Gå till innehåll

Nybörjarfråga: Prisfördelning?


demios

Recommended Posts

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du höjde med 200

Han gick all-in med en återhöjning på 140 till. Denna räknas inte som en komplett höjning enligt "korrekta regler" (ska vara lika stor eller större än din höjning för att återuppliva rätten att höja).

 

Det finns vissa sidor som är felprogrammerade, där en sådan höjning ger rätten att börja om på nytt, men här är Stars korrekt programmerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Fan den här tråden hade jag missat. Sätter in 50 pix och befinner sig några timmar senare i EPT utan att fatta vad du håller på med. Underbar solskenshistoria och jag önskar dig stort lycka till.

 

Berätta gärna lite här innan du åker hur uppladdningen sett ut (läsning , livespel etc).

 

Bara en vecka kvar nu!

 

Har dagligen lirat $4 180-SNG och turneringar på pokerstars. Plöjt igenom Harringtons böker, är på andra varvet nu :-)

 

Idag höll jag för första gången i en pokermark, spelade en pokerturnering på cc i Stockholm. Gick sådär kom 32 av 80 tror jag. Blindsen gick upp väldigt fort så jag spelade inte så många händer. vann QQ mot 88 allin. Hade QQ igen mot en allin som hade AK där A kom på river så jag förlorade en hel del marker där. Sen hade jag tur och mer än dubblade jag upp Med A7s mot AQo och KJ tror jag träffade både 7 och färgen. Sen förlorade jag allt med AT mot A8s fick triss i tior på floppen men färgen kom på rivern.

 

Hade en nybörjar-dealer på första bordet som sa att det var min tur fast det inte var det så jag litade ju på det och agerade out of turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en vecka kvar nu!

 

Har dagligen lirat $4 180-SNG och turneringar på pokerstars. Plöjt igenom Harringtons böker, är på andra varvet nu :-)

 

Idag höll jag för första gången i en pokermark, spelade en pokerturnering på cc i Stockholm. Gick sådär kom 32 av 80 tror jag. Blindsen gick upp väldigt fort så jag spelade inte så många händer. vann QQ mot 88 allin. Hade QQ igen mot en allin som hade AK där A kom på river så jag förlorade en hel del marker där. Sen hade jag tur och mer än dubblade jag upp Med A7s mot AQo och KJ tror jag träffade både 7 och färgen. Sen förlorade jag allt med AT mot A8s fick triss i tior på floppen men färgen kom på rivern.

 

Hade en nybörjar-dealer på första bordet som sa att det var min tur fast det inte var det så jag litade ju på det och agerade out of turn.

 

Ska bli kul och följa dig. Jag hoppas på mera uppdatering kring dina förberedelser och kanske ett inlägg under turneringens gång, efter dag 1 till exempel, om du klarar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken galen historia! Hoppas verkligen att det går bra för dig och att du klonkar i kph också! :)

 

Som någon skrev, efter detta lär du bli PF's nya maskot för att "lite flyt och jävlaranamma tar dig långt", och alla andra pokerspelares också för den delen! Vi håller tummarna för dig!

 

- Victor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte pma ditt namn till Appel eller vem det är som sköter liverapporteringen så vi kan följa äventyret hemifrån. GL!

 

 

Blev inte så långvarit äventyr för min del, fick inga händer och när jag väl fick en bra hand förlorade jag nästan alla marker med KK på en 567 flopp där fi satt på 89 (Grämer mig fortfarande över hur dålig jag spelade den handen). Fast det var kul så länge det varade. Jag satt på samma bord som Boris Becker och bordet brevid satt Tony Rickardsson.

 

Lycka till alla svenskar som är kvar i turneringen. Håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så långvarit äventyr för min del, fick inga händer och när jag väl fick en bra hand förlorade jag nästan alla marker med KK på en 567 flopp där fi satt på 89 (Grämer mig fortfarande över hur dålig jag spelade den handen). Fast det var kul så länge det varade. Jag satt på samma bord som Boris Becker och bordet brevid satt Tony Rickardsson.

 

Lycka till alla svenskar som är kvar i turneringen. Håller tummarna.

 

Skit också! GG, du är ändå en legend!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så långvarit äventyr för min del, fick inga händer och när jag väl fick en bra hand förlorade jag nästan alla marker med KK på en 567 flopp där fi satt på 89 (Grämer mig fortfarande över hur dålig jag spelade den handen). Fast det var kul så länge det varade. Jag satt på samma bord som Boris Becker och bordet brevid satt Tony Rickardsson.

 

Lycka till alla svenskar som är kvar i turneringen. Håller tummarna.

 

Neeeej :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...