Gå till innehåll

NL25: AQ på 7QJJ5 bräda


Recommended Posts

Tidigt i sessionen, min Poker Tracker "glitchar" har därför ingen bakgrundsinformation eller reads.

 

Kommentera gärna mitt resonemang och agerande här.

 

$25 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $30.61

CO: $25.47

Hero (BTN): $24.65

SB: $23.00

BB: $11.78

UTG: $22.66

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with A :club: Q :club:

3 folds, Hero raises to $1, SB raises to $3.50, 1 fold, Hero calls $2.50

Tycker min hand är bra att syna en 3bet med och har position. Är det en rimlig syn "i vakum" på NL25?

 

Flop: ($7.25) 7 :spade: Q :diamond: J :heart:(2 players)

SB bets $5.16, Hero calls $5.16

Träffar hårt, men det är något med timingen när han satsar, lite för självklart.

 

Turn: ($17.57) J :diamond:(2 players)

SB checks, Hero checks

Det är definitivt något med timingen, jag är inte säker på att jag har bästa handen. Bestämmer för att checka pga att jag är inte säker på vad jag gör om han skulle check-raisa mig

 

River: ($17.57) 5 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $8.35

Det kommer en blank och SB checkar igen, men det är något som inte stämmer. Jag bestämmer mig för en bet/fold.

 

Normalt sätt så checkar jag när jag inte "får ihop det" i ett sånt här läge. Hur agerar ni när "känslan" säger att något inte stämmer men allt annat "ser bra ut" (kanske en svår fråga)?

 

En bättre fråga är kanske hur ni gör på river "helt i vakum"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigt i sessionen, min Poker Tracker "glitchar" har därför ingen bakgrundsinformation eller reads.

 

Kommentera gärna mitt resonemang och agerande här.

 

$25 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

MP: $30.61

CO: $25.47

Hero (BTN): $24.65

SB: $23.00

BB: $11.78

UTG: $22.66

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with A :club: Q :club:

3 folds, Hero raises to $1, SB raises to $3.50, 1 fold, Hero calls $2.50

Tycker min hand är bra att syna en 3bet med och har position. Är det en rimlig syn "i vakum" på NL25?

 

Flop: ($7.25) 7 :spade: Q :diamond: J :heart:(2 players)

SB bets $5.16, Hero calls $5.16

Träffar hårt, men det är något med timingen när han satsar, lite för självklart.

 

Turn: ($17.57) J :diamond:(2 players)

SB checks, Hero checks

Det är definitivt något med timingen, jag är inte säker på att jag har bästa handen. Bestämmer för att checka pga att jag är inte säker på vad jag gör om han skulle check-raisa mig

 

River: ($17.57) 5 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $8.35

Det kommer en blank och SB checkar igen, men det är något som inte stämmer. Jag bestämmer mig för en bet/fold.

 

Normalt sätt så checkar jag när jag inte "får ihop det" i ett sånt här läge. Hur agerar ni när "känslan" säger att något inte stämmer men allt annat "ser bra ut" (kanske en svår fråga)?

 

En bättre fråga är kanske hur ni gör på river "helt i vakum"?

 

 

Konstigt att han checkar på river också, om han ville checkraisa dig på turn så borde han ju insett att du inte tänker betta mer på rivern. Han skulle ha satsat med J på river. Eventuellt har han KQ eller liknande.

Skriv gärna hur handen slutade.

//MS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ok att syna pre även om jag själv skulle föredra att 4beta eller folda antagligen lutar det åt fold på nl25 om det inte är en ovanligt aggresiv spelare för nivån.

Betfold är ju helt sinnesjukt, antingen betsyn eller chek.

 

Personligen bettar jag river och räknar med att alldrig någonsin bli raisad.

Om han nu mot all förmodan höjer river, måste vi syna då han inte reppar någonting utom möjligen ett värdelöst spelat fyrtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ok att syna pre även om jag själv skulle föredra att 4beta eller folda antagligen lutar det åt fold på nl25 om det inte är en ovanligt aggresiv spelare för nivån.

Bra kommentar, jag sitter iofs på knappen men det är inte säkert vem som tar vem till "Valuetown" om det dyker upp ett A på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du har lite paranoida reads, jag betar river 10 ggr av 10.

Lol, känner inte att jag ska försöka försvara mina tajmingreads, men jag tror du vet vad jag menar, ibland är tajmingen konstig. För att ingen ska tror att jag sitter med foliehatt; jag tror inte på astrologi och lägger aldrig KK pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat:

SB synar min bet på halv pott och visar AA, han var orolig för att jag hade J så han checkade för pottkontroll(!).

 

Skrev om handen här för att jag blev förbannad på mig själv efteråt, hade jag kopplat ihop höger och vänster hjärnhalva så hade det varit uppenbart vad han hade. Men jag kanske lurar mig själv med facit i hand.

 

När jag får upp min HUD så visar den att SB 3betar 1% vilket hade gjort det till en enkel fold, fungerande HUD hjälper ibland.

 

Mitt beslut om bet/fold är vansinnigt, precis som någon skrev så kanske någon med KQ synar här, men annars så synar nog inte sämre händer vilket gör det till att beta för information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...