Gå till innehåll

Mat Hjälp Räkor


PokerLeffe

Recommended Posts

Hej, jag och några vänner ska äta räkor och nu så undrar jag hur mycket räkor man ska köpa per person, jag bor på västkusten så det är ju färska räkor som gäller med baguett och aioli osv.

 

Min polare köpte 800 g per person och jag är sjukligt övertygad om att det är löjligt för mkt för en portion!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag och några vänner ska äta räkor och nu så undrar jag hur mycket räkor man ska köpa per person, jag bor på västkusten så det är ju färska räkor som gäller med baguett och aioli osv.

 

Min polare köpte 800 g per person och jag är sjukligt övertygad om att det är löjligt för mkt för en portion!

 

 

800g är sjukligt för mycket.

 

Skall nog räcka med 400-500 gram räkor per person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan är det alltid kul att ha räkor över finns så många pojksträck man kan göra :D

 

Jag och en kompis köpte ca 1kg räkor under en sommar för länge sedan, vi käka inga utan istället smög vi in till grannen under natten och pressa ner alla under hans altan. Det stank förjävligt efter någon dag när värmen börja steka dom :D Dessutom krylla det utav spyflugor :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan göra det hos ett par grannar verkar det som....

 

Nu visar det sig att vi har grava kommunikationsproblem i vår vänksapskrets, en dude har köpt 800 g per skalle och en annan ovetandes om den andra har köpt 1 kg per skalle vilket innebär att vi nu har 1.8 KG räkor per person...

 

Går det inte att frysa in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...