Haslo Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Sitter nu i min svinkalla studentlägenhet. Elemntet funkar inte och min ugn funkar inte. Jag sitter med 3 tröjor, långkalsonger+byxor och sandaler men fryser ändå. Nu menar jag verkligen fryser som fan. Tror knappt det kan va över 10+ här. Ska till hyresvärden imorn eller "områdesvärden". Men han är lite av ett så kallat mongo så vet inte hur han kmr svara eller hur snabbt dom kommer fixa detta. Undrar om det är någon som vet om det finns nån lag eller nåt man kan hänvisa till för jag kan ju knappt bo här. Bryter dom mot nån lag? Ska jag kräva lägre hyra tills dom fixat värmen? Elen är ju gratis så det har inte med att jag glömt nån elräkning. Några andra tips på vart jag kan vända mig om detta inte fixas jättesnabbt av dom. GAAH!!! Hoppas jag överlever tills imorn iaf. Alla tips mottages. Citera
Staahla Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Här är det ångande varmt, tror faktiskt jag ska ta av mig tröjan. Såå, det var skönt! Får nog öppna fönstret en stund. Citera
Fnii! Grrp! Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Först av allt, skaffa en termometer och dokumentera. Citera
ebisumaru Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 frågan är varför du ha sandaler på dig? Citera
lolzor Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 frågan är varför du ha sandaler på dig? För att golvet är kallt kanske? Citera
Haslo Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2009 Här är det ångande varmt, tror faktiskt jag ska ta av mig tröjan. Såå, det var skönt! Får nog öppna fönstret en stund. haha kul För att golvet är kallt kanske? korrekt! Citera
TotalFarsa Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Första prio är ju att anmäla att något är galet trasigt med värmen till din lya. Därefter måste ju värden få rimlig tid på sig att fixa. Man skulle kanske kunna tycka att de kunde låna ut ett väremelement eller liknanade om de inte kan greja det under dagen. Om de inte har ett, kräv att de ska stå för hyran av ett tills de fixat värmen. Finns att hyra på de flesta större orter. 2 mindre seriösa alternativ: klä in dig i en sovsäck eller idka älskog med flickvän/dig själv tills värmen är på topp igen Citera
Jennez Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Köp en sån där byggfläkt direkt imorgon. Kan inte kosta många spänn i närmsta bygghandel. Annars kan du få bo i min navel. Har till och med bäddat med lite ludd till dig. Citera
heltok Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 min cell är iskall också. jag köpte ett el-element på 600w som tillsammans med datorutrustning fixar upp temperaturen till vettiga grader. ligger på 4x genomsnittliga elförbrukningen för min lägenhetsstorlek... orkar inte klaga hos fastighetsskötaren är andra som har gjort det utan framgång och jag ska snart flytta. fulhack är att täta ventilationen. Citera
jello Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 mina 15 kvadrat når bastunivåer trots fläkt och öppet fönster (-9 ute). tycker inte du ska whina. Citera
Superlative Postad 4 Januari , 2009 Rapport Postad 4 Januari , 2009 Fixar inte värden problemet inom rimlig tid har du rätt till avdrag på hyran, alternativt ber du värden att betala elräkningen. Citera
Recommended Posts