sexyterran Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 men håller kvar vid att ni inte kan försöka vara seriösa och diskutera handen för då är ni asdåliga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fhaugen Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 men håller kvar vid att ni inte kan försöka vara seriösa och diskutera handen för då är ni asdåliga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alund1 Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 lite ot men jag såg heltok hade datamina han och jag undrar om man officiellt får datamina ipoker som observer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Detta kan utvecklas till en av de roligare trådarna i PFs historia:-D Fortsätt Jello! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 haha wtf. Det var lite halvt på skämt och halvt på allvar jag skrev standard. Det är inte standard men vissa har så pass polariserade ranger (jag anhvänder väl ordet rätt nu?) att jag förstår varför han gjorde synen. Sexyterran måste levla oss alla. Klart som fan man kan diskutera en hand utan någon info what so ever.. Men man vet aldrig, är det du sexyterran som nickar sexyterran på ipoker kan jag efter att ha spelat dig HU förstå varför du har svårt att förstå att man visst kan analysera (och med fördel till och med) en enskild hand helt "ur sin kontext". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Gå och dra nått gammalt över dig...sopa Om jag nu har fel så förstår jag inte varför du är otrevlig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 :ola: på hela tråden, även om sista sidan är roligast Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Om jag nu har fel så förstår jag inte varför du är otrevlig? Blir så jäkla trött på dom som bara skriver "rätt standard" Precis som att du vet vad du talar om fast det är helt tomt mellan öronen. Det finns så många bessewissrar som skriver utan att kunna backa upp vad dom säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Nu tror jag i och för sig att apemonkeys range är starkare än 33 och det är antagligen så att blom är lite väl synglad men antagligen så tror inte Blom att apemonkey spelar så många fler händer än möjligen KT+,JJ+ (eller ännu tightare, plus alla set också såklart) så här och att han skulle ha en sådan hand är ju rätt osannolikt till att börja med. Dessutom bör blom floata en massa floppar och borde också syna turn rätt tunt i och med att apemonkey borde skjuta minst två tunnor med rätt stor del av sin range (eftersom att blom floatar floppen löst) och river är väl kanske diskutabelt men jag kan helt klart se att man kan snappcalla där once in a while särskilt när bloms range inte är så jädra stark och apemonkey reppar nötstålet. Var typ min tanke. Hur tänkte du? Sen är det obv inte standard men jag ser heller inte hur det kan vara en katastrofsyn. Blir lite trött på att man ska få massa personangrepp på sig så fort man skriver sin åsikt. Dessutom säger du inte varför du tycker som du gör och samtidigt klagar du på att jag säger vad jag tycker utan att förklara varför. Lite äcklig dubbelmoral.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Haha aj sexy... vad gör du Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Har på känn att det snart kommer att behöva delas ut varningar om det inte tas ett par djupa andetag framför ett par tangentbord nu. Sitter med min dotter i knäet vilket är enda anledningen till att det inte redan blivit så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 man "får" väl inte datamina på ipoker som på alla andra sidor men det stoppar ju inte folk från att göra det ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 men va fan, en tråd där man samlat lite av de "gamla" och sen ska det delas ut varningar av moderatorer? Släpp onelinerna fria här och låt folk kalla varann va de vill åtminstone i den här tråden iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 var det någon som minade hur det mellan apan o blom i eftermiddags? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alund1 Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 man "får" väl inte datamina på ipoker som på alla andra sidor men det stoppar ju inte folk från att göra det ändå... ok, det var det jag undrade. googlade så gott jag kunde men fick inget svar på huruvida det var officiellt tillåtet. bara för att klargöra om någon undrar var det inte för att svartmåla heltok som en dataminare(vilket jag inte har någon åsikt om), utan jag undrade av andra orsaker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Nu tror jag i och för sig att apemonkeys range är starkare än 33 och det är antagligen så att blom är lite väl synglad men antagligen så tror inte Blom att apemonkey spelar så många fler händer än möjligen KT+,JJ+ (eller ännu tightare, plus alla set också såklart) så här och att han skulle ha en sådan hand är ju rätt osannolikt till att börja med. Dessutom bör blom floata en massa floppar och borde också syna turn rätt tunt i och med att apemonkey borde skjuta minst två tunnor med rätt stor del av sin range (eftersom att blom floatar floppen löst) och river är väl kanske diskutabelt men jag kan helt klart se att man kan snappcalla där once in a while särskilt när bloms range inte är så jädra stark och apemonkey reppar nötstålet. Var typ min tanke. Hur tänkte du? Sen är det obv inte standard men jag ser heller inte hur det kan vara en katastrofsyn. Blir lite trött på att man ska få massa personangrepp på sig så fort man skriver sin åsikt. Dessutom säger du inte varför du tycker som du gör och samtidigt klagar du på att jag säger vad jag tycker utan att förklara varför. Lite äcklig dubbelmoral.. att ha frekvenser för olika actions med samma hand/handtyp suger jättemycket här eftersom det garanterar att man spelar fel någon gång. 33 är riktigt rutten på turn eftersom den har högst två outs ever mot bättre händer. dessutom tyder faktumet att den inte släpps på river heller att mer eller mindre alla händer som synas på turn även synas på river, vilket är olidligt dåligt. om han ändå synade hela vägen ned med AK eller nåt som åtminstone minskar antalet höga pp:s i fi:s range (utan att ha nån reell styrkeskillnad jmf med 33)... jaja, det är helt enkelt verkligen totalt katastrofalt spelat. sen kan man kanske ifrågasätta bluffen mtp hur denne blom spelar, men det är en helt annan fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MasterTexas Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Blom är min vän CDS ingen mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Det känns bra att veta att det finns highstakes spelare som inte tänker så långt som Jello. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 att ha frekvenser för olika actions med samma hand/handtyp suger jättemycket här eftersom det garanterar att man spelar fel någon gång. 33 är riktigt rutten på turn eftersom den har högst två outs ever mot bättre händer. dessutom tyder faktumet att den inte släpps på river heller att mer eller mindre alla händer som synas på turn även synas på river, vilket är olidligt dåligt. om han ändå synade hela vägen ned med AK eller nåt som åtminstone minskar antalet höga pp:s i fi:s range (utan att ha nån reell styrkeskillnad jmf med 33)... jaja, det är helt enkelt verkligen totalt katastrofalt spelat. sen kan man kanske ifrågasätta bluffen mtp hur denne blom spelar, men det är en helt annan fråga. Okej får vika mig om riverspelet, det är nog rätt kallt när tänker efter faktist. Mycket min tanke var att blom inte trodde ape var kapabel att jamma särskilt mycket. (vilket kanske är lite naivt att tro, varför skulle apemonkey isåfall spela så pass högt osv men men) Det är vik på turn anser du alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Riktigt mkt bra snack både fr emilio och jello imo. Länge sen jag kände att en handanalys "gav" mig ngt faktiskt. Vi kan ju avskriva påståendet att det inte går att diskutera en hand om man inte har samtliga faktorer tex gameflow osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
weddie Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Kan vi fortsätta att prata om snorungen nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Det känns bra att veta att det finns highstakes spelare som inte tänker så långt som Jello. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 nvm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolcatz Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 http://blom90.blogspot.com/ Sexyterran, du borde nog inte börja kommentera händer från 100/200 när det är tydligt att du inte har någon som helst kunskap. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts