn...Kan bara tänka första gångerna jag lirade med polare, fick in färg på flopp trode jag avslöjade allt! Annorlunda att lira live än vid datan, fast fan så mycket roligare! Lycka till i EPT, tack för skrattet också, sjukt att du spelar och vinner något stort och du vet inte ens om det hahaha:lol: Citera
papiPope Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Loooool! Grattis Nöt onlineturneringar imo, också ett måste att spela live innan också. GG WP GL HF! Citera
Recommended Posts