Gå till innehåll

riggadtoni, FL


Nemesis

Recommended Posts

Pre kunde jag ha 3-betat men vi har redan snackat om detta i tråden "underrepresenterad". Floppen check/höjer jag för värde och på turn hatar jag livet. Skulle någon spela bet/fold eller check/fold på denna turn?

 

CO är typ 60/5 spelare och BTN är 35/17.

 

3/6 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (1.3 SB, 6 players) Hero is BB 7:diamond: 7:spade:

2 folds, CO calls, BTN raises, 1 fold, Hero calls, CO calls

 

Flop: 3:spade: J:heart: 5:heart: (6.3 SB, 3 players)

Hero checks, CO checks, BTN bets, Hero raises, CO calls, BTN calls

 

Turn: A:spade: (6.2 BB, 3 players)

Hero checks, CO checks, BTN bets, Hero calls, CO folds

 

River: 6:club: (8.2 BB, 2 players)

Hero checks, BTN bets, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte direkt att flopphöjningen är för värde. Alltså, givet syn så lär du tjäna lite eller inget på andra betet i snittet.

 

Du lär ju vara på 2-outare en hyfsad bit över 1/3 av tiden och annars relativt vara uppe mot händer som har många outs, eller mot så starka drag att du fortfarande inte är favorit.

 

Däremot kanske det kan vara en poäng med att få loss händer med outs från killen i mitten.

 

När du får syn av båda motståndarna tappar din hand värde så inihelvete, eftersom du för att vara good så måste båda motståndarna ha kort ur ett relativt litet sätt möjliga händer. Om CO har KQ så blockar han ganska rejält rimliga sämre händer för button.

 

Tror inte jag skulle tagit den här till showdown med någon linje, och i största allmänhet varit mer passiv. Hellre showdown med en hand som 65, som iaf har mer outs om det skiter sig.

 

Fattar inte varför folk ska vara så aggressiva i limit, ta det lite lugnt och slappna av istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=he&b=Jh5h3s&h1=7d7s&h2=KQs-54s%2C+KQo-98o%2CTT-22%2CAT-A2%2CAJs-A2s&h3=AA-22%2CAK-A9%2CAKs-A2s%2CKQs-98s%2CKQo-JTo&h4=&h5=

 

Är min grovskattning på ranger innan floppen betats. Tycker inte man behöver modifiera så mkt pga check och bet, iom att så många gör det med nära nog 100% av sin range.

 

Så antingen måste motståndarna ha bisarr spelstil eller rejält mkt bredare ranger för att man ska vänta sig att checkraisen är värdebet.

 

Till turn så utgår jag från att CO iaf inte synar med sämre än överkort och iom att han verkar passiv har en del Jx i sin range, men kan plocka bort lite set och så. Efter turnchecken verkar det rätt rimligt att ta bort lite tvåpar och A-träffar.

 

BTN kan man väl utesluta lite set och överpar från och iaf minska sannolikheten för A-högt färgdrag när han inte 3-betar floppen.

 

Så när det är vår tur första gången på turn så skulle jag skatta något sånt här: http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=he&b=Jh5h3sAs&h1=7d7s&h2=TT-66%2C22%2C44%2CKQ-JT%2CAQ-J9%2CKhQh-7h6h%2C&h3=TT-66%2CKhK%2C44%2C+22%2CAK-AJ%2C+KQo-JTo%2C+KQs%2C+KhQh-7h6h&h4=&h5=

 

När CO checkat och BTN betar blir det något sånt här, om man är optimistisk: http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=he&b=Jh5h3sAs&h1=7d7s&h2=TT-66%2C22%2C44%2CKQ-JT%2CJ9%2CKhQh-7h6h%2C&h3=66%2CKhK%2C44%2C+22%2CAK-AJ%2C+KQo-JTo%2C+KQs%2C+KhQh-7h6h&h4=&h5=

 

Så jag skulle nog fimpat turn, eftersom man måste vara rätt optimistisk för att tjäna särskilt bra där. Givet turnsyn är det rimligen syn igen, eftersom rivern är jätteblank och de flesta har alldeles för hög bluffrekvens när de väl bluffat turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte direkt att flopphöjningen är för värde. Alltså, givet syn så lär du tjäna lite eller inget på andra betet i snittet.

 

Du lär ju vara på 2-outare en hyfsad bit över 1/3 av tiden och annars relativt vara uppe mot händer som har många outs, eller mot så starka drag att du fortfarande inte är favorit.

 

Däremot kanske det kan vara en poäng med att få loss händer med outs från killen i mitten.

 

Tack för din utförliga analys, Hjort! Det är alltid uppskattat.

 

32% equity på flopp (jag fick dock lite mer då jag gav limparen mer crap i sin range) tycker jag är mer än tillräckligt för att höja flopp med tanke på att vi kan få limparen att lägga överkort till vårt par och att vi ändå har nästan 47% equity gentemot BTN (tror han peelar det mesta till turn!). Visst höjningen är väl inte direkt för värde, mer för protection. Men priset vi betalar för protection är minimalt med tanke på att handen är på gränsen till värdehöjning.

 

Håller med om att turn är check/fold. Övervägde check/fold eller check/syn. Aldrig bet. Vi behöver väl ca 20-25% equity för att check/syna turn skulle jag uppskatta. I efteranalys så visar det sig att vi bara har ca 15%. Jag tror detta är en vanlig läcka hos mig. Jag är för lös post flop,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...